Het Marokkaan-kletstopic

17-11-2012 19:19 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
truste 3wieler !
quote:faracha schreef op 17 november 2012 @ 20:06:

Typte ik nou 4de? Bedoelde 3de!! Nou, het verschilt niet veel van de 1ste behalve dat ik me als hoofddoekdragende meer fashionable kleed dan mijn oma. Spreek perfect berbers en arabisch en ik hou van beatrix . We noemen haar thuis Bea djelna wat onze bea betekent, hahahahaha.

Bruiloften hetzelfde: hahah dat is door de cultuur zo. De bruid in het middelpunt als een echte prinses. Ik vind de gezelligheid erom heen wel harstikke leuk.Nou, ik ben wel van de 4e generatie
Zo, zo, wist niet dat er zoveel Marokkaanse rondhangen op het Viva forum.
wat is mijn zoon dan ?

zijn vader was de eerste generatie hier maar ik ben nederlands.

hoe dan ook, hij ziet er wel echt marokkaans uit, voor de mensen is ie meestal gewoon een marokkaan, als ze ons samen zien, zie je ze kijken, we lijken helemaal niet op elkaar.
quote:Nina28 schreef op 17 november 2012 @ 21:17:

Zo, zo, wist niet dat er zoveel Marokkaanse rondhangen op het Viva forum.ik ben er geen, ok wel door ervaring, dat mag ook van driewieler.
Alexatje zooo herkenbaar hahahahaha, ik stuiter ook helemaal als ik een hond zie. Ik ben bang van grote honden en wat 3wieler zegt ik wil ook mijn gebed nadien kunnen doen. Honden zijn onreine dieren die bij het aanraken van de kleding het gebed ongeldig maken. Begrijp me niet verkeerd als ik het woord onrein gebruik, maar elk dier dat zijn eigen uitwerpselen durft eten is een onrein dier. Een kat daarentegen maakt je gebed niet ongeldig.

Maar het is gewoon grappig om te zien hoe Marokkanen weglopen van honden , hahahahha.
quote:3wieler schreef op zaterdag 17 november 2012 21:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="alexatje in "Het Marokkaan-kletstopic"" class="messagelink">alexatje schreef op 17 november 2012 @ 21:08</a>:</b>

Ik heb het ze altijd willen vragen maar ik heb altijd mijn hondjes bij mij , maar ze vliegen helaas alle kanten op als zij een hond zien ;(</div></blockquote>

Wat ook nog is, is dat gelovige moslims niet graag door honden besnuffeld worden. Gebeurt dit, dan kunnen ze niet het gebed doen zonder zich weer eerst helemaal te wassen.

Ze zijn dan niet bang voor je hond maar willen dus nog kunnen bidden . Ik laat mijn hondjes niemand besnuffelen , dat vind niemand fijn , maar al nog reageren mensen overdreven vooral de kleintjes meteen paniek, maar ik kan helaas geen andere routen nemen !
P. ben je dan moslim geworden voor je ex, en toen het uit ging niet meer, of minder streng?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Mijn zoon wil ook een hondje!

Vind ze ook heel lief, maar zie mezelf niet midden in de winter s'ochtens vroeg de hond uitlaten.

We houden het maar bij de kat.
ik was nooit zo heel streng gelovig nora, ook met ex niet maar ik heb zelf voor het geloof gekozen, hij heeft daar geen actieve rol in gespeeld, dat mag ook niet, de islam is geen bekeringsgodsdienst en ik had evengoed christen kunnen blijven, dan mocht ie ook bij me zijn van het geloof, van zijn familie trok hij zich toch vaak niet heel veel aan.

hoofddoek heb ik om andere redenen afgedaan, paste niet meer bij me voor mijn gevoel en ik vind het symbool te belangrijk om het niet echt gemeend te dragen.

ik heb ook geen talent ervoor heel erg radicaal gelovig te zijn, daar ben ik veel te eigenwijs voor.
quote:Nina28 schreef op 17 november 2012 @ 21:26:

Mijn zoon wil ook een hondje!

Vind ze ook heel lief, maar zie mezelf niet midden in de winter s'ochtens vroeg de hond uitlaten.

We houden het maar bij de kat.hier geen enkel huisdier, ik zie het in het algemeen niet zitten.
Wat geinig, een mocro topic.

Hier nog een mocro, tweede generatie.

Geboren in Marokko, maar grotendeels hier opgegroeid.
Love...miss..will never forget you..
Prinsesisback, hoe ben je dan in contact gekomen met de islam?
Wij hebben thuis een konijn, als het aan mijn man lag ook nog een hond.
quote:2010viva schreef op 17 november 2012 @ 21:37:

Prinsesisback, hoe ben je dan in contact gekomen met de islam?ik was een paar maanden met ex samen toen de ramadan begon en toen zag ik het geloof steeds meer zitten voor mezelf, heb dat tegen hem gezegd en toen gaf hij me een koran en wat boekjes maar zelfs toen vroeg hij me niet of ik me wilde bekeren, dat heb ik echt zelf besloten, zoals het ook hoort.
Hallo allemaal

Hier geen Marokkaanse maar wel al 12 jaar samen, waarvan 9 jaar getrouwd met een Marokkaan.

We hebben 3 kindjes, zij zijn half Marokkaans, kwart Surinaams en kwart Nederlands

Interessant om hier van alles te lezen
welkom sam !
Dank je wel! :-)
Ahlan wa sahlan sam, welkom. Prinses, mooi verhaal!! Zolang je maar gelukkig bent toch !!

Ik heb een vraag aan de volbloed Nederlandse dames of heren:

Waarom lopen jullie steeds met schoenen aan in huis? Is dat comfortabel? zoals jullie weten doen de meeste Marokkanen de schoenen uit en lopen op pantoffels in huis.
Nora,

Louiza
sorry, dacht dat ik op de eerste pagina reageerde. ( de namen zijn al aan bod geweest)

...... ga snel weer weg
Geen idee faracha, toevallig doen wij schoenen uit. Mijn familie ook trouwens, ga er eens over nadenken
quote:faracha schreef op 17 november 2012 @ 22:00:

Ahlan wa sahlan sam, welkom. Prinses, mooi verhaal!! Zolang je maar gelukkig bent toch !!

Ik heb een vraag aan de volbloed Nederlandse dames of heren:

Waarom lopen jullie steeds met schoenen aan in huis? Is dat comfortabel? zoals jullie weten doen de meeste Marokkanen de schoenen uit en lopen op pantoffels in huis.

ik ben gelukkig, faracha, zou ook raar zijn van niet met zo'n fantastisch kind, ik weet ook wat je naam hier betekent.

ik draag thuis ook sloffen en geen schoenen maar ik denk het ook een gewoonte is, als je het bij anderen niet ziet, ga je het ook niet uit jezelf doen.
quote:babouche01 schreef op 17 november 2012 @ 22:03:

sorry, dacht dat ik op de eerste pagina reageerde. ( de namen zijn al aan bod geweest)

...... ga snel weer weg je mag blijven hoor.
Hier nog een Marokkaan. 2de generatie, hier geboren en geen strafblad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven