Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Voor de vakantie kunnen we tegen een sterk gereduceerd tarief in een super mooi park blijven op een Spaans eiland. We kennen de eigenaren dus dat is erg gezellig. De tickets kosten voor het hele gezin rond de 720 euro heb ik al gezien
Ik heb nog een belasting vraagje....wat is wijsheid?

Bij gebrek aan reactie van mijn hypotheekadviseur (eikel!) heb ik zelf de belastingtelefoon even gebeld over de voorlopige teruggave van volgend jaar.

Aangezien ik geen recht meer heb op ouderschapsverlof korting moet ik zelf een wijzigingsformuliet invullen anders loopt het gewoon door.

Ik heb dat programma gedownload maar weet nu eigenlijk niet wat ik moet invullen bij jaarinkomen van mij.

- hou ik de 18 uur aan? En waar op mijn salarisstrook kan ik dan zien wat m'n jaarinkomsten zijn (simpele ziel ben ik)

- of moet ik een simulatie opvragen van 32 uur?

Idem met mijn man. We weten zijn jaarinkomsten eigenlijk ook niet. Moeten we zeker ergens terug kunnen vinden. Hij werkt via randstad en alles gaat via zo'n site.

Ik wil voorkomen dat ik te veel terug krijg en later moet terug betalen maar ik moet die ouderschapsverlof korting wel stopzetten.

En volgens dat mens van de telefoon ben ik al te laat want er gaan 8 weken overheen....
Weet je wat jullie beide bruto per maand verdienen? Dan kan je het uitrekenen door dat * 12 te doen en er nog het vakantiegeld en de mogelijke 13e maand bij op te tellen.

Als jij die 32 uur gaat werken dan zou ik dat inkomen opgeven.
dubbel
Oh man! Voor niks dubbel zitten tikken! Hij heeft hem toch gepakt! Is het de app of mijn technisch talent? Laten we het op de app houden
HRA is wel inkomensafhankelijk, hangt er vanaf in welke belastingschijf je valt hoeveel je terug krijgt.

En waarom zou je het zelf niet doen? Zoiets doet je hpotheekadviseur toch niet?
Vind dat je het super doet!

Gewoon 32 uur gaan werken en dan is er misschien geld voor een klein autotje.. Voor een vakantie zijn er heel veel sites met goede aanbiedingen.. (travelbird, Bebsy ea)

Succes!

enne,misschien is het extra geld ook wel fijn als je man weer een goed betaalde baan heeft... Kan je de spaarrekening spekken en vaker leuke dingen doen (extra vakantie en uitjes..)
De hypotheekadviseur had het bij wijze van service voor ons aangevraagd toen we de hypotheek afsloten. We wonen nog geen jaar in ons huis.
Dis toch wel inkomensafhankelijk die HRA. Dan moet ik toch gaan bedenken wat ik daar invul. Beter te hoog dan te laag gaan zitten toch? Want hoe hoger hoe minder je terug krijgt? Of is dot nu logica van de koude grond (of hoe gaat dat spreekwoord)?
Het is juist andersom Nancy! Immers, hoe meer je verdient hoe hoger je in de belastingschaal zit hoe meer je kunt aftrekken.
Oh mijn god dit wordt niks met mij en de belastingen...toch maar even hulp inschakelen misschien.
En niet eerder je teruggekregen belastingcentjes gaan uitgeven dan dat je al je papieren in huis hebt.

Stel je voor zeg, dan ben je t al kwijt en dan komt de belastingdienst weer een gedeelte terughalen, dan ben je mooi zuur

Wij parkeren het eerst altijd een hele poos op de spaar voordat we er echt wat mee gaan doen.

Dit jaar is ook maar weer mooi gebleken dat we dit niet voor niets doen, er kwam nog een aanslag van ruim 800,- en nu konden we het gelijk terug betalen zonder ons in allerlei bochten te hoeven wringen.
Als jij 3,5 dag kan werken zou het mooi zijn! Dan heb je nog een halve dag extra vrij!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Goed dat je hebt besloten om voor 32 uur te gaan. Wanneer kan dat ingaan?

En natuurlijk heb je dan de mogelijkheid voor een auto en een vakantie. (elk nadeel heeft z'n voordeel he?)

Lekker toch dat anonieme forummers je kunnen helpen om alles goed op een rijtje te zetten en de juiste beslissing te maken.
Ik zou wel eerst wat geld sparen, voordat je jezelf rijk rekent omdat je 32u gaat werken (en een auto koopt en een vakantie boekt) want nu heb je geen reserves meer en je man zou in het slechtste geval ook deze baan kwijt kunnen raken....

Had hij nog wat aan de bedrijven / zoektermen die gegeven werden?

Oh en over halve berichten; dat komt door het 'en' teken, als je de iPhone app gebruikt...
Hebben jullie trouwens al naar jullie zorgverzekering gekeken? Daarbij kan je per 1 jan nl veranderen. En het eigen risico wordt sowieso ¤350,- pp, dus dat kan je ook gaan sparen....
Ik ga er met de zorgverzekering zowaar op vooruit. Afgelopen jaar het eigen risico opgemaakt en nog eens extra 200,- GGZ-bijdrage omdat ik therapie had.

Dat is nu gestopt en ik gebruik alleen nog medicijnen. Even gegoogled wat die kosten en je gelooft je ogen niet. Tussen de 3,- en de 8,- euro per maand!!!!! Geen geld voor iets waardoor ik me stukken en stukken beter voel.

Dus dikke kans dat ik dit jaar mijn eigen risico helemaal niet vol maak.
Hier is mijn egen risico de eerste maand al op.. Zucht. Ik prik avonex (ms) en die prikken zijn 275 per stuk. Doe ik 1 keer per week, dus eerste maand al op...
Ben blij dat ik dat spul niet ben gaan gebruiken, ik heb een goedaardige vorm en nauwelijks last, op af en toe wat gevoelstoornissen na, anders was ik ook zo door mijn eigen risico heen. Al had ik dan natuurlijk geen hoger eigen risico genomen...
quote:marjolein852 schreef op 16 november 2012 @ 11:53:

Hier is mijn egen risico de eerste maand al op.. Zucht. Ik prik avonex (ms) en die prikken zijn 275 per stuk. Doe ik 1 keer per week, dus eerste maand al op...

Als het je maar goed helpt!
quote:nellaaa schreef op dinsdag 13 november 2012 16:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mammie_rf in "geldzorgen"" class="messagelink">mammie_rf schreef op 13 november 2012 @ 15:37</a>:</b>

<b>Bij een uitzend bureau is het echt goed mogelijk om je loon te laten opschroeven. </b>Mijn man is 24 eb verdiend 14 euro bruto per uur. Vraag of ze je man op de payroll willen zetten, <b>dan verdienen ze minder aan hem,</b> en dat steken jullie in je zak. (Ik weet biet of ze dat overal doen, maar bij man man iig wel) Verder heb je de keuze om wel of geen pensioen te betalen bij de meeste uitzendbureau's. Dit moet je echt goed bekijken, maar misschien is het een tijdelijke oplossing om geen pensioen te betalen tot dat je man een andere baan heeft.</div></blockquote>Dat hangt echt maar net af van wat de inlener voor je wil betalen hoor. Als zij niet hoger dan bedrag x willen gaan dan kun je hoog springen of laag springen, maar er verandert niks aan je loon. Uitzendbureau's hebben het in deze tijd zwaar, dus ze gaan echt niet geld toe geven waardoor zij minder op je verdienen. Bij mijn man hebben ze het wel gedaan, altijd het vragen waard! Vandaar dat ik het zeg
Marjolein dat is ook wat met je eigen risico! In ieder geval haar je de kosten wel uit je verzekering maar goed je had natuurlijk liever geen MS gehad sterkte!

Ik ga nog even een vergelijkend onderzoekje doen om te kijken of een andere zorgverzekeraars goedkoper is. Ik zit nu bij een collectieve via werk.
Mammie rf, bedankt voor de tip hoor. Mijn man moet binnenkort maar weer een gesprekje aangaan.

Ik ga as donderdag de knoop doorhakken na mijn gesprek met personeelsdienst.
Vandaag wijziging VT 2013 ingevuld.

Hoop dat ik alles goed heb ingevuld ben trouwens wel goed geholpen door de belastingtelefoon ....
quote:nancy_weeds schreef op 16 november 2012 @ 19:14:

Ik ga nog even een vergelijkend onderzoekje doen om te kijken of een andere zorgverzekeraars goedkoper is. Ik zit nu bij een collectieve via werk.ik kan ook een collectieve afsluiten via mijn werk, maar dat bleek niet de meest voordelige te zijn, dus rondkijken loont zeker. Soms bieden zorgverzekeraars ook collectiviteitskorting via andere organsiaties dan werkgever. Ik heb bijv. een donorpolis bij ohra (was voordeliger dan collectiviteit van mijn werkgever bij een andere verzekeraar). Collectiviteit kan soms ook via vakbond, ouderenbond en zelfs makropashouders en kortingspecentages verschillen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven