Marktplaats en privacy

03-05-2008 23:20 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een poos een advertentie op marktplaats waardoor ik makkelijk oppasgezinnen vindt. Ik heb veel ervaring en ik heb een zo professioneel mogelijke advertentie gemaakt met zo min mogelijk persoonlijk informatie. Maar mijn achternaam en telefoonnummer had ik er wel bij gezet. Verder heb ik bewust geen hyves en andere pagina's met een profiel van mij erop omdat ik het een naar idee vind dat iedereen met je mee kan kijken. Ik heb er gewoon niet goed genoeg over nagedacht.

Sinds gister krijg ik opeens smsjes van een Nico die me maar niet met rust laat, ook al heb ik in 1 smsje te kennen gegeven niet gediend te zijn van dit soort acties. Verder heb ik niet teruggesmst. Maar hij blijft dus maar door gaan, want net kreeg ik een berichtje met daarin: Zal nu maar eens eerlijk zijn, heb je van marktplaats.

Ik ben hier nog best wel van geschrokken, want onbewust staat er toch nog wat persoonlijk info op marktplaats. Dat zet je er natuurlijk in omdat ouders willen lezen wie je bent en wat je doet etc. Ik heb nu gauw mijn achternaam en telefoonnummer weggehaald. Maar ik baal er wel van! Ben ik nou echt zo naief??
Tja......ik geef zelf pas meer gegevens na een mail.
quote:misschicken schreef op 03 mei 2008 @ 23:23:

Tja......ik geef zelf pas meer gegevens na een mail.Ja daar ben ik nu dus ook achter!! Maar tot waar ga je, wat vertel je wel en wat vertel je niet?
Ik mail zelfs alleen maar, en reageer ook alleen op mail. Als mensen dan interesse hebben bel ik hen wel even.
Ik zet zelf geen voor of achternaam maar een fictieve naam. En geef al helemaal geen telefoonnummer. Eerst mailcontact, dan kunnen ze meer info krijgen.

Je vertelt wat voor diensten je aanbied, wat je voor ervaring hebt, evt. dat je referenties hebt en eventueel je tarief.

En in welke stad, km kring je werkt.
quote:misschicken schreef op 03 mei 2008 @ 23:28:

Ik zet zelf geen voor of achternaam maar een fictieve naam. En geef al helemaal geen telefoonnummer. Eerst mailcontact, dan kunnen ze meer info krijgen.

Je vertelt wat voor diensten je aanbied, wat je voor ervaring hebt, evt. dat je referenties hebt en eventueel je tarief.

En in welke stad, km kring je werkt.

Komt een fictieve naam niet heel raar over?

Die moet ik dan maar even gaan bedenken. Thnx voor de tips iig.
Tja, ik heb een geheim telefoonnummer, en dan zal ik mijn voor en achternaam wel op marktplaats zetten? Echt niet hahaha
Ok ik heb nu een fictieve naam, geen telefoonnummer. Ik heb wel mijn leeftijd in de advertentie staan, maar dat lijkt me ook wel belangrijk om te weten voor de ouders. In de rest van de tekst ook geen persoonlijke info meer.
Leeftijd is ook een goeie ja, dan zien ze dat je niet het buurmeisje van 14 bent die op hun kindjes wil passen.

Ik hoop dat je snel van je marktplaatsgek af bent...
quote:misschicken schreef op 03 mei 2008 @ 23:35:

Tja, ik heb een geheim telefoonnummer, en dan zal ik mijn voor en achternaam wel op marktplaats zetten? Echt niet hahahaMisschien is een apart nummer wel een goed idee om met die mensen te bellen. Ik krijg veel reacties, dus het zou best lonen denk ik. Vooral mijn vriend is er van geschrokken, hij vindt het ook een eng idee dat ik naar die gezinnen toe ga om kennis te maken. Wie weet wat voor mensen het zijn.
quote:misschicken schreef op 03 mei 2008 @ 23:38:

Leeftijd is ook een goeie ja, dan zien ze dat je niet het buurmeisje van 14 bent die op hun kindjes wil passen.

Ik hoop dat je snel van je marktplaatsgek af bent...Ik ook, vind het echt niet zo grappig. Maar ik denk dat als ik niet reageer, de lol er wel af gaat. Al vind ik dat hij het al lang vol houdt!
Je hebt toch geen foto in je advertentie staan he?
quote:misschicken schreef op 03 mei 2008 @ 23:41:

Je hebt toch geen foto in je advertentie staan he? nee zo naief ben ik nou ook weer niet!
fieuw hahahaha
Joh Marktplaats is een vergaarbak van idioten. Er komen ook heel normale mensen uiteraard,maar geen site in NL waar zowat iedereen komt, dus ook gekken.

Ik denk dat je telefoonnummer en volledige naam op MP zetten gelijk staat aan het in alle kranten zetten en op alle Tv zenders tegelijk uitzenden.... dus ja naief,maar je hebt het nu wegghaald. Nieuw nummer nemen?
Vriend zegt: Nu smst een gek je, maar wat als hij je had gebeld dat hij een oppas zoekt en een afspraak wil maken om kennis te maken. Wat dan?

Ik weet niet of nog meer mensen zich aanbieden als oppas, maar hoe bepaal je of het veilig is of niet? Denk je daar uberhaupt wel over na als iemand contact met je zoekt?
Jeetje Ambrosia, dat is inderdaad schrikken. Jij handelt in goeder trouw, namelijk dat je bereikbaar wilt zijn voor je 'klanten'. Mogelijk zitten er op het deel waar jij je dienstverlening op zet ook een hoop zieke geesten die 'iets' met kinderen hebben, als je snapt wat ik bedoel. Ik bedoel, boekhouders zullen mogelijk minder enge griezels aantreffen.

Ik denk dat het goed is dat je een fictieve naam hebt (of een afgeleide van je eigen naam) en een apart nummer neemt. Beetje balen als dit nu je eigen nummer is waar je vrienden je onder kennen. Maar koop een ander mobieltje met een nieuw nummer en zet dat op MP. En hopelijk wordt 'Nico' een beetje ontmoedigd als je hem negeert en stopt hij met zijn SMSjes.....
quote:ambrosia9 schreef op 03 mei 2008 @ 23:45:

Vriend zegt: Nu smst een gek je, maar wat als hij je had gebeld dat hij een oppas zoekt en een afspraak wil maken om kennis te maken. Wat dan?

Ik weet niet of nog meer mensen zich aanbieden als oppas, maar hoe bepaal je of het veilig is of niet? Denk je daar uberhaupt wel over na als iemand contact met je zoekt?

Nee, totdat het je overkomt. Mijn diensten gaan meestal per mail maar soms maak je toch kennis met je klanten. Ik heb eenmaal een klant gehad waar ik langs ging en besloot niet voor te werken. Hij deed verder niets, maar we zullen maar zeggen dat ik mijn diensten en derhalve (goede) naam niet overal aan wens te hangen.

Nu heb ik de 'mazzel' dat ik vaak eea. op Internet of KvK kan nakijken.

Het is moeilijk, want kennelijk heb je tot dusver nooit problemen gehad. Hoe check je? Hmm, ga vooral op je gevoel af, je hebt al op heel wat kinderen gepast, en ik meen dat je ook zei dat je een opleiding in die richting (SPW, SPH?) deed. Kortom, je kunt met een paar trucjes wel achterhalen of iemand echt kinderen heeft. Laat ook altijd - bijv aan je vriend - weten waar je zit met adressen en kijk of ze bijv. in het telefoonboek staan.
Ik heb nog een prepaid telefoon, ik denk dat ik die maar ga gebruiken. Maar ik geef dat telefoonnummer dan ook alleen aan de gezinnen waar ik al contact mee heb. Heb mijn lesje wel geleerd. Wat een ziek iemand moet het zijn, om te denken dat je zo kan "scoren", om misselijk van te worden!
quote:Muis66 schreef op 03 mei 2008 @ 23:57:

[...]

Nee, totdat het je overkomt. Mijn diensten gaan meestal per mail maar soms maak je toch kennis met je klanten. Ik heb eenmaal een klant gehad waar ik langs ging en besloot niet voor te werken. Hij deed verder niets, maar we zullen maar zeggen dat ik mijn diensten en derhalve (goede) naam niet overal aan wens te hangen.

Nu heb ik de 'mazzel' dat ik vaak eea. op Internet of KvK kan nakijken.

Het is moeilijk, want kennelijk heb je tot dusver nooit problemen gehad. Hoe check je? Hmm, ga vooral op je gevoel af, je hebt al op heel wat kinderen gepast, en ik meen dat je ook zei dat je een opleiding in die richting (SPW, SPH?) deed. Kortom, je kunt met een paar trucjes wel achterhalen of iemand echt kinderen heeft. Laat ook altijd - bijv aan je vriend - weten waar je zit met adressen en kijk of ze bijv. in het telefoonboek staan.Ja, ik studeer Pedagogiek en meestal ga ik op mijn gevoel af of ik het zie zitten of niet. Maar ik ga wel wat voorzichtiger zijn vanaf nu, je weet gewoon niet wat voor gekken er op je advertentie afkomen. Ik vind het belangrijk dat ouders goed de kans krijgen om mij te leren kennen voor ik op hun kinderen pas. Zodat ze weten dat ik niet gek ben ofzo , maar andersom is natuurlijk net zo belangrijk!
Iig bedankt voor het meedenken en welterusten!
Ik zou als ik jou was voorlopig geen 'onbekende nummers' opnemen en het volgende smsje terug sturen (als je van KPN ben bijvoorbeeld)

Het KPN nummer dat u heeft proberen te bereiken bestaat niet meer. The KPN number you try to reach is not longer available.

Hopelijk trapt hij er in? Hij klinkt als een sukkel, dus wie weet!
.
Ik had het ook laatst! Ik had een foto van mijzelf in een zwangerschaps trui (hoe sexy ) zonder hoofd! En kreeg ineens rare mailtjes en een hijger aan de lijn!!!

Sindsdien plaatst ik geen tel.nr meer...Wel mijn eigen naam.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven