Het Marokkaan-kletstopic
zaterdag 17 november 2012 om 19:19
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
zaterdag 17 november 2012 om 20:53
zaterdag 17 november 2012 om 20:55
quote:alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48:
Hoe maak je een lekkere Couscous ?? En waarom zijn jullie bang voor honden ? Waarom eten jullie geen varkens vlees ? Graag serieuze antwoorden vriendelijk bedankt
Echt lekkere couscous, de originele, dat duurt wel een dagje voor je die klaar hebt. Ik zal mijn moeder eens vragen voor het recept.
Honden zijn in marokko de dieren die je huis bescherming bieden. Zijn ook niet de type huisdieren zoals we ze in NL kennen.
Komt daarvandaan denk ik. Marokkanen zijn geconditioneerd zeg maar. .
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet.
Hoe maak je een lekkere Couscous ?? En waarom zijn jullie bang voor honden ? Waarom eten jullie geen varkens vlees ? Graag serieuze antwoorden vriendelijk bedankt
Echt lekkere couscous, de originele, dat duurt wel een dagje voor je die klaar hebt. Ik zal mijn moeder eens vragen voor het recept.
Honden zijn in marokko de dieren die je huis bescherming bieden. Zijn ook niet de type huisdieren zoals we ze in NL kennen.
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet.
zaterdag 17 november 2012 om 20:58
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 20:54:
[...]
weet ik veel, op een bepaalde leeftijd doe je niets goed en daar blijft altijd wel iets van hangen.
maar goed ik denk dat het idd wel mee zal vallen.Je kunt niet meer doen dan je best toch? En alles goed doen bestaat niet. Er moet iets overblijven om als kind ove te zeuren . Wordt ie hard van
[...]
weet ik veel, op een bepaalde leeftijd doe je niets goed en daar blijft altijd wel iets van hangen.
maar goed ik denk dat het idd wel mee zal vallen.Je kunt niet meer doen dan je best toch? En alles goed doen bestaat niet. Er moet iets overblijven om als kind ove te zeuren . Wordt ie hard van
zaterdag 17 november 2012 om 21:02
quote:mali30 schreef op 17 november 2012 @ 21:00:
Brandende vraag hier..
Hoe krijg ik het overtollige vocht uit mijn marmita ( afgieten geeft smaakverlies).
Mali, op tijd de pan op een hoog vuur zetten en de deksel eraf laten.
In sommige gerechten is het ook niet nodig om water in de pan te dien omdat de groenten zorgen voor voldoende vocht.
Brandende vraag hier..
Hoe krijg ik het overtollige vocht uit mijn marmita ( afgieten geeft smaakverlies).
Mali, op tijd de pan op een hoog vuur zetten en de deksel eraf laten.
In sommige gerechten is het ook niet nodig om water in de pan te dien omdat de groenten zorgen voor voldoende vocht.
zaterdag 17 november 2012 om 21:03
quote:quote:
alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48:
Een van m'n vrienden vertelde over de honden:
Als klein kind maakte je moeder je bang als je stout deed. Dat je moest luisteren of ze stuurde de hond.
alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48:
Een van m'n vrienden vertelde over de honden:
Als klein kind maakte je moeder je bang als je stout deed. Dat je moest luisteren of ze stuurde de hond.
zaterdag 17 november 2012 om 21:04
quote:3wieler schreef op zaterdag 17 november 2012 20:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="alexatje in "Het Marokkaan-kletstopic"" class="messagelink">alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48</a>:</b>
Hoe maak je een lekkere Couscous ?? En waarom zijn jullie bang voor honden ? Waarom eten jullie geen varkens vlees ? Graag serieuze antwoorden vriendelijk bedankt</div></blockquote>
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet. "quote: alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48 :
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet.". Thanks
was benieuwd waarom alle Marokkaanse grote jongens, kinderen , heel gezinnen weg renen of beginnen te huilen als ze mijn aan de lijn kleine hondjes , of andere honden zien ! Vandaar dus ...
Hoe maak je een lekkere Couscous ?? En waarom zijn jullie bang voor honden ? Waarom eten jullie geen varkens vlees ? Graag serieuze antwoorden vriendelijk bedankt</div></blockquote>
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet. "quote: alexatje schreef op 17 november 2012 @ 20:48 :
Varkensvlees wordt gezien als ongezond, vandaar dat men het niet eet.". Thanks
zaterdag 17 november 2012 om 21:05
zaterdag 17 november 2012 om 21:06
even iets anders:
mijn ex zei nooit ''mag ik een glas water ?'' maar ''geef me een glas water'' en zijn familie was al net zo tegen iedereen die bij de inner circle hoorde, is dat een soort manier om het leven buiten het gezin om met heel veel regels uit te balanceren of waren zij gewoon onbeleefd ?
mijn ex zei nooit ''mag ik een glas water ?'' maar ''geef me een glas water'' en zijn familie was al net zo tegen iedereen die bij de inner circle hoorde, is dat een soort manier om het leven buiten het gezin om met heel veel regels uit te balanceren of waren zij gewoon onbeleefd ?
zaterdag 17 november 2012 om 21:06
zaterdag 17 november 2012 om 21:08
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 21:06:
even iets anders:
mijn ex zei nooit ''mag ik een glas water ?'' maar ''geef een glas water'' en zijn familie was al net zo tegen iedereen die bij de inner circle hoorde, is dat een soort manier om het leven buiten het gezin om met heel veel regels uit te balanceren of waren zij gewoon onbeleefd ?
Herkenbaar!
Nee, naleeft niets met onbeleefdheid te maken hoor. De taal kent gewoon een hele aanwezige gebiedende wijs.
Grappig zeg, daar heb ik vroeger echt wel op moeten letten ja.
even iets anders:
mijn ex zei nooit ''mag ik een glas water ?'' maar ''geef een glas water'' en zijn familie was al net zo tegen iedereen die bij de inner circle hoorde, is dat een soort manier om het leven buiten het gezin om met heel veel regels uit te balanceren of waren zij gewoon onbeleefd ?
Herkenbaar!
Nee, naleeft niets met onbeleefdheid te maken hoor. De taal kent gewoon een hele aanwezige gebiedende wijs.
Grappig zeg, daar heb ik vroeger echt wel op moeten letten ja.
zaterdag 17 november 2012 om 21:10
zaterdag 17 november 2012 om 21:11
absoluut nora maar ik sta daarboven en commentaar krijg ik nog steeds, nu al weer 6 jaar zonder, dat is nu alleen wat meer achter de hand, met hoofddoek om gold ik als niet nederlands sprekend en doof, heb echt de raarste dingen gehoord maar ik pareerde ze dan in het dialect, dat maakte ze wel stil en als het al niet zo was, ik trek me daar niets van aan.
zaterdag 17 november 2012 om 21:11
quote:alexatje schreef op 17 november 2012 @ 21:08:
Ik heb het ze altijd willen vragen maar ik heb altijd mijn hondjes bij mij , maar ze vliegen helaas alle kanten op als zij een hond zien ;(
Wat ook nog is, is dat gelovige moslims niet graag door honden besnuffeld worden. Gebeurt dit, dan kunnen ze niet het gebed doen zonder zich weer eerst helemaal te wassen.
Ze zijn dan niet bang voor je hond maar willen dus nog kunnen bidden .
Ik heb het ze altijd willen vragen maar ik heb altijd mijn hondjes bij mij , maar ze vliegen helaas alle kanten op als zij een hond zien ;(
Wat ook nog is, is dat gelovige moslims niet graag door honden besnuffeld worden. Gebeurt dit, dan kunnen ze niet het gebed doen zonder zich weer eerst helemaal te wassen.
Ze zijn dan niet bang voor je hond maar willen dus nog kunnen bidden .