Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Wat is dit nou voor rottijd huftertje!!!!

Dan mag je wel zolekker gegroeid zijn, maar dit is niet de bedoeling!!

@ myself, lief van je, maar nee hoor, ik had al kv treinkaartjes gekocht een tijd terug en die zie ik me anders niet meer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Maat je mag wel een treinkaartje mijn kant opsturen? Dan maak ik geld naar je over?

Normaal ging mini ook pas om 10 uur half 11 naar bed. Maar nu ik op 4 flessen zit, ook met het oog op dat ik straks weer moet werken wilde ik mini eerder de laatste fles geven en in bed gooien. Normaal komt ze pas om 9 uur voor de eerste voeding en die heb ik nu vervroegd naar 7.30 en ik ben dus nu begonnen omdat ze dan n weekje kan wennen.

Mini net ff speentje erin gedaan. Komt door de nieuwe slaapzak daar zit toch iets meer bewegingsvrijheid vrijheid in ze lag helemaal met de benen omhoog haha
Nivo

Ik ben vorig jaar geopereerd aan een navelbreuk en ik vond de operatie zelf heel erg meevallen. Ik was ook een beetje bang maar zal dat nu bij een volgende keer niet meer zijn. Ben je bang om onder narcose te gaan? Of ben je bang voor de pijn erna?

Ik heb hier 2 nachten van 6 uur, dat gaat de goede kant op. Ik ben altijd zo bezig geweest met het feit dat ik eten erin moest krijgen dat ik nog nooit een ritme heb gehad. Mini komt ook altijd op andere tijden en nog steeds om de drie uur. Hij drinkt ook niet altijd al zijn flessen van 150+5 leeg. Hoe pak ik dit nu aan?
@ anne. Haha zakenvrouw!!

Maar nee hoor, ik neem de trein, wil ook niet dat minimaatje de hele dag in de mc ligt.

Mini toch ff eerder.wakker dan gehoopt?!

@ liz, hier ook vaak hoor, twee of drie goede nachten, dan ga je haast hopen! En dan weer ineens vroeg.

Beetje irritant.
Ja ze was ff wakker vannacht. Maar goed zon slaapzak moet ff wennen. Speentje erin en klaar

Ik ben 11.35 ongeveer in Utrecht en jij/jullie??
Anne wat goed dat het zo goed ging met mini vannacht! Zij slaapt binnenkort ook helemaal ongebakerd.

Wij zijn ook 's avonds vaak aan het wachten tot we mini de laatste fles kunnen geven. Best irritant. Dan ligt hij al heel diep te slapen in de box of wagen en dan moeten we hem wakker maken voor de laatste fles. En van de 180 + 6 laat hij dan de laatste avonden 70 staan. Ik denk dat hij eerdaags dus ook wel naar 4 flessen zou kunnen. Maarrrrr, hij krijgt dus al de maximale hoeveelheid per fles. Op het pak Nutrilon staat dat een voeding niet meer dan 200 ml mag zijn. Zouden jullie dat gewoon negeren en grotere flessen geven?
Morning,

Nacht was prima, beide smurfen om 06.30 uur wakker. Zoon lijkt weer wat beter in z'n vel te zitten.

Meisje gaat hier trouwens rond 19.00 uur 's avonds naar bed en slaapt dan ongeveer tot 06.00 uur of 06.30 uur. Ze krijgt nog wel een fles om 00.30 uur.

Volgens de reisplanner ben ik zondag rond 11.45 uur in Utrecht. Ik moet dan rond 16.00 uur in in ieder geval weer weg, want man moet me van het station in Zaltbommel komen halen en anders komen we in de knoop met het avondeten en de kinderen enzo.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Oh en Bub, dankjewel! Ik ben best trots op onze vent. Maar dat is heeeel normaal toch? Jullie zijn ook allemaal trots op je mini neem ik aan! Da's wel de bedoeling

Nico, ik zou het ook eng vinden hoor. Wat Maat zegt herken ik wel, dat je de controle uit handen moet geven. Dat is gewoon niet tof. Ik hoop dat je echt snel geholpen kunt worden. Kunnen ze er geen spoed achter zetten omdat jij er zo veel pijn van hebt? Of hebben alle mensen die deze operatie moeten ondergaan zoveel pijn?

Ik tram met mini zo even naar West, naar een vriendin. Even op de koffie! Jammer dat mini nu net in de box in slaap is gedonderd in zijn slaapzak. Toch zielig om het wakker te moeten maken...
Kroos dat staat op de verpakking ind maar cb en kinderartsen raden het overal zo te lezen. Dus ik maak me daar geen zorgen om!
Hey lady's heb ik toch de gezelligeid gemist gister avond!

Anne, ik moet echt niet denken aan weer spruw (auw!!) dus ja ik kook elke dag de spenen uit

Bub ik heb die chicco hier ook liggen, ongebruikt (ow nee 1x geprobeerd) wil je m hebben? dan neem ik m zondag mee!

Neem allemaal je doeken en dragers maar mee hoor dames!! Tante rammel doet haar best.. Maar myself en mart kunnen me prima assisteren bij de workshop hoor!

Ik ga ook met de trein, het is zo relaxed itt de auto met onze gil diva. Ik zal eens kijken hoe laat ik aan kom! Nico ook treinen toevallig??

Rijst, fijne tijd op jouw eiland! het zal je goed doen!

Ff douchen Rammeltje slaapr
Goodmorning ladiess, wat een feest was het hier vannacht Leef in mn slaap met jullie nachtbrakers mee!

Mini gaat hier om half10 savonds op bed en word rond 10u wakker.

@nico: kan me voorstellen dat het spannend is zo'n operatie. Hoop dat je er snel vanaf bent! Is er geen topic over met handige tips? Heb je alleen wel de kans op spookverhalen...

@maat: poeh partybaby heb jij!! En ieuw muizen wat ga je daar aan doen?

@liz: is mini over zijn angst voor de fles heen?

@rammel: thanks voor het aanbod maar ik had maandag al nieuwe spenen gehaald en zaterdag al een grotere fles.

@ann: hoop dat je nieuwe ritme aanslaat!

@meet: mini is rond 10u wakker, als ze is gewassen en gevoed stap ik in de auto. Ben er rond half 1 dan tenzij mini eerder wakker is. Zondag de nieuwe auto uit proberen als de radio is ingebouwd tenminste

@chtys: dat zijn de betere nachten! Hopelijk houden ze dat zo Kun je je draai vinden in jullie nieuwe woonplaats?
Morninggg!

Wat een heerlijke nachten lees ik bij sommige.... ik ben stik jaloers.. hier nog steeds om 3.45 snachts.. gisternacht was t voor de verandering 5 uur... maar word er een beetje moedeloos van, eerder kon ik hem noig wel een speentje geven en dan sliep hij weer in,, maar werkt niet meer... dus fles erin en die drinkt ie dan 80% leeg en dan slaapt ie verder... mini gaat hier om +-1830 naar bed en word smorgens om +-800 wakker met een voeding om 22.30 en 4u tussendoor... ben wel heel blij dat hij meteen inslaapt!

ik was 2 dagen gestopt met de kindicol voor de ontlasting, meneer meteen weer miemelig en harde drollen... vandaag maar weer gehaald bij de apotheek dus... hij is meteen leuker!

@nico: balen van je operatie... hopelijk kan het indd gauw gebeuren, ik ben zelf 5x geopereerd aan heup en t valt echt mee!

@liz: herken je gevoelvan geen ritme hebben ook wel, hier is t ook vaak verschillend.. voed echt een beetje op verzoek.. wel is hij standaart na een voeding/na het wakkerworden 1,5u op en dan weer moe en naar bed!

@maat: Muizen, brrrrr!!!!!!!!!!!!!! wel toppie dat mini t zo goed doet! jij met je slagroomsoezennn

@chyssa: heerlijk die nacht! En kun je ind een beetje wennen in nl? en je woonplaats? je man nog in de blote kont naar t werk geweest? ;)

@uitkoken: hier ook zo'n magnetronding, ideaal.. doe vaak in t weekend alles uitkoken en anders gewoon goed afspoelen met koud en heet water en dan op afdruiprek!

zaterdag is er weer een openhuis in mijn huis... weer druk aan de poets... mini gaat zo voor het eerst naar de gastouder, 4 uurtjes wennen... als hij maar niet zijn rel uurjtjes heeft en lekker gaat slapen daar.....

fotoshoot is binnemn, zo gaaf! zal er een paar op t sub zetten~!
Zo die slaapzak is z'n geld waard. Ik was echt bang dat ze niet wou slapen in dat ding. Ik heb nu een mt 60 slaapzak gekocht omdat de openingen van de mt 70 te groot zijn. Ik twijfel of ik nog n mt 60 zal kopen, ze zijn duur en zolang kan ze er ook niet in. Heeft iemand n tip voor n mt 70 met niet zo groot opening?!

Vanochtend half 8 fles. Daarna is ze weer naar bed gegaan tot half 11. Om 11 wilde ze weer eten terwijl het eigenlijk pas 11.30 zou mogen maar vanochtend had ik haar niet goed Laten boeren en gaf ze heel veel terug. Efin 11 uur dus fles gehad en 12 uur was ze moe eb heb ik haar naar bed gebracht, 3 x speentje en nu slaapt ze. Ben benieuwd tot hoelaat en wanneer ze weer voeding wil? Als ze veel eerder komt geef ik haar maar weer 210 net als de laatste fles.

Nu slaapt ze dus wel gewoon op de rug. En niet meer op de buik. Ben wel een beetje bang voor afplatting.

Oo en ff ego sorry dames maar de weegschaal is de magische 65 voorbij! Jeeeej

Ritme qua voeding wel iig qua spelen en slapen laat ik het war van haar afhangen want als ze echt niet moe is slaapt ze toch niet.

Gadver maat muizen?!

Toet hij heeft schijnbaar gewoon meer nodig! Waarom verhoog je niet naar 210? Ff cb bellen misschien? Op de verpakking staat dan wel dat boven de 200 biet mag maar als je gewoon een flinke baby hebt die niet voldoende heeft aan 5 x 180 moet je gewoon omhoog kunnen. Probeer het eens alleen bij de laatste fles en dan zonder pap.

Bubbel jij hoeft nooit vroeg hè voor werk? Wel lekker mini sliep ook tot half 10 en ging 10 uur naar bed! Maar ik vind het ook wel fijn dat ze nu gewoon om 8 uur naar bed gaat!

Chryssa kijk zo hoort t nu maar hopen dat ze t vaker doen! *duimduim*
@anne: als de halsopening van een slaapzak te groot is kun je hem wat strakker maken door er zelf wat steekjes in te naaien. Dat hebben wij voor zoon ook gedaan bij een aantal slaapzakken, want kindjes in de VS hebben blijkbaar allemaal stierennekken, zo groot waren die openingen .
Ohh fijnnn anne.... Hier nog steeds 73... Verdorieee! Wil ook weer naar 68/69 dan ben k tevreden... *zegt ze terwijl ze nu bij de frietzaak eten zit te bestellen...... Ben weer bij oma...

Ga vanavond eens proberen ja, 210 zonder pap.... Zitten we wel weer langer want meneer drinkt dan heeeeel sloom... En die pap vind ie lekker dus drinkt ie snel.. maar ik ga t proberen vanaaf!

Slaapzakken lijkt me indd nauwer te maken door nstukje dicht te naaien....

Whaaaa mini is bij gastouder... Ben gewoon zenuwachtig, ik hoop zo dat ie gewoon lief is gaan slapen nu.....
Haha ben je weer bij je patatoma toet

Dat is opzich wel n goede. Zal t eens proberen die steekjes.
@ann: als ik vroege dienst heb moet ik om 6u op hoor

@slaapzak: ik heb de slaapzakken van mini bij de nek en armen een stukje ingenaaid. Ik heb wel grote slaapzakken gekocht voor de lengte. Dan kan ik de achterkant van de slaapzak instoppen zodat ze niet omhoog kan kruipen.

@toet: eet smakelijk!

@gewicht: ben nu 67 en vind dat prima! Toen ik zwanger werd was ik 68,5 en drie jaar geleden was ik >75... Alles onder de 70 vind ik goed
Ik weeg nu 75 denk ik... Na die friet speciaal en kaassouffle...... Bluh... Nog ff bij oma en dan mijn vriendje weer ophalen! Hoop zoo dat ie lief geweest is!
Ik was voor de zwangerschap altijd 70+ ik wilde afvallen en sporte me een ongeluk en at überhaupt gezond! Zelfs shakes geprobeerd maar ik bleef steken bij 68/69 maanden lang! Ik baalde als n stekker want hoe kon dat nou!! Toen ik de eerste keer zwanger bleek kwamen we er achter dat ik n hele trage schildklier had aha eindelijk een reden waardoor! Tijdens begin 2de zwangerschap herstelde m'n schildklier naar normaal en tijdens t einde was ie weer traag aan de thorax gezeten en nu na de zwangerschap functioneerde hij weer naar behoren! 60 kilo is mijn streven! Altijd geweest en ik kan t hebben dan ben ik niet te mager zeg maar. Dus nog n paar kilo!

Oo bub ja dan is jou vriend thuis hè en kan ze gewoon tot 10 slapen. Ik heb het allemaal vervroegd dat komt beter uit vooral om 20 uur naar bed dan kan ik er nu zelf ook vroeger in anders werd na de 22 uur fles toch altijd weer pas 23 uur en als ik volgende week weer werk zal ik de slaap wel nodig hebben enige nadeel nu moet ik elke dag vroeg
@ann: ja dat is dan het nadeel dat je vroeg op moet. Maar als je mini rond 20u slaapt kun je wel zelf bepalen hoe laat je gaat slapen en dat geeft ook rust.

Als mn vriend wel moet werken en ik heb vroege dienst komt oppasbeppe bij ons thuis zodat we minis slaap niet hoeven te onderbreken!

@toet: ben benieuwd hoe je mini het doet!
@ slaapzak, ik heb gewoon de hema winter slaapzak. Waar je de mouwen af kan halen.

@ gewicht. Voor de zwangerschap +/- 66, toen geexplodeerd tot +90 nu 64.

Wil er graag nog een kilo of vier af.

@ toet, hoe heeft mini het gedaan?

@ muizen, niets aan te doen, kan moeilijk het hele plafond open halen.

@ liz, hier ook totaal geen ritme hoor! Zou best willen dat ik hem wat eerder op bed kan leggen. Misschien een keer proberen en dan rond 11 nog wakker maken voor een voeding.

@ meet, ik ben om 11:20 op cs. Waar spreken we af?
Ik ben rond 11.43 op het station.. Ik meet graag mee voor de wandeling naar de meet ik kan er ook 11.13 zijn maar dat vink wat voorbarig
Ik ben er rond 11.45 uur, dus dan doe ik ook graag mee met de stations-meet .
Ow dan doe ik 11.43!! we kunnen ook een flashmob doen daar..
Haha kunnen we daarna weer naar huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven