Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Ghehe Nancy, je hele topic gaat over dat er zo weinig op je rekening staat, dus die kun je rustig geven, niemand zal er wat mee doen
quote:MissMartine schreef op woensdag 28 november 2012 16:54 Ghehe Nancy, je hele topic gaat over dat er zo weinig op je rekening staat, dus die kun je rustig geven, niemand zal er wat mee doenHaha! Precies!
Als we dan toch alles op internet gooien (vanuit de alles bedriegende anonimiteit op de bank met luxaflex gesloten) hier komen mijn vaste lasten.....

Hypotheek 1007,- (bruto)

Ziektekosten 218,- (basis + beperkt aanvullend)

Kinderopvang 364,- (bruto)

Levensverzekering 11.43

TV/internet/telefoon rond de 50,- / 60,-

Mobiel 60,- (contract tot sep 2013)

Sparen kinderen 45,-

Inboedel/opstal 12,93

Voetbal 15,00

Zwemmen 29,95

Gas/licht 120,-

Water 35,-

Sparen voor reserveringen 250,-

-------------------------------------

Totaal: 1978,- euro

Inclusief reserveringen 2228,- euro

Inkomsten momenteel rond de 2800/3000 euro

Restant om van te leven dus 600/800 euro

Hoe dramatisch (of niet) vinden jullie dit?
Heb je naast sparen voor reserveringen ook nog ruimte om te sparen voor een buffer?
Ik denk datje kosten voor mobiel bellen en voor TV/internet/telefoon nog om laag kunnen. Maar zie dat je contract voor mobiel nog een tijdje loopt, dus daar kun je niet zoveel aan veranderen.

Telefoonkosten kun je ook omlaag brengen door bijvoorbeeld meer gebruik te maken van skype.
Dat heb ik niet maandelijks begroot Nellaaa maar doe ik wel incidenteel (bv bij 13e maand) en ik heb gelukkig nog wel een buffertje.
Zou het niet prettig zijn daar toch iets voor te begroten? Tegenvallers zijn makkelijk gevonden waardoor je huidige buffer harder kan krimpen dan dat hij weer aangevuld wordt.
Heb je bij de kinderopvang al met de bedragen van 2013 gerekend? Want het wordt toch 5% duurder?

TV/Internet/vaste telefoon kan wel goedkoper ja. Waar zit je nu? Ziggo heeft een alles-in-één pakket voor 42 euro. En Telfort voor ¤38,50.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Mobiel abonnement was echt een typische "what was I thinking" actie! betaal nu dus nog voor mijn niet nader te benoemen telefoontje... Gelukkig heeft mijn man geen mobiel. Nooit gehad ook.

Tv etc loopt via een goedkope provider. Maar misschien kan dat nog goedkoper? Loopt korter dan een jaar dus kan ik ook nog niet van af,
Tele 2 zit ik...
En gemeentelijke lasten als rioolrecht en afval enzo?
quote:nellaaa schreef op woensdag 28 november 2012 18:00 Zou het niet prettig zijn daar toch iets voor te begroten? Tegenvallers zijn makkelijk gevonden waardoor je huidige buffer harder kan krimpen dan dat hij weer aangevuld wordt.Ja zeker zou dat fijn zijn! Maar ik red het dus al amper met die 600/800 euro.
Tele2 zou 42,50 per maand moeten zijn? Als je meer betaalt zou ik er een telefoontje aan wagen....
quote:Janna- schreef op woensdag 28 november 2012 18:05 En gemeentelijke lasten als rioolrecht en afval enzo?Die vallen onder sparen reserveringen. Daar zit in: gem belasting, rioolrecht, eigen risico, abb voor onderhoud ketel en riool, tandartskosten, reisverzekering, etc)
quote:Janna- schreef op woensdag 28 november 2012 18:06 Tele2 zou 42,50 per maand moeten zijn? Als je meer betaalt zou ik er een telefoontje aan wagen....Dat dacht ik ook maar zit er toch steeds boven. Even de nota checken....ik zie dat ik 5 euro betaal voor een extra decoder voor boven (luxe maar man kijkt zo veel voetbal, ik kan het wel opzeggen in principe) en 8 euro telefoonkosten en rest BTW.
Maar vinden jullie 600/800 euro een realistisch bedrag om mee rond te komen: gezin van 5, boodschappen, verjaardagen, onvoorziene kosten, kleding, luiers, alles...
Weet ik dat je het daar nu niet mee red Nancy. Doelde meer erop dat het verstandig is deze spaarpost mee te nemen in de berekeningen die je maakt om te kijken hoeveel uur je moet werken. Je kunt beter ruimer rekenen dna dat je straks toch nog tekort komt.
quote:nancy_weeds schreef op 28 november 2012 @ 18:12:

Dat dacht ik ook maar zit er toch steeds boven. Even de nota checken....ik zie dat ik 5 euro betaal voor een extra decoder voor boven (luxe maar man kijkt zo veel voetbal, ik kan het wel opzeggen in principe) en 8 euro telefoonkosten en rest BTW.Telefoonkosten? Gebruikskosten? Maak je wel al je belminuten van je mobiel op?
quote:nellaaa schreef op woensdag 28 november 2012 18:18 Weet ik dat je het daar nu niet mee red Nancy. Doelde meer erop dat het verstandig is deze spaarpost mee te nemen in de berekeningen die je maakt om te kijken hoeveel uur je moet werken. Je kunt beter ruimer rekenen dna dat je straks toch nog tekort komt.Goed punt! Je hebt gelijk. Staat daar 5% van vaste lasten voor?
Janna, belminuten maak ik op en deze kosten zijn van het bellen met huistelefoon.
Weet niet of daar 5% voor staat. Is wel het bedrag wat is zelf heb gebudgetteerd voor onvoorziene kosten. Misschien kan het nibud je verder helpen.
quote:nancy_weeds schreef op woensdag 28 november 2012 17:51 Als we dan toch alles op internet gooien (vanuit de alles bedriegende anonimiteit op de bank met luxaflex gesloten) hier komen mijn vaste lasten.....

Hypotheek 1007,- (bruto)

Levensverzekering 11.43

Sparen kinderen 45,-

Inboedel/opstal 12,93

Voetbal 15,00

Zwemmen 29,95

Gas/licht 120,-

Water 35,-

Hoe dramatisch (of niet) vinden jullie dit? "Als we dan toch alles op internet gooien (vanuit de alles bedriegende anonimiteit op de bank met luxaflex gesloten) hier komen mijn vaste lasten.....

Hypotheek 1007,- (bruto)

Levensverzekering 11.43

Sparen kinderen 45,-

Inboedel/opstal 12,93

Voetbal 15,00

Zwemmen 29,95

Gas/licht 120,-

Water 35,-

Betaal je geen ozb, afvalstofheffing e.d., uitwaterende sluizen, hoogheemraadschap?
Rodeui: dat valt onder mijn 250 euro sparen reserveringen....
quote:nancy_weeds schreef op 28 november 2012 @ 18:14:

Maar vinden jullie 600/800 euro een realistisch bedrag om mee rond te komen: gezin van 5, boodschappen, verjaardagen, onvoorziene kosten, kleding, luiers, alles...Wij proberen momenteel van 100 euro per week rond te komen. Dat is dan voor een gezin van 4. Dat is wel alleen voor boodschappen, luiers, drogisterij dingen etc. Houden we wat over dan gaat dat in een spaarpot voor verjaardagen etc. We doen dat nu een paar weken en het gaat best goed. Jij zou een eind moeten kunnen komen volgens mij? Het helpt om een weekmenu te maken.
Radar deze week over (aanvullende) zorgverzekering http://www.trosradar.nl/u ... ende-zorgverzekering/?p=1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven