Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:ronniemitchel schreef op 10 november 2012 @ 19:48:

[...]

Quote Marels :

En ik vind het opvallend dat Lydia pas in dr element is als mensen haar zielig gaan vinden

Ik heb nergens gezien dat ze in haar element is, en wat is er mis aan om begrip en zelf ervaring te hebben met hetzelfde probleem?

Na, Lydia gaat tekeer als een dolle stier.

Zodra er iemand iets begripvols tikt kruipt ze nog verder in haar slachtofferrol en gaat vol overgave vertellen hoe klote ze het wel niet heeft, en hoe zielig alles toch is. En hoe niemahahahaaaand haar begrijpt, boehoehoe.

Dat bedoel ik.
668, the neighbour of the Beast
als een dolle stier, toe maar
Zo even wat pagina's terug gelezen.

Lydia, ik zit in bijna dezelfde situatie ( oke gelukkig geen.kinderen en wel verwarming). Ik vind dat je ontzettend in de slachtoffer rol kruipt, zielig doet.

Tuurlijk is het kut. Niemand wil dit. En ja je mag best medelijden hebben met jezelf, maar blijf daar niet in hangen.

Die instanties waar jij een paar keer over klaagt dat ze niks doen tot het te erg is, daar moet je zelf achteraan. Ik sta om de dag op de stoep, tot ze gek van mij worden. Wees blij dat ze er zijn.

Ga achter de voedselbank aan, misschien kun je een nood pakket krijgen. Hier was gelukkig geen wachtlijst.

Maar laat je bij de instanties zien, of bel als je er niet heen kunt. Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je kinderen. Die horen in een warm huis met eten op de tafel, daar heb jij de verantwoordelijjheid voor.
Tenzij ze zich kan wentelen in zelfmedelijden, jah.

En ik heb heel veel begrip voor mensen in moeilijke situaties, echt waar, maar ik kan HEEL slecht tegen zwelgen.
Ik snap dat niet verwarmde huis niet. Lydia betaald, net als iedereen, een bepaald bedrag aan de Eneco/nuon/welke energieleverancier dan ook. Voor dat geld kan je je huis toch gewoon verwarmen? Je hoéft toch niet in de kou te zitten? Je hoéft toch niet koud te douchen? Je moet er alleen dan voor zorgen dat je niet meer verbruikt dan je maandbedrag. Maar dat in de kou zitten vind ik maar heel vreemd.

Ik had niet begrepen dat ze afgesloten is van gwl.
Daar heb je een punt Ratteke.

Idd tenzij je afgesloten bent hoef je niet in de kou te zitten of kpud te douchen.

Vooral dat laatste vind ik erg voor de kinderen.

Zij zijn hier het slachtoffer.
Wat jij tikt denk ik ook Ratteke

Zuinig stoken is één ding, maar je hoeft echt je cv niet volledig uit te zetten.

Vandaar dat ik al iets over Noorwegen vermoedde, een pagina of tig geleden.
Helemaal nu ze ook nog claimt reuma te hebben. Dan kan je toch al helemaal niet in de kou zitten?

Of ze een trol is weet ik niet, ze schrijft al wel een tijdje mee op topics die over zuinig aan doen gaan.
Wij hebben zelf zonder verwarming aan moeten zitten en zelfs nu moeten we heel erg oppassen en plaids gebruiken,denk maar niet dat hier de verwarming op 20 graden komt hoor, ik ben al blij als het op 18 staat en dan is het hier nog steenkoud , hoe je het ook doet je moet altijd wel wat bij betalen,is het niet om je verbruik dan is het wel om de belasting die op de transport kosten om hoog gaan.
quote:Ratteke schreef op 10 november 2012 @ 20:48:

Helemaal nu ze ook nog claimt reuma te hebben. Dan kan je toch al helemaal niet in de kou zitten?

Of ze een trol is weet ik niet, ze schrijft al wel een tijdje mee op topics die over zuinig aan doen gaan.Wat betrefd de reuma, niet iedereen is hetzelfde, bij iedereen is dat anders .
quote:Italie_Meisje schreef op 10 november 2012 @ 20:40:

Daar heb je een punt Ratteke.

Idd tenzij je afgesloten bent hoef je niet in de kou te zitten of kpud te douchen.

Vooral dat laatste vind ik erg voor de kinderen.

Zij zijn hier het slachtoffer.Als je gaat douchen is het een kwestie van 10min van te voren de verwarming aanzetten en zodra je klaar bent met douchen uit.
quote:ronniemitchel schreef op 10 november 2012 @ 20:53:

[...]

Wat betrefd de reuma, niet iedereen is hetzelfde, bij iedereen is dat anders .

Het is wel een algemeen gegeven dat kou heel slecht voor reuma is hoor.

Is geen kwestie van bij iedereen anders, dat is zo.
Dat kan zijn RM, maar volgens mij werd er gezegd dat ze koud moeat douchen. Dus niks verwarming aan en dan warm douchen.

Buiten dat vind ik dat de kinderen ook niet in een koyd huis zonder verwarming kunnen leven. Nu is het nog te doen met een dikke trui, maar straks wordt het erg koud en dan is een trui niet meer genoeg. Ook gaan de kinderen laat naar bed omdat zij goedkoop boodschappen moet doen. Dat is toch sneu voor die kinderen.

Ik vind dat niet normaal hoor. En als ik haar was en dus die kinderen had dan stond ik elke dag bij de instanties op de stoep, smekend om hulp.
Een vriendin* krijgt een vriend (wordt later haar man) en krijgt twee kinderen.

Dat ik koop elk jaar voor hun (1, 2, 3) 4 cadeautjes. Ik heb wel een richtprijs, maar ach als het nu net even wat duurder is dan koop ik het ook.

Zelf kreeg ik standaard altijd hetzelfde (goedkope) cadeautje voor een vaste prijs en geen cent duurder. Heb toen op een gegeven ogenblik gezegd dat ik alleen nog de kinderen een cadeautje deed.

Ik was het een beetje zat of was het teleurgesteld.

Zelf liep ik stad en land af (beetje overdreven) voor 4 orginele passende cadeaus en voor mij werd bij de dichtsbijzijnde winkel gehaald en was het elk jaar hetzelfde.

Ik was bij dezelfde vriendin* en het liep tegen etenstijd. De vraag of ik bleef eten (eerste en enige keer), er zou wel wat gehaald worden.

Vriendin en ik vertrekken op haar verzoek in mijn auto ipv. die van hun.

Het werd dus de snackbar, nou ja oké. Toen we daar waren was het ineens of ik betalen wilde

Als ik met betreffende vriendin* en soms ook met de kinderen erbij ergens naartoe ging en ik zo vroeg of we ook ergens zouden gaan zitten, was het altijd "jij stelt het voor dat jij betaald" Zij heeft in al die jaren dus ook nooit iets voorgesteld.

Ik denk dan;

Zouden ze nou nooit eens gedacht hebben, we kunnen eens iets extra's qua guldens geven, want Lime koopt elk jaar 4 speciale cadeaus en wij maar 1 cadeau.

Ook omdat ik altijd heb geholpen met de kinderfeestjes (er zelf vrij voor nam) Ik kan mij hiervoor ook geen bedankje herinneren.

Dat met de uitjes ed. ook, als zij zouden trakteren betalen ze voor 1 persoon extra, terwijl ik altijd voor 2, 3 of 4 extra betaalde.

Zo ik heb dit topic even als afreageer topic gebruikt

*Voor de duidelijkheid, deze vriendin is al jaren geen vriendin meer.
Limelight, ik zou daar ook behoorlijk van ontdaan zijn en niet echt rouwen om de verbroken vriendschap. Wat naar zeg. Jij stelt het voor, dus jij betaalt? Wat een bullshit! Dat overleg je toch even!
quote:Tuya schreef op 10 november 2012 @ 23:53:

Limelight, ik zou daar ook behoorlijk van ontdaan zijn en niet echt rouwen om de verbroken vriendschap. Wat naar zeg. Jij stelt het voor, dus jij betaalt? Wat een bullshit! Dat overleg je toch even!

Zo gaat dat met/ bij anderen ook.

Anders zou je toch bijna nooit wat kunnen voorstellen, want dan zou jij als voorsteller ook altijd de kosten hebben.

Al heb ik hier op het forum het wel gelezen bij de vraag wie betalen "moet" bij de date, dat de persoon die iets voorgesteld heeft, dat die persoon het dan ook betalen moet.
Ik zou het wel galant vinden als een man betaalt bijvoorbeeld, maar ik zie het niet als vanzelfsprekend.

Andersom geldt het ook, als iemand voorstelt om uit eten te gaan check ik altijd of ik genoeg contant geld bij me heb.

Iets anders is het wanneer ik iemand concreet uitnodig. Voor een verjaardag oid.
Ja en als vijftig gasten eens twee broodjes meenemen, heb je dus al 100 broodjes. Dan nog niet eens gesproken over beleg etc en het eten wat veel mensen niet opeten, want we scheppen op want het is toch 'gratis'.

Iets meenemen waar je geen recht op hebt is stelen, of het nou een broodje, wc-papier of een pen is. Klaar
Gewoon zomaar een opmerking: on topic allemaal??!!!

Lydia kan haar eigen topic openen. Zonde van dit topic
Limelight, zo iemand ben je inderdaad beter kwijt dan rijk. Bah!
Ik heb ooit een buurmeisje mee gevraagd om naar de stad te gaan. Ik moest alles betalen van het buskaartje tot het eten en drinken . Ik had haar uitgenodigd zei de moeder! Het kind had zelf geen geld bij zich.
Bankje, als het een kind is en jij neemt haar mee, vind ik het eigenlijk ook wel normaal dat jij betaalt. Ik zou mijn kind echter wel uit goed fatsoen geld meegeven voor eten/drinken/bus, dan bepaal jij maar of je haar dat wil laten gebruiken.
Ik was zelf toen ook een jaar of 16 en had geen bijbaan op dat moment. Ik ging er van uit dat het kind wel een strippenkaart mee kreeg.
Hoe oud was je buurmeisje?
9 jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven