Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:sweetinez schreef op 18 november 2012 @ 16:54:

Rooss, dan is het dus niet alleen geile seks wat je zoekt, maar ook aandacht.

100% waar, nah eigenlijk vooral aandacht! Maar dat mag ook als single... zonder aandacht bloed ik dood, zonder seks niet hoor!

Ik heb niet zo`n moeite met platte seks maar toch heb ik me in een pc nog nooit door een andere man laten neuken. Schijnbaar is daar toch iets meer voor nodig.
quote:Rooss4 schreef op 18 november 2012 @ 16:56:

Met "de breuk" bezig zijn is voor mij gekoppeld aan de mate van gehecht zijn. Als ik geen angst wil hebben voor de breuk moet ik op zoek gaan naar een stomme minnaar.

Het zegt niet zoveel over mijn minnaar of de relatie. Het zegt alles over mij en mijn angsten en onzekerheden.Dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetinez schreef op 18 november 2012 @ 16:38:

[...]

Tja, dat weet ik dus niet. Ik heb jarenlang een sv gehad voor wie ik me afsloot. Ik hield hem op afstand en hij mij. Maar het was echt waanzinnige seks. Op en top genieten. En dat was wat we bij elkaar zochten. Ik geloof er niks van dat het mooier zou zijn geweest als we ook madly in love zouden zijn gevallen.

(en zonder al te persoonlijk te willen worden, ik vraag me af of je nu heel eerlijk naar jezelf bent, over meer missen. Maar da's niet voor hier..).Over dingen die je vind in anderen, kun je ook spreken van vriendschap, verwantschap.. soulmates. Dat hoeft niet per definitie in een relatie te zitten.. Mensen hebben niet voor niets anderen om hen heen nodig, mensen zoeken anderen vanwege een aanvulling, een sociale aanvulling.. En ja die vind je in anderen. (des te meer pijn doet het als de ander een breuk veroorzaakt die jij niet wil....)
quote:Sensual_D schreef op 18 november 2012 @ 17:06:

Over dingen die je vind in anderen, kun je ook spreken van vriendschap, verwantschap.. soulmates. Dat hoeft niet per definitie in een relatie te zitten.. mensen zoeken anderen vanwege een aanvulling, een sociale aanvulling.. En ja die vind je in anderen. (des te meer pijn doet het als de ander een breuk veroorzaakt die jij niet wil....)

precies wat ik pas bedacht toen ik aan het nadenken was wat het nu precies is. Voor mij dan.

Wat mij bezig houdt is: Oké, je begint aan/hebt een minaar of sv met wie je het heel goed kan vinden. Ook uit sociaal oogpunt. Je weet dingetjes van elkaar's leven. Je weet dat er tussentijds toch iemand is die "op je past", naar je vraagt, kortom je aandacht geeft.

Maar....tegelijk wéét je deep down dat het (ooit) eindig is. Wat doe je met die wetenschap? Je laat het er niet door. Maar je weet dat er ooit pijn komt. Stop je die gedachte weg? Heb je het erover?

-
Wij hebben het er wel eens over, maar zien geen reden om hier een 'einde' te zien.. eerder een soort van (grappig) eind samen.. als we beiden alleen overblijven gaan we in het bejaardenhuis samenwonen..

Nou dat is nog ver weg.. maar we hebben beide niet de intentie dit ooit stop te zetten, we zien het wel.. we zouden niet weten waarom dit ooit zou moeten stoppen.. onze vriendschap, onze liefde is ons ook te dierbaar... Wellicht als we ooit in een zelfde patstelling komen als in een 'normale relatie' waarin 'het' er niet meer is.. waarin de chemie weg is.. maar we zien daar beiden geen reden toe.
quote:Sensual_D schreef op 18 november 2012 @ 17:06:

[...]

Over dingen die je vind in anderen, kun je ook spreken van vriendschap, verwantschap.. soulmates. Dat hoeft niet per definitie in een relatie te zitten.. Mensen hebben niet voor niets anderen om hen heen nodig, mensen zoeken anderen vanwege een aanvulling, een sociale aanvulling.. En ja die vind je in anderen. (des te meer pijn doet het als de ander een breuk veroorzaakt die jij niet wil....)Dat ben ik dan niet met je eens. Het klopt dat je anderen om je heen verzamelt als aanvulling. Maar voor mij, als er geen vriendschap, verwantschap, het gevoel dat je emotioneel op 1 lijn zit zou zijn, dan zou er voor mij iets ontbreken. Want dat zijn voor mij juist de kernaspecten waar het in een relatie om draait. Er voor elkaar zijn, elkaar aanvoelen en begrijpen. Dan zou ik echt een stuk missen.
Ien, wie zegt dat ik dat mis in mijn relatie? Er zijn alleen meerdere vormen.. Ik zeg dat het niet per definitie hoeft.

Ik kan me niet voorstellen dat je in een relatie blijft zitten waarin dat allemaal mist, maar er zijn verschillende niveaus waarop dat kan zijn.

Behalve emotioneel op 1 lijn zitten.. dat lijkt me zelfs een utopie..Ik zit met nr2 ook niet op 1 lijn wat dat betreft, ja we begrijpen elkaar, en snappen wat de ander voelt, maar op 1 lijn zitten is wel even wat anders.

er is toch al eerder geschreven dat je nooit 100% in 1 ander persoon kunt vinden? En dat is zo de waarheid.. (voor mij..)
Sense, ik zeg niet dat jij dat niet hebt. Maar jij zegt dat dat niet per definitie in een relatie hoeft. Ik denk daar anders over. Een relatie is niet 100%. Maar wil je een fijne relatie hebben, dan zou het toch wel daarbij in de buurt moeten liggen lijkt mij. Ik zou niet gelukkig worden in een relatie waarbij ik mijn sociale omgeving nodig heb voor mijn verwantschap en vriendschap. Lees ik jouw bericht dan zo verkeerd?
Nee, ik heb mijn omgeving nodig voor alle zaken, voor alles wat ik doe en hoe ik leef.. Ik heb mensen om mij heen nodig, mensen die mij leuk vinden, mensen die ik leuk vind..

Ik ben geen persoon die 3 jaar met alleen de partner op een onbewoond eiland zou kunnen verblijven, dat ligt overigens niet aan mijn nr1.. maar aan mijzelf

Dat er een ander soort verwantschap tussen mij en nr2 is ontstaan dan die ik heb met nr1, is niet omdat ik het bij nr1 miste.. totaal niet. Ik wist niet eens dat dit soort verwantschap mogelijk is, ik denk zelfs dat er maar weinig mensen in een nr1 relatie zitten met het soort verwantschap dat ik met mijn nr2 heb..
verdorie.. heel mijn toetsenbord onder de chocolade!.. die verdomde chocolade letters ook!
Grappig Sense, ik sta heel anders in het leven. Ik heb geen hele grote groep mensen om mij heen nodig, als mijn basis maar goed is. En die basis is mijn verwantschap met mijn man (ieuw, dit klinkt wel heel erg klef..). Zet mij maar op een eiland met hem hoor, lijkt me heerlijk! (Er is daar toch wel internet he? ). Natuurlijk zijn er wel andere belangrijke mensen in mijn leven, graag zelfs, anders zou het wel een heel beperkte toestand zijn. Maar elke dag iemand anders om me heen hebben, ik zou gek worden...

Enneh, die chocoladeletters horen ook niet bij je toetsenbord he! Die moet je hier naartoe brengen
Zo zie je maar, een ieder is anders, ik heb een groot sociaal leven nodig.. (zie ook mijn beroep ) Mijn nr2 heeft dat overigens niet nodig.. meer een einzelganger, die heeft aan mij zijn handjes al vol

Ik heb nog over hoor van die chocolade letter! .. leuk zakelijk geschenkje
Ik wil niet op een onbewoond eiland met mijn -wellicht, ooit- partner. Wel wil ik de primaire relatie behoeften uit mijn relatie kunnen halen, de aandacht, het verhaal, de knuffel, de seks en al die andere dingen die een relatie tot een volwaardig iets maken.

Ik wil geen anderen "nodig" hoeven hebben. Anderen mogen erbij omdat ik ze erbij kies, omdat ze iets toevoegen, leuker maken, kleur brengen. Niet uit gemis.
Rooss; Precies dat!

Behalve dan dat ik dat onbewoonde eiland met partner best zou zien zitten nu...
Een maand dan Spark, langer niet! En dan wil ik ook eigenlijk zo`n hutje op palen, witte stranden met palmen en cocktails die aan de bomen groeien. Ik ben weer veeleisend zeker?
Dat bedoel ik ook Rooss. Niemand nodig hebben maar wel een aanvulling omdat ik dat wil. Een week. Lijkt me zalig. En jij veeleisend? Nee joh!
Ik heb me maar heel even afgevraagd hoe het zal eindigen. En dan nog vooral omdat mijn man bang was voor moddergooien op de werkvloer.

Ik denk eigenlijk dat het vanzelf zal uitdoven. Dat denkt hij ook. We hebben het er in het begin even over gehad. Dus genieten van het moment. Gezien onze uitgebreide aanloop is uitdoven ook veel logischer dan een grote explosie aan het einde. Maar ik denk er niet over na. Integenstelling tot alle andere dingen waar ik eindeloos over nadenk.

Dat het weer weg zal ebben, lijkt me ook zo logisch. Het ging om de spanning, dus als het te vertrouwd wordt, dan is het tijd voor nieuwe spanning.
Met mijn NL minnaar wist ik dat het ooit moest eindigen. Zelf heb ik in mijn achterhoofd altijd een jaar gedacht en dat hebben we net niet gehaald. Ik weet niet waarom ik wist dat het zou eindigen, een gevoel, de dingen die gezegd werden en vooral ook zijn schuldgevoel. Had het niet willen missen, ben er heel bewust vol ingestort, maar heb daardoor ook tranen met tuiten gehuild. Ik wist dat het pijn zou gaan doen en heb dat ook ingecalculeerd.

Met mijn minnaar van hier - geen idee wanneer en of het ooit zal stoppen. Daar denk ik echt nooit over na ook. Toen zijn vrouw er achter kwam, heb ik hem wel een aantal keer gevraagd of we niet beter konden stoppen. Hij vond van niet en na een pauze met alleen braaf smscontact, zijn we elkaar blijven zien.

Miss als zij hem voor de keuze stelt, dat hij de stekker uit ons trekt, maar tot dan geloof ik niet dat er een nabij 'stoppen' is.
quote:Rooss4 schreef op 19 november 2012 @ 17:44:

Ik wil geen anderen "nodig" hoeven hebben. Anderen mogen erbij omdat ik ze erbij kies, omdat ze iets toevoegen, leuker maken, kleur brengen. Niet uit gemis.Had ik van te voren geweten wat ik nu wist, zou ik dat redelijk zo gezegd hebben (behalve dan dat ik niet voor een open relatie zou kiezen) Maar ik weet nu anders.. er zijn zaken die je anders doen kijken.. er zijn gevoelens die je anders doen voelen, die zorgen dat je je grenzen verlegt, en je verwachtingen bij stelt.
Ik heb me nog nooit afgevraagd wanneer of hoe het zou eindigen.

Ik geniet er nu volop van , het is een heerlijk extra'tje in mijn verder leuke leven.

Ik heb wel meer mensen om me heen nodig van nr 1 mijn kids, familie vrienden ...

Ik zou best een paar weekjes op een onbewoond eiland kunnen zitten maar dan zou ik iedereen wel erg gaan missen ..

Vanmiddag heerlijk korte auto date gehad ....
Leuke discussie hier! Ik zou heel goed met mijn Nr.1 op een onbewoond eiland kunnen wonen, heerlijk idee zeg... helemaal weg van de dagelijkse drukte, zónder internet ! Ik denk trouwens dat Nr.2. en ik het ook heel goed zouden uithouden samen ..... grappig genoeg. Het zijn totaal verschillende mannen, namelijk.

Ik ben me er overigens van bewust dat een 'minnaarrelatie' nergens naar toe gaat, dus ik sta echt zelden stil of en hoe en wanneer het zal eindigen. Ik leef nu en zoals het nu gaat, is het goed.
anoniem_65174 wijzigde dit bericht op 19-11-2012 22:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Vanochtend een extra ingelaste superdate gehad! Wat heb ik genoten! Deze SF matcht tot nu toe op alle fronten. Nu in een ernstig verluste fase, we doen echt rustig aan. Niet qua date-frequentie, wel in wat we doen.

Met deze SF hele goede gesprekken en afstemming. Ik denk wel dat op een gegeven moment het nieuwtje eraf raakt. We weten dat we niet exclusief zijn. Ik hoop dat de vriendschap die zich nu heeft ontwikkeld dan stand houdt, dat we de benefits houden en misschien zelfs met elkaar kunnen delen mocht een van ons een nieuwe flirt hebben. We merken allebei dat thuis delen toch moeilijker is, onze partners hebben ons de ruimte gegeven en het is aan ons om daar op gepaste wijze mee om te gaan. Maar we zouden allebei meer willen delen dan ze thuis willen horen, ervaren we nu.

Maar nu eerst nog heel erg nagenieten en op roze wolkje zweven... tot woensdag, dan date met andere SF.
Klinkt goed Anna! Wat is een SF? SexFriend of zo??
quote:anna15 schreef op 19 november 2012 @ 23:36:

. Maar we zouden allebei meer willen delen dan ze thuis willen horen, ervaren we nu.

Klinkt lekker Anna!

Wat bedoel je met bovenstaande? Dat je je nummer 1 graag meer zou willen vertellen over je dates?
Ja Roos, ik zou hem meer willen vertellen, maar respecteer dat hij het niet allemaal wil weten.

Gaar: sf is secret flirt, had ik me onlangs voor aangemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven