Onvoorstelbare gierige acties II
donderdag 30 augustus 2012 om 21:56
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.
Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....
Deel 2 dus.
Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.
Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....
Deel 2 dus.
Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.
Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
maandag 19 november 2012 om 11:32
Eentje van mijn moeder. Gebeurd op de laatste reis van mijn (overleden) vader naar ons geboorteland.
Omdat mijn vader ziek was, kon hij niet zo goed meer zijn vrienden en familie gaan opzoeken. Dus organiseerde mijn ma een groot feest, waar iedereen die mijn vader wilde zien van harte welkom was.
Kosten noch moeite werden gespaard, eten/drinken, band en verschillende zangers/zangeressen werden ingehuurd. Mijn vader's achteraf laatste feest was met recht een knalfeest.
Mijn moeder had expres aan de catering gevraagd om bakjes voor de gasten, zodat die wat konden meenemen van de resten van het buffet.
Ze heeft een mevrouw teruggefloten, want die pakte zonder blikken of blozen een extra grote volle metalen cateringbak.
Omdat mijn vader ziek was, kon hij niet zo goed meer zijn vrienden en familie gaan opzoeken. Dus organiseerde mijn ma een groot feest, waar iedereen die mijn vader wilde zien van harte welkom was.
Kosten noch moeite werden gespaard, eten/drinken, band en verschillende zangers/zangeressen werden ingehuurd. Mijn vader's achteraf laatste feest was met recht een knalfeest.
Mijn moeder had expres aan de catering gevraagd om bakjes voor de gasten, zodat die wat konden meenemen van de resten van het buffet.
Ze heeft een mevrouw teruggefloten, want die pakte zonder blikken of blozen een extra grote volle metalen cateringbak.
woensdag 21 november 2012 om 20:31
Ik had vandaag een gierige actie. Ik woon in een provincie waar de openbaar vervoer verbindingen niet optimaal zijn. Ik kwam terug van mijn werk en stond te wachten op de trein. Begon met een vertraging van 10 min en toen begon het steeds langer te worden tot 20 min. Ik zat in zo'n hokje met nog een aantal wachtenden en toen zei een jongen dat hij net van iemand hoorde dat er een aanrijding is geweest en dat ws de trein niet meer zal rijden, ws pas na een paar uur ofzo. Vaak roept de NS dat niet gelijk om. Toen zei hij van, ik heb gebeld met mijn broertje en hij komt me nu halen. Een meisje vroeg van, waar moet je wezen? Dus die jongen antwoorden. Dat meisje, zou ik dan mee kunnen rijden als je toch die kant op moet? Nog een meisje, kan ik mee rijden? Ik ook nog, als het past, zou ik dan ook mee rijden?
Toen vroeg er een meisje: wat wil je ervoor hebben? Hij zei: 5 euro pp. Ik vond dat nogal gierig, het is echt maar een klein stukje, 10 in met de trein normaal gesproken. Ik zou dan gezegd hebben als ik die jongen was: Ik hoef niks, ik ga toch die kant op, als jullie daar ook heen moeten kunnen jullie mee rijden.
De bus was ook geen optie, die rijdt maar 3x op een dag naar die plaats.
Toen vroeg er een meisje: wat wil je ervoor hebben? Hij zei: 5 euro pp. Ik vond dat nogal gierig, het is echt maar een klein stukje, 10 in met de trein normaal gesproken. Ik zou dan gezegd hebben als ik die jongen was: Ik hoef niks, ik ga toch die kant op, als jullie daar ook heen moeten kunnen jullie mee rijden.
De bus was ook geen optie, die rijdt maar 3x op een dag naar die plaats.
woensdag 21 november 2012 om 22:16
woensdag 21 november 2012 om 22:48
Als je dan al kosten voor de benzine wilt vragen, moet je eerlijk delen dan vind ik.Het was echt maar een klein stukje. Een taxi was inderdaad duurder geweest maar als je toch al die kant op rijdt en er rijdt verder geen openbaar vervoer.. Ik zou het dan voor niks doen om zo elkaar te helpen. Het zou iets anders zijn als je iedereen één voor één moest afzetten op andere plekken.
donderdag 22 november 2012 om 09:10
donderdag 22 november 2012 om 12:22
Ik had laatst met een oud-studiegenoot afgesproken. We zien elkaar zo'n 1 a 2X per jaar. Hij had me dit keer bij hem thuis uitgenodigd, hij zou koken. Toen ik bij hem aankwam, kwam hij ook net aanlopen vanaf het station, en zei: we moeten maar uit eten gaan, want ik heb alleen nog nasi over van gisteren, daar zul je wel geen zin in hebben. Zegt 'ie later: ja ik had vanavond echt geen tijd om ook nog naar de winkel te gaan en nog te bedenken wat ik zou moeten koken. Ik: ja je moet ook al minstens een dag van te voren bedenken wat je gaat maken en boodschappen doen. Enfin, wij dus naar een restaurant, Hij nam iets duurders dan ik en zei toen de rekening kwam zelf: "nou dan delen we het maar door de helft he? En een fooi geef ik niet hoor." Pfff, ik wist dat 'ie zuinig was, maar ik denk niet dat ik na deze avond nog een X met 'm af ga spreken. Hield er een vervelend gevoel aan over.

donderdag 22 november 2012 om 12:30
Gierig is het misschien niet, maar wel inhalig. Ik heb mij dus vorige week enorm verbaasd bij de sinterklaasintocht. Daar stonden dus kinderen mrt plastic-tassen die ze zo open voor die pieten hielden
, die daar het snoep maar in moest gooien. En ouders die geen tas bij hun hadden liepen gewoon de winkel in om er een te regelen. Ik heb echt met open mond staan kijken daar.
, die daar het snoep maar in moest gooien. En ouders die geen tas bij hun hadden liepen gewoon de winkel in om er een te regelen. Ik heb echt met open mond staan kijken daar.

donderdag 22 november 2012 om 12:53
Ik heb zelf ook weleens gereden met de auto om naar een volgend station te rijden (treinen reden vanaf daar wel weer). Ik vroeg aan anderen of ze misschien meewilden zodat we vanaf daar weer met de trein konden. Ook een stukje van 10 minuten.
Uiteindelijk wilden er 3 anderen meerijden (toen was het kleine autootje ook helemaal vol ) maar heb er echt geen moment aan gedacht om een vergoeding te vragen. Ik ging er toch al heen?
Vind het dus wel een gierige actie.
Uiteindelijk wilden er 3 anderen meerijden (toen was het kleine autootje ook helemaal vol ) maar heb er echt geen moment aan gedacht om een vergoeding te vragen. Ik ging er toch al heen?
Vind het dus wel een gierige actie.
donderdag 22 november 2012 om 12:55

donderdag 22 november 2012 om 13:19
Erg charmant is het niet, van die boerenkool, maar om het nou te scharen onder "onvoorstelbaar gierige acties", nee.
Ik heb het idee dat de echt hilarische verhalen wel een beetje op zijn, en dat het topic nu devalueert tot "verhalen die misschien wel een beetje krenterig zijn, afhankelijk van hoe je het bekijkt, zeg maar".
Ik heb het idee dat de echt hilarische verhalen wel een beetje op zijn, en dat het topic nu devalueert tot "verhalen die misschien wel een beetje krenterig zijn, afhankelijk van hoe je het bekijkt, zeg maar".

donderdag 22 november 2012 om 14:26
Ik vind de verhalen van Tuya en Marthe eigenlijk niet zulke gierige acties. Als ik ga uit eten deel ik eigenlijk altijd de kosten door de helft. Let er dan niet zo op of ik zelf degene was met het duurste gerecht of de ander.
Boerenkool uit de vriezer vind ik ook niet echt een gierige actie, zou zelf voor een date wat anders in huis halen, maar misschien waren het ook wel de zenuwen dat een gerecht zou mislukken dat ie voor iets makkelijks koos.
Boerenkool uit de vriezer vind ik ook niet echt een gierige actie, zou zelf voor een date wat anders in huis halen, maar misschien waren het ook wel de zenuwen dat een gerecht zou mislukken dat ie voor iets makkelijks koos.

donderdag 22 november 2012 om 14:44
Tuya en Marthe vind ik ook niet gierig.
Die van het station wel.
Of ben ik dan weer te makkelijk en maken gierige mensen misbruik van mij
Bij teamuitje waar ik met de auto was heengereden bleek aan het eind van de avond dat er een flink stel nog naar het station moesten en heb ik, samen met nog een collega die bekend was in de stad en ook per auto was een aantal collega's naar het station gebracht.
Dat lag voor mij een stuk uit de route, maar het is toch een kleine moeite?
Had ik daar dan ook 2,50 voor moeten vragen?
Die van het station wel.
Of ben ik dan weer te makkelijk en maken gierige mensen misbruik van mij
Bij teamuitje waar ik met de auto was heengereden bleek aan het eind van de avond dat er een flink stel nog naar het station moesten en heb ik, samen met nog een collega die bekend was in de stad en ook per auto was een aantal collega's naar het station gebracht.
Dat lag voor mij een stuk uit de route, maar het is toch een kleine moeite?
Had ik daar dan ook 2,50 voor moeten vragen?

donderdag 22 november 2012 om 16:49
quote:Tuya schreef op 22 november 2012 @ 14:52:
Misschien is het niet gierig, maar het woordje 'vond' deed het hem.
Het verhaal van marthe daarentegen weer wel. Zo duur mogelijk eten voor zo min mogelijk geld. Lijkt me behoorlijk gierig.Vind het onverwachte aspect ook behoorlijk meewegen. Als ik bij iemand uitgenodigd wordt om te komen eten dan verwacht ik niet dat ik uiteindelijk in een restaurant beland en een etentje moet betalen. Voor hetzelfde geld past dat helemaal niet meer in het budget op dat moment!
Misschien is het niet gierig, maar het woordje 'vond' deed het hem.
Het verhaal van marthe daarentegen weer wel. Zo duur mogelijk eten voor zo min mogelijk geld. Lijkt me behoorlijk gierig.Vind het onverwachte aspect ook behoorlijk meewegen. Als ik bij iemand uitgenodigd wordt om te komen eten dan verwacht ik niet dat ik uiteindelijk in een restaurant beland en een etentje moet betalen. Voor hetzelfde geld past dat helemaal niet meer in het budget op dat moment!

donderdag 22 november 2012 om 17:05
Oh, ik zou daar best blij van worden hoor, zo'n tupperwaredoos met boerenkool. Maar ik ben dan ook dol op stamppot en capucijners met spek en dat soort dingen.
Ik vind het geen eerste keus om aan een date voor te zetten, omdat het niet overkomt alsof je er echt een feestje van maakt, hoewel ik het dus stiekem wel een feestje vind .
Maar smaken verschillen, dus kennelijk zijn er mensen die het héél erg vinden, zo'n doos met boerenkool.
Misschien scheelt het ook dat ik in mijn studententijd (en iedereen om mij heen ook) jarenlang met heel weinig geld moest rondkomen. Toen was het heel normaal om zuurkool of macaroni of ander nietskostend voer op tafel te hebben als je bij mensen ging eten. Flesje goedkope wijn erbij, en ik heb er de beste herinneringen aan, dat soort avondjes. Dus voor mij heeft het geen negatieve associaties.
Ik vind het geen eerste keus om aan een date voor te zetten, omdat het niet overkomt alsof je er echt een feestje van maakt, hoewel ik het dus stiekem wel een feestje vind .
Maar smaken verschillen, dus kennelijk zijn er mensen die het héél erg vinden, zo'n doos met boerenkool.
Misschien scheelt het ook dat ik in mijn studententijd (en iedereen om mij heen ook) jarenlang met heel weinig geld moest rondkomen. Toen was het heel normaal om zuurkool of macaroni of ander nietskostend voer op tafel te hebben als je bij mensen ging eten. Flesje goedkope wijn erbij, en ik heb er de beste herinneringen aan, dat soort avondjes. Dus voor mij heeft het geen negatieve associaties.
donderdag 22 november 2012 om 17:29
Ik ben gek op boerenkool, maar als iemand mij ruim van tevoren uitnodigt voor een 'uitgebreid etentje bij mij thuis' (zijn woorden), en hij 'vond nog wat boerenkool in de vriezer'... Tja, misschien heb ik een iets ander idee van een uitgebreid etentje.
Maar inderdaad, het is geen gierigheid, meer gemakzucht denk ik.
Maar inderdaad, het is geen gierigheid, meer gemakzucht denk ik.
donderdag 22 november 2012 om 17:36

donderdag 22 november 2012 om 18:02
Nou, dan zal ik even met een onvoorstelbaar gulle actie toevoegen. Dat van die 5 euro kan ik niet beoordelen. Is afhankelijk van de mogelijke alternatieven. Ik heb wel eens 20 euro moeten betalen, maar anders was ik 80 euro voor de taxi kwijt geweest en dat had ik niet bij me. Was ook die in de nacht en allang blij dat ik toch nog naar huis kon. Dat was ook door het uitvallen van de allerlaatste trein door een storing. Geen bussen etc.
Dus hier de gulle en vooral lieve actie van een vrouw op een ander tijdstip. Door bliksemuitslag stond ik al zeker een half uur zonder alternatief om thuis te kunnen komen (bovenop de tijd dat de 1 uurs dienst was uitgevallen) in de kou te wachten. De treinen gingen alleen van en naar de andere kant dan ik moest. Die dame vroeg mij of ze van mij wat kon lenen om te bellen. Ze had zelf niets bij zich. Ze belde naar haar man die haar kwam ophalen en verder vervoerde naar een ander station. Ik mocht meerijden en was helemaal verkleumd. Toen we aankwamen had ze zelfs geld klaar om het telefoontje te vergoeden. De trein had ik gemist en de man verontschuldigde zich dat ik de trein gemist had. Nou, ik heb ze bedankt en ze gezegd dat ik zo gelukkig was dat ze me geholpen hadden. Ik had zelf al geprobeerd om met een aantal mensen samen een taxi te bestellen, maar iedereen was onbeleefd en nors door het uitvallen van die trein. Ook al had ik nog een uur op een trein moeten wachten daar. Ze verkochten er eten en het was nergens zo koud als het onbemande station waar ik had gestaan. Ik heb ze gezegd dat ze me heel gelukkig gemaakt hadden en dat ik blij was dat er ook nog aardige mensen waren die zomaar iets voor een ander wilden doen. Mijn humeur voor die dag was weer helemaal goed. Heerlijk!
Maar... is dit niet off-topic?
Oke, doe ik er die vervelende mensen bij die de treintaxi hadden gekaapt en niet op mij hadden willen wachten omdat ze anders te laat thuis zouden zijn. Mede door hen was ik vast gelopen. Ja, die stonden dus op het grote station en zaten daar al 2 uur. Zij konden niet verder en ik wel. Lekker puh..... Heb daarna wel meerdere contacten afgekapt, want zoiets hoef ik echt niet nog een keer mee te maken.
Dus hier de gulle en vooral lieve actie van een vrouw op een ander tijdstip. Door bliksemuitslag stond ik al zeker een half uur zonder alternatief om thuis te kunnen komen (bovenop de tijd dat de 1 uurs dienst was uitgevallen) in de kou te wachten. De treinen gingen alleen van en naar de andere kant dan ik moest. Die dame vroeg mij of ze van mij wat kon lenen om te bellen. Ze had zelf niets bij zich. Ze belde naar haar man die haar kwam ophalen en verder vervoerde naar een ander station. Ik mocht meerijden en was helemaal verkleumd. Toen we aankwamen had ze zelfs geld klaar om het telefoontje te vergoeden. De trein had ik gemist en de man verontschuldigde zich dat ik de trein gemist had. Nou, ik heb ze bedankt en ze gezegd dat ik zo gelukkig was dat ze me geholpen hadden. Ik had zelf al geprobeerd om met een aantal mensen samen een taxi te bestellen, maar iedereen was onbeleefd en nors door het uitvallen van die trein. Ook al had ik nog een uur op een trein moeten wachten daar. Ze verkochten er eten en het was nergens zo koud als het onbemande station waar ik had gestaan. Ik heb ze gezegd dat ze me heel gelukkig gemaakt hadden en dat ik blij was dat er ook nog aardige mensen waren die zomaar iets voor een ander wilden doen. Mijn humeur voor die dag was weer helemaal goed. Heerlijk!
Maar... is dit niet off-topic?
Oke, doe ik er die vervelende mensen bij die de treintaxi hadden gekaapt en niet op mij hadden willen wachten omdat ze anders te laat thuis zouden zijn. Mede door hen was ik vast gelopen. Ja, die stonden dus op het grote station en zaten daar al 2 uur. Zij konden niet verder en ik wel. Lekker puh..... Heb daarna wel meerdere contacten afgekapt, want zoiets hoef ik echt niet nog een keer mee te maken.