Weekend weg met puber.

21-11-2012 22:52 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag eens met mijn puberzoon een weekend weg ( ik vroeg het hem en hij vond het ook leuk) maar waar naar toe???? Hij wilde graag eens met de trein naar Londen, maar verder maakt het hem niets uit. Barcelona, Parijs , mij maakt het ook niets uit, als het maar te betalen is!! Wie heeft een tip?
Trein kan inderdaad nog best prijzig zijn, maar het hangt er erg vanaf wanneer je wilt gaan.

Ik zou ook lekker naar Londen gaan, genoeg te zien en te doen en als je een beetje goed bus/trein/vliegtuig vergelijkt kun je het zeker weten betaalbaar houden.

Hou met het vliegtuig wel ook rekening met waar je aan komt. De meeste vliegvelden hebben een peperdure "express" trein die je naar centraal Londen brengt maar je kunt beter met de helft goedkopere bus gaan (nationalexpress.co.uk).

Veel plezier!
Trein naar Parijs is spotgoedkoop als je op tijd boekt, ik ga volgend jaar voor 50 pp retour met mijn man. Parijs zelf is niet al te goedkoop, maar hebben een hotel voor 60 per nacht dus ook prima te doen.
Wat vind je te betalen?

Ik ben twee jaar geleden met mij twee oudste kinderen 4 dagen naar Londen geweest. Leuk, maar rib uit mijn lijf bleek achteraf. Londen is duur, het eten, de entreegelden etc.

We hadden voor hetzelfde geld een vliegreis kunnen boeken voor 8 dagen zon, zee en strand.

Maar goed, stedentrips zijn in verhouding meestal duur.

Parijs vind ik leuker dan Londen.Praag vind ik geweldig mooi.

Berlijn?

Kijk anders eens regelmatig op vakantieveilingen.

Ik heb daar eens een 4daags verblijf in Parijs voor 200 euro te pakken gehad in een prachtige studio.

Heb je alleen nog de reis te bekostigen( maar met mijn twingo zat ik daar heen en terug voor 60 euro aan benzine) en je dagelijkse uitgave dan nog.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 22 november 2012 @ 08:40:

Berlijn is fantastisch, maar misschien iets te voor een puber. Wel heel leerzaam, veel geschiedenis natuurlijk.Mijn puberzoon heeft Berlijn anders hoog op zijn wensenlijstje staan, juist om de geschiedenis.
En een jeugdherberg in Londen? Doen wij regelmatig met de kinderen. In een eigen kamer met badkamer, dat wel.

Clink is een optie (in een oude rechtbank) of anders YHA St-Pancras (ietsje duurder).

Ontbijt trekt vanzelfsprekend op niks, maar je kunt in de buurt heel goedkoop ontbijten. Beide hotels liggen dichtbij de aankomst van de Eurostar (misschien ook een optie als je niet te ver van België woont?)
Bedankt allemaal voor de tips.

the4ofus dat is idd een leuk idee ga het meteen opzoeken.
En dichterbij huis, antwerpen of brussel bijvoorbeeld? Kun je gewoon met de auto heen. Goed bereisbaar en overzichtelijk.
Als ik voor België koos, dan ging ik voor Brugge of (nog leuker, vind ik) Gent. Maar voor een puber lijkt Londen of Parijs nog leuker. Maar goed, je moet het wel kunnen betalen natuurlijk :-)
Oh, ja Gent is ook leuk! Vooral als hij een beetje geïnteresseerd is in de middeleeuwen. Er is daar ook een torture-museum. Niet gezellig, wel interessant.
Londen entreegelden? Alle musea zijn juist gratis! Moet je puber wel van houden natuurlijk.

Ben het ook eens over Berlijn, ik vond het als 16 jarige geweldig juist om de geschiedenis inderdaad maar daar moet je wel geinteresseerd in zijn.

Mijn vader nam mij mee op onze "vader dochter trip" naar Parijs, geweldig. Mijn zusje koos voor Malta haha.
Ik ben tussen de 10-15 jaar heel veel in Berlijn geweest met een overenthousiaste vader, omdat we 'in de buurt' woonden. Toen was ik het wel eens zat.

Nu ben ik net zo overenthousiast als iemand erheen gaat!

Maar vandaar dus mijn puberopmerking... Haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven