wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
We hebben met z'n tweeën zo uitgebreid gebruncht dat ik nog steeds geen trek heb. Ik denk dus vanavond wat restjes voor echtgenoot en voor mij wat hüttenkäse (surprise, surprise! ) .
Haha, ik wilde ook net een opmerking over de ratatouille maken Leentje, we eten weer eens lekker matchend
Vanavond hebben we al voorafje gekruide coquille gegeten en als hoofdgerecht boerenkool met worst.
aardappels, sperziebonen, vissticks
Gekookte aardappelen met hachee
gebakken aardappeltjes met stoofpeertjes en varkensfiletlapje
Kippensoep met soepgroenten, verse Provençaalse kruidenmix en volkorenmacaroni. Boeuf Bourguignon, zelfgemaakte aardappelpuree, beetgare sperziebonen en spruitjes. Zelfgebakken appeltaart met kaneelijs en slagroom.
Knolselderijpuree met Zweedse gehaktballetjes.
erwtensoep!
stamppot boerenkool met wat gebakken paddenstoelen en stukje rookworst
Saté van biefstuk (die moet op) met ketjapsaus, indisch groenteprutje (wat ik tegenkom in de groentela met sambal) en nasi putih, oftewel witte rijst.
Italiaanse bol met hamburger, mozarella, sla, tomaat
Gekookte aardappelen, rode bietjes en slavinken
Galia meloen met Parmaham. Verse tagliatelle (koelvak) met witte wijn/roomsaus en gerookte zalm (plus verse dille en citroenrasp), gegrilde courgettes in dressing van olijfolie/citroensap/peper/zout/verse bieslook en gestoomde broccoli met geschaafde en geroosterde amandelen. Toetje: mini Magnums.
Wegens een met spoed opgenomen kind gisteren diepvriespizza en vandaag patat. Het gaat nu beter, dus morgen zal ik maar weer iets echts verzinnen.
Beterschap Yette met je kind.

Hier vanavond Aardappelpuree, worteltjes en kipfilet.
Spinaziestampot met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten, met een kaasschijf.
Dat is schrikken, Yette. Is het je zoon die epilepsie heeft? Beterschap in ieder geval. En nood breekt wet hoor. Koken en gezond eten kunnen best een paar dagen de spreekwoordelijke koelkast in.
Insalata Caprese met zelfgemaakte pesto vooraf. Daarna deze kipfilets met honing en mosterd (we hebben er na het bakken nog wat verse peterselie en bieslook overheen gestrooid), daarbij pasta aglio olio en een groenteschotel uit de oven (aubergine, courgette, winterpeen, rode ui, drie kleuren paprika en zoete aardappel gestoomd in een laagje groentebouillon met knoflook, verse rozemarijn en bovenop Fourme d'Ambert). Toetje: clafoutis met kersen.
Ik ben begonnen aan de sauzen voor de lasagne tricolore - rode, groene èn witte saus.

Ja, Leentje, het ging inderdaad om epilepsie. De noodmedicatie werkte niet zoals gewoonlijk, waardoor hij 6 uur lang aanvallen had. Was dus best heftig allemaal. Inmiddels gaat het weer beter, vanavond krijgt hij de laatste verhoogde dosis en dan pikken we de draad weer op.
yette, veel sterkte met zoon! Moeten heftige uren zijn eest.

Denk dat ik zo maar ga voor broodje doner of kleine kapsalon doner.

Gisteren stuk afbak kaas-uien stokbrood met tapenade en 1 gekookt ei. Het blijft helaas lastig elke dag wat vast voedsel te nemen, heb gewoon geen trek.
Yette, heel veel sterkte! Wat moet dat angstig zijn. Wat Leen al zegt: dat eten komt wel weer.

Thee!

OT: Echtgenoot is twee dagen naar het buitenland, dus ik eet lekker iets wat hij niet lust: hele pittige Madras-curry met grote garnalen, heel veel uien en naan.
Klinkt lekker sri, bij jou zou ik wel een klein beetje kunnen eten!
Yette, fijn dat het nu weer beter gaat! Is hij weer thuis nu?

Sri, fijn is dat he, een dagje lekker eten wat JIJ wil!

Wij eten vandaag visstoofpot met prei en courgette met tagliatelle.

Gister hadden we nasi met gebakken ei (vega dus)
quote:thee schreef op 29 november 2012 @ 17:30:

Klinkt lekker sri, bij jou zou ik wel een klein beetje kunnen eten!Wat gun ik je dat. Zonde dat je zo'n eind weg woont, anders zette ik er zo een bord bij .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven