Basis make-up
zondag 11 november 2012 om 23:21
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik ga over een paar maanden trouwen en wil me opmaken. Nou maak ik me nooit op, behalve soms een oogpotlood en mascara. Ik wil het dus eenvoudig houden en vraag me vooral af wat ik als basis moet gebruiken. Ik stond laatst in de winkel en zag foundation, blush, poeder, creme, etc... Ik zag door de bomen het bos niet meer. Het gaat er mij vooral om dat mijn huid er enigzins egaal uitziet, ik heb namelijk last van vlekken en pukkels.
maandag 12 november 2012 om 00:06
maandag 12 november 2012 om 00:07
quote:zomerjurkje_x, 32 seconden geleden
qupida, ik heb genoeg in huis om half viva klaar te stomen voor dr bruiloft
In verschillende kleurtjes van heel licht tot heel donker. (als je bij de douglas werkt krijg je heulll veullll kado...)O man, ben altijd zo jaloers op de kerstpakketten die jullie krijgen!
qupida, ik heb genoeg in huis om half viva klaar te stomen voor dr bruiloft
maandag 12 november 2012 om 00:08
maandag 12 november 2012 om 00:09
Gelukkig ziet Yvonne dat niet zo. Was inderdaad zeker niet vervelend bedoelt. Ik ben zelf niet zo een ster in mijn nagels bijhouden dus doe ik meestal iets van licht roze of licht perzikkleurig op zodat het niet gelijk opvalt als er een stukje weg is van de lak. Wil je gewoon je eigen nagels laten lakken (of zelf lakken) of wil je van die gelnagels? of opplaknagels?
maandag 12 november 2012 om 00:21
Als je een makkelijke make up wil met je huid net een stukje egaler, meng dan een beetje foundation met dagcreme en breng dat aan. Beetje mascara, blush, lipgloss en klaar.
Foundation zorgt ervoor dat oneffenheden iets minder opvallen, maar doordat je hem mengt met dagcreme hoef je niet snel bang te zijn voor een plamuurhoofd. Mascara om je ogen wat op te doen vallen, blush voor een gezonde blos, en lipgloss voor een glansje op je lippen.
Ik vind het leuk dat je niet voor een professionele make up gaat. Natuurlijk kan dat ook heel mooi zijn, maar ik heb ook bruidjes gezien die een beetje onherkenbaar worden, bv. opeens rode lippenstift terwijl ze dat normaal nooit dragen.
Foundation zorgt ervoor dat oneffenheden iets minder opvallen, maar doordat je hem mengt met dagcreme hoef je niet snel bang te zijn voor een plamuurhoofd. Mascara om je ogen wat op te doen vallen, blush voor een gezonde blos, en lipgloss voor een glansje op je lippen.
Ik vind het leuk dat je niet voor een professionele make up gaat. Natuurlijk kan dat ook heel mooi zijn, maar ik heb ook bruidjes gezien die een beetje onherkenbaar worden, bv. opeens rode lippenstift terwijl ze dat normaal nooit dragen.
maandag 12 november 2012 om 00:36
maandag 12 november 2012 om 00:37
Ik ben afgelopen april getrouwd en ik dacht eerst ook joh doe ik wel zelf. Hou niet van dat gepluk aan m'n gezicht en wilde er ook niet als een barbie bijlopen.
Uiteindelijk via via bij oriflame terecht gekomen. Die dame heeft die ochtend bij mij aan huis mij opgemaakt, naturel, maar wel zodat mijn pukkeltjes, droge stukjes en vette stukjes egaal waren. Met name nu achteraf als ik de foto's bekijk ben ik heel blij dat ik dat heb laten doen. Had zelf geen 6 producten op m'n gezicht gesmeerd en als ik dat al had gedaan had het er totaal niet uitgezien (vlekken ed) en was ik een paar uur bezig geweest en zij 3 kwartier.
Ik zag er heel naturel uit, had alleen gezicht spul en verder mascara en wat lichte oogschaduw op, heb niet hoeven stressen daardoor en ik was geen bergen geld kwijt aan producten die ik later nooit meer zou gebruiken.
Evt kun je een proef make-up aan laten brengen en zo je 'eisen' stellen en kijken of je tevreden bent en dus niet op je trouwdag voor verassingen komt te staan.
Uiteindelijk via via bij oriflame terecht gekomen. Die dame heeft die ochtend bij mij aan huis mij opgemaakt, naturel, maar wel zodat mijn pukkeltjes, droge stukjes en vette stukjes egaal waren. Met name nu achteraf als ik de foto's bekijk ben ik heel blij dat ik dat heb laten doen. Had zelf geen 6 producten op m'n gezicht gesmeerd en als ik dat al had gedaan had het er totaal niet uitgezien (vlekken ed) en was ik een paar uur bezig geweest en zij 3 kwartier.
Ik zag er heel naturel uit, had alleen gezicht spul en verder mascara en wat lichte oogschaduw op, heb niet hoeven stressen daardoor en ik was geen bergen geld kwijt aan producten die ik later nooit meer zou gebruiken.
Evt kun je een proef make-up aan laten brengen en zo je 'eisen' stellen en kijken of je tevreden bent en dus niet op je trouwdag voor verassingen komt te staan.