Reisafstand afdwingen
donderdag 22 november 2012 om 22:36
donderdag 22 november 2012 om 23:40
quote:Ja, dat zeiden ze voor overwerk...
Is het niet zo dat je volgens de arbo niet langer dan 12 uur incl reistijd mag werken?
Als een werknemer dan meer dan een uur weg woont dan blijft er minder dan 2 uur overwerk over.
Ik zou dus vragen hoe vaak en hoe veel overwerk ze in gedachten hebben.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Gevalletje klok, klepel
Is het niet zo dat je volgens de arbo niet langer dan 12 uur incl reistijd mag werken?
Als een werknemer dan meer dan een uur weg woont dan blijft er minder dan 2 uur overwerk over.
Ik zou dus vragen hoe vaak en hoe veel overwerk ze in gedachten hebben.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Gevalletje klok, klepel
zaterdag 24 november 2012 om 16:45
zondag 25 november 2012 om 14:46
quote:Sabila schreef op 22 november 2012 @ 22:38:
[...]
Ja, dat zeiden ze voor overwerk...
Heb je toen ook verder gevraagd wat ze daar nou precies mee bedoelden?
Voor een werkgever kunnen meerdere zaken meespelen. Bijv. dat iemand bij een oproep binnen een bepaalde tijd terplekke moet kunnen zijn (maar dat past niet echt bij een kantoorbaan) of dat het om het kostenplaatje gaat.
Dat laatste zou je uit de wereld kunnen helpen door goed door te spreken wat jullie van elkaar verwachten qua vergoedingen.
[...]
Ja, dat zeiden ze voor overwerk...
Heb je toen ook verder gevraagd wat ze daar nou precies mee bedoelden?
Voor een werkgever kunnen meerdere zaken meespelen. Bijv. dat iemand bij een oproep binnen een bepaalde tijd terplekke moet kunnen zijn (maar dat past niet echt bij een kantoorbaan) of dat het om het kostenplaatje gaat.
Dat laatste zou je uit de wereld kunnen helpen door goed door te spreken wat jullie van elkaar verwachten qua vergoedingen.