Gezondheid alle pijlers

vochtblaasjes

19-11-2012 10:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even vanaf het begin...

Vorige week heb ik mn oksels geschoren in bad. Volgende dag een klein wondje. Niets schokkend, ik denk dat gaat wel over.

Nu na een paar dagen allemaal rode bultjes en vochtblaasjes onder mijn oksel/arm.

Het jeukt, prikt, doet pijn, en het meest vervelende is dat ik mijn arm niet fatsoenlijk omlaag kan doen... Ik lijk wel een kind op school, die wat wil vragen

Bij de arts geweest en van hem diclofenac gekregen als ontstekingsremmer. Geen zalf oid.

En geen idee of het scheren er daadwerkelijk de oorzaak van is. Ik scheer me al zo'n 14jr en heb uberhaubt nooit irritaties of uitslag

Mensen die hier ervaring mee hebben? Of dit herkennen? Wat hebben jullie er aan gedaan?
Wat zei de huisarts er precies over?

Niemand in je huishouden die misschien een koortslip heeft?
Dat het een ontsteking was. Was bij de huisartsenpost ivm weekend. Nee niemand een koortslip oid...
Heb je een nieuwe deo, nieuw badschuim, nieuw wasmiddel etc?

Ik zou er lekker wat calendulan op smeren.
Ook eerste waar ik aan dacht. Maar geen nieuwe deo etc etc. Het is ook maar 1 oksel.

Calendulan is wel een goed idee. Van mn vriend mag ik er niks opsmeren haha, maar iets van zalf werkt ook wat verkoelend en dat is wel fijn nu
Wat irritant zeg! Een koude washand in je shirt?
Gister op mn werk in mn hemd gezeten met arm half omhoog... Lekker charmant haha.

Af en toe koude washand is inderdaad heerlijk
Sudocreme proberen?
Gordelroos?
Wat doet sudocreme precies? Gordelroos zat ik ook over te lezen ja, maar veel al boven 60jr en rond de taille... Tja het zou natuurlijk kunnen hoor, maar hoe kom je daar aan vraag ik me dan af
Je moet zo min mogelijk smeren, e.d ook geen washandjes onder je oksels gaan stoppen, dan ga je de huid juist verstikken, waarbij het alleen erger kan worden.

Gordelroos kan ja, je komt er lastig van af, kan wel hoor.. Hoe weet ik niet precies, wel raar dat de dokter niets over gordelroos heeft gezegd dan?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Komen er ook gelige korstjes op? Dan kan het ook krentenbaard zijn. Mijn zoontje kreeg dit ook in zijn oksel. De boosdoener was een slecht genezend wondje aan zijn knie.
quote:bomen schreef op 19 november 2012 @ 11:06:

Gordelroos?Ja hier dacht ik ook meteen aan na de OP gelezen te hebben.
Nee geen gelige korstjes. Gewone 'normale' korstjes. Woensdag pas bij eigen arts terecht, weekend was bij huisartsenpost. Toch voor zekerheid maar naar eigen arts.

Verder nergens anders wondjes, goede weerstand etc etc.

Vandaag en morgen lekker vrij dus met hemdje aan op de bank, lekker laten luchten.
Sudocreme wordt gebruikt bij luieruitslag; het is dus heel zachtaardig. Werkt bij allerlei soorten rode bultjes en uitslag.
Dubbel
Dank je wel voor de tip stripes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven