Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Aaaaahhhh chrys das balen!!
Damn Chrys dat is idd bad timing... Is er kans dat de blaasjes zondag droog zijn?

@rammel: wat erg joh dat je zelfs slecht van haar slaapt! Wat dat betreft is december een kutmaand!

@bep:

@maat: flauw grapje zeg
@ Maat wel flauw maar wel lachen :-)
Bep bijna!!
Ja Rammel, grr, normaal nooit zo nerveus. Bah.

Maar stgraks even lekker naar de kapper, stukje eraf. En uk die meegaat ook even in model.

Hij moet wel ff de dames versieren

jij bent lief
Hallo!!

Ik kom er erg weinig aan toe achter de laptop te zitten, verrekte druk hier met goede dingen (werk), maar allemaal tegelijk..

Als klap op de vuurpijl; waterpokken. Juist. Heerst bij ons niet dacht ik maar wel bij vriendin die uur verderop woont. Mja en daar kwamen we/ze te laat achter. Mini heeft t nog niet, maar dat zal vast niet lang duren vrees ik. Hoop dat t meevalt maar ga er maar vanuit dat t niks wordt zondag 😞.

Hoop met jullie alles goed, niks bijgelezen maar nu maar ff weer op de weg letten..
Haha maat dat is nog n grapje! Ik ben serieus vorige week de luier vergeten! Gelukkig geen plas oid maar toen ik haar op wilde tillen dacht ik huh wat n klein kontje

Haha bellen en luier verschonen is geen goede combi

Chryssa meestal is het verloop ongeveer n week. Zou t even in de gaten houden en zaterdag nog eens kijken hoe het dan is. T is was ook eigenlijk niet te verkomen. Waterpokken zijn enorm besmettelijk alles wat zoon aanraakt etc is in principe geïnfecteerd. Het voorkomen bij meisje was zo goed als onmogelijk.

Rammel wat een ellende met dat Sint en kerst gedoe! Ben blij dat wij er niet aan doen met familie. Nu niet en straks niet. Met kerst alleen ff eten.

Beppe succes met onderduiken! Spannend!

Wow n cyclus van 10 wkn?! Komt dat door de pil? Wanneer wordt t boeltje afgebonden?

Ik ben er nu gelukkig vanaf! 2 x ongesteld en nu gelukkig geen bruine prut meer!
Ah nee! Jullie moeten wel komen hoor!!! Desnoods zonder de mini's!!
Aahh neeee! Wel komen!!!

Dames met spooknachten: ik doe mee! Nogsteeds!

Mini heeft t gister toppie gedaan bij gastouder.. uurtje geslapen en toen ik m op kwam halen helemaal lachen naar mij, zo lieff...zometeen met mama naar de stad, bh's scoren... Want zijn te groot nu... Haha

Reageer vanavond ff verder, spits hier met hond en kidnje
@ann: ik ben maar 1x ongesteld geweest en nu sinds 2wk geen prut meer! Menstruatie is al meer dan 8wk geleden dus hoop dat het nu helemaal klaar is!

@ziv: neeeee bij jou ook al waterpokken!! Ik heb ze vroeger nooit gehad trouwens dus ik moet er vroeg of laat ook aan geloven als ze mini ze krijgt of ik via een ander...

@bep: duim voor je!!

@kapper: ik wil weer lang haar maar momenteel zit het nergens naar, zo' n onzinnnige tussenlengte...Plus dat mn haar nu gaat uitvallen...Ik weet nog nier wat ik wil. Denk dat ik het eerst maar laat invlechten en dan verder kijk.
Nee komt door de BV! Ik had de eerste menstruatie na 6 wk dus was bang dat het elke maand raak zou zijn, gelukkig niet dus

In het nwe jaar wordt de boel gesaboteerd

Aahhh nee ziev!!
Goedemorgen meiden!

Even bijgelezen.

Meet: Ik ben er nog niet uit of we komen. Ik moet een uur rijden en ben nog best moe, dus ik laat het nog even in het midden. Het lijkt me wel leuk om iedereen te ontmoeten! Grappig om ook alle namen te lezen in de mail.. Eh, wie is wie ook al weer? Haha, misschien moeten we naamkaartjes gaan dragen!

Chryssa: is het een optie als je alleen zonder mini zou komen?

Wel balen zeg! Ik hoop dat mini snel beter is!

Juut is je buik weer in orde? Ik hoop van wel!

Flessen: hier spoelen we na met koud water en daarna zo heet mogelijk en dan in de koelkast. En ze gaan elke keer mee in de vaatwasser. En die draait zo'n om de andere dag.

We hebben nu twee flessen van het 260 formaat.

Wat fijn dat jouw mini zo goed is gegroeid de afgelopen weken Maatje!!!

Maar dat zijn toch geen grappen een mini zonder luier!! Ik zou hem terugpakken met iets..

Toetje: ik hoop dat jouw mini snel de nachtvoedingen laat vallen!

Goed bericht Anne: 65! :-)

Anne vroeg dacht ik hoeveel tijd er hier tussen de flessen zit. Meestal is dat zo'n 4 uur. Mini krijgt meestal rond 8 uur de fles. Dan rond 12 uur, 16 uur en dan weer rond 20 uur. Vannacht heeft ze gelukkig weer doorgeslapen. De twee voorgaande nachten werd ze wel een paar keer wakker maar met een speentje sliep ze weer verder.

Mini gaat dus na de fles van 20 uur naar bed en slaapt dan meestal wel het klokje aardig rond.

Oor: de hechtingen zijn verwijderd en het verband is van en uit mijn oor. Zo, dat voelt zo veel beter!! Ik heb nu nog wel oplosbare watten in de gehoorgang. Die lossen steeds meer op en wat rest wordt er over twee weken uitgezogen. Het kriebelt en jeukt nu en er loopt nog wondvocht uit. (Sorry)

Ik mag eigenlijk nog niet tillen, maar ja met een mini wordt dat wel erg lastig. Dus heel voorzichtig nu en vanuit de knieën tillen. Ik mag ook zeker nog 2 weken niet werken. Dat is eigenlijk wel balen want ik had een paar leuke vooruitzichten. Maar helaas... Ik probeer nu maar te bedenken dat ik veel samen kan zijn met mini! :-)

Operatie: Nicole ik herinner mijn laatste operatie nog wel.. Ik zou gewoon zeggen dat je het spannend vindt. Ik moest zelfs een beetje huilen van de spanning toen ik naar de ok werd gereden. Ook al had ik een kalmeringstabletje. Volgens mij is dat ook een standaard iets wat je krijgt voor een operatie.

Misschien is het handig om te weten dat je de ok van binnen gaat zien. Vroeger werden patiënten al voor de ok in slaap gebracht maar tegenwoordig gebeurt dat op de ok zelf. Toen ik daar aankwam werd de ok tafel nog in elkaar gezet. Ook een maf gezicht hoor. Ik had tegen de anethesistmedewerker gezegd dat ik het super spannend vond (ook ben ik al 8 keer geopereerd). Hij probeerde me gerust te stellen en toen de anesthesist kwam om me in slaap te brengen (een man van 50+ of zo) ging hij me heel lief over me wang strijken. Haha, leek wel een kind. Maar ach, als het je helpt dan so be it! Ze zijn daar echt wel wat gewend, dus ik zou het aangeven zodat ze er rekening mee kunnen houden. Het moment van slapen gaan gaat best snel. De anesthesist vertelde dat ik zo ging slapen. En dat ik wat suffig kon gaan worden. Ik kon het ook gaan proeven in m'n mond (werd via infuus inslaap gebracht; niet zo'n kapje). Ik proefde ook eventjes wat terwijl de man over mijn gezicht streek. En toen was ik weg. Het échte moment van wegzakken weet ik ook niet.

Weet dat als je uit de narcose bijkomt dat je niet meteen alert bent en wakker maar suf. Ik wilde zo graag wakker worden dat ik me toch enigszins tegen verzette en dan duurt het alleen maar langer. Gewoon proberen lekker weg te blijven dommelen. (haha, dat had ik tegen mezelf moeten zegen vorige week!)

Misschien heb je wat aan deze info. Veel sterkte alvast!
Veel plezier bij de kapper Beppe!

Ojee Ziva bij jullie ook al de waterpokken? Beterschap!

Is Oei ik groei een goed en handig boek? Wil toch eens een boek aanschaffen over kindjes (opvoeden).
@ chryssa en zivaa, wat sneu voor jullie meisjes!!

Kunnen jullie anders niet zonder mini's komen? Of trekken jullie kerels dat niet?

@ menstruatie, na die ene keer met pil niet meer gehad.

@ beppe, wauw wat een goed nieuws!!!

Hopelijk voor jou morgen ook!!
Nou ik heb 4 geprobeerd en mini kan dus die 4 uur amper volmaken met 180 vreemd want met 150 doet ze meestal wel 4 uur. Daarbij wordt ze snacht en sochtends wakker en dan moet ik eruit voor n speen! Geen zin in want dat breekt op! Vandaag dus weer 150 x 5

Do hoop dat je zondag beter voelt en kunt komen!

Met of zonder mini's dames! We willen sowieso jullie ontmoeten
Trekken jullie kerels dat niet? Hihi sorry maar dat zou mijniks kunnen schelen
Dat is jammer Anne dat het nog niet lukt met 4 flessen. Misschien dat het volgende week wel lukt. 's Nachts er weer uit is natuurlijk niet fijn.
Wanneer moet ga je aan de slag Anne? Is dat maandag of per 1 december?
Pfff wat wij kunnen kunnen die kerels ook hoor

@do: hoop toch dat je het zondag ziet zitten! Maar als je niet mag tillen dan assisteren wij gewoon hoor zondag

@toet: fijn dat mini het goed deed bij de gastouder!

@ann: hoe ga je nu verder met minis ritme? Weer de oude tijden of nog wat experimenteren?

Mini ligt hier druk te kletsen in de box. Hoop toch dat ze vannacht doorslaapt want ik moet morgenvroeg werken...Anders mag vriend eruit hoor.
Ritme is er opzich prima. Alleen slapen spelen laat ik n beetje aan haar over. Maar goed ik prop nu 5 flessen in 12 uur
Volgende week dinsdag 1ste dag dodo !
Ik kijk het nog even aan, wie weet heeft Meisje net als zoon een milde vorm en zet het niet echt door. Zonder Meisje naar de meet komen is inderdaad ook nog een optie. Dat vindt mijn man geen probleem en als hij dat wel zou vinden had hij toch dikke pech, want ik zorg tenslotte ook de hele week alleen voor de kinders. Dan mag hij ook wel een keer.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@chrys: thats the spirit! Zien we je zondag

@ann: dat schiet mooi op! Hoelaat moet je beginnen?
Fijn dat het mild is Chryssa! :-)

Oh spannend Anne dinsdag! Alvast veel plezier!

Hier is mini kwaad. Ze draait zich steeds om van rug naar buik maar dan ligt ze op haar buik maar vindt dat niet leuk. Maar ik kan haar moeilijk de hele dag terug blijven draaien..
Kan ze niet draaien van buik naar rug dan dodo?? Doet jou mini t anders om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven