Tweedehands iets kopen

03-05-2008 09:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou wil ik ook eens een keer iets tweedehands kopen en nou lukt het helemaal niet. Ben natuurlijk naar Marktplaats gegaan. Daar stonden verschillende kinderwagens waar ik geinteresseerd in was. Geboden op 1, en precies geboden wat de vraagprijs was.

Hoor ik dus helemaal niks.

Nu heb ik onderhand al op een stuk op 10 geboden, maar weer geen enkele reactie. Wat is dit? Volgens mij werkt die site toch zo dat als ik bied, de verkoper een mail krijgt met mijn bod.

Ik heb ook geprobeerd om op hun forum te komen, maar ik weiger mijn telefoon nummer te geven en dat lukt dus niet.

Heeft iemand hier ervaring en tips voor mij?

Ik ben dus bij verschillende de hoogste bieder, en ik bied ook nog es niet onder de vraagprijs.......waarom hoor ik dan niks?
Waarom mail je de verkoper niet rechtstreeks of hij akkoord gaat met je bod?
misschien wachten de aanbieders toch op een hoger bod? En idd wat missc zegt, waarom mail je de verkoper niet?
Dat is mij ook weleens overkomen. Dat je biedt - en netjes de vraagprijs - en vervolgens niks hoort. Als ik het graag willen hebben mail ik met de verkoper zoals Misschicken je al aanraadt. Dat helpt ook niet altijd trouwens. Soms hoor je dan nog steeds niets. 'Graag of niet' denk ik dan en kijk verder of iemand anders het misschien ook aanbiedt.

Maar meestal krijg ik wel vrij snel een reactie trouwens. Het is me ook al een paar keer op marktplaats overkomen dat iemand anders nog meer bood, terwijl de verkoper al met mijn bod akkoord was gegaan. (En dan kocht ik het uiteraard voor mijn lagere bod.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dank voor snelle reacties. Ja heb ik idd ook al aan zitten te denken, of bij een paar staat hun telefoon nummer. Misschien toch maar bellen.....
Vergeet niet dat veel mensen er deze week niet zijn...
Fleurtje, Heb ik ook al zitten te bedenken, maar sommige van die ads waren deze week geplaatst.....

Heb nog es gekeken en gezien dat sommige adverteerders hun advertentie en 3x op hebben staan, met verschillende datums....
Soms zijn mensen ook gewoon lui. Geen zin om te reageren. Ik doe het wel. Ik weet nog dat ik mijn verhuisdozen verkocht. Nou daar was heel veel vraag naar. Wist ik veel. Ik had er een prijs bij gezet en iemand bood binnen een kwartier al aan ze te komen halen. En ik moest er vanaf, dus ja.....

Kwamen daarna nog iets van 10-15 reacties, maar die heb ik netjes geinformeerd dat ik ze al kwijt was.
Probeer het eens bij EBay. En het is natuurlijk ook vakantietijd en dan kan het gebeuren dat mensen een dagje weg zijn? Maar het klopt geregeld dat op MP zowel de bieders als de verkopers maar wat doen en de tegenpartij alleen maar met vraagtekens laten zitten. Op Ebay is dat niet omdat de verkoper een miniem bedrag aan Ebay moet betalen en daar dus alleen serieuze verkopers zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
je kunt meestal het beste de persoon mailen of bellen.

zelf heb ik ook wel eens advertenties staan en heel vaak zijn degene die bieden en niet mailen degene waar je nooit meer wat van hoort als je er op terug maild.

of ze wachten idd op een hoger bod.

als je direct belt krijg je gelijk een antwoord.
quote:gutje_ schreef op 03 mei 2008 @ 11:16: heel vaak zijn degene die bieden en niet mailen degene waar je nooit meer wat van hoort als je er op terug maild.O jee, maar ik ben zo iemand die vrijwel altijd alleen biedt, want dat is zo lekker makkelijk. Maar als ik dan een reactie krijg, mail ik altijd terug.
Beste Toety Froety,

Volgens mij is het bij Marktplaats de gewoonte rustig af te wachten. Soms zit er enorm veel beweging in de biedingen en dan houdt de verkoper zich inderdaad stil.

Ik heb eenmaal iets verkocht, bij nader inzien te vroeg, want toen ik kontakt had gelegd met een bieder en afgesproken had te verkopen, bleven de biedingen doorgaan, omdat ik de advertentie nog niet verdwijderd had.

Daarentegen heb ik ook diverse dingen gekocht door rechtstreeks kontakt met de verkoper op te nemen (via de mail) en dat werkte prima. Je doet er wel goed aan dan een afspraak op korte termijn te maken (binnen enkele dagen), zodat de verkoper geen tijd heeft zich te 'bedenken'.

Het is leuk hoor, je krijgt er vanzelf handigheid in.

Veel sukses met je kinderwagen!

Groetjes, Beter Laat
Lief van jullie, al die wijze raad.

Fame E-bay heb ik al geprobeerd, maar er zijn daar gewoonweg weinig 2ehands kinderwagens te koop, wel nieuwe.

Op Marktplaats daarentegen worden er honderden aangeboden, daarom snap ik ook niet dat mijn bods niks te weeg brengen.

Heb besloten het nog even aan te zien, ga vanavond als man thuis is er eentje bellen met een kinderwagen die ik helemaal zie zitten....en dan afwachten maar.
Als ik verkoop dan reageer ik 9 van de 10 keer eigenlijk ook alleen op de e-mails. Meestal zet ik dan ook de biedfunctie uit maar die keren dat er werd geboden was het zo achterlijk laag, dat ik niet eens zin had om daar serieus op in te gaan. En dan bedoel ik dus dat er 5 euro wordt geboden op iets dat je makkelijk voor 30 euro kan verkopen.

Als ik jou was zou ik er eentje in de buurt zoeken, opbellen, je bedrag bieden en vragen of je 'm die avond nog kan komen halen. Soms is het mensen ook wel wat waard als ze het zo snel mogelijk kwijt zijn. Dat kan ik me zeker voorstellen bij een kinderwagen, die staat toch snel in de weg. Je moest wel een beetje assertief zijn met dit soort dingen. Ik snap tonkje's reactie "dat het zo lekker makkelijk is" dan ook niet helemaal. Je wil toch graag iets hebben, waarom dan zo'n afwachtende houding aannemen? Zeker met in je achterhoofd dat mensen die alleen maar bieden meestal toch niks meer van zich laten horen (dat ervaar ik zelf namelijk ook zo).
quote:Celeone schreef op 03 mei 2008 @ 14:28: Ik snap tonkje's reactie "dat het zo lekker makkelijk is" dan ook niet helemaal. Je wil toch graag iets hebben, waarom dan zo'n afwachtende houding aannemen?

Naar mijn gevoel zeg ik met enkel een bod van 7,50 op marktplaats hetzelfde als met een mailtje met de tekst "Dag ..., ik heb uw advertentie met ... gezien en ik wil er graag 7,50 voor bieden." Al ligt het misschien ook een beetje aan waarop je biedt. En soms wil je misschien ook wat meer in je mail kwijt.

Bij mij gaat het bieden zonder mailen meestal prima trouwens! Maar nou bied ik vaak ook op dingen waar na 2 weken nog niemand naar om heeft gekeken. Zoals nu: het strategische denkspel Katoiz. Nooit van gehoord, maar het klinkt leuk en ik ben gek van dat soort spelletjes.
Tja, mijn ervaring is dus dat de mensen die bieden meestal op meerdere dingen bieden (of veel te laag) en je uiteindelijk nooit meer wat van ze hoort. Daar had ik dus geen zin meer in, want je denkt toch als verkoper dat het de goede kant op gaat, terwijl je uiteindelijk niks verkoopt. Daarom dus geen biedingen meer op mijn advertenties.

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat anders ligt als je op unieke dingen biedt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven