wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
zaterdag 10 november 2012 om 17:35
Wij eten zo "tafelfriet" met onze 7 logeetjes. Leendert is zakken friet, frikandellen, kroketten, knakworsten, ham/kaas soufflés, berenhappen en nasiballen halen. Tafels zijn gedekt met schoongemaakte tafelzeilen en daar houden we straks alle zakken geopend ondersteboven boven en verdelen de boel. Dan mogen de kinderen er zelf hun mayo, curry, ketchup, joppiesaus en zo in hoopjes bij hun frietjes en snack op het tafelzeil knijpen uit de fles. Pindasaus deel ik zelf uit, zit in een hete pan. Paar kannen ranja en diksap erbij en eten maar.
zaterdag 10 november 2012 om 22:44
Weer een receptje van de Appiesite, lasagna met courgette en geitenkaas. Niet heel bijzonder qua recept maar wel heel lekker! Er gaat zo nog een portie de vriezer in!
Morgen een ovenschotel met aubergine, tomatenblokjes en aardappelschijfjes. Ook daarvan hoop ik een portie de vriezer in te kunnen doen. Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan waardoor ik s avonds vaak langer doorwerk. En daarna ga ik vaak nog sporten dus ben dan regelmatig pas rond kwart voor 8 thuis. Is niet erg, maar dan zijn snelle opwarmertjes uit de vriezer heel prettig.
Morgen een ovenschotel met aubergine, tomatenblokjes en aardappelschijfjes. Ook daarvan hoop ik een portie de vriezer in te kunnen doen. Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan waardoor ik s avonds vaak langer doorwerk. En daarna ga ik vaak nog sporten dus ben dan regelmatig pas rond kwart voor 8 thuis. Is niet erg, maar dan zijn snelle opwarmertjes uit de vriezer heel prettig.
zondag 11 november 2012 om 17:04
Leentje hier vanuit de gaarkeuken. Hier staan 3 grote, diepe ovenschalen met zuurkoolschotel met op zijn Indisch gekruid gehakt met ananas en aardappelpuree in de oven. En ik heb 2 grote pannen aardappels met boerenkool opstaan, een braadpan vol gehaktballetjes van 2 kilo gehakt, koekenpan vol spekjes en twee pannen met ieder 3 rookworsten erin die ik straks ieder in 4 stukken snijd. Maak zo nog jus van het braadvet van de gehaktballetjes.
Als dat niet genoeg is voor ons, 7 logeerkinderen en hun in totaal 8 ouders hebben ze pech gehad.
Toetje: heel lui raketjes en mini Magnums.
Als dat niet genoeg is voor ons, 7 logeerkinderen en hun in totaal 8 ouders hebben ze pech gehad.
Toetje: heel lui raketjes en mini Magnums.
dinsdag 13 november 2012 om 18:14