Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:Roodhaarr schreef op 18 november 2012 @ 12:00:

Bij mij mist echt helemaal niets. .

Waarom stort je je dan toch in dit avontuur Roodhaarr? Met alle risicoos van dien en dat zijn er nogal wat, je kan stapelverliefd worden op 2 en dat kan je relatie behoorlijk op scherp zetten. Er moet toch een reden zijn waarom je hier aan begint. Als je man 100% zou zijn zou deze behoefte niet leven lijkt mij.

Lizzy, er heeft (nog) niets plaats gevonden en er is nu al heel veel gedoe, radiostilte links, radiostilte rechts, hoge toppen, diepe dalen. Klinkt eigenlijk nu al niet heel leuk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 18 november 2012 @ 14:04:

Lizzy, er heeft (nog) niets plaats gevonden en er is nu al heel veel gedoe, radiostilte links, radiostilte rechts, hoge toppen, diepe dalen. Klinkt eigenlijk nu al niet heel leuk ofzo.

Tja, misschien omdat we allebei onwennig zijn en misschien toch niet durven? Of misschien hebben we gewoon al te veel gevoelens voor elkaar? Ik vind ons contact wel heel erg prettig, maar er komt dan altijd weer dat duveltje op mijn schouder zitten.

Het kan ook gewoon zijn dat ik die grens echt niet over wil en daarom terughoudend ben? Ach, ik weet het niet meer...

(en nr2 is echt heel leuk!)
Waarom moet er iets mis zijn om iets nieuws uit te willen proberen? Nieuwsgierigheid kan toch ook een reden zijn?

Met mijn seksleven was ook niks mis. Maar ik kwam online iemand tegen die iets lekkers had wat ik niet kende. Heel lang over het recept gesproken, het recept besproken met thuis, ook deels ingevoerd thuis. Maar ja, dat verboden koekje wilde ik ook proeven... Terwijl het vertrouwde recept echt niet vies was, zelfs heel erg lekker. Uiteindelijk hebben we allebei onze nieuwsgierigheid kunnen vervullen. Hebben sommige dingen aan ons eigen recept aangepast en van sommige dingen besloten dat dat leuker is met een minnar(es). Ik zou niet weten waarom er eerst iets moet ontbreken voordat je je horizon verbreedt.

Ik vond het eigenlijk pas 'gedoe' worden wanneer er veel meer gevoelens bij kwamen kijken. Ik heb nog nooit zoveel tranen geplengd dan bij mijn huidige minnaar. Mooi? Jawel. Maar ook wel eens heel erg moeilijk.

Dus de mensen die hier verzuchten dat het met gevoel nóg mooier is, ik weet niet of ik dat wel vind. Ik vraag me zelfs af of er dan niet met meer mis is dan alleen je seksleven.
Er zit een verschil tussen iets missen en iets mis zijn. Die nieuwsgierigheid komt toch ergens uit voort? En dan nog.. al bén je nieuwsgierig, je hoeft daar niks mee te doen. En doe je daar wel iets mee dan zegt dat niet per definitie dat er iets mis ís. Maar misschien wel dat je iets mist.
quote:sweetinez schreef op 18 november 2012 @ 14:20:

Ik zou niet weten waarom er eerst iets moet ontbreken voordat je je horizon verbreedt.

Ik vond het eigenlijk pas 'gedoe' worden wanneer er veel meer gevoelens bij kwamen kijken.

Daar heb je zeker een punt. Een mens groeit en ontdekt verlangens die hij eerder niet kende. Dan brengt iemand je op dat idee en dat laat je dan niet meer los, snap ik.

Klopt ook, gevoelens = gedoe.

Het is mooi en intens maar zéker ook gedoe. Als ik wist hoe ik gevoelens uit kon bannen zou ik het doen.. denk ik.

Ik kan het niet tegenhouden, zoveel is duidelijk. Heb alles geprobeerd, van gewapend beton tot hartbewaking maar sommige mannen gaan daar gewoon doorheen. Niet omdat dat hun missie is maar omdat ze snaren raken.
sorry Lizzy, maar wat kan jij jezelf in de knoop leggen, en volgens mij heb je het niet eens door..

Je verwijt je nr2 dat hij radio stilte wenste, dat hij even rust nodig had, en jij helemaal over de rooie..

En nu doe je het zelf ook, hebt ook even rust nodig.. Beetje vreemd vind je niet?
quote:Rooss4 schreef op 18 november 2012 @ 14:39:

[...]

. Als ik wist hoe ik gevoelens uit kon bannen zou ik het doen.. denk ik.

En dan ook de mooie kant missen? Want dat is wat die gevoelens ook met zich mee brengen..
Sense, ik zou het liefst helemaal "genieten van het moment". Dus, bij samenzijn alles wat mooi en lief en geweldig is en daarna klaar. Dus geen onzekerheden, geen twijfels, geen gefantaseer over wat er niet is. Een knop die aan en uit kan.

Ik ben in mijn achterhoofd altijd bezig met de breuk en dat vind ik vervelend. Steeds weer bezig met laagjes leggen en dat staat onvoorwaardelijk genieten in de weg.

Soms word ik best moe van mezelf.
Iedereen zou zo'n knop willen, maar dat is wat ons mensen zo emotioneel maakt, en wat het leven vaak zo mooi maakt. We hebben niet van dat soort knopjes.

Knopjes fine tunen.. en zoeken naar iemand bij wie je niet steeds met die 'breuk' bezig bent,... het is ook een kwestie van de verkeerde opzoeken, en het einde uitstellen.. Dat doe je dan jezelf aan..
....
anoniem_110965 wijzigde dit bericht op 18-11-2012 15:03
Reden: boodschap zal aangekomen zijn...
% gewijzigd
Rooss, is een mens niet van nature nieuwsgierig?

Het enige wat er mis was met mijn seksleven, is dat ik die niet had gehad voordat ik de eerste die ik meesleurde naar mijn hol en er ook meteen mee trouwde. Dus toen er iemand langs kwam die zich aanbood.. Tja, wat zou het zijn geweest? Nieuwsgierigheid en geen gebrek.

Sense, maar als je dat zoekt, al dat mooie van die gevoelens, dan zoek je dus meer dan seks. En blijkt dat er dan ook meer mist dan seks?

Want seks zonder al teveel gevoel is ook heerlijk, als je seks zoekt. Ik weet niet of extra gevoelens de seks an sich mooier maakt. Ik betwijfel het. Ik denk dat al die gevoelens waar jij het over hebt, dan veel meer dingen invullen die jou ontbreken.
quote:Rooss4 schreef op 18 november 2012 @ 14:35:

Er zit een verschil tussen iets missen en iets mis zijn. Die nieuwsgierigheid komt toch ergens uit voort? En dan nog.. al bén je nieuwsgierig, je hoeft daar niks mee te doen. En doe je daar wel iets mee dan zegt dat niet per definitie dat er iets mis ís. Maar misschien wel dat je iets mist.

Ik mis inderdaad iets, maar wat ik mis kan nooit door een stabiele, betrouwbare, langdurige relatie geleverd wordt. Puur en alleen omdat het een betrouwbare relatie is. Ik heb het niet eens over een betrouwbare man, maar een betrouwbare relatie. We kennen elkaar door en door. We kunnen vrijwel zonder woorden voorspellen wat een ander zal voelen of denken of handelen. En dat voelt heerlijk.

Wat ik uit deze affaire haal zijn adrenalinekicks. Ik heb regelmatig behoefte aan kicks die mij spanning bezorgen. Dat haal ik voor een deel uit mijn hobbies, maar mijn behoefte is groter.

Die kick zou er niet in zitten, als ik 100% zeker zou zijn van de toekomst. Want zekerheid staat haaks op adrenaline. Ik ben nog steeds van tijd tot tijd heel verliefd op mijn man, maar daar zit geen adrenalinekick in. Ik hoef me namelijk niet af te vragen of hij me wel wil, of hij wel van me houdt, of hij wel bij me wil blijven, hoe sex met hem zal zijn.

Dit is misschien ook wel de reden waarom ik helemaal niet zo'n haast maak om nr. 2 in bed te krijgen. Niet weten hoe de sex zal zijn, maakt het namelijk ook spannend. Het verkrijgen van de zaak is het einde van het vermaak :-)
quote:sweetinez schreef op 18 november 2012 @ 15:17:

Rooss, is een mens niet van nature nieuwsgierig?

Het enige wat er mis was met mijn seksleven, is dat ik die niet had gehad voordat ik de eerste die ik meesleurde naar mijn hol en er ook meteen mee trouwde. Dus toen er iemand langs kwam die zich aanbood.. Tja, wat zou het zijn geweest? Nieuwsgierigheid en geen gebrek.

Mijn man en ik waren niet bepaald elkaars eerste, toch kregen we na 13 jaar relatie behoefte om weer buiten de deur te kijken. Inderdaad nieuwe recepten. We zijn toen gaan swingen. Dat gaf ons allebei een enorme kick. Na een tijdje ontmoette mijn man de vrouw van een stel waar hij een enorme klik mee had. Ze waren verliefd, terwijl haar man en ik elkaar wel leuk vonden, maar niet meer dan dat. Ik gunde het mijn man om hier van te genieten. Dat was ook spannend, want je neemt een risico. Ik was er helemaal van overtuigd dat deze verliefdheid geen risico voor onze relatie was. Na een half jaar was het spannende er van af en is het rustig uitgedoofd, terwijl ik nog steeds bevriend ben met haar.

We hebben in die tijd vaak gesproken over wat een open relatie voor ons zou betekenen. Niet dat we echt op zoek gingen, maar er was ook geen bezwaar. Sinds die tijd, alweer jaren geleden, is het rustig geweest. Tot een half jaar geleden dus.

We swingen ook nog steeds. Dat sluit elkaar niet uit. De sexfrequentie met mijn man is ook niet veranderd. Hooguit dat ik soms ubergeil thuiskom en instant bevrediging zoek :-)
Ben nu eenmaal een piekeraar zo nu en dan. En dit is typisch zoiets waar ik lekker over kan piekeren

Zal pas weer verder posten als ik weer helemaal happy de peppy ben :-)!
ow.. en je minnaar mag niet piekeren?
quote:Sensual_D schreef op 18 november 2012 @ 14:53:

Izoeken naar iemand bij wie je niet steeds met die 'breuk' bezig bent,... het is ook een kwestie van de verkeerde opzoeken, en het einde uitstellen.. Dat doe je dan jezelf aan..Right.

Sense, maar als je dat zoekt, al dat mooie van die gevoelens, dan zoek je dus meer dan seks. En blijkt dat er dan ook meer mist dan seks?

Want seks zonder al teveel gevoel is ook heerlijk, als je seks zoekt. Ik weet niet of extra gevoelens de seks an sich mooier maakt. Ik betwijfel het. Ik denk dat al die gevoelens waar jij het over hebt, dan veel meer dingen invullen die jou ontbreken.

Inez, ik lees hier een tegenstrijdigheidje in. Je meent dat het hebben/zoeken/willen van een minnaar uit pure nieuwsgierigheid voort kan komen maar als er gevoelens bij komen is het ineens wél een gemis vanuit je nr 1 relatie?

Ik denk niet dat het willen van een minnaar een zoektocht is naar gevoel. Het kan een verlangen zijn naar (andere) seks, naar aandacht, zeker.. maar die gevoelens komen er "gewoon even" bij.
Nee Rooss, dat bedoel ik niet. Ik bedoel, als je op zoek bent naar seks, dan is seks alleen prima. Heerlijk zelfs. Tenminste, zo heb ik het ervaren. Maar als die extra gevoelens (die je bij bepaalde personen er inderdaad 'gewoon even bij krijgt') seks zóveel mooier maakt, dan vraag ik me af of seks dan het enige is wat je mist.

Want als je seks zocht, dat spel van verleiden, dan is zielsverwantschap, diepe liefde etc. helemaal niet nodig om te genieten. Ik geloof er niet zo in dat heel veel gevoelens het zoveel mooier maakt. Het spel blijft hetzelfde.

Ik zeg ook niet dat je dat moet opzoeken.. Als je zo iets specifieks zoekt .. tja dan ben je in mijn optiek fout bezig (met jezelf...) Ik heb niet gezocht naar die 'extra'.. dat kreeg ik er bij.. Maar het afstoten, je er voor afsluiten maakt wel dat het minder mooi zal zijn..

Of ik meer mis, nee.. maar dat ik dat extraatje erbij krijg vind ik wel heel fijn.
quote:Roodhaarr schreef op 18 november 2012 @ 15:18:

[...]

Wat ik uit deze affaire haal zijn adrenalinekicks. Ik heb regelmatig behoefte aan kicks die mij spanning bezorgen. Dat haal ik voor een deel uit mijn hobbies, maar mijn behoefte is groter.

Die kick zou er niet in zitten, als ik 100% zeker zou zijn van de toekomst. Want zekerheid staat haaks op adrenaline. Ik ben nog steeds van tijd tot tijd heel verliefd op mijn man, maar daar zit geen adrenalinekick in. Ik hoef me namelijk niet af te vragen of hij me wel wil, of hij wel van me houdt, of hij wel bij me wil blijven, hoe sex met hem zal zijn.

Dit is ook hoe ik het ervaar. Dit en de me-time wat een date me oplevert. Even helemaal in het middelpunt van de belangstelling staan, doen wat heel erg bevredigend is en wat een kick geeft.

En dat staat inderdaad haaks op zekerheid. En daarom ben ik ook blij dat het allebei kan, zonder dat het gevaar oplevert. De liefde voor mijn lief staat als een paal boven water. En wij hebben zoveel connectie dat ik ook wel durf te beweren dat het andersom ook zo is.
quote:Sensual_D schreef op 18 november 2012 @ 16:34:

[...]

Ik zeg ook niet dat je dat moet opzoeken.. Als je zo iets specifieks zoekt .. tja dan ben je in mijn optiek fout bezig (met jezelf...) Ik heb niet gezocht naar die 'extra'.. dat kreeg ik er bij.. Maar het afstoten, je er voor afsluiten maakt wel dat het minder mooi zal zijn..

Of ik meer mis, nee.. maar dat ik dat extraatje erbij krijg vind ik wel heel fijn.

Tja, dat weet ik dus niet. Ik heb jarenlang een sv gehad voor wie ik me afsloot. Ik hield hem op afstand en hij mij. Maar het was echt waanzinnige seks. Op en top genieten. En dat was wat we bij elkaar zochten. Ik geloof er niks van dat het mooier zou zijn geweest als we ook madly in love zouden zijn gevallen.

(en zonder al te persoonlijk te willen worden, ik vraag me af of je nu heel eerlijk naar jezelf bent, over meer missen. Maar da's niet voor hier..).
Ah zo, dank voor de uitleg.

Ik ben er zo dubbel over. Zonder het intense gedoe eromheen mis ik iets, ik merk dan ook dat open-relatie-man eigenlijk totaal niet in mijn systeem zit. Dan krijg ik een mailtje en denk ik "o ja, jij was er ook nog". Erg eigenlijk..

Degene die het hardst schreeuwt krijgt de meeste aandacht, het meeste gevoel, het meeste Roos. Logisch ook. Aan de andere kant vind ik die gevoelens ook echt ingewikkeld want ik merk ook meteen weer verwachtingen bij mezelf, weg is het vrij-en-blij.. (wat overigens niet betekend dat ik niet schoftig geniet)

Nu denk ik ook niet dat het in de eerste plaats seks is dat ik zoek, ik denk dat ik voor het aandachtslurpen ga.
quote:Rooss4 schreef op 18 november 2012 @ 16:09:

[...]

Right.Jij denkt dat je hier niet zelf voor kiest?
Rooss, dan is het dus niet alleen geile seks wat je zoekt, maar ook aandacht. Helemaal alleen platte seks is ook niet aan mij besteed (en dat is ook de reden waarom een pc niks voor mij is). Aandacht is heerlijk. Maar wel tot op zekere hoogte dan.

Nou ja, tot je over het randje kiept
Met "de breuk" bezig zijn is voor mij gekoppeld aan de mate van gehecht zijn. Als ik geen angst wil hebben voor de breuk moet ik op zoek gaan naar een stomme minnaar.

Het zegt niet zoveel over mijn minnaar of de relatie. Het zegt alles over mij en mijn angsten en onzekerheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven