geldzorgen
zondag 25 november 2012 om 22:50
zondag 25 november 2012 om 22:57
Verjaardagen zijn niet onvoorzien, die weet je een jaar van tevoren
Het boodschappenbedrag vind ik nog steeds giga hoog, zelfs met drie kinderen, zeker als de luiers er niet bij zitten. Koop je aanbiedingen? Maak je weekmenu's op basis van de aanbieding? Drinken jullie veel frisdrank/sapjes/alcohol? Roken jullie?
Zijn er medicijnen die niet vergoed worden? Zo ja, check dan als de wiedeweerga of het loont om over te stappen per 1 januari, want je kunt komende week nog opzeggen.
Het boodschappenbedrag vind ik nog steeds giga hoog, zelfs met drie kinderen, zeker als de luiers er niet bij zitten. Koop je aanbiedingen? Maak je weekmenu's op basis van de aanbieding? Drinken jullie veel frisdrank/sapjes/alcohol? Roken jullie?
Zijn er medicijnen die niet vergoed worden? Zo ja, check dan als de wiedeweerga of het loont om over te stappen per 1 januari, want je kunt komende week nog opzeggen.
zondag 25 november 2012 om 22:59
Denk toch dat ik er misschien verstandig aan doe om verzoek in te dienen het topic te laten verwijderen.
Niet persoonlijk voor mijn lieve collega maar daardoor realiseerde ik me wel ineens dat ik zo anoniem niet ben....
En nu voelt het op een of andere manier toch anders. Snappen jullie dat een beetje?
Ga nu maar slapen denk ik. Morgen weer een dag!
Niet persoonlijk voor mijn lieve collega maar daardoor realiseerde ik me wel ineens dat ik zo anoniem niet ben....
En nu voelt het op een of andere manier toch anders. Snappen jullie dat een beetje?
Ga nu maar slapen denk ik. Morgen weer een dag!
zondag 25 november 2012 om 23:01
Nancy, haal het niet weg, dat is echt lullig voor iedereen die hier energie in heeft gestoken. Als je me morgen belt, zal ik je een paar herkenbare punten noemen (anders dan sport en telefoon). Ik kan jou niet bereiken, dus bel me even.
Ik heb elf jaar Vivaforumervaring, dit is voor het eerst dat ik iemand herken.
Ik heb elf jaar Vivaforumervaring, dit is voor het eerst dat ik iemand herken.
zondag 25 november 2012 om 23:02
Nog een reactie maar...ik dacht dat ik goed bezig was met weekmenu's een aanbiedingen en naar de Lidl gaan maar blijkbaar niet dus. Drogist is alleen luiers en doekjes en wat shampo's en zo. Maar altijd de aanbiedingen en niet te veel. Ik reken precies uit hoeveel luiers ik nodig heb. Nog voor de jongste twee kids.
Planning, planning, planning...ik denk dat ik nog beter moet inschatten hoeveel ik nodig heb zodat ik niet te vaak tussendoor naar de supermarkt hoef.
We drinken hier geen frisdrank alleen appelsap en siroop.
Planning, planning, planning...ik denk dat ik nog beter moet inschatten hoeveel ik nodig heb zodat ik niet te vaak tussendoor naar de supermarkt hoef.
We drinken hier geen frisdrank alleen appelsap en siroop.
zondag 25 november 2012 om 23:02
quote:nancy_weeds schreef op 25 november 2012 @ 22:36:
Ik geef gewoon nog te veel uit!!!
Ik mis je man hierin, het komt over alsof jij alleen verantwoordelijk bent voor de financiën.
Maar is het niet een idee dat jij zakgeld krijgt per week (¤5 totaal voor luxe thee en broodjes) en dat je man nu eens een maand lang de boodschappen verzint en doet? Wie weet kom je dan tot verrassende inzichten.
........
Ik geef gewoon nog te veel uit!!!
Ik mis je man hierin, het komt over alsof jij alleen verantwoordelijk bent voor de financiën.
Maar is het niet een idee dat jij zakgeld krijgt per week (¤5 totaal voor luxe thee en broodjes) en dat je man nu eens een maand lang de boodschappen verzint en doet? Wie weet kom je dan tot verrassende inzichten.
........
anoniem_151096 wijzigde dit bericht op 25-11-2012 23:10
Reden: Boodschap overgekomen.
Reden: Boodschap overgekomen.
% gewijzigd
zondag 25 november 2012 om 23:03
quote:Lucebertha schreef op 25 november 2012 @ 23:01:
Nancy, haal het niet weg, dat is echt lullig voor iedereen die hier energie in heeft gestoken. Als je me morgen belt, zal ik je een paar herkenbare punten noemen (anders dan sport en telefoon). Ik kan jou niet bereiken, dus bel me even.
Ik heb elf jaar Vivaforumervaring, dit is voor het eerst dat ik iemand herken.En dat zal ik dan weer zijn, haha!
De clown Nancy_Weeds! Oke ik ga je morgen bellen en dan kletsen we even. Welterusten voor zo...
Ik heb elf jaar Vivaforumervaring, dit is voor het eerst dat ik iemand herken.En dat zal ik dan weer zijn, haha!
zondag 25 november 2012 om 23:06
quote:rodeui schreef op 25 november 2012 @ 23:02:
[...]
P.s. Als ik al wat zou deleten dan was het je bijdrage in het yogatopicOh god wat heb ik daar nu weer neergeknald!?!?! Dit wordt nachtwerk!
[...]
P.s. Als ik al wat zou deleten dan was het je bijdrage in het yogatopicOh god wat heb ik daar nu weer neergeknald!?!?! Dit wordt nachtwerk!
zondag 25 november 2012 om 23:08
Oh begrijpelijk, maar nogmaals zulke gekke dingen heb je nu ook weer niet geschreven toch? Haha je kunt altijd een nieuwe nick maken en meeschrijven op een andere geldtopic (goed een aantal gaan eerst opletten of jij dat bent, maar met loepen is er dan geen verleden). Kijk ik ben ook wel herkend. Daar voelde ik me eerst even rot over maar ik ga er verder vanuit dat ik ook weer niet zo interessant ben dat zij constant apart gaan inloggen op dit forum om mij te volgen.
zondag 25 november 2012 om 23:36
quote:hvm schreef op 24 november 2012 @ 08:47:
Heb niet alle pagina's gelezen. Dus misschien ben ik mosterd, maar de luiers van de Lidl zijn niet de goedkoopste. Dat zijn de europrofit luiers bij kruidvat. Ja, je moet er naar zoeken, want ze staan vaak helemaal onderaan verstopt achter andere dozen. Maar dan heb je van maat 4 78 luiers voor 11,15 en van maat 5 heb je 68 luiers voor 11,15. Dat zijn de goedkoopste die ik ben tegengekomen. En ze zitten nog best goed ook. De goedkoopste shampoo is volgens mij van Euroshopper bij AH. Ik geloof iets van 35 cent voor 500 ml.
HvmKwam deze tegen in topic
Hoe kunnen wij besparen? (voor de geduldige lezer...)
Heb niet alle pagina's gelezen. Dus misschien ben ik mosterd, maar de luiers van de Lidl zijn niet de goedkoopste. Dat zijn de europrofit luiers bij kruidvat. Ja, je moet er naar zoeken, want ze staan vaak helemaal onderaan verstopt achter andere dozen. Maar dan heb je van maat 4 78 luiers voor 11,15 en van maat 5 heb je 68 luiers voor 11,15. Dat zijn de goedkoopste die ik ben tegengekomen. En ze zitten nog best goed ook. De goedkoopste shampoo is volgens mij van Euroshopper bij AH. Ik geloof iets van 35 cent voor 500 ml.
HvmKwam deze tegen in topic
maandag 26 november 2012 om 00:32
Hoi Nancy, je kan ook je account laten anonimiseren, dan zijn al je posts niet meer met elkaar in verband te brengen maar blijven ze wel staan onder de naam van Anoniem. Dan kun je een nieuwe account aanmaken als Nancy_Weeds2 en hier verder praten maar dan beter opletten welke details je opschrijft. Stuur morgen even een mailtje naar de mods voor info over de mogelijkheden.
maandag 26 november 2012 om 08:06
quote:watervrouw2 schreef op 25 november 2012 @ 23:36:
[...]
Kwam deze tegen in topic
Dat is grappig, ik wilde het hier net posten. Ik heb ook 2 kinderen in de luiers en ik ben per maand ongeveer 55 euro kwijt aan luiers en billendoekjes (die van de action zijn het goedkoopst. 2 pakjes van 100 stuks voor 1,99) Wat ook erg handig is, in de bibliotheken zijn heel veel boeken te vinden over consuminderen. (Of misschien downloaden??) Vooral het boek consuminderen met kinderen vond ik erg handig. Daar staat bijvoorbeeld in om je kinderen vanaf hun eerste jaar te laten wennen aan de po. Niet dat ze direct zindelijk moeten zijn, maar alles wat in de po opgevangen wordt, zit niet in de luier. En dat scheelt toch weer. Er staan een heleboel tips in, en je zult misschien niet alles doen (hoeft ook niet) maar misschien dat er toch dingen in staan waar je wel iets aan hebt, en alle beetjes helpen.
Hvm
[...]
Kwam deze tegen in topic
Dat is grappig, ik wilde het hier net posten. Ik heb ook 2 kinderen in de luiers en ik ben per maand ongeveer 55 euro kwijt aan luiers en billendoekjes (die van de action zijn het goedkoopst. 2 pakjes van 100 stuks voor 1,99) Wat ook erg handig is, in de bibliotheken zijn heel veel boeken te vinden over consuminderen. (Of misschien downloaden??) Vooral het boek consuminderen met kinderen vond ik erg handig. Daar staat bijvoorbeeld in om je kinderen vanaf hun eerste jaar te laten wennen aan de po. Niet dat ze direct zindelijk moeten zijn, maar alles wat in de po opgevangen wordt, zit niet in de luier. En dat scheelt toch weer. Er staan een heleboel tips in, en je zult misschien niet alles doen (hoeft ook niet) maar misschien dat er toch dingen in staan waar je wel iets aan hebt, en alle beetjes helpen.
Hvm
maandag 26 november 2012 om 09:21
Nancy, ik ben ooit ook herkend, heb toen een nieuwe nick aangemaakt. Denk dat ik voor de oplettende lezer nog steeds flink herkenbaar ben!
Stop niet! Het is toch ook geen schande: je erkent het probleem en probeert het op te lossen. Dat gaat niet van de 1 op de andere dag, maar is een proces!
Heel veel succes.
Stop niet! Het is toch ook geen schande: je erkent het probleem en probeert het op te lossen. Dat gaat niet van de 1 op de andere dag, maar is een proces!
Heel veel succes.
maandag 26 november 2012 om 09:24
quote:nancy_weeds schreef op 25 november 2012 @ 22:50:
Kijk hier gaat het mis! Dit zijn mijn uitgaven van de afgelopen maanden:
Aug Sep okt
boodschappen 476,08 460,35 458,42
Luiers en drogist 106,98 110,52 93,34
Wel een dalende lijn maar daar is dan ook alles mee gezegd
Rest gaat op aan onvoorzien: verjaardagen, medicijnen, broodje hier, uitje daar...
Zie Nancy, het is tientjeswerk, dat besparen op uitgaven. Daar ga jij die 300 euro niet mee opvangen. Dus moet je aan de inkomstenkant flinke klappen maken, en toch echt serieus overwegen 4 dagen te gaan werken.
In mijn geval zou herkenning vreselijk zijn, want ik doe dingen die niemand mag weten en waar ik wel hier over verteld heb. Maar in jouw geval is herkenning denk ik fijn, want Lucebertha denkt echt met je mee, geeft supergoeie adviezen. Echt, laat alsjeblieft het topic staan. Heel eventueel kun je je accountnaam anonimiseren, zodat je niet meer te loepen bent.
Kijk hier gaat het mis! Dit zijn mijn uitgaven van de afgelopen maanden:
Aug Sep okt
boodschappen 476,08 460,35 458,42
Luiers en drogist 106,98 110,52 93,34
Wel een dalende lijn maar daar is dan ook alles mee gezegd
Rest gaat op aan onvoorzien: verjaardagen, medicijnen, broodje hier, uitje daar...
Zie Nancy, het is tientjeswerk, dat besparen op uitgaven. Daar ga jij die 300 euro niet mee opvangen. Dus moet je aan de inkomstenkant flinke klappen maken, en toch echt serieus overwegen 4 dagen te gaan werken.
In mijn geval zou herkenning vreselijk zijn, want ik doe dingen die niemand mag weten en waar ik wel hier over verteld heb. Maar in jouw geval is herkenning denk ik fijn, want Lucebertha denkt echt met je mee, geeft supergoeie adviezen. Echt, laat alsjeblieft het topic staan. Heel eventueel kun je je accountnaam anonimiseren, zodat je niet meer te loepen bent.
maandag 26 november 2012 om 09:52
Ook ik ben herkend, heb dezelfde nick gehouden omdat ik vind dat ik niet zoveel gekkigheid schrijf.. en diegene die mij herkende ken ik van een ander forum waar ik hetzelfde ook geschreven had, tijdens een meeting sprak ze mij toen aan.
Ik vond het wel raar dat ze mij herkend had maar voelde mij er niet ongemakkelijk door.
Ik vond het wel raar dat ze mij herkend had maar voelde mij er niet ongemakkelijk door.
maandag 26 november 2012 om 10:22
Nancy, ik zou voortaan zo hier en daar een detail wijzigen. Dus de leeftijd van je kinderen net iets anders, of een zoon wordt een dochter. Telefoon; net het merk opschrijven dat vergelijkbaar is, maar je niet hebt.
Nou ja, dat soort dingen verdraai ik dus wel eens om niet al te herkenbaar te zijn. Of ik hou bepaalde details bewust vaag.
Verder; so what als ze je herkennen? Stel dat je ook nog tips zou willen over het organiseren van een gangbang, je irritante bemoeizuchtige collega, het kweken van wiet of het oplichten van de belasting, dan zou ik daarvoor even een nieuwe anonieme nick aanmaken ja.
Nou ja, dat soort dingen verdraai ik dus wel eens om niet al te herkenbaar te zijn. Of ik hou bepaalde details bewust vaag.
Verder; so what als ze je herkennen? Stel dat je ook nog tips zou willen over het organiseren van een gangbang, je irritante bemoeizuchtige collega, het kweken van wiet of het oplichten van de belasting, dan zou ik daarvoor even een nieuwe anonieme nick aanmaken ja.
Zeg maar Spijker.