Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Vervelend dat het zo is gegaan strawberry, maar denk (gezien je laatste post) dat het uiteindelijk wel weer goed komt

Blome, mooi dat je even niets hoeft te doen. Het geeft mij veel rust om even een weekje rust te hebben gehad. Ben grotendeels opgeknapt na vorige week goed ziek te zijn geweest (waarschijnlijk iets van een voedselvergiftiging). Dit weekend moet ik wel weer iets inleveren voor school, maar daar heb ik dit weekend genoeg tijd voor! Ben nu lekker tv aan het kijken en tegelijkertijd wat spullen aan het opruimen
Ik heb mijn tentamen niet gehaald :( :( ...

ben zo down.
@hier

het komt inderdaad wel goed denk ik. Ik wist 2 van de 4 "rekenvragen" te beantwoorden. En de 3 theorievragen gingen wel goed, dus de kans op een 5.5 zit er heel mischien in.

Maar ik heb mezelf in ieder geval ingedekt. En nu morgen het andere tentamen wat denk ik wel moet lukken ..

@delmikra

Fijn dat je je weer beter voelt. En ook fijn dat je heel het weekend hebt om je dingen voor school te doen.

@ppp11

balen van je tentamen. Maar heb je nog een her? Dan weet je nu in ieder geval wat belangerijk is.
yeeyyyy

laatste tentamen is geweest en ging denk ik wel goed. Nu ben ik wel erg moe. Moet van het weekend nog een deel van een verslag afronden, wat wel een paar uurtjes werk is, maar heel ontspannen. Ga kijken of ik daar vandaag aan kan werken.

Maar het is eindelijk weekend!
@ delmikra: fijn dat je het weekend gewoon rustig je opdracht kan doen en daarnaast lekker kan bijtanken. Toch altijd vervelend als je ziek wordt en gelijk achterloopt met school. Helaas staat dat niet stil!

@ ppp: jammer dat het niet is gegaan zoals je wilt. Ik heb ook een tentamen net niet gehaald en ook op een hele belachelijke manier... Een naam van de president verkeerd geschreven en bij Nederlands was spelling toch echt van belang. Ik kan me wel voor mijn hoofd slaan; maar heb dus net als jij 'gefaald'. Kop op! Volgende keer gaan we gewoon knallen!

@ strawberry: lekker gevoel hè als je de reeks tentamens weer hebt overleefd? Je kan niks meer dus dus geniet lekker van de rust en probeer ook de laatste lootjes nog goed af te ronden. Ik had t volgende week 'nog relaxt straks 2 uurtjes aan een opdracht' maar dat was achteraf toch pittig.

Vandaag heb ik een artikel opzet opgemaakt van een stuk dat ik woensdag moet inleveren. Daarnaast mijn onleesbare aantekeningen uit de colleges ontcijfert en uitgebreid vastgelegd. Net mijn boeken voor het nieuwe blok besteld en bijna weer 300 euro lichter.

Maandag heb ik 2 nieuwe vakken en deze worden toch wel zwaar (nu ik zie wat voor boeken het zijn). Maar ik ben nog wel energiek en gemotiveerd. Dat ik veel aangezien ik gevoelig ben voor kou en het donker! Over 2 maanden zal ik dus wel anders piepen haha.

Fijn weekend allemaal!
goed even een kort berichtje

blijkbaar een 4 voor dat tentamen waar de organisatie zo belabberd was...nu nog even afwachten tot de her...maar een 4 met slechte concentratie en niet al te veel geleerd geeft toch aan dat het wel redelijk zit..

Dus ach nu afwachten op het andere vak
goh strawberry is het bij jullie dan ook al zo slecht geregeld? Ik heb ook bepaalde voorzieningen nodig maar vraag er al niet meer om. Dat heb ik helaas opgegeven. Ik heb als slechthorende vooral sheets en aantekeningen op het bord nodig. En bij discussies ook even samenvatten op het bord. Maar zeker niet elke leerkracht is daartoe bereid sommigen weigeren zelfs. Maar goed, tot nu toe haal ik alles maar ik weet zeker dat het een punt scheelt (ik vang zo'n 50% van het gesproken woord op).

Blijf alsjeblieft knokken voor wat je nodig hebt.

Groetjes,

Zwarte Raaf
@zwarte raaf,

hier is het op zich goed geregeld, vorig jaar nooit problemen gehad. Maar nu zijn we verhuisd naar een ander insitituut en locatie, en iedere locatie werkt anders.

En ik heb niet heel veel voorzieningen nodig, op een rustige ruimte voor tentamens en wat extra tijd.

En die krijg ik altijd, anders kan ik zoals nu gaan klagen.

Maar goed, door de verhuizing en onwetendheid onder docenten gaat het dus mis. Gelukkig wel serieus genomen en krijg een extra kans. Docent bood die aan voor as. dinsdag maar dan heb ik les. Dus moet de docent dinsdag bellen om te kijken wanneer

Dus over de afhandeling ben ik tevreden.

ik zit wel ieder moment op de site te kijken of het cijfer van het andere vak erop staat.
STUDENTSONLY!! (voor samenvattingen)

Ik doe een HBO studie waarbij ik een reader krijg waarin een planning staat, hierbij staan leerdoelen. Deze leerdoelen moet je sowieso kunnen beantwoorden. Je hoeft echt niet het hele boek uit je hoofd te kennen. Ik lees die boeken zelfs niet! Samenvatting is voldoende.

Mijn planning die altijd werkt!

1) in de reader staat welk boek je moet lezen

2) zoek op studentsonly.nl naar samenvatting van dat boek

3) download deze samenvatting (kost 1,50 ong.)

4) print het uit, stop het in een mapje en neem het elke les mee

5) markeer met een stift in de samenvatting wat er tijdens de les wordt behandeld

6) zet uitroeptekens als je hints krijgt van wat zeker terug gaat komen in de toets.

7) lees het twee keer door (of meer)

Ik ga met gemak door mijn studie, Waar anderen drieën halen, haal ik met 2 keer samenvatting doorlezen een 7. Dit kwartaal moest ik 2 kwartalen tegelijk doen, en door zelf een planning in Word te maken heb ik tot nu toe al mijn vakken gehaald. Dus moet je nagaan, dubbel zoveel vakken volgen, dubbel zoveel huiswerk, 2 projecten in plaats van 1 en dubbel zoveel toetsen en verslagen. Daarnaast ben ik nog actief geworden bij een studentenvereniging en heb ik een lange afstandsrelatie waardoor ik in het weekend niks aan school doe. Planning is alles! Ik moet zeggen, ik heb een sterk doorzettingsvermogen en kan als het moet de hele dag aan iets zitten.

Succes!
Ik vind het downloaden/gebruiken van een bestaande samenvatting altijd erg gemakzuchtig. Het schrijven van een eigen samenvatting mag wel tijdrovend zijn, maar je neemt de stof veel sneller op en het vergroot je schrijfvaardigheden. Het wordt veel makkelijker om dingen kort en bondig te formuleren en de essentie van iets te verwoorden. Vaak halen mensen die zelf veel werk verzetten ook gemiddeld hogere cijfers omdat ze serieuzer met de lesstof te werk gaan.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik denk daarnaast dat het ook van je studie afhankelijk is. Ik kan me zo voorstellen dat WO-ers hier niet vanuit kunnen gaan dat wanneer ze enkel de students-only samenvatting lezen ook echt hun tentamens behalen. Persoonlijk vind ik het ook wat kortzichtig en toont ook hoe houw instelling is. Dit soort instellingen en gemakszucht zal je niet heel ver brengen ben ik bang (ook hoe jij later te werk zal gaan binnen een bedrijf: niet in staat zijn het achterste van je tong laten zien.)

Update: keihard bezig met artikelen, het volgen van colleges en deze verwerken, boeken lezen en samenvatten en heb heel veel interactie op school in de vorm van presentaties en vrije opdrachten en projecten. Daarnaast werk ik 23 uur en de werkdruk neemt wat toe dus ik hoop dat mijn 'winterdip' nog even uit blijft.

Hoe is het met de rest? Blijft vrij stil!
Hej meiden.

Ik heb jullie (en mezelf) de afgelopen tijd een beetje verwaarloosd. Toen ik ongeveer omviel van stress en vermoeidheid heeft mijn moeder me een week bedrust gegeven haha. Klinkt erger dan het is hoor maar ik wist even niet meer waar ik moest kijken. Ik wilde twee studiejaren in 1 jaar proppen. What was I thinking?! Nu ik eea heb laten vallen voel ik me aan de ene kant wel opgelucht maar aan de andere kant ook bozig. Ik had het plaatje helemaal voor me maar het was te hoog gegrepen. Project gefaald

Ben nu bezig met me meer te ontspannen. Binnenkort een studiereis naar het buitenland en nog wat andere leuke dingen gepland ter voorkoming van een winterdip. Half december twee weekjes tentamens (3 over 2 weken verspreid) en dan vakantie :-)

Hoe is het met iedereen verder??

Ik zou ook niet zomaar een samenvatting downloaden en al helemaal niet als je ervoor moet betalen. Wie zegt dat diegene samenvat in jouw stijl of de belangrijke dingen voor jou in de samenvatting zet? Daarnaast kan het ook net de verkeerde druk zijn van een boek. En dit zijn dan nog maar de technische bezwaren. Ik zou gewoon proberen zelf samen te vatten. Dan heb je ook meteen alles een keer gelezen. Het kost even tijd maar je verdient het later terug! (dat klinkt heel cliche en papa-en-mama-achtig maar het is echt waar)
Ik leer ook beter bij het maken van een eigen samenvatting. Het kost meer tijd, maar er blijft gelijk rond de 40-50% hangen.

Hier ook behoorlijk afwezig, het is heel druk. Bezoek en korte stendentrips.

En school, er is geen nieuws wat dat betreft, nieuwe periode is gestart en tot nog toe vrij rustig..
yeey...2e tentamen gehaald met een 8
Jeeh, mooi resultaat Strawberry!

Hier weer druk met school, zoals altijd. Ik herken wel wat jullie zeggen, de vermoeidheid en de stress. Ik kan in het weekend ook niet meer opladen en maak me daar toch ergens wel een beetje zorgen om. Aangezien ik het ene tentamen niet gehaald heb, betekent het dat ik straks 2 tentamens heb ipv 1. Lijkt weinig, maar ernaast moeten er nog 6 papers in totaal worden geschreven, waarvan 1 4.000-7.000 woorden moet hebben. Niet niks dus!

Ik ben in december voor nu 2 weken vrij (misschien worden het er 3) van mijn werk en hoop dan echt te kunnen ontspannen. Het is nog maar 4 weken, dus nog maar 18,5 dag werken! Dit lijkt wel te doen

Ik heb in eerste instantie wel gezocht naar een samenvatting van een boek voor mijn opleiding, maar heb het toch niet gedaan. Het boek is in het Engels (en bevat zeer droge stof, werd ook door de docent gezegd), maar toch vind ik dat ik mezelf er door heen moet zien te worstelen. Het is inderdaad wat gezegd wordt: je kunt het je niet permiteren niet te weten waar het boek over gaat, de tentamens zijn namelijk iets inhoudelijker dan bij het HBO (niet om minderwaardig te doen, maar ik heb het verschil nu zelf gezien en het verschil is daadwerkelijk aanwezig ).

Ik ga weer proberen iets vaker te posten. Vind het toch wel fijn om even van me af te schrijven over hoe druk/zwaar/vermoeiend ik het wel niet heb. En als jullie vinden dat ik zeur moeten jullie het gewoon zeggen ;)
well done strawberry.... je gaat hartstikke goed!!!!

Groetjes,

Zwarte Raaf
Ben inderdaad tevreden met het resultaat. Maar zit wel met zenuwen vanwege het hertentamen van het andere vak.

Verder tja, verschil tussen hbo en uni is er zeker wel. Dat verschil is er al met mbo...mbo en hbo sluiten niet echt veel opelkaar aan moet ik zeggen.

Maar goed, verder loopt het wel redelijk..op de chaos van de hogeschool na.
Net een 6,7 teruggekregen, waardoor Ik toch 1 van de twee vakken heb gehaald!
Wat fijn Delmikra...een 6,7 is toch een mooi cijfer
Zeker, ben er echt blij mee. Ben nu weer aan het werk, nog wel moe van het college van gisteren (veel informatie binnen gekregen en merk dat je op een gegeven moment gewoon vol zit). Wel weer extra motivatie gekregen voor het schrijven van mijn papers... En wellicht dat jullie me al een beetje kennen om te weten dat als ik gemotiveerd ben, ik er ontzettend veel zin in heb!

In totaal moet ik 6 papers schrijven, 3 voor elk vak dat ik nu volg. Voor het eerste vak zijn de 3 papers 1.500 woorden en voor het eerste paper daarvan (zondag is de deadline) heb ik nu een goed onderwerp. Kan niet wachten tot ik vanavond kan gaan schrijven.

Voor de 3 papers van het andere vak zijn er 2 van 2.500 woorden en 1 van 4.000-7.000 woorden. Ik heb het er gisteren met de docent over gehad en heb een interessant thema gevonden om mijn papers over te schrijven. Dat thema kan ik, als ik het een beetje slim aanpak, voor alle drie de papers gebruiken. Ik ben dus helemaal blij!!
AAARGH deadline om 6 uur. Wie o wie kan mij duidelijk maken dat ik nu toch echt moet gaan typen?! Al snap ik de ballen van die opdracht. Zo leuk (not) wij krijgen een opdracht en de theorie krijgen we niet...
Tja niekchic, je moet nu gewoon gaan typen. Bedenk je dat alles wat je nu doet, je straks niet meer hoef te doen. Hoe eerder je begint, hoe eerder je er mee klaar bent Kun je de theorie niet zoeken op internet? Of bepaalde onderdelen ervan zodat je er iets van begrijpt? Desnoods nog even met andere studenten overleggen? Succes in ieder geval!
Strawberry, Delmikra, good job!

Ik moet helaas dit blok veel verplichte hoorcolleges bijwonen. Kost me veel energie naast mijn baan omdat ik pas tegen 11 uur thuis kom savonds.

Zoals verwacht 1 tentamen niet gehaald doordat ik helemaal van het padje af was door de NS (remember?). Ander tentamen die ik boor de 3e keet deed eindelijk afgerond met een mager 6-je. Afijn, ik ben allang blij!
Hallo meiden,

Mag ik meeschrijven? Ik kan af en toe ook wel wat motivatie gebruiken.

Xxxx
What you do today, can improve all your tomorrows.
Van mij wel, maar hé, wie ben ik ;) Is niet mijn topic ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven