Noordwijk goed om te wonen?

20-11-2012 09:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is bekend met Noordwijk en dan met name de oude stadskern?

Het belangrijkste wat ik graag wil weten is of het een nette buurt is om te wonen.

Ik heb al wat info ingewonnen bij de makelaar maar die is natuurlijk altijd positief. Om zelf even te gaan kijken is wat lastig omdat we in het buitenland wonen. Mijn echtgenoot is volgende week wel in Holland en gaat het pand dan bezichtigen maar ik het is altijd goed om meningen van mensen te horen die het kennen.

Groet Emmeline
Stadskern klinkt wat overdreven.. Noordwijk is een dorp.

Je hebt in die oude "stadskern" best nette buurten. Ligt er helemaal aan waar je precies gaat wonen. Voorstraat is erg mooi.
Volgens mij kent Noordwijk vrijwel geen sléchte buurten. Natuurlijk spreekt de ene bouwstijl/type bewoners je meer aan dan de andere, maar volgens mij niets wat je op het eerste gezicht niet meteen op moet vallen.
Was zelf al aan het twijfelen of het een dorp of stad was maar in de omschrijving stond stadskern, vandaar. Mij gaat het met name om dat er geen echte achterbuurten zijn of veel criminaliteit.
Dan zit je in Noordwijk wel goed hoor Emmeline..
Noordwijk is een echt dorp! Het heeft niet echt achterbuurten en criminaliteit. Als er al wat gebeurd is het op de Grent (uitgaansstraat bij de boulevard)
Noordwijk aan zee? Ik kan je alleen wat vertellen over Noordwijk in Groningen, maar die bedoel je dus niet
quote:emmeline schreef op 20 november 2012 @ 09:58:

Was zelf al aan het twijfelen of het een dorp of stad was maar in de omschrijving stond stadskern, vandaar. Mij gaat het met name om dat er geen echte achterbuurten zijn of veel criminaliteit.'t Is een dorp, een badplaats. Het kan er in het centrum druk zijn, vooral op zondag als het mooi weer is en in het weekend in het uitgaansleven. Noordwijk staat niet bekend om criminaliteit of achterbuurten. In sommige wijken gaat er eerder een beetje kakkerig aan toe.
Je hebt wel een paar straten waar dan ook meteen al het ongein zit, maar dat zijn er hooguit 3 en dat ziet je man snel genoeg. Komt vast goed, Noordwijk is leuk om te wonen!
Misschien moet je ook informeren of je toekomstige woonplaats wel bereikbaar is op zomerse dagen en of jij of je bezoek dan nog kunt parkeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op zomerse dagen sta je in de file vanaf Voorhout (als je vanaf Leiden komt) en voor bezoek is er een extra parkeervergunning. Of er plek is voor je bezoek is een tweede.
quote:patricia1987 schreef op 20 november 2012 @ 10:48:

Op zomerse dagen sta je in de file vanaf Voorhout (als je vanaf Leiden komt) en voor bezoek is er een extra parkeervergunning. Of er plek is voor je bezoek is een tweede.OV ook een optie? En op zomerse dagen is fietsen ook niet verkeerd.
Ov verbindingen zijn goed idd.
Als je in de dorpskern zit (Noordwijk binnen) heb je helemaal geen parkeerprobleem, is ook niet betaald. Alle inwoners van Noordwijk kunnen ook een vergunning aanschaffen voor het parkeren aan zee op bepaalde plekken, en is niet zo gek duur. Geen tot weinig criminaliteit, en zeer fijn voor de kinderen om op te groeien.
Jarenlang in (of eigenlijk moet ik zeggen 'op') Noordwijk-Zee gewoond, en ik werkte in Noordwijk-Binnen. Was prettig wonen hoor, geen criminaliteit of rotzooi. 's Zomers is het in Noordwijk-Zee wel heel druk, en word je bij de bakker aangesproken in het Duits.

Woon inmiddels alweer 14 jaar in een kwalitatief vergelijkbaar dorp in de buurt. Uit Noordwijk verhuisd omdat woonruimte er (destijds) onbetaalbaar was voor ons, en we dringend iets groters nodig hadden dan een tot vakantiehuis omgebouwde garage
Bedankt voor de info allemaal. Redelijk positief wel. Wat betreft eventuele mindere punten zoals parkeren in de zomer voor bezoek maak ik me niet zo druk. We zullen er zelf hooguit enkele weken per jaar verblijven. Ben ooit wel eens aan zee geweest maar niet in het centrum dus ben erg benieuwd.
quote:vachekiri schreef op 20 november 2012 @ 11:10:

Jarenlang in (of eigenlijk moet ik zeggen 'op') Noordwijk-Zee gewoond, en ik werkte in Noordwijk-Binnen. Was prettig wonen hoor, geen criminaliteit of rotzooi. 's Zomers is het in Noordwijk-Zee wel heel druk, en word je bij de bakker aangesproken in het Duits.

Woon inmiddels alweer 14 jaar in een kwalitatief vergelijkbaar dorp in de buurt. Uit Noordwijk verhuisd omdat woonruimte er (destijds) onbetaalbaar was voor ons, en we dringend iets groters nodig hadden dan een tot vakantiehuis omgebouwde garage

Hier idem, alleen ik werkte ook op zee . Ik ben nu 14 jaar van het dorp af maar roep nog steeds: als ik de kans krijg ga ik weer terug naar noordwijk!

Wat betreft de buurten in noordwijk-binnen zijn er wel een paar straten waar ik absoluut niet zou willen wonen... welke straat heb je op het oog?
Raadhuisstraat
ohh daar kan je leuk wonen! Zijn dat die nieuwbouw appartementen? Leuk, je woont dan boven een winkelcomplex en vlak bij een aardige (niet geweldig) winkelstraat. Alles op loopafstand! Ook noordwijk aan zee kan je lopend af!
Ja idd. Strand op loopafstand dus! Dat is perfect.
Voor mij is het absolute voordeel van Noordwijk dat het ook in de winter gezellig is. Op Noordwijk zee is er altijd wel een café kroegje of terrasje open waar je even een bakkie kan doen. Beetje burgerlijk maar beregezelig. En nu het zo hard waait.... Het Noordwijk op haar best.

Ik vind zelf onze bewoners wel beetje bekakt... Alsof ze meer zijn omdat ze een duurder huis kunnen betalen Het is ook een trots volkje.... Die beseffen dat ze bevoorrecht zijn om in een prachtig dorp aan zee ter wonen.

En nu naar strand!
quote:madeliefje1970 schreef op 25 november 2012 @ 09:47:

Voor mij is het absolute voordeel van Noordwijk dat het ook in de winter gezellig is. Op Noordwijk zee is er altijd wel een café kroegje of terrasje open waar je even een bakkie kan doen. Beetje burgerlijk maar beregezelig. En nu het zo hard waait.... Het Noordwijk op haar best.

Ik vind zelf onze bewoners wel beetje bekakt... Alsof ze meer zijn omdat ze een duurder huis kunnen betalen Het is ook een trots volkje.... Die beseffen dat ze bevoorrecht zijn om in een prachtig dorp aan zee ter wonen.

Dat is positief om te lezen dat het in de winter ook leuk wonen is omdat veel plaatsen aan de kust toch vaak een beetje uitgestorven lijken. Wij zullen er hoogstwaarschijnlijk in de winter ook wel een keer zijn. En wat betreft mensen die zich verheven voelen boven anderen daar trek ik mij nooit wat van aan. Zegt al genoeg over iemands karakter.

quote:emmeline schreef op 25 november 2012 @ 10:12:

[...]

Zie dat ik mijn stukje tekst in de quote van iemand anders heb getypt.

2 e stukje is mijn reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven