Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
quote:tess97 schreef op woensdag 14 november 2012 20:35 Kun je niet een oppas aan huis nemen die ook je strijk doet en ramen lapt? Misschien wil ze ook wel je eten voorbereiden

Dan heb je het zelf ook weer iets rustiger. Gastouder aan huis lijkt me ook een prima optie!
Hier in NL heb je ook Nanny services hoor, kijk hier bijvoorbeeld maar eens. Je krijgt ook kinderopvangtoeslag,dus misschien is het toch wel een optie voor jullie.
quote:nancy_weeds schreef op 14 november 2012 @ 20:49:

[...]

Ik heb al geïnformeerd of ik mijn nanny (die hebben we twee jaar gehad) niet naar Nederland kan halen Helaas is dat lastig en hebben we hier de ruimte ook niet.

Gastouder aan huis lijkt me ook een prima optie!Pas daar mee op, kennissen hebben een meisje uit het buitenland gehaald, feitelijk bedoeld om haar uiteindelijk te adopteren maar is afgewezen dus hebben ze met veel toestanden en veel kosten haar naar hier kunnen halen als "au pair". Feitelijk geen nanny want ze hebben zelf geen kinderen maar een meisje wat ze al van geboorte af kenden en haar een goede toekomst hier gunden dus op advies van de IND als huishoudelijke hulp (...) naar Nederland hebben gehaald, en dat hele binnenhalen op eigen kosten (inmiddels een kapitáál), Elke aanvraag bij de IND (en dan de vele aanvragen want die die dienen elk half jaar herhaald te worden) kost ze al minimaal 750 euro pér verzoek, nog afgezien van de kosten voor de advocaat welke daarbij nodig is.. Overigens mag het meisje (wat nu dus een jaar hier woont) NIET op vakantie naar haar familie dus thuisland zolang de procedure loopt om haar weer een verblijfs-verlenging als zgn au-pair te geven.
Hoe oud is dat adoptiekind/nanny dan?

Als minderjarige kun je denk ik niet werken als nanny en als meerderjarige kun je niet geadopteerd worden.
Onze nanny was al te oud: boven de 30 mogen ze niet meer als nanny aan de slag. Geloof tot 28 jaar.
quote:kerstklok schreef op 14 november 2012 @ 22:11:

Hoe oud is dat adoptiekind/nanny dan?

Als minderjarige kun je denk ik niet werken als nanny en als meerderjarige kun je niet geadopteerd worden.

Ze is nu 19 en mag, in afwachting van de IND nu een opleiding doen, en die doet ze ook, met verve.

Ze is zo leuk! Man en ik zijn ook gék van die meid dus als er ooit iets speelt waar wij kunnen helpen doen we dat. Ze lult inmiddels een partij fatsoenlijk Nederlands en kan zo op voor de Miss World verkiezingen ook nog. Ze is beeldig.
@nancy

Wat zijn jullie wensen mbt gastouder aan huis?

Ik denk dat het niet moeilijk hoeft te zijn iemand te vinden.

Je kan iemand zoeken via gastouderbureau, maar ook zelf.

Met moederinstinct en VOG kom je een heel eind.
Nancy, pak die kansen aan, allebei 32 uur werken. Zet je man op die dag dat hij thuis is aan het wassen en aan het solliciteren. Kook op de dagen dat 1 van jullie thuis is voor 2 dagen, en eet dat op op de dagen dat jullie allebei werken. Zoals gezegd wordt je huis ook niet vies als jullie allemaal een hele dag niet thuis zijn, dus die avonden hoef je dan alleen maar het eten op te warmen en de kinderen naar bed te brengen.

Je voor en tegen lijstje kan volgens mij heel kort zijn: als je wel die vier dagen gaat werken kun je wel die vakantie doen die je graag wilt. Anders niet. Punt.
quote:layla1969 schreef op 14 november 2012 @ 21:03:

Hier in NL heb je ook Nanny services hoor, kijk hier bijvoorbeeld maar eens. Je krijgt ook kinderopvangtoeslag,dus misschien is het toch wel een optie voor jullie.Ja, en hier is nog een link van een 'nanny bedrijf'. Ken het verder niet hoor.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Klopt het dat jullie kinderen nu 2 dagen per week naar het KDV gaan?

En zou jij de mogelijkheid hebben om 3x 9 uur en 1x 5 uur te gaan werken?
En zou je man die 32u ook op 3,5 dag mogen werken?

Even een voorbeeldje:

Ma: Nancy werken dag 1, man thuis, kinderen bij man thuis.

Di: Nancy werken dag 2, man werken dag 1, kinderen op KDV dag 1.

Woe: Nancy werken dag 3, man werken dag 2, kinderen op KDV dag 2.

Do: Nancy werken dag 4. Man werken dag 3. Indien mogelijk zouden jullie deze dag beide een halve dag kunnen werken. Dan kunnen de kinderen thuis zijn. Anders kinderen KDV dag 3.

Vrij: Nancy vrij, kinderen thuis. Man werken dag 4.

Dus: beide 3,5 dag of 4 dagen werken (beide 32 uur) en de kinderen 2 of 3 dagen naar het KDV.
Nancy, ik heb je verhaal gelezen hoor. En ben het wel eens met de rest.

Ik denk ook dat je alles nog even moet verwerken en weer in perspectief krijgen. Ik denk dat je best verwend was in het buitenland (ondanks je harde fulltime werken ook fulltime zorg en huishoudelijke hulp).

18 uur werken is (ook in Nederland) gewoon echt weinig en als je man een achterstand heeft op de arbeidsmarkt zul jij wel moeten. Je bent gewend om hard en veel te werken dus die 32 uur, daar wen je zo weer aan.

Het alternatief is dat je veel thuis zit met je koters maar geen duppie hebt voor een ijsje of een zwembad of eens een leuke film en dat je man moet blijven sappelen/knokken voor een hongerloontje. En dat de vakantie er ook bij inschiet.

En zolang je man fulltime zwaar onder zijn niveau zit heeft hij ook geen tijd en ruimte om te netwerken op zijn eigen niveau. Soms maak je nog meer kans op een goede baan met het het verhaal dat je net terug bent van huisman spelen in een leuk land, dan het verhaal dat je nu al maanden noodgedwongen orders pickt in het magazijn maar wel solliciteert op een plek 4 functies hoger.
Janna, bedankt voor het uitschrijven! Wat overzichtelijk op deze manier!

Ik kan wel 3x9 en 1x5 werken denk ik. Ik werk nu ook 2x9. Bij mijn man doen ze iets stugger. Ze hebben natuurlijk ook door dat m'n man iets anders zoekt en dit tijdelijk doet. Dus het meer een graag of niet mentaliteit. Voor hem 10 anderen...

Ik vind het wel heel erg dat ik de tijd met de kinderen moet inleveren. Daar kan ik serieus om janken. Ik heb ze al zo weinig meegemaakt en had gehoopt dat dat nu anders zou zijn. Maar goed ik mag niet zeiken van jullie. Dus ik houd er over op.
Nancy, tuurlijk is het rot dat je dingen mist van je kinderen en daar mag je best eens over klagen. Probeer het alleen wel ook positief te zien. Maak de tijd die jullie wel hebben kwalitatief beter. Dan valt het uiteindelijk allemaal best mee
Tuurlijk mag je zeiken

Het is ook gewoon kut.
Tuurlijk mag je zeiken maar wat moet dat moet.

Ik probeerde het gister ook al te omschrijven en dat lukte toen niet dus een tweede poging

Als je man nou straks geen werk heeft en jij nog 18 uur, dan is je spaargeld snel op. En je zult zien dat juist in die periode van alles ook nog stuk gaat, tegen valt etc etc.

Dan is het fijn dat jij wel 32 uur werkt en meer inkomen hebt. Dan heb je ongeveer een gewoon modaal inkomen, en dan weet je van jezelf dat jullie het wel moeten kunnen redden en heb je die wanhoop ook niet.

En een stuk minder zorgen, zorgen die zich anders zouden weerspiegelen op je kinderen.

Een kind voelt het wanneer er grote zorgen in het gezin zijn en wordt daar ook niet gelukkiger van.
Maar waarschijnlijk volg ik wederom jullie advies op om 32 uur te gaan werken! Ongelooflijk dat een forum met een stel onbekende dames (en wat strenge er tussen - thoarchid mij tot zoveel kunnen bewegen. Blijft toch erg apart vind ik. Het zijn wel allemaal positieve ontwikkelingen, jullie sturen me niet de afgrond in gelukkig...
Als ik 32 uur ga werken mag ik dan van de forum commissie wel een kleine auto en op vakantie?????
quote:nancy_weeds schreef op 15 november 2012 @ 19:15:

Als ik 32 uur ga werken mag ik dan van de forum commissie wel een kleine auto en op vakantie?????Als dat na netjes budgetteren financieel mogelijk is altijd
quote:nancy_weeds schreef op 15 november 2012 @ 19:15:

Als ik 32 uur ga werken mag ik dan van de forum commissie wel een kleine auto en op vakantie?????Hihi, van mij wel hoor! Dat heb je dan ook hard verdient!
Die auto mis ik verschrikkelijk met die kou! Brrrr...Maar het is nog steeds wel te doen hoor.
Nou vooruit een kleine auto en een kleine vakantie, maar dan is het ook klaar....
Oh en waar wil je naar toe op vakantie? Ik vind het zo goedkoop mogelijk leuk op vakantie ook een sport, dus misschien kunnen we meedenken
Eerst de auto ( praktisch) en dan de vakantie ( luxe)
Je kunt ook zeggen; dit jaar niet, volgend jaar wel op vakantie. Boek dan bv last minute een huisje op 1 van de bekende parken, kan je de helft schelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven