Wakker?! nog, al, weer, nog steeds etc.

24-10-2012 01:27 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 26 november 2012 @ 02:04:

mijn posting van 02.01 duurde lang omdat typen nog steeds moeilijk gaat.Heb je mijn posting een keer gezien aan jou over een tip van lijnzaadolie voor pijnlijke gewrichten en stramheid? Kost maar iets van 1 euro nog wat en zie het topic over bij gezondheid, heel veel hebben er baat bij. 1 lepel van dat vieze drankje per dag, ik heb het niet langer dan 1 week volgehouden, wat smaakt het vies. Je hebt hem ook met een smaakje dus zou echt aanraden om, als je het koopt, een smaakje te nemen. Dacht dat het topic van forumster Cateautje is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Discriminatie, krijg ik mail dat kinderen gratis kunnen eten bij Wagamama in Amsterdam, waar ik een keer heb gegeten met Passie. Zouden we nog door kunnen gaan en grote pubers?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Heb je nog even kunnen slapen Mv?

In dromen kan alles! Weet de gekste dingen nog 's morgens.

Wv gecondoleerd. Een blijk van mede leven is altijd goed om te sturen. AL zijn de woorden vaak moeilijk te vinden.

Beterschap Maroon!
up en even bijlezen
nou, blijkbaar niemand wakker dus truste dan maar.
Wat een stille boel!
Knock knock...
quote:Marla_Singer schreef op 27 november 2012 @ 00:45:

Knock knock...knocking on heaven's door, ai, ai ai, ai ai
moet ik hier zijn als ik echt niet kan slapen?

Heb gister en eergisternacht helemaal niets geslapen... zou je toch denken dat ik nu op instorten sta? Lig al een paar uur in bed maar niks nopes nada.... al meer dan 60 uur wakker.
I have my fears but they do not have me
Jeetje, dat is wel erg veel. Hoe komt dat aponi?
Hai. Ik ben er weer eens overheen, mijn slaap.

Ik zit met slapen in een heel vervelend patroon, ik heb er vanavond nog over nagedacht.

Ik heb heel flexibel werk, waardoor ik eigenlijk elke dag tot 12:00 uit mijn bed kan komen. Ik heb daarentegen ook weer volle avonden waarbij ik soms op 21:30 thuis ben.

Ik ga dus vaak te laat slapen, soms wel 02:00, ook al 'kan ik het hebben'. Want dus eigenlijk helemaal niet. Tot een uur of 22:00 voel ik me suf, slap en moe. En dan hup, PC aan, VF en andere dingen. En idealiteit slaap ik dus rond 23:30, maar ik ben er weer overheen en hoewel ik me nu niet slecht voel, weet ik dat ik morgen weer hetzelfde heb.

Ik vind het heel moeilijk te doorbreken, ook al lijkt de oplossing simpel. Blijkbaar komt dit patroon netto toch voordelig uit. Tot ik me morgen weer rot voel als ik wakker ben...

Klinkt bijna als een topic. Maar ja, nu toch al te laat he.

Eerst maar eens wat rustgevende muziek van Duits ambient genie Thomas Köner...
quote:aponi schreef op 27 november 2012 @ 00:57:

moet ik hier zijn als ik echt niet kan slapen?

Heb gister en eergisternacht helemaal niets geslapen... zou je toch denken dat ik nu op instorten sta? Lig al een paar uur in bed maar niks nopes nada.... al meer dan 60 uur wakker.

Ga a.s.a.p. naar de dokter. Dit is absoluut ongezond. Of zorg dat je morgen alles zo indeelt dat je het kunt proberen...

Maar zoals al gevraagd: wat speelt er?
Ik lijd al 30 jaar aan slapeloosheid maar de laatste tijd is het echt erg. Misschien de overgang, wil ook maar niet ongesteld worden... ( ben nu al ruim een week later dan 'normaal') Ben gesteriliseerd dus zwanger zal ik ook niet zijn...

Het vreemde is dat ik wel moe ben in de zin van foutjes maken en dingen laten vallen enzo, maar niet dat ik me slaperig voel...

Kan jij ook niet slapen?
In je ritme blijven is heel belangrijk. Daar gedijt een mens naar mijn mening het best op. Moeilijk natuurlijk als je onregelmatig werkt. Het aantal uren slaap is voor een ieder verschillend.
quote:aponi schreef op 27 november 2012 @ 01:03:

Ik lijd al 30 jaar aan slapeloosheid maar de laatste tijd is het echt erg. Misschien de overgang, wil ook maar niet ongesteld worden... ( ben nu al ruim een week later dan 'normaal') Ben gesteriliseerd dus zwanger zal ik ook niet zijn...

Het vreemde is dat ik wel moe ben in de zin van foutjes maken en dingen laten vallen enzo, maar niet dat ik me slaperig voel...

Kan jij ook niet slapen?

Dat gevoel ken ik heel goed. Ik heb een heel lage 'wakker-drempel'. Ik word dan wel eens om 06:00 wakker terwijl ik dus laat ben gaan slapen.

De volgende dag ben ik fysiek alert, alsof ik een soort drug heb genomen. Op de achtergrond speelt wel slordigheid en wazigheid.

Door die lage drempel besluit ik ook heel snel om als ik om 04:00 nog niet in slaap ben 'door te pakken'. Heel ongezond, maar ja...
Dokter heeft weinig zin. Heb alles al geprobeerd, inclusief een slaapcentrum. Wil geen pammetjes meer slikken want die werken op den duur toch niet meer en maken me alleen maar slomer overdag....

Lage doseringen ad geslikt, kreeg ik hartkloppingen van (heb een hartritmestoornis) moest ermee stoppen.

Ik ben afgekeurd hierdoor en kan gelukkig in een 'lage versnelling' als ik weer eens dagen niet slaap. Ik werk zo'n 10 tot 15 uur vrijwillig/beetje betaald in de week.
Dat is wel heel vervelend aponi. Ik neem aan, dat je al van alles geprobeerd hebt om het te doorbreken.
Hoe lang heb je er al last van Marla?

Mensen in mijn omgeving snappen ook niet waarom ik nog redelijk alert en fit door het leven ga, als ze horen hoe weinig ik soms slaap.

Ik heb vorige week daarentegen 5 nachten (van 3.00 tot 12.00 uur), 9 uur geslapen.... zo raar.
Marla, doorpakken... dus dan slaap je helemaal niet? Dat doe/deed ik dus nooit.
Ja alles, Mocy, tenzij jullie nog iets nieuws weten?

Ritme.... wel eens 4 dagen mezelf 'gedwongen' zelfde tijd naar bed te gaan en zelfde tijd op te staan (van 23.00 tot 8.00 uur) gevolg: 4 nachten niet geslapen....
quote:aponi schreef op 27 november 2012 @ 01:11:

Hoe lang heb je er al last van Marla?

Mensen in mijn omgeving snappen ook niet waarom ik nog redelijk alert en fit door het leven ga, als ze horen hoe weinig ik soms slaap.

Ik heb vorige week daarentegen 5 nachten (van 3.00 tot 12.00 uur), 9 uur geslapen.... zo raar.

Ik heb het altijd al in me gehad. Vanaf mijn jongste jaren. Ruim twee jaar geleden had ik een daytime job. Zelfs toen was de prikkelhonger 's avonds vaak sterker dan mijn verstand. En mijn lichaam.

Anderhalf jaar geleden werd ik opgenomen (ik heb een bipolaire stoornis). Een manie verwoestte mijn leven. Nu ja, veel aspecten ervan.

Sindsdien is mijn ritme een rotzooi geweest. Ik bouwde wel weer structuur op, maar dat was veel te los.
Ik ken het aponi mijn man lijdt aan dezelfde slapeloosheid als jij en ook vaak heel kort en daarna lang slapen.

Ik ben wat dat betreft heel regelmatig.
Mijn ex heeft een bipolaire stoornis, ik weet er dus wel wat van.. in zijn manische episodes sliep hij nauwelijks, maar in zijn normale episodes dus heel veel....

Speelt dat mij jou ook mee?
quote:aponi schreef op 27 november 2012 @ 01:13:

Ja alles, Mocy, tenzij jullie nog iets nieuws weten?

Ritme.... wel eens 4 dagen mezelf 'gedwongen' zelfde tijd naar bed te gaan en zelfde tijd op te staan (van 23.00 tot 8.00 uur) gevolg: 4 nachten niet geslapen....Melatonine ook al geprobeerd zeker?
Regelmatig in het niet of nauwelijks slapen, Mocy?

En jouw man, heeft hij al een oplossing/manier van handelen kunnen vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven