Gezondheid alle pijlers

hygiene

28-04-2012 10:46 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav topic over kraamvisite handen laten wassen of desinfecteren.

Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.

Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.

Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
quote:iris1969 schreef op 29 april 2012 @ 12:31:

[...]

Dat schijnt iets héél anders te zijn, want die bacterieën zijn wonderbaarlijk genoeg niet vies .

Ohhh is dat het

Kan ik volgende keer rustig mijn mondkapje en rubber handschoentjes op het nachtkastje laten liggen
Ja en?
Ik heb net een grote boodschap gedaan. Moet ik iemands zijn/haar hand schudden voordat ik mijn handen was?
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 12:27:

Maar hebben jullie dan ook altijd steriele sex?

Vantevoren netjes handjes wassen enzo. Ik neem aan dat hier en daar ook wel een bacterie achterblijft als je je partner daar beneden eens besnuffelt.

Ik weet niet precies wie je met 'jullie'bedoeld. Ik heb hier weinig mensen zien posten die ik de stempel smetvrees zou geven. Zelf was ik in elk geval graag m'n handen, en nee ik doe niet aan steriele seks. Hoe viezer* hoe lekkerder

* Oh. Minus urine-sporen/lucht uiteraard!
quote:hans66 schreef op 29 april 2012 @ 09:28:

[...]

Er zijn in andere landen andere opvattingen over hygiëne (zowel in positieve als in negatieve zijn) dan de onze. Japanners vinden het vies als je een zakdoek hebt gebruikt, en je hem daarna weer in je broekzak steekt. Hun redenatie: "Als je naar de WC bent geweest en je veegt met closetpapier je kont af, dan stop je dat toch ook niet in je broek? Dat gaat direct de WC in. Zo ook met gebruikte zakdoekjes. Weg ermee!"

Ik vind Nederland viezer dan New York. Als ik niet oplet heb ik hondenpoep aan de schoenen zitten. Gadverdamme! In de 6 dagen dat ik in New York ben geweest zag ik hooguit één of twee honden, en nergens hondendrollen.

Nou NY is echt veel viezer hoor!

Ik denk alle steden waar de mensen dicht op elkaar wonen.

Ieuuuwww al die bedwantsen !
quote:scheelschaapje schreef op 29 april 2012 @ 12:03:

[...]

je bent altijd vrij een likje van de wc bril te nemen hoor

Denk niet dat die bril zo schoon is?!

Anders hoef je toch niet elke keer als je hem aanraakt je handen goed te ontsmetten?
In je bed schijnen ook heel veel beestjes te leven inderdaad.

Gelukkig ben ik een dierenvriend.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 12:41:

Gelukkig ben ik een dierenvriend. En die eten toch ook je huidschilfers op? Handige schoonmaak-beestjes dus.
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 12:41:

Gelukkig ben ik een dierenvriend.

Wat dacht je van je matras en van je dekbed? Ik stel zo'n zuurstoftent voor waar Michael Jackson ook in sliep, wel zo hygiënisch .
quote:hans66 schreef op 29 april 2012 @ 09:28:

[...]

Japanners vinden het vies als je een zakdoek hebt gebruikt, en je hem daarna weer in je broekzak steekt. Ik vind dat ook heel erg smerig. Daarom gebruik ik papieren zakdoekjes, die ik meteen daarna weggooi. Ik snap ook eigenlijk niet dat mensen die dat doen dat niet vies vinden.
quote:flip123456789 schreef op 29 april 2012 @ 12:45:

[...]

Ik vind dat ook heel erg smerig. Daarom gebruik ik papieren zakdoekjes, die ik meteen daarna weggooi. Ik snap ook eigenlijk niet dat mensen die dat doen dat niet vies vinden.Lekker en krokante zakdoek met je opgedroogde trofee er nog in. Beetje groen, mijn vader doet het nog steeds zo brrrrrr
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 12:27:

Maar hebben jullie dan ook altijd steriele sex?

Vantevoren netjes handjes wassen enzo. Ik neem aan dat hier en daar ook wel een bacterie achterblijft als je je partner daar beneden eens besnuffelt.Ik vind dat inderdaad iets heel anders. Meestal gebeurt dat in bed, waarna ik ga slapen en de volgende ochtende douche, of waarna ik opsta en ga douchen voordat ik met andere mensen in aanraking kom. En anders was ik sowieso mijn handen, net zoals ik dat dus doe na toiletbezoek. Het maakt me niet uit wát je doet (seksen, poepen, plassen, niezen, hoesten, snuiten, in je neus peuteren), als je daarna maar gewoon je handen wast en niet andere mensen met al die smerigheid opzadelt.
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 12:49:

[...]

Lekker en krokante zakdoek met je opgedroogde trofee er nog in. Beetje groen, mijn vader doet het nog steeds zo brrrrrrDie van mij ook, al houdt hij hem gelukkig nooit lang in zijn zak. getver!
Je kan ook niet alles voorkomen, dat zou ook overdreven zijn. Maar virussen of schadelijke bacteriën worden nou eenmaal overgedragen van mens op mens. Het zou fijn zijn als iedereen daar eens wat meer rekening mee zou houden!
Zelf denk ik juist dat we zo hysterisch schoon zijn, dat we daardoor juist ziek worden.

Begrijp me niet verkeerd ik ben zelf ook van schoon en fris, maar misschien is dat wel helemaal niet zo gezond, want waarom raken wij allen aan de schijt als we naar het buitenland gaan en iets anders dan kroketten gaan eten?
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 29 april 2012 @ 14:06:

Zelf denk ik juist dat we zo hysterisch schoon zijn, dat we daardoor juist ziek worden.

Begrijp me niet verkeerd ik ben zelf ook van schoon en fris, maar misschien is dat wel helemaal niet zo gezond, want waarom raken wij allen aan de schijt als we naar het buitenland gaan en iets anders dan kroketten gaan eten?Precies en daarom waak ik ook voor een dergelijk hysterische reactie op bacterieën. Ik douche me iedere morgen, poets mijn tanden, was mijn haren en trek schone kleding aan en dat lijkt me meer dan zat voor mijn angstige smetvrezerige medemens.
Ik douch mij 3 x per week
Er zijn meerdere redenen om mijn handen te wassen, naast de hygiëne: bijv. ik heb chips gegeten en ik wil achter de computer. Ik wil niet hebben dat mijn computer vies wordt.

Ik douche trouwens ook 3 à 4 keer per week. Als het warmer wordt, douche ik vaker, bijna elke dag. Bij extreme hitte zelfs twee keer per dag.
World of Warcraft: Legion
same here. Handen wassen bijna nooit. Alleen in openbare ruimten maar thuis weinig. Ik hou wel van weerstand. Ben niet vies van dieren en zit regelmatig met mijn vingers in/aan mijn mond. Douche ook niet elke dag, zonde van mijn beschermwax . Ben praktisch nooit ziek en reis de hele wereld af en word dan zelfs in landen als Egypte en India niet ziek. Rara hoe kan dat.
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 20:00:

In die landen heeft men geen wcpapier, maar gebruikt men die hand en wat koud water, vandaar dat men dan de andere hand aanbiedt bij het handen schudden.

Ik vind dat vies geklieder. Je kunt je kont ook schoonmaken met een flinke straal lauwwarm water, en dat voelt trouwens lekker. Daarna is je kont gegarandeerd schoon.

Ik veeg mijn gat net zo lang af met meerdere vellen toiletpapier totdat er geen poep eraan kleeft. Dan is mijn kont ook schoon.
World of Warcraft: Legion
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2012 09:48
Reden: *posting trol verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven