Familierecepten
zondag 18 november 2012 om 16:32
Bijna iedere familie heeft wel zijn eigen recepten die doorgegeven worden van moeder op dochter en al decennia lang met veel liefde worden gemaakt en gegeten. Vaak zijn dit leuke recepten die niet in de standaard kookboeken staan.
Welke maaltijd wordt bij jullie in de familie door alle leden met veel liefde gemaakt? Graag met recept erbij!
Welke maaltijd wordt bij jullie in de familie door alle leden met veel liefde gemaakt? Graag met recept erbij!
zondag 18 november 2012 om 16:35
Bij ons hutspot met een twist. We lusten allemaal graag hutspot op de traditionele manier maar ook de aangepaste versie gaat er altijd goed in. Ipv alleen maar gewone uien te gebruiken neem je voor de helft rode uien. Je snijdt zowel de rode als de witte ui in ringen en bakt deze heel even aan in een beetje boter. Op deze manier garen en kook je ze dus niet. Als ze gaar zijn stamp je ze gewoon door de hutspot zoals je normaal zou doen. Die gebakken uien smaak met een beetje het zoetige van de rode ui is erg lekker!
zondag 18 november 2012 om 17:37
zondag 18 november 2012 om 17:42
Oh, ik bedenk me net dat ik misschien nog wel een nuttige bijdrage heb!
Een broccoli schotel!
Broccoli kort koken.
Kipragout uit blik met een halve eetlepel kerriepoeder mengen.
Alles bij elkaar in een ovenschotel mikken.
Kaas er overheen en 20 minuten in de oven.
Heerlijk en super simpel!
(Mijn moeder heeft dat ooit van mijn oma geleerd en ik weer van mijn moeder, ik weet alleen niet of dit een bestaand recept is of dat mijn oma het echt zelf bedacht heeft).
Een broccoli schotel!
Broccoli kort koken.
Kipragout uit blik met een halve eetlepel kerriepoeder mengen.
Alles bij elkaar in een ovenschotel mikken.
Kaas er overheen en 20 minuten in de oven.
Heerlijk en super simpel!
(Mijn moeder heeft dat ooit van mijn oma geleerd en ik weer van mijn moeder, ik weet alleen niet of dit een bestaand recept is of dat mijn oma het echt zelf bedacht heeft).
zondag 18 november 2012 om 18:08
sneetje brood met kaas en beschuit erop. Dat schijnt echt uit onze familie te komen.
(ben ik nu herkend?? )
Qua koken circuleren er eindeloos veel recepten in de familie, waarvan alleen mijn oma's appeltaart het bewaren waard is. Verder wel een flink aantal hobbykoks, dus er wordt lustig op los geëxperimenteerd met eten
(ben ik nu herkend?? )
Qua koken circuleren er eindeloos veel recepten in de familie, waarvan alleen mijn oma's appeltaart het bewaren waard is. Verder wel een flink aantal hobbykoks, dus er wordt lustig op los geëxperimenteerd met eten
zondag 18 november 2012 om 18:27