Waarom doe ik het dan niet??!!!

06-11-2012 11:55 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even van me afschrijven en misschien dat een ander toevallig inzichten heeft?

Om lekker in mijn vel te zitten weet ik wat ik nodig heb en ik moet handelen.

Momenteel zit ik niet lekker in m'n vel en toch handel ik niet naar wat ik weet.

Ik steek m'n kop in het zand. Bij een kleine aanreiking, wat een kleine stap kan zijn naar 'verbetering' lijkt het of ik het niet 'wil' zien.

Het gaat er vooral om hoe ik mijn tijd thuis besteed. Kiezen voor lekker actief bezig zijn, de boel lekker aan kant of alleen voor het oog opruimen en verder wat internetten en tv kijken. Het eerst maakt dat ik mij happy voel maar ik doe het tweede.

Goed voor mezelf zorgen; gezond eten enz of verkeerd eten, tussendoor veel snoepen, makkelijk koken enz..... ik voel me goed bij het eerste maar doe het tweede...

kan ik mezelf dan simpel weg lui noemen? ik kies voor de gemakkelijkste weg.....

waarom?

ik voel mij beter als ik voor optie één ga.....véél beter....waarom doe ik het dan niet?

Omdat ik lui wil zijn? NEE!!! dat wil ik niet....

maar misschien BEN ik het? zit dat in een mens?

Als ik mensen om me heen heb gaat het wel beter, dan functioneer ik beter maar zodra ik alleen ben komt me niet zoveel uit handen....

herkenbaar? tips? enz enz....?

(stap één is gezet; het onder ogen zien en er niet meer voor weglopen....)

ik ben benieuwd, bvd!!!
Ja maar daar gaat het natuurlijk om "welverdiend op de bank" De patat zit er in ieder geval wel al :-)
Wat een herkenbaar topic. Heb ik een heel weekend niks te doen, dan denk ik ' oh dan kan ik nu eindelijk de badkamer, keuken, woonkamer etc schoonmaken'. En als ik dan op zondagavond naar bed ga heb ik misschien net 1 wasje gedraaid omdat ik anders geen schoon ondergoed meer had.

Ik heb zóveel goede voornemens, maar het komt nergens van. Inmiddels heb ik wel te horen gekregen dat ik ADD zou hebben maar ja, dat maakt niet dat ik dan ineens wel in actie kom.

Het is zo frustrerend! Ik ben net een klein, verwend kind. Ik heb geen zin in opruimen, dus doe ik het niet. Terwijl ik weet hoe fijn ik een opgeruimd en schoon huis vind en het zelfs beter is voor mijn allergieën. En het hoort gewoon bij het leven, iedereen doet het dus waarom ik niet?
Ik heb geen ADD en lig ook het liefst te vegeteren met een zak chips voor de buis
Hallo, ik zie dat er nog steeds (of weer) gesproken wordt. Zelf heb ik niet veel meer geschreven na de laatste keer.

Ik merk dat ik het vooral heb als ik langere tijd voor mezelf heb. De vorige keer, toen ik het topic opende, was ik ook het weekend alleen thuis. En nu, twee weken later weer.

Een belabberde dag.... 's ochtends nog even boodschapjes gedaan daarna de hele middag op de bank liggen hangen terwijl er al weken een was ligt te wachten om gestreken te worden.... de afwas is nog niet af (niet veel....maar toch) en nog meer dingetjes te doen....

heb dus niets gedaan....voelde me walgelijk.....en ondertussen spookte het maar door m'n hoofd dat ik in actie moest komen zodat ik mij beter zou voelen...

toen maar het besluit genomen (eind van de middag) om lekker voor mezelf te gaan koken, dit bij de tafel op te eten en ondertussen een muziekje aan. Had er helemaal zin in. Toen ik terug reed vanuit de winkel werd ik al 'moe' bij de gedachte dat ik nog moest koken dus heb bij een tweede winkel nog pizza gehaald....

toen ik thuis kwam nog wel even heel snel de kamer een beetje opgeruimd, voelde gelijk een hééél stuk beter....

ook nu even van de bank af...

voel me zoooo'n sukkel.....

ik ben zo opzoek naar een verklaring omdat ik het maar niet snap......

word er ook een beetje verdrietig van... waarom zorg ik niet goed voor mezelf??.... :((
Ach Gerbera, wat vervelend dat je zo'n bui hebt dan he. Ik snap helemaal dat je je er naar van kan voelen (terwijl anderen misschien zullen denken; ja maar dóe het dan gewoon!)

Ben je wel een avond-mens? Ik wel in ieder geval, 's avonds kan ik soms juist nog even in actie komen. Lukt het misschien om nu nog even een halfuurtje te 'knallen'? Zet een playlist (of cd) klaar die dan precies een halfuur duurt en neem je zelf voor na de muziek ook lekker niks meer te doen. Dus als je nu begint, zit je nu over een halfuur ook lekker op de bank; maar dan zonder schuldgevoel en misschien wel een weggewerkt (af)wasje.

En doe gewoon alles wat je helpt; zing mee met de muziek, scheld als het niet lukt en neem daarna gewoon wat lekkers waar je nu al naar uit kan kijken

Ik wil je niet pushen hoor, maar de vorige keer is dit mij gelukt en ik werd er heel vrolijk van. Lukte daarna zelfs veel beter en makkelijker (en sneller!) om het weer bij te houden, de ergste drempel is dan weg

In ieder geval succes als het je lukt om nog even iets te doen. Misschien alleen de keuken, misschien alleen wat was opvouwen bij de tv. Alle beetjes helpen!
waarom kan je er niet gewoon van genieten?
Jen, bedankt voor je lieve reactie en je tip! goed idee! Gewoon een half uurtje, vanaf half tien tot 10 uur....

Ga ik doen!!

tnx!!
You go girl

Tot over een halfuurtje! Dan ben je zoooo blij
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 november 2012 @ 21:23:

Dat heb ik ooit ook besloten en als ik er niet van geniet doordat ik iets anders zou willen doen, doe ik dat gewoon eerst en ga ik daarna vervolgens wel weer verder met wat ik ook leuk vind.

Er moet soms al best veel en in mijn vrije tijd mag ik graag genieten en iets willen i.p.v moeten. Lukt echt niet altijd maar ik probeer wel zo te denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 november 2012 @ 21:23:

Omdat ik m'n zaakjes niet op orde heb. Ik vind dat ik niet mag genieten zolang m'n huis niet een beetje netjes is. Bovendien is het ook helemaal niet gezond om een hele middag op de bank te zitten....voor mijn gevoel is dat gewoon niet goed te praten...

Na een lange dag werken kan ik er mee leven dat ik een avond niets doe maar op andere momenten vind ik het gewoon niet kunnen....

daarnaast merk ik de laatste tijd dat ik erge stijve spieren heb nadat ik van de bank kom dus dat geeft al aan dat ik meer in beweging/actie moet komen.....
Jij vindt dat je niet mag genieten, dat is het echte probleem.
hulde aan jen!!!! Wiehoeeeeeeee

:D

echt bedankt jij Ik heb net voor het eerst vandaag een gevoel gehad dat ik oke ben...

Inderdaad heerlijk even en wow, als ik nu om mij heen kijk ben ik gewoon blij. De tv komt niet meer aan, heb de radio aan en ga zo even lekker in een tijdschrift lezen, heerlijk!!

Heb de afwas verder nog weggewerkt en wat kun je in een halfuurtje veel doen zeg.... heb óók afgedroogd ipv normaal; dan zet ik het te drogen..... en heb óók het pannetje afgedroogd wat ik normaal een nachtje in de week staat kortom; het hele aanrecht is leeg, netjes, schoon

......zucht......

wat kan het leven simpel zijn...

het trouwens altijd dat ik geneigd ben door te slaan wanneer ik eenmaal bezig ben...wil dan door blijven gaan.... het moet eigenlijk best wel perfect bij mij, wil het helemaal super hebben, iets er tussenin is niet echt oke....misschien dat dit ook meetelt...

ben ook altijd 'bang' voor onverwacht bezoek want het is me nooit netjes genoeg....

maar goed, NU zou er dus best iemand langs mogen komen, netjes genoeg

nogmaals bedankt JEN!!!!!!
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 november 2012 @ 21:32:

Jij vindt dat je niet mag genieten, dat is het echte probleem.maar vind jij het dan niet lui? terwijl niet alles aan kant is, toch een hele middag niets doen?
Gerberaaa! Goedzo! Geweldig dat het je gelukt is zeg! De eerste stap is altijd het moeilijkste he, ik heb ook vaak een zetje nodig (waarna ik soms ook helemaal doorsla, hehe)

Echt super! Voelt ook echt heel erg goed he? Ik ben heeeel blij voor je. Wat fijn zeg.. je hebt ook zo veel gedaan gelijk! Ik ben in ieder geval trots, haha. Mag je zelf natuurlijk zeker zijn.

Heb je nu wel het gevoel dat je 'mag' genieten en/of uitrusten? Anders zou ik het wel verontrustend vinden Ik ken ook dat onrustige schuldgevoel als je niks doet terwijl je nog zoveel moet. Maar ik denk zeker niet dat je lui ben Ook niet als je dit alles niet had gedaan dus.
quote:gerbera76 schreef op 17 november 2012 @ 22:28:

[...]

maar vind jij het dan niet lui? terwijl niet alles aan kant is, toch een hele middag niets doen?nee hoor. Misschien is het huis niet aan kant, of de was niet gedaan, maar niks doen ruimt wel lekker op in mijn hoofd, is goed voor mijn weerstand en zorgt ervoor dat ik er weer even tegen kan. Als je elk relax moment bestempelt als lui en je je daar schuldig over voelt dan kan ik me voorstellen dat je uit een soort van kinderachtige opstandigheid juist op de bank blijft hangen, zie het als puberen tegen jezelf. Als op die bank en die pizza geen straf berouw en zonde staat, worden ze beide een stuk minder interessant
Gerbera wat fijn dat je je zoveel beter voelt door dat half uur!

Ik ben vanmiddag naar Sinterklaas geweest en ben net thuis. Ga nu de timer voor een uur zetten en in dat uur gewoon weer aanpakken wat ik tegen kom. Dan vanavond lekker eten en op de bank voor studio sport en Boer zoekt vrouw.

Morgenochtend 9 uur sportschool!
Ik herken je 'probleem' ts, ik heb er zelf veel last van als ongesteld moet worden. Zo'n 2 weken voor m'n menstruatie snoep ik alleen en ben ik moe en lusteloos.

Daarna gaat het 2 weken goed en dan begint het weer.

Niets aan te doen. Maar balen is het soms wel!
Gerbera en Jen zijn jullie tevreden? Ik heb gisteren gesport en daarna tevreden met wat ik gedaan heb in en rond huis. Vandaag hoop ik dit gevoel voort te zetten en in ieder geval echt wat praktische zaken van mijn to-do lijst te krijgen.

Madski, ik heb nooit zo nagedacht over of mijn gedrag cyclusgebonden is. Maar ook als dat zo blijkt wil ik mezelf toch een schop onder mijn kont proberen te geven en me hier niet bij neer te leggen. 50% Van de tijd niet echt "functioneren" door hormonen is hier echt te veel.

Ik voel me ook moe en lusteloos maar probeer dit te doorbreken door te sporten en aan de gang te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven