Tips gevraagd huis te koop

22-11-2012 20:31 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

wij hebben ons huis al bijna 3 jaar te koop. Wat is jullie eerste indruk als jullie naar de woning kijken?

Alle tips zijn welkom

Het gaat om deze woning

huis

alvast bedankt voor jullie reacties
Heb je het al 3 jaar bij dezelfde makelaar te koop staan? Dan zou ik er bij hen op hameren dat ze een interieur stylist inhuren voor je (en geloof me een beetje makelaar heeft er een paar in zn adressenijst staan) en dat je hier max 50% aan mee betaalt. Eerst zeggen dat je het kostenloos wilt he en dan uiteindelijk uitkomen op max. 50%...Er ontbreekt een hoop warmte (er is geen balans) wat een stylist vrij makkelijk kan oplossen lijkt mij. Je zou jezef ook alvast kunnen verdiepen in feng shui, want de metaal energie is nogal overheesend...
quote:Mevrouw75 schreef op 22 november 2012 @ 21:04:

Ik zie dat je een boom voor je huis hebt staan? Ik zou die ergens op de foto meenemen. Ik zou zo'n huis alleen kopen als er heel erg veel groen omheen staat.

Moet de fotograaf wel zijn best doen, want de middelbare school die achter de boom 'verborgen' gaat zal wel niet echt helpen gok ik zo.

Het is al eerder genoemd, maar waarom staat er dat de tuin 1 bij 1 is, terwijl je op de foto's nog best een redelijk terras ziet. Ik zou dat heel snel aan laten passen.

Ik zie dat jullie de buitenboel al hebben geschilderd. (op googlemaps is het nog beige). Vind ik wel een hele verbetering, maar de tuin is nog wel een beetje zielloos.

googlemaps

http://maps.google.nl/map ... wXIy4GIDw&ved=0CAgQ_AUoAA
Waarom geen foto van de zolder? Twee slaapkamers is niet veel, dus zou ik wel willen weten hoe groot de zolder is ( mist deze opgeruimd is natuurlijk)
To, wat staat er aan de voorkant van jullie huis?

Een school o.i.d.? Of mogelijk een ander gebouw (is te zien op een van de foto's) dat afstoot?
Wat voor maat bed hebben jullie nu in de slaapkamer? Als het een 180 bij 200 is, misschien 'voor de foto' een kleiner bed van 140x200 erin zetten om het ruimer te laten lijken. Alles wat aan die kant van het bed staat zou ik ook weg halen. Door het nachtkastje voor die deur lijkt het alsof je geen ruimte hebt en die tv lijkt weggepropt te zijn, met nog een erbij gepropt iets eronder.

De keukentegels (ook die van de badkamer) vallen mij ook erg op, misschien kun je die met witte tegelverf oververven? Wit laat het meteen ruimer en frisser ogen.

De keuken lijkt ook klein. Het eerste wat ik dacht was 'wow, op het aanrecht is zelfs geen plek voor het koffiezetapparaat'.

Misschien voor de foto dat plankje even leegpakken en er een plantje oid (kruiden?) op zetten? Koffiezetapparaat op het aanrecht en de waterkoker er maar even af.

De tuin is wel erg onderhoudsvriendelijk, maar er liggen verschillende stenen in & de betontegels liggen in 2 delen, maakt een rommelige, afgeraffelde indruk op mij. Misschien dat een schobbeurt van de tegels (hogedrukreiniger) helpt? De ladder achteraan even opbergen buiten het zichtsveld van de camera en het tuinstel wat centraler in de tuin. De betontegels die naast de blokhut staan, kun je misschien ook beter even uit het zicht houden (of wegshoppen uit de foto).

Is er een mogelijkheid om voor 1x een 1 persoonsbed in de babykamer te zetten? Mensen krijgen dan meer een idee van de omvang van de kamer.

Verder zou ik de makelaar vragen om juiste informatie op de site te zetten, zoals de werkelijke afmeting van jullie tuin en dat er 2 bergingen zijn.
quote:juliannec28 schreef op 22 november 2012 @ 21:10:

hoi.

je huis oogt donker en mist sfeer. de tegelvloer in woonkamer vind ik heel donker en is niet mijn smaak. kleurgebruik overal verschillend komt druk en rommelig over. het ziet er wel schoon uit.

tips:

leg een licht vloerkleed in de kamer bijv. lichtgrijs of wolwit

verf de muren wit of lichte kleur, kleur paars in woonkamer past niet.

denk eens aan thema long island qua kleuren, dus lichtblauw, bruin en wit voor bijv. babykamer hal en of badkamerzie ook flexa couleur locale

zet bij je tuin aan de voorkant een mooi wit bankje met mooie bloempotten met lichte kleuren planten

haal alle kleine prullaria weg

succes!Goeie tips vind ik! Smaakvol
quote:borderwalk schreef op 22 november 2012 @ 21:17:

[...]

Moet de fotograaf wel zijn best doen, want middelbare school die achter de boom 'verborgen' gaat zal wel niet echt helpen gok ik zo.

Ik mis een toilet op de 1e verdieping. Verder vind het allemaal erg donker ogen. Beetje rommelig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:skurar schreef op 22 november 2012 @ 21:18:

To, wat staat er aan de voorkant van jullie huis?

Een school o.i.d.? Of mogelijk een ander gebouw (is te zien op een van de foto's) dat afstoot?De ingang van de middelbare school is precies voor de deur van TO. Kun je goed zien op streetview van google maps.
En die school bij jullie voor de deur werkt ook totaal niet mee.
Veel makelaars geven de volgende tips:

-alle muren wit maken

-voor de foto's en bezichtingen ALLE losse spullen weghalen, dus ook de spullen die je in de buffetkast ziet staan. De vazen op tafel zijn ook in het oog springend, liever niks op tafel of een schaal.

Zelf vind ik je muur in de woonkamer inderdaad erg donker. Zeker op de foto. Deze zou ik wit maken.

De tuin oogt wat saai en daar zou ik een paar grote potten neerzetten met wat kleur erin.

Na drie jaar is het tijd voor een andere makelaar, kleine veranderingen en mooie foto's!
Ik ben het eens met voorgaande reacties, mis echt sfeer. Verder mis ik in de omschrijving hoe groot de woonkamer en slaapkamers zijn. Capslock gebruiken in de omschrijving vind ik overigens erg irritant.

Als je huis al zo lang te koop staat, lijkt het mij dat het te duur is. Als de informatie op funda klopt, verkopen andere woningen in deze prijsklasse wel in jullie woonplaats.

Ideeën die ik heb om je huis aantrekkelijker te maken:

Muren in woonkamer en slaapkamers wit verven

Schrootjes verwijderen

Laminaat met houtlook in woonkamer leggen (dit lijken plavuizen en dat schrikt af, want moeilijk te verwijderen)

Tuin aanpakken

Grote zwarte lamp in de woonkamer vervangen (hierdoor lijkt de woonkamer klein)

Als je nieuwe foto's maakt haal dan overbodige dingen weg: waterbakje aan de verwarming, spullen op de commode, weegschaal, nachtkastje, fotocollage, losse spullen in de keuken, etc.
quote:iklin schreef op 22 november 2012 @ 21:23:

Veel makelaars geven de volgende tips:

-alle muren wit maken

-voor de foto's en bezichtingen ALLE losse spullen weghalen, dus ook de spullen die je in de buffetkast ziet staan. De vazen op tafel zijn ook in het oog springend, liever niks op tafel of een schaal.

Zelf vind ik je muur in de woonkamer inderdaad erg donker. Zeker op de foto. Deze zou ik wit maken.

De tuin oogt wat saai en daar zou ik een paar grote potten neerzetten met wat kleur erin.

Na drie jaar is het tijd voor een andere makelaar, kleine veranderingen en mooie foto's!

Die bloemen vind ik nou weer wel sfeervol en zonder frutsels zou het helemaal een sfeerloos, kaal huis worden.

mij valt dan weer die bruine houten plint bij de grijze vloer/ paarse muur op. Ik zou de plint in dezelfde kleur als de vloer of muur doen. (Als de vloer, dan lijkt de vloer, dus oppervlak, groter.)
Ow ja, die schrootjes vind ik nog wel het ergst van alles. Misschien nog een vloerkleed in je woonkamer om de vloer wat te breken?
quote:borderwalk schreef op 22 november 2012 @ 21:22:

[...]

De ingang van de middelbare school is precies voor de deur van TO. Kun je goed zien op streetview van google maps.Dankje Borderwalk. Ik ben niet zo handig met streetview
@missthing 80: dank je! is mijn verslaving met woontijdschriften kopen en lezen toch ergens goed voor!
@borderwalk: middelbare of basisschool? Vond dat er veel kleuren op t plein waren, leek mij een basis school. Maar gelijk, die school werkt niet echt mee.

TO: ik mis de foto van de 3e kamer, staat wel in de omschrijving. En, hoewel iedereen er een heeft en jullie natuurlijk ook, waar is jouw toilet?
De kenmerken kloppen niet; tuin 1x1 m2 en 1 woonlaag?

Dit dus sowieso aan laten passen. Verder zou ik de muren in de woonkamer allemaal wit/gebr.wit maken en er licht neutraal laminaat inleggen.

De vloer in de woonkamer is heel dominant op de foto's en wat bij betreft afstotelijk.

Hebben jullie wel kijkers?
The time is now
Op het eerste oog:

-Saaie voor- en achtertuin (wat gras en een plantje kunnen al veel doen).

-Ik lees graag hoe het het huis gelegen is kwa straat (druk-rustig-kindvriendelijk-...)

-Ouderwetse badkamer

- Specifieker zijn over de isolerende (is dat dubbele?) beglazing. Ik heb de neiging als het zo vaag omschreven is om te vermoeden dat het om 1 of 2 ramen gaat.

-De vele hoofdletters storen mij.
Ik begrijp eigenlijk best waarom dit huis niet verkocht wordt. Ik zou er zelf ook niet naar gaan kijken.

Van buiten ziet het er ongezellig uit. Maak eens wat leuks er van! Een paar leuke plantenbakken. Iets wervends. Zoals het er nu uitziet lijkt het of er hele vervelende mensen wonen. Kaal koud en grijs.

Verder inderdaad zoals boven al genoemd. Er zijn echt veel te veel donkere kleuren! En aangezien het toch al best wel klein is allemaal, maken die donkere kleuren in de woonkamer, slaapkamer èn babykamer het allemaal enorm benauwd op de foto's.

Aan de vloer en de meubels kan je moeilijk goedkoop iets doen. Maar als ik jou was zou ik ècht die muren lichter maken en zoals eerder gezegd een mooi licht kleed in de woonkamer leggen.

Haal ook die enorme salontafel weg voor de foto's, die vult de hele kamer lijkt het wel.

Het lelijke kastje in de hal kan naar de kringloop, die is te veel. Net als dat lelijke kastje in de keuken met die oven er op.

In de kinderkamer het bedje tegen de wand zodat je wat ruimte ziet.

Verder is die tekst natuurlijk volkomen k*t. Een BETEGELD toilet!

Hoe kom je er op.

Maak daar eens wat leuks van!

Succes in ieder geval.
Door de vloer krijg ik een beetje een Sims gevoel.

De foto´s vooral die in de woonkamer zijn ook nog donker, waardoor het een donker huis oogt.

Ik zou als koper afknappen op de keuken, de kleur van de kastjes en de tegels vind ik echt niet mooi. De keuken ziet er oud uit, hetzelfde geldt voor de badkamer.

Al met al ziet het huis er heel donker en ouderwets uit. Ik begrijp wel dat dit moeilijk te verkopen is.
Hebben jullie al gedacht aan de huur een opslagunit voor evt de spullen op de zolder? Staat die nu vol met de troep die je in de rest van het huis moest weghalen?
Ik vind het een leuk huis !

goedkope verf staat er bij de

www.onlineveilingmeester.nl

niet in de buurt, misschien heb je er familie ?
Margu, trek je al het commentaar nog?

(Ik heb zelf enige tijd geleden mijn eigen huis ook moeten 'verbouwen' voor de verkoop. Was ik ineens het mijn van mijn woning kwijt...)
Is de ingang naar de huiskamer via de keuken? Ik meen te zien dat het halkastje voor een deur staat. Doe daar iets mee qua mogelijkheden. En echt, een tweede toilet vind ik noodzaak.

Misschien kun je eens laten offreren wat zoiets kost. Altijd een fijn weetje voor een toekomstige koper.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven