Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Judith, wouw echt respect voor jou, goed gedaan hoor, mooi verslag !

Max, ik heb de Landgoed Twente Marathon gedaan.

Dat is zo leuk. Ik ben als eerste gaan lopen en we zouden om de 2 km gaan ruilen, maar de lopers starten eerst en de fietsers komen er dan moeilijk langs dus na 3,5 km was mijn maatje er en konden we ruilen.

Er zijn 11 stops onderweg waar je wat krijg uit de streek, het zijn kleine hapjes maar wel lekker, ik heb alles geproefd.

Na een stop ging mijn maatje verder en ik wou even een foto maken en ben haar toen achter na gefietst, maar ze loopt zo hard dat ik haar nooit meer kon inhalen, ik heb me helemaal rot gefietst. Pas bij de volgende stop heb ik haar weer gevonden. We hebben er 5 uur over gedaan.

Het was een zeer geslaagde dag en volgend jaar ga ik zeker weer mee doen.

Gisteren heb ik de Bergrace bij night weer gelopen, dom dom, toen we van start gingen wist ik weer dat ik mijn vorig jaar zo ergerde aan de pubers die voor mijn voeten liepen.

Ik had veel meer vooraan moeten starten. Volgens mij liepen er wel 400 van die meiden mee die in groepjes lopen en na 1 km al gaan wandelen. Ik zag bij de uitslagen dat sommige er 1 uur over hebben gedaan. Het was 5,6 km.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed dat ze van uit school de jeugd stimuleren om te bewegen maar mij zie je niet meer bij de berg race.

Ik kreeg een folder van de safari-joggen, heb ik mij voor aan gemeld. Ga je met een gids door het bos joggen om wild te spotten. Dat lijkt mij erg leuk. Ben benieuwt.

Vorige week een vosje gezien maar een mountainbiker die mij inhaalde joeg hem weg.

Vrijdag dus maar 5,6 km gelopen, moet ik morgen nog maar een rondje om aan mijn kilometers te komen. En morgen ga ik met mijn zus naar de film, "Marathon". Als ik mijn startnummer van de bergrace laat zien krijg ik korting.

nov 678 km
@bibianne, wat leuk, dei Twentse Marathon! Ik ben afgelopen weekend naar de film de Marathon geweest, heel erg leuk en mooi!!
@ bibianne: he leuk daar ben je weer! KLinkt wel leuk die run in Twente. Ik vroeg me al af of je die bergrace ging doen maar dat was dus geen succes. Jammer Hahaha mijn vriend fietste ook mee gisteren en trapte zicjh ook rot omdat hij steeds ergens anders heen moest en dan weer bij het parcours moest komen :-) Maar dat was wel erg gaaf op deze manier. Ben benieuwd hoe de film is. ik hoor goeie verhalen!

@ sokkie: jij was dus al bij de film!

@ sun: ja leuk de CPC. Ik vond het erg druk, zal het niet meer zo snel doen maar ik word uberhaupt kritischer met loopjes. Niet meer zoveel en alleen dingen die echt leuk zijn, hetzij vanwege een mooi parcours, hetzij om iets uit te proberen qua training en tijd.

Gisteren de Berenloop en die valt natuurlijk als loop in de categorie 'mooie loop'. Verslag op http://bitly.com/R85KD7
Max, lijkt me erg leuk die berenloop. Alleen moet ik altijd in mijn eentje en dan zijn dat soort lopen een stuk minder leuk. Wees maar blij dat jou vent gezellig mee gaat.

Zelfs naar de film Marathon wou hij niet mee, ben ik met mijn zus gegaan.

Het is een hele leuke film, heb erg gelachen.

Wat ook leuk was is dat ik die korting kaarten had van de bergrace, maar dan kan je niet via internet kaarten kopen en heb ik gebeld om kaarten te bestellen.Maar dan komen er reservering kosten bij, ben je net zo duur uit !!
@ bibianne: ga een keer met ons mee dan als we weer een leuke loop hebben! Altijd te regelen natuurlijk. Ik ben ok erg blij dat hij mee gaat. Was gisteren ook echt gezellig. Hahaha dat schoot dus niet op met de kaartjes zo!
@Max: mooi verslag weer zeg! En mooie foto's! Je boft maar met zo'n man!!

Vanavond weer even gelopen op de band, eerst een uurtje spinning gedaan en daarna nog even lekker lopen.

De Marathon vind ik echt een aanrader, zeker als je uit Rotterdam e.o. komt

Nov 9 km - Totaal 2012 409 km
Ik wil de film ook graag zien, maar de komende week zal het er niet van komen. Ik heb vandaag een loopje van 6 km door het bos gedaan. Sommige stukken waren glibberig, maar het ging goed. Vrijdag ga ik voor het eerst 1 uur lopen.

(Nov. 12,5 km, 2012 379,5 km)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb vandaag voor het eerst een uur gelopen. Eigenlijk zelfs iets langer omdat ik bijna bij het 10 km punt was. Dus 10,03 km in 1:00:19. Ik ben trots op mezelf. Ik was verkeerd gelopen en moest nog even een stukje naar huis wandelen. Maar ach, heb ik gelijk goed uit gelopen.

(nov. 22,5 km, 2012 389,6 km)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sun.lover, je hebt ook alle reden om trots te zijn, goed gedaan.

Max, dat is heel aardig van je dat ik met jou mee mag, alleen wonen we nu niet echt bij elkaar in de buurt. Maar ik hou het zeker in gedachten.

Ik had ook graag weer met de tied kwied loop mee gedaan, dan ga je 11 km lopen als de klok een uur terug word gezet, maar om nu in mijn eentje om 4 uur s nachts naar huis te rijden vind ik niks.

Vanmorgen met het Safari-joggen mee geweest, dat is echt heel leuk. We hebben een heleboel herten gezien en een zwijn.

Toen vanmorgen de wekker ging om 6.15 had ik wel zoiets van, ik ben niet wijs, maar als je eenmaal in het bos loop te rennen is het zeker de moeite waard.We hebben zeker meer dan 50 herten/reeen gezien.

Vanmiddag bij PK Running nieuwe schoenen gekocht. Had ze al van 3 juni 2011 en heb er 1000 km mee gelopen, dus ik was nodig aan nieuwe toe. Kan duidelijk het verschil voelen, heb weer meer demping.

Maar wat is wijsheid, met goede demping zondag de zevenheuvelenloop doen of toch op schoenen waar ik aan gewent ben ?? Zal ze in ieder geval dinsdag aan doen op de loopgroep, kijken hoe ze lopen.
@Sunlover: goed joh!! Lekker bezig jij!!!

@Bibianne: moet je altijd na 1000 km vervangen? Ik lees daar verschillende verhalen over.

Vandaag voor het eerst sinds tijden weer buiten gelopen. Mijn lies/heup ging al een tijdje goed, dus ik wilde het toch weer proberen. Ging hartstikke goed, heerlijk was het weer!!

Nov 15 km - Totaal 2012 415 km
quote:sokkie schreef op 11 november 2012 @ 11:15:

@Bibianne: moet je altijd na 1000 km vervangen? Ik lees daar verschillende verhalen over.

[/b]

De 1000km richtlijn is wel absurd krap voor de gemiddelde loper/gemiddelde schoen hoor.(en dan heb ik het niet over special wedstrijdschoenen die soms maar enkele honderde km's meegaan) Ik denk dat dat een fabel is die door veel sportschoenen verkopers in stand wordt gehouden.

Zelf koop ik eens in het half jaar een nieuw paar en kom dan aan ruim 2000-2500km.

Het heeft alles te maken met je gewicht, je loopstijl, de ondergrond waarop je loopt en of de schoenen voldoende rust krijgen. Je kunt namelijk het aantal km's dat je schoenen meekunnnen verlengen door steeds af te wisselen met twee paar. Het voordeel van dat systeem is dat je ook nooit op enkele nieuwe schoenen loopt en nooit enkel op een paar waar de demping inmiddels niet meer optimaal is.

Zelf schuif ik mijn schoenen die echt te weinig demping meer hebben ook altijd door naar bosschoen. In het bos heb je een natuurlijke demping en kunnen die oude schoenen nog prima dienst doen. En dus nog vel km's mee. Voorwaarde is wel dat je ze bijv. niet helemaal schuin slijt, of dat de steun van de schoen verdwenen is.

Zelf neem ik altijd mijn oude schoenen mee. En dan blijken zelfs mijn oude bosschoenen die dan inderdaad nog nauwelijks demping hebben nog prima steun te geven.
Baukje, Dat zat ik ook te denken, om mijn oude schoenen nog lekker in het bos te gebruiken. Met mijn eerste schoenen kreeg ik blaren dus die heb ik weggegooid. Maar deze lopen nog prima.
quote:bibianne schreef op 11 november 2012 @ 22:12:

Baukje, Dat zat ik ook te denken, om mijn oude schoenen nog lekker in het bos te gebruiken. Met mijn eerste schoenen kreeg ik blaren dus die heb ik weggegooid. Maar deze lopen nog prima.

Ik denk dat je ze na 1000km zelfs ook nog prima afwisselend met een nieuw paar kunt gebruiken. Dus niet alleen in het bos maar best ook wel op de weg.

Als het goed is maakt de schoenverkoper ook nog opnames op de oude schoenen. Die kan dan gelijkcontroleren in hoeverre ze nog voldoende steun geven.

Om die reden gaat het hele gezin hier altijd voor hun loopschoenen naar dezelfde zaak. Daar weet ik zeker dat ik een eerlijk antwoord krijg en niet een verkooptechnisch verstandig antwoord.
Ik heb vandaag een rondje van 5 km gelopen in een heuvelachtig park in Riga. We hebben het even bij 5 km gehouden omdat we veel wandelen.

( november 27,7 km, 2012 394,7 km)
@Sun: wauw, Riga??! Dat heb ik even gemist! Leuk!

@Baukje: ja, bij Runnersworld hadden ze het over 3 jaar of 2000 km.

Vandaag met gewichten getraind in de sportschool en nog 5 km gelopen.

Nov 20 km - Totaal 2012 420 km
@ sokkie: als jij met dumbells of halters traint, gebruik je dan een bankje? Wat voor soort bankje?

@ sun: heee waar zit jij? ben je met vakantie? dat heb ik even gemist. is het fijn daar?

@ baukje: mijn brooks waren na 500 km helemaal versleten echt vreselijk. Ik zie het ook terug op de site, daar staat gewoon vermeld dat de schoenen ongeveer 500 km mee gaan. Ik ben dat ook totaal niet gewend van mijn andere schoenen die ook 1500 km mee gingen, maar blijkbaar gaan die minimalistische schoenen niet erg lang mee vanwege het materiaal. Jammer maar helaas.

Vandaag lekker rondje gelopen. De hond speelde als haas en dat was erg leuk. Eergisteren deed ze dat ook dus ze krijgt er lol in en ziet het als een spelletje. Komend weekend weer een lange (30) duurloop. Moet nog even een rondje bedenken, want dat is wel leuk. Mijn vriend gaat weer mee op de fiets. Ben benieuwd hoe het zal gaan want het is toch weer een heel eind natuurlijk.
@sokkie en max: We zijn 5 dagen in Riga geweest. Een erg leuke mooie stad. We hebben daar 1 x hard gelopen. We wilden eigenlijk vaker. Maar we houden ook erg van wandelen en hebben dat hele dagen gedaan. We zijn vandaag weer thuis gekomen en gaan morgen weer hard lopen :-).
@Sun: wauw, dat klinkt gaaf!!

@Max: ik train niet met dumbells en halters, maar met apparaten. Dumbells en halter wil ik wel gaan doen, maar eerst even opbouwen. (lees: 0,0 ervaring met krachttraining.) Leuk trouwens, je hond als haas!!
Ik doe geen krachttraining. Maar dat zou misschien best wel handig zijn. Ik hou niet van in een sportschool trainen.

Vandaag heb ik een intervaltraining gedaan. Les 4 van Keep Running met Evy met 10 versnellingen. Ik liep voor mijn gevoel niet zo lekker en kwam er niet goed in. Het voelde minder soepel aan. Ik zie het ook aan mijn gemiddelde snelheid. Maar goed, het is wel gelukt, 7,18 km gelopen. Ik hoop dat het maandag weer soepeler aanvoelt, dan wil ik 1.05 uur lopen.

(nov: 34,9, 2012: 401,9 km)
@ sun: je gaat als een speer he? Lekker hoor!

@ sokkie: ah OK!

Jullie nog loopplannen? Ik heb een mooi rondje uitgezet in Oostvoorne dus daar gaan we straks naar toe. Fiets in de auto, want mijn vriend fietst mee. Ik ben benieuwd, geen idee wat ons te wachten staat :-) De route is 30 km, en ik hoop dus dat het een beetje klopt!

Fijn weekend meiden
Ha meiden. Wat zijn jullie stil. Nog gelopen afgelopen weekend? het was best lekker weer op zondag. Ik koos - helaas - voor de zaterdag en dat was niet handig. Het was ontzettend mistig in Oostvoorne met miezerregen zelfs. Koud vochtig en nat.... Niet lekker. Maar goed, de lange training zit er weer op :-) Morgen een rondje op Scheveningen (als het allemaal loopt zoals ik nu gepland heb tenminste)

Ben benieuwd wat jullie hebben gedaan.
@ Lian: hoe gaat het met je?? Je bent bijna uitgerekend. Hoop snel te horen hoe het gaat met jou!
mother2009 wijzigde dit bericht op 20-11-2012 20:10
Reden: foutje
% gewijzigd
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Ik heb vandaag weer gelopen. 10,2 km in 65 minuten. Het ging wel lekker. Alleen voelde de eerste 2 km mijn wreef wat stijf aan.

Ik heb rustig gelopen en kan dit tempo lang volhouden. Het lukt me niet om voor de Bruggenloop al 15 km te hebben gelopen, maar ik denk dat ik dat in dit tempo wel haal.

(nov: 45,1 km, 2012 412,1 km)
Ik heb gisteren de 7 heuvelen loop gedaan in Nijmegen.

Had na 6 km al zere bovenbenen door het klimmen denk ik, en toen moest ik er nog 9. Heb nu ook erge spierpijn.

Verder was alles super geregeld en is het een leuke loop.

Heb er 1.33 uur over gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven