Kat heeft eten snel op

16-11-2012 11:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze kat van 1 jaar krijgt sindskort speciaalvoer voor katten met blaasgruis. Hij heeft echter (nog) geen blaasgruis maar wel een fikse blaasontsteking achter de rug.

In overleg met de dierenarts zijn we dit voer preventief gaan geven aan hem.

Nu vind hij dit voer heerlijk, (Royal Canin) zo heerlijk zelfs dat hij het vrij snel op heeft. Hij schrokt niet maar voorheen nam hij af en toe een hapje en was 's avonds pas zijn bakje leeg.

Hij weegt niet te zwaar maar ik moet wel oppassen van de dierenarts. Ik geeft hem dus iets minder als dan ik voorheen deed.

Hij krijgt twee keer per dag eten. Als het op is zeurt hij gelukkig niet om meer, dat is wel fijn.

Wie heeft een tip, is er iets waarmee k hem wat zou kunnen afremmen?

Alvast bedankt!
Hij vindt het blijkbaar gewoon lekker. Oppassen dat je hem gewoon niet te veel geeft dus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er is niks waar je hem mee af kan remmen.

Hier ook een kat die zou blijven eten als er eten zou staan. Daarom geef ik 2/3 keer per dag een beetje. En dat heeft ze in mum van tijd op. Alsof ze al een week niet heeft gegeten (maar ze schrokt niet).
Even kijken of het plaatje lukt, maar dit zou je ook kunnen proberen.. Dan moet hij er meer moeite voor doen, om bij het voer te komen..

[img]http://media.mediazs.com/bilder/catit/d ... 2011_6.jpg[/img]

http://www.zooplus.nl/sho ... goed/denkspeelgoed/239103

Plaatje lukt dus niet, maar bovenstaande link verwijst naar de website, waar je kunt vinden wat ik bedoel..
anoniem_40846 wijzigde dit bericht op 16-11-2012 11:56
Reden: plaatje lukt niet
% gewijzigd
Dank voor de reacties!

Ik ga zo op mijn gemakje even kijken, eerst een lunch maken voor de kinderen .
Inderdaad opletten dat je echt maar 2x per dag eten geeft.
Helpt niet tegen het schrokken, maar wel tegen het dik worden: elke ochtend afgemeten brokjes geven. Wij gebruiken hiervoor een klein koffiekopje, zo krijgt hij elke dag evenveel voer.
Antischrokbakje. De kleinste voor honden is ook geschikt voor katten.
Jouw kar schrokt dus niet maar onze kat eet echt veel langzamer met zo n bakje dus wellicht helpt het toch iets. En zo n bakje is niet duur.
Grrrr mobiel forum kar is dus kat
Er zijn voedingsballetjes voor katten. Onze kat heeft hetzelfde nl. Bij dierenwinkels hebben ze die, dan moet hij moeite doen voor zijn eten en 'spelenderwijs' brokjes uit zijn balletje halen. Werkt bij ons super!

Forum mobiel dus geen links helaas...
Voedingsbal heeft onze kat ook.

Zitten de zelfde brokken in die hij ook krijgt.

Met soms een snoepje erbij.

Soms staan z'n eigen brokken er nog en gaat hij toch met de bal spelen

Het is een link, plaatje doet t niet.

Voedingsbal kat
Ik had al een voedingsbal gekocht voor hem op advies dierenspeciaalzaak maar deze gebruikt onze kat niet.

Lijkt wel alsof hij er gewoon niets aan vindt. Ik heb het hem meerdere keren uitgebreid laten zien hoe het werkt maar hij trekt zijn neus ervoor op.

Ik ga zo direct het voer labyrint bestellen, dank voor de link!

Ik hoop dat dit wel gaat werken bij hem!

Bedankt voor de input dames!
Wij hebben een pipolino en een activityboard en daarin krijgen ze hun brokjes. Sinds ze afgepaste porties krijgen, eten ze het wel op, maar ze moeten er wel wat voor doen en schrokken lukt dus niet. Maar meer geven betekent aankomen en dat is niet gezond, dus ze moeten het ermee doen. Ik geef ze wel soms tussendoor iets waarvoor ze nog meer moeite moeten doen, zoals een reep gedroogd vlees bijvoorbeeld.

Activityboard:

Pipolino:

(Ik zie dat er nu vanalles in de aanbieding is qua denkspeelgoed).
Wij hebben ook een abtischrokbak voor honden aangeschaft voor onze kat. Anders heeft ie z'n eten binnen een paar minuten op en nog steeds honger. Nu doet hij er langer over en we hebben ook t idee dat hij echt verzadigd is.
Even een update: gisteren kregen we het voer labyrint binnen.

Het is een groot succes! Onze kat vindt het het heel interessant en moet nu moeite doen om zijn brokken te kunnen eten.

Hij eet hierdoor dus een stuk rustiger.

Nogmaals bedankt voor de tip Dorus!!
Leuke update :-) !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven