Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

zaterdag 24 november 2012 om 09:43
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
woensdag 28 november 2012 om 23:09
Hoi allemaal, hier gaat het niet goed, ben zoooo chagrijnig
Heb vanavond weer gerookt. Voel me zo zwak, jullie zijn zo stoer.
Fijn dat je partner vandaag ook niet heeft gerookt.
Aankomen / afvallen dit blijft altijd een " ding" zeg maar. Ik zelf heb er (gelukkig) geen last van, ben echt al jaren op hetzelfde gewicht. Bij eerdere stoppogingen kwam ik wel aan trouwens, maar stopte dan ook wel echt alles in m'n mond, dus dan is het ook niet raar. Ik kreeg als tip om naar buiten te gaan met de hond op moeilijke momenten, tja dat was altijd mijn rookmomentje. Ik vind het zoooo moeilijk.
Voor morgen heel veel succes allemaal.
Heb vanavond weer gerookt. Voel me zo zwak, jullie zijn zo stoer.
Fijn dat je partner vandaag ook niet heeft gerookt.
Aankomen / afvallen dit blijft altijd een " ding" zeg maar. Ik zelf heb er (gelukkig) geen last van, ben echt al jaren op hetzelfde gewicht. Bij eerdere stoppogingen kwam ik wel aan trouwens, maar stopte dan ook wel echt alles in m'n mond, dus dan is het ook niet raar. Ik kreeg als tip om naar buiten te gaan met de hond op moeilijke momenten, tja dat was altijd mijn rookmomentje. Ik vind het zoooo moeilijk.
Voor morgen heel veel succes allemaal.

donderdag 29 november 2012 om 01:06
Haai! Ik doe ook nog mee hoor. Hier druk maar wel al nieuws waar ik vreselijk van baalde en lichte stress overleefd zonder (in de omgeving zeker aanwezige) sigaretten te bietsen. Hoera. Alweer 5 dagen rookvrij maar t is voor mij ook wel makkelijker omdat ik al onregelmatig rookte.
Workit, goed bezig! Tineke en Tuya, jammer van de slippers.. Hebben jullie wel ns een stoppen-met-roken-boek gelezen? Hielp mij wel erg toen ik echt stopte.
En ik vind Nettels idee van t filmpje en vooral hoe dat dan preventief werkte echt hilarisch
Workit, goed bezig! Tineke en Tuya, jammer van de slippers.. Hebben jullie wel ns een stoppen-met-roken-boek gelezen? Hielp mij wel erg toen ik echt stopte.
En ik vind Nettels idee van t filmpje en vooral hoe dat dan preventief werkte echt hilarisch

donderdag 29 november 2012 om 07:14
Famke, fijn dat weer schoon worden, maar ik hoop dat het snel voorbij is (ik dacht je van niet roken een mooie huid kreeg haha).
Ik lijk wel 16! (en niet in positieve zin).
Tuya, op de bank zitten en niet roken vind ik inderdaad ook het ergst. Maar het zal wel wennen. Ik bedoel, ik zie niet-rokers ook nooit spastisch op de bank zitten en dwangmatig thee drinken (dat doe ik nu).
Nettel, ik ben morgen vrij, dus ik ga vanavond idd maar lekker aan de wijn
Tineke (en Tuya), zonde van die ene sigaret. Het is ook moeilijk! Ik hoop echt dat jullie doorzetten!
Moosey, goed zeg! 5 dagen! En goede tip van dat boek. Ik heb Allen Carr gelezen en dat boek ligt (als ik thuis ben) heel de tijd in de buurt met post-its op belangrijke pagina's
Volgens Allen moet ik denken (zijn woorden) Hiep Hiep Hoi, ik ben een niet roker ipv ik mag niet roken. Welk boek heb jij gelezen?
Ik lijk wel 16! (en niet in positieve zin).
Tuya, op de bank zitten en niet roken vind ik inderdaad ook het ergst. Maar het zal wel wennen. Ik bedoel, ik zie niet-rokers ook nooit spastisch op de bank zitten en dwangmatig thee drinken (dat doe ik nu).
Nettel, ik ben morgen vrij, dus ik ga vanavond idd maar lekker aan de wijn
Tineke (en Tuya), zonde van die ene sigaret. Het is ook moeilijk! Ik hoop echt dat jullie doorzetten!
Moosey, goed zeg! 5 dagen! En goede tip van dat boek. Ik heb Allen Carr gelezen en dat boek ligt (als ik thuis ben) heel de tijd in de buurt met post-its op belangrijke pagina's
Volgens Allen moet ik denken (zijn woorden) Hiep Hiep Hoi, ik ben een niet roker ipv ik mag niet roken. Welk boek heb jij gelezen?
donderdag 29 november 2012 om 09:56
Goodmorning!!
Hoe gaat het met jullie?Was gister aan het werk,dus geen tijd om te reageren.Gelukkig de dagen goed doorgekomen,ondanks dat er op mijn werk veel binnen gerookt word.
Wel een beetje chaggie,en de smintjes gaan er in rap tempo doorheen!Maar,nog steeds rookvrij...
Las dat een paar van jullie toch gerookt hebben.....Jammer,en echt zonde!!Niet meer doen,voor je het weet ben je weer verslaafd hoor!!
Nou,ik ga poetsen....ff nuttig de dag doorkomen!!
Fijne rookvrije dag allemaal!!
Hoe gaat het met jullie?Was gister aan het werk,dus geen tijd om te reageren.Gelukkig de dagen goed doorgekomen,ondanks dat er op mijn werk veel binnen gerookt word.
Wel een beetje chaggie,en de smintjes gaan er in rap tempo doorheen!Maar,nog steeds rookvrij...
Las dat een paar van jullie toch gerookt hebben.....Jammer,en echt zonde!!Niet meer doen,voor je het weet ben je weer verslaafd hoor!!
Nou,ik ga poetsen....ff nuttig de dag doorkomen!!
Fijne rookvrije dag allemaal!!
donderdag 29 november 2012 om 16:56
Ik moet het even kwijt:
IK HEB ZO'N ZIN IN EEN SIGARET!!!
(maar ik doe het niet)
Vanmiddag bij een vriendin geweest die rookt. Ging best goed eigenlijk. Maar in plaats van dat ik trots ben dat ik niet overstag ben gegaan kan ik alleen maar denken: oh lekker, zij mag nog wel...
Bedankt, ik ben het kwijt... zal koken. Tot later.
IK HEB ZO'N ZIN IN EEN SIGARET!!!
(maar ik doe het niet)
Vanmiddag bij een vriendin geweest die rookt. Ging best goed eigenlijk. Maar in plaats van dat ik trots ben dat ik niet overstag ben gegaan kan ik alleen maar denken: oh lekker, zij mag nog wel...
Bedankt, ik ben het kwijt... zal koken. Tot later.
tsja.....
donderdag 29 november 2012 om 17:16
Vandaag een half uur in het rookhok op m'n werk doorgebracht, en: niet gerookt
Ook geen behoefte aan gehad, heel vreemd.
Ik kijk per dag, als ik nu denk aan het idee dat ik nooooit meer mag roken krijg ik het benauwder dan na een pakje marlboro. Dit werkt prima voor mij.
Wel heel raar, want heb al minstens 10 stoppogingen ondernomen die na 1 dag faliekant in rook opgingen. Nu gaat het goed, al ben je er wel steeds mee bezig.
Ook geen behoefte aan gehad, heel vreemd.
Ik kijk per dag, als ik nu denk aan het idee dat ik nooooit meer mag roken krijg ik het benauwder dan na een pakje marlboro. Dit werkt prima voor mij.
Wel heel raar, want heb al minstens 10 stoppogingen ondernomen die na 1 dag faliekant in rook opgingen. Nu gaat het goed, al ben je er wel steeds mee bezig.

donderdag 29 november 2012 om 19:12
donderdag 29 november 2012 om 19:26
donderdag 29 november 2012 om 19:41
donderdag 29 november 2012 om 21:41
@tuya dat wilde ik ook!!
Maar ik heb ergens gelezen dat de feestjesrokers een soort verslavingsongevoeligheid hebben. Dus dat gewone mensen geen feestjesroker kunnen worden.
Sterker nog: het aantal sigaretten dat je nodig hebt om in je dagelijkse nicotine behoefte te voorzien staat min of meer vast. Sommige mensen hebben genoeg aan elk uur, of elke twee uur een nieuwe 'boost', terwijl andere mensen de nicotine sneller verwerken en dus al na 20minuten een tekort hebben....
Dus "minder sigaretten roken" zal altijd voelen alsof je er eigenlijk meer zou moeten hebben.
Kortom: het ligt niet aan jou dat je geen feestjesroker kan zijn
Maar ik heb ergens gelezen dat de feestjesrokers een soort verslavingsongevoeligheid hebben. Dus dat gewone mensen geen feestjesroker kunnen worden.
Sterker nog: het aantal sigaretten dat je nodig hebt om in je dagelijkse nicotine behoefte te voorzien staat min of meer vast. Sommige mensen hebben genoeg aan elk uur, of elke twee uur een nieuwe 'boost', terwijl andere mensen de nicotine sneller verwerken en dus al na 20minuten een tekort hebben....
Dus "minder sigaretten roken" zal altijd voelen alsof je er eigenlijk meer zou moeten hebben.
Kortom: het ligt niet aan jou dat je geen feestjesroker kan zijn
donderdag 29 november 2012 om 21:46
Best stom eigenlijk. Ik weet dat ik nogal verslavingsgevoelig kan zijn (adhd), maar met alcohol bijvoorbeeld heb ik dat niet. Ik kan rustig weken niets drinken, en dan 1 of 2 biertjes/wijntjes op een avond. Dan weer een week niet, dan weer een fles wijn etc. Ik drink sowieso doordeweek niet, waarom kan ik dat niet met roken? Alcohol is toch ook verslavend?
vrijdag 30 november 2012 om 09:59
En nicotine is veel verslavender dan alcohol, en daarnaast stoppen sigarettenfabrikanten ook nog allerhande stofjes in de sigaretten die ze nog verslavender maken (schijnt, ik weet niet of dat bewezen is)
Ik ben gister weer 2 keer in de verleiding geweest, maar niet gedaan. Al een week niet gerookt.
Ik ben gister weer 2 keer in de verleiding geweest, maar niet gedaan. Al een week niet gerookt.
vrijdag 30 november 2012 om 10:03
quote:Moosey schreef op 30 november 2012 @ 09:59:
En nicotine is veel verslavender dan alcohol, en daarnaast stoppen sigarettenfabrikanten ook nog allerhande stofjes in de sigaretten die ze nog verslavender maken (schijnt, ik weet niet of dat bewezen is)
Goed hoor! Merk je ook al voordelen?
Goed hoor! Merk je ook al voordelen?
tsja.....

vrijdag 30 november 2012 om 20:20