Gezondheid alle pijlers

Wat als een ab kuur niet werkt?

29-11-2012 12:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abces/ontsteking aan mijn tandvlees zitten en een kuur gehad die dus niet geholpen heeft.

Nu moet ik deze week een wortelkanaalbehandeling, maar ik las dat als die 'bult' er nog steeds zit ze daar niet aan beginnen of is dat onzin? snijde ze dat open ofzo als die niet weggaat door de ab?

of gaat die na zo'n wortelkbh behandeling vanzelf weg?

Het zit er nu ongeveer 1 maand

( natuurlijk ga ik morgen naar de tandarts maar ben benieuwd of jullie dit ook weten wat de normale gang van zaken zijn.)
Een abces wordt opengesneden.

Is niet pijnlijk en geneest snel is mijn ervaring.
Wie heeft je die AB voorgeschreven? Wat dacht je van melden dat de klacht nog aanhoudt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De tandarts heeft dat gedaan na controle

hij heeft ook fotos gemaakt waarop de ontsteking te zien was alleen niet duidelijk van welke tand dat afkwam geloof ik.

Hij heeft niet gezegd dat ik dat moet melde daarom heb ik dat niet gedaan.. ik heb geen pijn eraan ofzo omdat het al een oude ontsteking is denk ik.
Even naar de behandelend arts gaan of bellen. Die kent jouw mond beter dan anderen.
Toen bij mij de ontsteking nog niet over was, maar de antbioticakuur al wel voorbij was. kreeg ik er eentje achteraan. En toen het daarna nog niet over was kreeg ik een doorlopende antibiotica kuur van een half jaar.Overigens was dit niet vanwege mijn tandvlees maar vanwege mijn voortdurende aanhoudende blaasontsteking. Of zoiets ook gedaan word bij het probleem wat jij omschrijft weet ik niet, dat zou je de tandarts moeten vragen;
Als een AB geen effect heeft, kan het zijn dat de bacterie die jouw ontsteking veroorzaakt toevallig niet in het spectrum zit. Dan zou je een ander AB kunnen proberen.
Uiteindelijk zal je dood gaan, maar zo snel zal het vast niet lopen.

Aangezien je lichaam dit A. of zelf oplost of B.je krijgt een ander AB of C. de oorzaak wordt weggehaald op een andere manier.

Komt uiteindelijk wel goed.
Bedankt voor de antwoorden! ik ga morgen al naar de tandarts hoor!

Alleen ik ben bang dat ze het open gaan snijde haha vandaar dat ik het hier vast ging vragen..

Dus jullie denken dus niet dat ik morgen die wortelkanaal behandeling krijg als de ontsteking er nog steeds zit? maar die dus eerst weg moet met een kuur.
Je hebt de ab gekregen zodat de ontsteking kleiner wordt en je zonder pijn een wortelkanaalbehandeling kan ondergaan.

Wanneer er een flinke ontsteking zit werkt je verdoving niet of nauwelijks. De ontsteking is zuur, de verdoving basisch en heft elkaar op.

Met een ab kuur neem je de oorzaak van de ontsteking niet weg, met een wkb wel! Wel zo prettig als je die pijnloos kan ondergaan.
OH das een eng idee!brrrr.

Nouja ik heb helemaal geen pijn eraan dus neem aan dat alles allang dood is dus dan krijg ik ook geen pijn tijdens die behandeling toch?

Het is een flinke ontsteking omdat het er al een tijd zit. Ik ben echt bang nu :P
Wat dacht je van: Bel je tandarts ff?
Bij een echt abces werkt antibiotica niet: de pus zit ingekapseld en daar kan de ab niet bijkomen. Als er ook nog een ontsteking omheen zit, dan is het waarschijnlijk zoals eerder gezegd gegeven om de ontsteking af te koelen. Zodat een WKB dan inderdaad minder pijnlijk is. Een abces is maar op één manier te genezen: opensnijden en pus laten aflopen.
quote:Pelikaan schreef op 29 november 2012 @ 12:55:

Bij een echt abces werkt antibiotica niet: de pus zit ingekapseld en daar kan de ab niet bijkomen. Als er ook nog een ontsteking omheen zit, dan is het waarschijnlijk zoals eerder gezegd gegeven om de ontsteking af te koelen. Zodat een WKB dan inderdaad minder pijnlijk is. Een abces is maar op één manier te genezen: opensnijden en pus laten aflopen.

Bedankt dit klinkt eigenlijk wel logisch ;)

zo zal het bij mij wel zijn dan!
Pelikaan dat is een cyste wat jij beschrijft geen abces.

Ik vermoed dat de tandarts je heeft voorgelicht in vaktaal en lekentaal door elkaar

Je hebt een periapicaal abces of te wel een wortelpuntontsteking.

Deze wortelpuntontsteking kan zo blijven, of:

1. Doorbreken = dikke wang

2. Een fistel vormen = soort puistje op het tandvlees waar pus uit vloeit.
Nee, hoor Bee, dat is echt een abces, een ruimte gevuld met pus.
Een cyste is dus niet gevuld met pus.

(staat ook in je link)
Een abces kapselt zich niet in
http://nl.wikipedia.org/wiki/Periapicaal_abces

abces dus.

Anyways

Voor behandeling (niet op het grote gat letten in de kies, kijk naar de zwarting aan de wortelpunt)

Na behandeling (zie wortelpunt en kanaalvulling)

Het idee van een abces is toch juist een niet eerder bestaande ruimte, gevuld met pus. Die pus loopt niet uit die holte, want er zit een kapsel omheen. Een abces genees je door erin te snijden en de pus af te laten lopen (ibi pus, ibi evacua). Of denk ik nou zo gek? Als er pus in een bestaande holte zit, noem je dat een empyeem. Ik ben verder niet thuis in de tandheelkundige wereld, dus misschien zit ik er op dat gebied wel falikant naast.
Ik ben het met je eens hoor Pelikaan, maar wellicht in de tandheelkunde is het anders.
quote:Zusenzoo schreef op 29 november 2012 @ 13:46:

Ik ben het met je eens hoor Pelikaan, maar wellicht in de tandheelkunde is het anders.Wellicht
Ik heb 't niet anders geleerd dan zo.

Als je op een abces drukt fluctueert het, een cyste is hard als een knikker.
Wel eens een Bakerse cyste gevoeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven