Maestro
vrijdag 9 november 2012 om 19:07
Tv-programma wat uitgezonden wordt op donderdagavond om 20.30u op Nederland 1.
Afvalrace waarin acht bekende Nederlanders gaan leren een 65-koppig orkest te dirigeren.Gepresenteerd door Frits Sissing, deelnemers zijn Brecht van Hulten, Catherine Keyl, Joep Sertons, Kleine Viezerik, Lenette van Dongen, Michiel Romeyn, Tanja Jess en Wolter Kroes.
Ik kijk het nu op uitzendinggemist en vooralsnog vind ik het leuk! Eerste aflevering worden ze zonder het ooit gedaan te hebben in de concertzaal (mét publiek!) gezet, en meteen beoordeeld door de jury. Ik voel zelf de spanning als ze dat podium op lopen
Vind het echt een gaaf concept (oorspronkelijk van de BBC). Ik zou dat ook wel willen doen!
Afvalrace waarin acht bekende Nederlanders gaan leren een 65-koppig orkest te dirigeren.Gepresenteerd door Frits Sissing, deelnemers zijn Brecht van Hulten, Catherine Keyl, Joep Sertons, Kleine Viezerik, Lenette van Dongen, Michiel Romeyn, Tanja Jess en Wolter Kroes.
Ik kijk het nu op uitzendinggemist en vooralsnog vind ik het leuk! Eerste aflevering worden ze zonder het ooit gedaan te hebben in de concertzaal (mét publiek!) gezet, en meteen beoordeeld door de jury. Ik voel zelf de spanning als ze dat podium op lopen
Vind het echt een gaaf concept (oorspronkelijk van de BBC). Ik zou dat ook wel willen doen!
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
vrijdag 9 november 2012 om 19:30
Ik moest ook af en toe erg hard lachen, haha! Heb het net gezien via uitzending gemist.
Hier een linkje: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1302931
Volgende week kijk ik weer.
Hier een linkje: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1302931
Volgende week kijk ik weer.
vrijdag 9 november 2012 om 20:27
Ik deed net ook een poging, en het is toch wel moeilijk! Als je zo op de muziek meedoet, dan kun je er nog wel een stukje van maken maar je moet het stuk wel goed in je hoofd hebben want jíj moet natuurlijk het tempo aangeven, en niet eerst het orkest en daarna jijzelf op de maat meebewegen.
Ben idd heel benieuwd naar de lessen.
Die gezichten van de jury zijn ook zo leuk om te zien
Ben idd heel benieuwd naar de lessen.
Die gezichten van de jury zijn ook zo leuk om te zien
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
zaterdag 10 november 2012 om 13:51
Ik kijk nu naar de herhaling en vond het veel leuker dan ik had verwacht
Ben dol op klassieke muziek en had eerst zoiets van 'Nee hè, gaan BN'ers nu klassieke muziek verneuken?'. En dat doen ze ook echt wel maar het is briljant om te zien hoe de muzikanten soms verbijsterd naar de "dirigent" staren
Het is trouwens iets dat ik altijd al heb willen proberen...
Ben dol op klassieke muziek en had eerst zoiets van 'Nee hè, gaan BN'ers nu klassieke muziek verneuken?'. En dat doen ze ook echt wel maar het is briljant om te zien hoe de muzikanten soms verbijsterd naar de "dirigent" staren
Het is trouwens iets dat ik altijd al heb willen proberen...
zaterdag 10 november 2012 om 21:22
Ben nu al fan van dit programma. Geweldig, heb me kapot zitten lachen, op een gegeven moment ging ik steeds harder mee dirigeren alsof ik vanaf mijn stoel het tempo wat omhoog kon zwaaien. En idd die kleine viezerik was hilarisch en vind hem ook wel leuker dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Leuk hoe hij Katherine nog ff een pakkerd gaf.
Die Engelse jury zijn humor kan ik ook zeker waarderen, die zou het als komiek ook niet slecht doen denk ik. Wie weet een nieuw programma idee.
Die Engelse jury zijn humor kan ik ook zeker waarderen, die zou het als komiek ook niet slecht doen denk ik. Wie weet een nieuw programma idee.