Ik zoek een hobby

16-11-2012 16:00 35 berichten
Beste dames van het Vivaforum,

Het klinkt heel simpel, maar ik ben op zoek naar een leuke hobby. Ik studeer heel veel en af en toe speel ik eens een spel op de pc, maar voor de rest heb ik eigenlijk niet veel wat ik leuk vind om te doen. Heeft iemand suggesties? Wat zijn jullie hobby's en hoe kwam je daar achter?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen, sportschool, schaatsen, skeeleren, taarten bakken, zo maar een greep uit mijn hobby's

Hoe ik erachter kwam?

Nou, door het te doen en te bedenken....hey, dit is leuk, ga ik vaker doen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zit sinds kort op zangles, superleuk! Nadeel: ik zou eigenlijk het liefst de hele dag zingen op dit moment en loop als een halve gare te neurieën op straat.
Ik zit sinds kort op naailes. Het leek me leuk om nieuwe mensen te leren kennen en om iets nuttigs te leren. Sportief ben ik niet dus zo kwam ik hier op.
Hardlopen, sportschool, schaatsen, skeeleren, taarten bakken, zo maar een greep uit mijn hobby's

Sum

Ik word al moe als ik het lees!
Huts!
Ik doe al jaren aan hardlopen (de laatste tijd ietsm inder actief) lkkr met de hond wandelen en leuke dingen doen met vriend zin zo een beetje mijn hobby's.

Zoek je een crea hobby of iets actiefs. Iets voor jouw alleen of iets voor een groepje?
bordspellen spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:srekeamar schreef op 16 november 2012 @ 16:17:

Ik doe al jaren aan hardlopen (de laatste tijd ietsm inder actief) lkkr met de hond wandelen en leuke dingen doen met vriend zin zo een beetje mijn hobby's.

Zoek je een crea hobby of iets actiefs. Iets voor jouw alleen of iets voor een groepje?Dat is een goede vraag.. ik sport nu drie keer per week, maar dat heeft verder niet echt een doel. Iets creatiefs wellicht, maar iets actiefs mag eigenlijk ook. Wandelen met de hond lijkt mij erg leuk, afgezien van het feit dat ik geen hond heb en de kat niet mee naar buiten krijg
Hardlopen, tuinieren, piano-spelen & wat uitgebreider koken.. Voorwaarde voor mij is dat ik dit in alle rust kan uitvoeren, en dat er geen verplichtingen aan vast zitten.
quote:mediocrity schreef op 16 november 2012 @ 16:29:

[...]

Dat is een goede vraag.. ik sport nu drie keer per week, maar dat heeft verder niet echt een doel. Iets creatiefs wellicht, maar iets actiefs mag eigenlijk ook. Wandelen met de hond lijkt mij erg leuk, afgezien van het feit dat ik geen hond heb en de kat niet mee naar buiten krijg Ga naar en plaatselijk asiel en vraag of je daar af en toe een hond mag meenemen voor een lange wandeling?
Nee, verplichtingen ben ik aan de ene kant ook niet zo goed in. Dan gaat het me op een gegeven moment tegenstaan. Aan de andere kant is dat wel weer een extra stok achter de deur om het toch weer op te pakken.
quote:nettel schreef op 16 november 2012 @ 16:31:

[...]

Ga naar en plaatselijk asiel en vraag of je daar af en toe een hond mag meenemen voor een lange wandeling?Dat is helemaal geen slecht idee. Die mensen zullen ook wel vrijwilligers daar voor nodig hebben. Ik ga eens even googlen.
Mijn hobby's zijn tennissen, kickboksen, stijldansen, hardlopen, koken, bakken, dinken maken (jurkje, slofjes of knuffel voor mijn nichtjes, iets moois voor in huis, leuke zelf-maak-ideeën vind je o.a. op pinterest en het is makkelijker dan je denkt), boeken en tijdschriften lezen, en mijn katten knuffelen.

Verder ga ik graag op vakantie (zon, stad of ski), ga ik gezellig winkelen of wat eten of drinken met vriendinnen en kijk ik graag films met vriendlief op de bank.

Wat voor hobby zoek je?
GA naar de Zeeman, koop een haaknaald en een bolletje wl en leer haken via youtube.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je klinkt alsof je het heel goed voor elkaar hebt

Kickboksen lijkt mij ook een erg leuke hobby, maar naar mijn weet zit dat hier niet zo één twee drie in de buurt. Het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven.

Ik denk dat ik toch opzoek ben naar iets creatiefs, maar ik sta voor alle suggesties open!
Oh en ik hou erg van spelletjes spelen! Doen we vaak met vrienden of familie.
wordt een maatje! Er zijn genoeg maatjesprojecten. Zo doe je wat nuttigs en leuks in je vrije tijd.
Haha, het is niet zo dat ik al die hobby's dagelijks uitvoer natuurlijk.. Maar ik mag inderdaad niet klagen. Heb het meer naar m'n zin dan een jaar geleden toen ik voornamelijk voor de tv hing als ik uit werk of school kwam. Nu ben ik veel actiever en daar voel ik me prettig bij. Ik zou het geweldig vinden om een instrument te leren spelen, maar daar heb ik dan weer minder aanleg voor. Ik heb wel een gitaar staan, dus misschien ooit...
Woon je in (de buurt van) een stad of op het platteland? Het aanbod 'Hobbys' verschilt namelijk per omgeving. Ik kan nu wel gaan roepen: ga op theatersport! maar dan moeten ze dat wel aanbieden in jouw omgeving.
Hobby's in overvloed heb ik.... Sporten, scouting, muziek maken (piano, saxofoon en nu klarinet aan het leren), schilderen en tekenen, schrijven, koken, vrienden opzoeken, concerten en festivals bezoeken......
Wat schilder, teken en schrijf je zoal?

Ik woon wel in een stad, dus dat scheelt. Ik heb al nagedacht om een taal cursus op te pakken, dat lijkt me ook wel heel erg leuk.
Scrappen!!! Kaartjes maken, altijd leuk ook om te geven :-)
Ik schilder van alles, meestal als een uiting van emotie.

Soms in opdracht, bloemen pakken meestal wel goed uit

Ik teken tattoo-stijl, ook vaak in opdracht.

En ik schrijf gedichten (en songteksten als iemand daar om vraagt).

Taal leren is ook altijd leuk! Daar heb ik er ook nog wel wat van op mijn verlanglijstje staan.
Schilderen is ook heerlijk ontspannend
Ja dat heb ik ook wel eens geprobeerd, schilderen. Lastige alleen is dat ik er nu geen benodigdheden voor in huis heb ik nu graag iets wil doen. Jantje ongeduld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven