Tips gevraagd huis te koop

22-11-2012 20:31 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

wij hebben ons huis al bijna 3 jaar te koop. Wat is jullie eerste indruk als jullie naar de woning kijken?

Alle tips zijn welkom

Het gaat om deze woning

huis

alvast bedankt voor jullie reacties
Qua strategie is er niet veel veranderd na wisseling van makelaar. We hebben met deze makelaar wel wat meer contact. Vind ik toch wel fijn, ook al verkoopt het nog niet :S

Er komen nieuwbouwwoningen, maar kan het bestemmingsplan niet op internet vinden. Ga ik eens bij de gemeente opvragen.

En wat het ontbreken van ruimtes op de foto's betreft, daar ben ik het ook wel met jullie eens. Wij zijn ook aan het kijken voor een andere woning en als foto's ontbreken of niet aantrekkelijk zijn, klik ik het gewoon weg. Keuze genoeg
Je huis is op zich prima, maar de woonkamer is absoluut niet verkoop-klaar. Ik zie een zeer aanwezige donkere plavuizenvloer, een schrootjeswand en er tegenover een donkergekleurde muur. De donkere muur moet ligt, de schrootjes moeten eraf en die muur netjes stucken en plemp op de vloer een licht laminaatje.

Dat is mijn eerste indruk. Het komt zo niet over als een sfeervolle recent gerenoveerde moderne starterswoning, zoals de makeaar het verwoord.
quote:margu schreef op 23 november 2012 @ 13:54:

Qua strategie is er niet veel veranderd na wisseling van makelaar. We hebben met deze makelaar wel wat meer contact. Vind ik toch wel fijn, ook al verkoopt het nog niet :S

Er komen nieuwbouwwoningen, maar kan het bestemmingsplan niet op internet vinden. Ga ik eens bij de gemeente opvragen.

En wat het ontbreken van ruimtes op de foto's betreft, daar ben ik het ook wel met jullie eens. Wij zijn ook aan het kijken voor een andere woning en als foto's ontbreken of niet aantrekkelijk zijn, klik ik het gewoon weg. Keuze genoegAls jullie nu geen dubbele lasten hebben, waarom dan niet investeren in een dakkapel?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zou je dat geld van een dakkapel later terugzien in de verkoopprijs? Wij hebben het idee dat al het geld dat je nu investeert, straks kwijtbent. Of denken jullie daar anders over?
quote:margu schreef op 23 november 2012 @ 15:57:

Zou je dat geld van een dakkapel later terugzien in de verkoopprijs? Wij hebben het idee dat al het geld dat je nu investeert, straks kwijtbent. Of denken jullie daar anders over?

Er zijn twee manieren om geinvesteerd geld terug te zien: in de (hogere?/minder lage?) verkoopprijs en/of in het feit dat je het huis eerder kwijt bent.

Als je met een dakkapel erbij je huis een jaar eerder kwijt bent, scheelt dat een jaar aan hypotheekkosten. Zeker als je dubbele lasten hebt, maakt een jaar een groot verschil.

Het is een beetje een afweging van wat je kunt doen en hoeveel je dat mogelijk gaat opleveren. Een muur schilderen gaat relatief snel en goedkoop en maakt optisch een behoorlijk verschil.

Schrootjes eraf en stucen is meer werk, maar ook goed te doen.

Een dakkapel is al een grotere investering, zeker als je vervolgens ook nog een zolder helemaal moet uitbouwen van rommelhok tot bruikbare kamer. Te zien aan de tekeningen is er ook geen plaats voor een echte trap, i.p.v. de huidige vlizotrap naar zolder, dus de bruikbaarheid van de zolder als echte kamer blijft in mijn ogen dan ook redelijk beperkt...
quote:tof schreef op 23 november 2012 @ 20:29:

[...]

Er zijn twee manieren om geinvesteerd geld terug te zien: in de (hogere?/minder lage?) verkoopprijs en/of in het feit dat je het huis eerder kwijt bent.

Als je met een dakkapel erbij je huis een jaar eerder kwijt bent, scheelt dat een jaar aan hypotheekkosten. Zeker als je dubbele lasten hebt, maakt een jaar een groot verschil.

Het is een beetje een afweging van wat je kunt doen en hoeveel je dat mogelijk gaat opleveren. Een muur schilderen gaat relatief snel en goedkoop en maakt optisch een behoorlijk verschil.

Schrootjes eraf en stucen is al meer werk, maar ook goed te doen.

Een dakkapel is al een grotere investering, zeker als je vervolgens ook nog een zolder helemaal moet uitbouwen van rommelhok tot bruikbare kamer. Te zien aan de tekeningen is er ook geen plaats voor een echte trap, i.p.v. de huidige vlizotrap naar zolder, dus de bruikbaarheid van de zolder als echte kamer blijft in mijn ogen dan ook redelijk beperkt...De inbouwkasten van de 2 linkerkamers kunnen gebruikt worden. Met een dakkapel voor en achter heb je een volwaardig verdieping op je huis waardoor je de kleinste kamer op de 1e als rommel/washok kunt gebruiken.
Het is een tijdje stil geweest, maar we hebben het huis wat veranderd.

Ik en benieuwd wat jullie er van vinden.

Erg handig met foto's erop zetten ben ik niet maar kijken of het zo lukt

http://www.flickr.com/photos/94030060@N03

(Foto's van de woonkamer heb ik in het donker gemaakt, is misschien niet heel duidelijk.)

Over een paar weken nog wat potten en planten halen om de voorkant wat op te leuken
Heb nu de link op Funda bekeken. Mn de foto's. Die zien er prachtig uit, erg aanlokkelijk! Verder woon ik in het Noorden, dus over vergelijkbaarheid kan ik niets zeggen.

Maar op basis van de foto's zeg ik: top gedaan!
Dank je,

en dan moeten de foto's van de woonkamer ook nog vervangen worden. Weet niet waarom het niet allemaal tegelijk gaat. Bij de site van de makelaar staan nog de oude foto's. Raar. Zal wel wat tijd nodig hebben

Maar een vakantiehuisje in het zuiden is ook leuk toch ;)
Ik zie het niet als een starters woning, maar oke.

De tuin voor en achter is nogal saai, ik zou wat grasmatten neerleggen en plantbakken neerzetten. En luxaflex vind ik echt lelijk in de foto, ik zou het omhoog doen.

Laminaat vloer erin en muur schilderen.Zelfde vloer in keuken en woonkamer. Grotere eettafel, er lijkt ruimte voor te zijn.

Nieuw dekbed overtrek en de tv weghalen. Schilderij vind ik te standaard en saai. Nachtkastje mag ook weg.
quote:margu schreef op 13 maart 2013 @ 22:37:

Dank je,

en dan moeten de foto's van de woonkamer ook nog vervangen worden. Weet niet waarom het niet allemaal tegelijk gaat. Bij de site van de makelaar staan nog de oude foto's. Raar. Zal wel wat tijd nodig hebben

Maar een vakantiehuisje in het zuiden is ook leuk toch ;)Als de sodemieter achteraan gaan! Die man verdient toch ook aan jullie?
Grappig, ik las eerst het commentaar van eerder en zat naar de foto's te kijken maar ik herkende het echt niet! Toen zag ik dat jullie de boel veranderd hebben en ik dus naar de nieuwe foto's aan het kijken was.

Paar dingen vallen me op:

Het stoeltje in de babykamer staat op een vreemde plek.

De grootste slaapkamer lijkt heel klein door het enorme bed. Kun je daar nog wat aan veranderen?

De douche ziet er wat rommelig uit, misschien door het douche gordijn?
Ziet er netje uit.

Foto's van de buitenkant, gemaakt in de winter, zijn saai. Zet eens een pot met vrolijke bloemen in de tuin. Niet toevallig buren die zo'n pot hebben staan? Het geeft een andere aanblik van de foto.
Ik vind het al een hele verbetering ten opzichte van de vorige foto's! Alleen de tuinfoto's zou ik op een zonnige zomerdag nog eens over doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven