india + ...?

13-11-2012 14:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
In Nepal hoef je niet te klimmen hoor als je niet wilt. Het zuiden van Nepal is vlak en rond Kathmandu is alles met openbaar vervoer goed te bereizen. Nepal is leuk en echt anders dan India.
Thailand is net zo toeristisch als jij wil. Wel een geweldig land vind ik.
Dan de andere buurlanden, Pakistan is niet echt een optie.

Bangladesh lijkt me voor de echte die hards, ik ben er nooit geweest en ken ook niemand die er wel was geen idee dus.

Bhutan moet prachtig zijn maar is duur omdat je een verplicht dagarrangement moet afnemen. Voor alle overige bestemmingen moet je vliegen.
Ik ben 2 weken in Nepal geweest vanuit India en heb geen berg beklommen Er zijn mooie natuurparken, rondvluchten over Mt Everest en de hoofdstad is één groot back-pack walhalla, met alle bijbehorende trips, winkels, tempels, markten, bars etc.

Zeker een aanrader!
Nepal vond ik echt 'n verademing na het drukke India. In Nepal kun je weer ademhalen na de vieze smog van India. Ik ben ook geen bergen gaan beklimmen hoor. Ben lekker naar Chitwan geweest (neushoorns, olifanten) en Pokhara (hanggliden met uitzicht op de Himalaya) een rondvlucht gemaakt met 'n klein vliegtuig ook weer boven dat indrukwekkend gebergte. En Kathmandu is gewoon relaxt. Je kunt er lekker Thais, maar ook pizza's en zelfs friet met satésaus eten.
Ik vond Nepal overigens net zo toeristisch als Thailand, als je op de gebaande wegen blijft.
quote:elninjoo schreef op 13 november 2012 @ 14:45:

Nepal vond ik echt 'n verademing na het drukke India. In Nepal kun je weer ademhalen na de vieze smog van India.Helemaal mee eens, ik wilde graag weg uit India. Ben alleen in het Noorden geweest en ondanks dat het een heel bijzonder en indrukwekkend land is, hoef ik er voorlopig niet meer naar terug - wel blij dat ik er geweest ben overigens hoor!
Ach en wat is er mis met toeristisch zo af en toe. Het zou mij wel lekker lijken om na een lange trip in India nog even ongestoord aan het strand in Thailand te liggen eigenlijk.
quote:odi schreef op 13 november 2012 @ 14:47:

[...]

Helemaal mee eens, ik wilde graag weg uit India. Ben alleen in het Noorden geweest en ondanks dat het een heel bijzonder en indrukwekkend land is, hoef ik er voorlopig niet meer naar terug - wel blij dat ik er geweest ben overigens hoor!

Idem! Indrukwekkend en fotogeniek, maar wat mij betreft eenmalig. Het is niet bepaald relaxt. Was er iets van 2 weken (in 't noorden) en daarna gelukkig naar Nepal. Had daar echt geen maanden kunnen blijven.

Ben daarna nog wel 'ns 10 dagen naar 't zuiden geweest. Stuk minder smog, minder druk, maar niet echt 'n 'wow' bestemming.
Ze gaat enkele maanden, dus waarom dan niet combineren met Nepal én 'n strandbestemming in Thailand? Dan hoef je minder lang in India te blijven als het qua hectiek/smog/viezigheid tegen blijkt te vallen.
Je kunt mij altijd naar India sturen maar het is best een pittige bestemming.

Ook In India kun je voldoende rustpunten inbouwen gelukkig.

Buiten de grote steden blijven, de bergen in, in het zuiden naar kustplaatsen in Kerala en Tamil Nadu.
Het Zuiden schijnt wel meer ontspannen te zijn toch? Goa enzo? Maar idd, ik zou liever richting Thailand gaan. Of, als je minder toeristisch en heel bijzonder wil, China. Een maand geweest en zeer hoog op de lijst om nog eens terug te gaan. Geweldig land!! Zo divers en anders dan alle andere Aziatische landen!
Goa is tegenwoordig een charterbestemming, ik was er en vond er geen bal aan. Feestvierende dronken Engelsen is niet helemaal mijn ding dan kan je net zo goed naar Kreta. Maar het diepe zuiden is wel prachtig.
Sri Lanka dus! http://www.srilanka.travel/
Ja Sri Lanka is ook leuk.
X
Kun je dan niet gewoon via Bangkok of Singapore reizen? Van daaruit naar India vliegen, naar Nepal en/of Sri Lanka doorreizen en uiteindelijk via Bangkok naar huis ipv via India? Of is Thailand eveneens lastig met 'n visum langer dan 6 maanden? Hoe lang ga je in totaal?
X
Als je maar zo'n laag budget hebt, waarom dan niet wat korter op reis?
Nepal!

En ja, de gebaande paden (denk 'Thamel in Kathmandu') zijn ook erg toeristisch. Maar doe eens gek en ga 2x links en neem die straat. Soms sta je versteld van het verschil in drukte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
X
X
quote:schuilnaamhebber schreef op 13 november 2012 @ 16:44:

Poeh! Ik vraag me echt af hoe andere mensen dit allemaal regelen hoor! Had ik net bedacht dat ik graag naar nepal wilde, blijkt dat je met de terugvlucht over moet stappen in india en dus een langer visum nodig hebt.. En zo'n 6 maandenvisum voor india is echt heel moeilijk te krijgen.. Bleh word er een beetje moedeloos van..Als je over moet stappen blijf je op het vliegveld, en heb je toch helemaal geen visum nodig? Dat is alleen het geval als je van het vliegveld af gaat. Ik heb ook wel transit in visum-plichtige landen gehad, maar heb daar nooit een visum voor aan hoeven vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een 6 maanden visum is toch gewoon de standaard? Zat me net te bedenken dat ik binnen 6 maanden nog 'n keer naar India was gevlogen. Reis één was rondreis India-Nepal in oktober en in februari ging ik naar zuid India op het zelfde visum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven