Geld & Recht alle pijlers

BKR check lening

27-11-2012 14:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteravond hebben wij een autolening aangevraagd omdat wij een 3e verwachten en dus echt een andere auto nodig hebben.

Nu kregen wij van de ing nu al een contract/offerte op de email met het verzoek om 1 loonstrook.

De oude lening die we hadden word zeg maar weer omhooggekrikt!

Is er dan al een BKR check geweest of doen ze dat pas als de offerte getekend is? Ben altijd huiverig voor die klote BKR.

Alvast bedankt
Waarom ben je bang voor het BKR dan?
Die klote BKR is in het leven geroepen om te voorkomen dat mensen zich in te hoge schulden steken. Als jij door een registratie niet meer kunt lenen, dan is dat erg vervelend, maar uiteindelijk wel het beste.
waarom nou meteen weer die klote BKR? alleen maar omdat ze registreren of mensen schulden e.d. hebben en daarmee voorkomen dat sommige mensen er nog meer een zooitje van kunnen maken?
Omdat je een 3e verwacht ga je lening aanschaffen voor andere auto.

en dan maak je je spontaan druk om de bkr. Ik zou mij eerder om andere dingen druk maken, en geen lening aanschaffen voor een grotere auto.
Ik had vroeger nog een registratie staan waar ik nooit vanaf wist van een telefoon rekening destijds, vandaar dat ik altijd huiverig ben.

Maar dat was dus mn vraag niet
Het is heel onverstandig om een lening af te sluiten voor een auto omdat je de auto sneller afschrijft dan je de lening af kunt betalen. Ik zou dus kijken of er echt geen andere manier om je vervoersprobleem op te lossen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Na even geloept te hebben, wat denk je zelf?
http://www.bkr.nl/BKR/Over-BKR/

aub.
gewoon een bakfiets, is stuk goedkoper, makkelijker in onderhoud, kan er met gemak nog een vierde bij op den duur, en nog goed voor je conditie ook.
Geld lenen voor een auto. Doen mensen dat serieus nog?!? Wow...
quote:Belle73 schreef op 27 november 2012 @ 14:33:

Het is heel onverstandig om een lening af te sluiten voor een auto omdat je de auto sneller afschrijft dan je de lening af kunt betalen. Ik zou dus kijken of er echt geen andere manier om je vervoersprobleem op te lossen.Ik wil lenen niet promoten, maar dat is natuurlijk onzin om zo stellig te beweren dat de auto sneller afschrijft dan dat je aflost. Ligt er maar aan wat voor auto je koopt en hoe veel je aflost iedere maand.
quote:Snotolf schreef op 27 november 2012 @ 14:38:

Geld lenen voor een auto. Doen mensen dat serieus nog?!? Wow...

Ja, heb ik ook gedaan. Netjes binnen jaar alles terugbetaald en ik ben nog steeds blij met mijn auto. Ik had ook eerst een oud koekblik kunnen kopen, welke waarschijnlijk nog veel onzuiniger in gebruik was en in de tussentijd sparen voor een andere, maar dit was in mijn geval echt een betere oplossing.

Maar goed, iedereen kan dat het beste voor zich zelf bepalen. Als je nu al niet rond komt of niet kan sparen, zou ik niet gaan lenen, want dan heb je ook geen geld om af te lossen.
Ik begrijp niet waarom je bang bent voor de BKR. Dat is juist om je nergens zorgen over te maken. Je weet zelf toch wel hoe je betalingsgedrag is?

De BKR is juist ter voorkoming van overcreditering.

Is het nodig om nu een grotere auto aan te schaffen? Kun je niet een goedkopere auto kopen? Kun je de extra vaste lasten die je krijgt door een andere auto (hogere lening, hogere motorrijtuigenbelasting, hogere verzekering, evt.extra onderhoud) wel betalen? Je kunt ook nu vast deze extra lasten gaan sparen.
Misschien is het wel heel hard gesteld, maar zeker nadat ik TO eens heb geloept, lijkt het me in haar geval echt stukken beter om niet te lenen. Bovendien, als je inkomsten opeens teruglopen, bijvoorbeeld door verlies van een baan, zou het zo maar kunnen dat je de lening niet meer terug kan betalen. De auto verkopen levert dan misschien niet meer genoeg op om de lening af te lossen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik snap echt bij god niet dat je een kind neemt terwijl je geen geld hebt om in nodige faciliteiten te voorzien. Zaten de eierstokken maar tussen de oren, dat klakkeloze gereproduceer is nergens goed voor.
quote:Snotolf schreef op 27 november 2012 @ 14:38:

Geld lenen voor een auto. Doen mensen dat serieus nog?!? Wow...Het kan idd een verstandige beslissing zijn, maar dat hangt helemaal af van de omstandigheden.
Je verwacht een derde. Dus dan zijn jullie met 5 in totaal? En dat past niet in jullie huidige auto? Hoe oud zijn je andere twee kinderen? Je kan namelijk kijken of er twee zitjes achterin passen en de oudste in het midden in de gordel zetten bijvoorbeeld.
quote:NummerZoveel schreef op 27 november 2012 @ 14:47:

[...]

Het kan idd een verstandige beslissing zijn, maar dat hangt helemaal af van de omstandigheden.

Inderdaad.

Alleen in het geval van TO zou ik nooit een lening voor een auto afsluiten. Zeker omdat ze in april nog een deurwaarder met een vordering aan de deur heeft gehad. Dat betekent dat er in het verleden dus ook al eens betalingsproblemen zijn geweest. Zolang je niet goed om kan gaan met geld moet je niet gaan lenen.
@LadyPhoxy: en wat nou als je dat ding in de eerste week total loss rijdt? Dan dok je dus nog tot einde looptijd voor een auto die je niet meer hebt.

Als je af kan lossen kan je ook sparen.
En de wehkamp heeft een BKR registratie van jullie waarschijnlijk.
quote:Snotolf schreef op 27 november 2012 @ 14:52:

@LadyPhoxy: en wat nou als je dat ding in de eerste week total loss rijdt? Dan dok je dus nog tot einde looptijd voor een auto die je niet meer hebt.

Ik ben ook voorzichtig met lenen, maar maakt geld lenen echt verschil in het geval van total loss. Ik neem aan dat je de auto verzekerd.
@Borderwalk: dat verzekeren heeft alleen maar zin als je hem all risk verzekerd en dat doe je vast niet met een auto van een paar duizend euro.
Pff, ik heb ook even geloept en heb niet het idee dat jullie zo goed met geld om kunnen gaan... Wat hebben jullie nu voor auto? In de meeste auto's kunnen best 3 kinderen + spullen.
quote:Snotolf schreef op 27 november 2012 @ 14:52:

Als je af kan lossen kan je ook sparen.Inderdaad, auto verzekerd dus wat dat betreft geen probleem. En op het moment dat ik de auto nodig had, had ik het geld nog niet helemaal bij elkaar, maar wist wel dat ik dit binnen een jaar bij elkaar kon sparen. Vond het dan een beetje zonde eerst een oude, goedkope auto te kopen met grotere kans op onderhoudskosten en onzuiniger in benzine verbruik en dan een 1 jaar later weer een andere auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven