Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

zaterdag 24 november 2012 om 09:43
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
dinsdag 27 november 2012 om 08:56
ik stop met hulp van Zyban.En voor de echt moeilijke momenten heb ik niquitin in huis(zuigtablet).
Alleen idd dat slapen,de ergste nachtmerrie's,en gewoon veel wakker liggen.
Heb nu voor de nacht oxazepam gekregen,maar vannacht hielp dat geen f*ck....
Dag twee vandaag.....ga druk aan het schilderen in huis,dus afleiding heb ik.Alleen de avonden vindt ik moeilijk!!
Alleen idd dat slapen,de ergste nachtmerrie's,en gewoon veel wakker liggen.
Heb nu voor de nacht oxazepam gekregen,maar vannacht hielp dat geen f*ck....
Dag twee vandaag.....ga druk aan het schilderen in huis,dus afleiding heb ik.Alleen de avonden vindt ik moeilijk!!

dinsdag 27 november 2012 om 18:19
Hoe ging het vandaag Lady en Tineke?
Hier ging het redelijk. Overdag heb ik het zo druk met werk dat het eigenlijk niet eens moeilijk was. Nu net gegeten en nu is het wel weer lastig. Al ben ik onverklaarbaar wel wat positiever dan gisteren. Hopelijk hou ik dit vast! Vriend heeft vandaag toch ook weer gerookt. Ik hoop dat hij ook snel doorzet!
Vanavond maar vroeg naar bed! Beetje slaap inhalen want ik ben wel gaar!
Oja, nog een voordeel van niet roken! Mn huis wordt echt super opgeruimd. Ipv doelloos met een peuk op de bank hangen doe ik nu sneller nog ff de vaat wegruimen, een was draaien etc.
Hier ging het redelijk. Overdag heb ik het zo druk met werk dat het eigenlijk niet eens moeilijk was. Nu net gegeten en nu is het wel weer lastig. Al ben ik onverklaarbaar wel wat positiever dan gisteren. Hopelijk hou ik dit vast! Vriend heeft vandaag toch ook weer gerookt. Ik hoop dat hij ook snel doorzet!
Vanavond maar vroeg naar bed! Beetje slaap inhalen want ik ben wel gaar!
Oja, nog een voordeel van niet roken! Mn huis wordt echt super opgeruimd. Ipv doelloos met een peuk op de bank hangen doe ik nu sneller nog ff de vaat wegruimen, een was draaien etc.

dinsdag 27 november 2012 om 23:15
dinsdag 27 november 2012 om 23:24
Ik wil er echt heel graag vanaf, al lijkt dat nu misschien niet zo. Ik rook(te) zo'n 30 sigaretten per dag, en dat al ongeveer 30 jaar lang.
Nu moet het genoeg zijn. Wil niet meer stinken naar sigarettenrook, ongelooflijk veel geld aan uitgeven, geen piepende ademhaling, wakker worden en denken ik moet roken, geen slijm ophoesten als ik aan het sporten ben, en kan nog tig redenen bedenken. Die rook rimpels in mijn gezicht zitten er (helaas) al wel
Ik wil ook zo graag zeggen: nee dank je, ik rook niet, en dan niet toch smachten naar die peuk.
Dit is wat ik wil, maar wat ben ik ongelooflijk chagerijnig. Blehhhh
Nu moet het genoeg zijn. Wil niet meer stinken naar sigarettenrook, ongelooflijk veel geld aan uitgeven, geen piepende ademhaling, wakker worden en denken ik moet roken, geen slijm ophoesten als ik aan het sporten ben, en kan nog tig redenen bedenken. Die rook rimpels in mijn gezicht zitten er (helaas) al wel
Ik wil ook zo graag zeggen: nee dank je, ik rook niet, en dan niet toch smachten naar die peuk.
Dit is wat ik wil, maar wat ben ik ongelooflijk chagerijnig. Blehhhh
dinsdag 27 november 2012 om 23:31
woensdag 28 november 2012 om 07:06
Nou ik ga er weer voor. An sich goed geslapen (5 uurtjes), wel veel kramp in m'n kaken. Zou ik weer knarsen?
Behoefte om te roken is trouwens 0
Volgens mijn teller heb ik 53 sigaretten laten liggen en zo ¤15 bespaard. Drieënvijftig! In 2,5 dag! Best goor eigenlijk, en maar klagen over allerlei kwaaltjes...
Succes!!!
Behoefte om te roken is trouwens 0
Volgens mijn teller heb ik 53 sigaretten laten liggen en zo ¤15 bespaard. Drieënvijftig! In 2,5 dag! Best goor eigenlijk, en maar klagen over allerlei kwaaltjes...
Succes!!!

woensdag 28 november 2012 om 07:12
Goed dat jullie er weer tegenaan gaan! Toen ik hier van de week kwam biechten dat ik er toch weer 1 op had realiseerde ik me dat ik me slecht voel omdat ik niet rook, maar dat ik me nog veel slechter voel door wel te roken. Dat eerste gevoel gaat weg terwijl ik nooit een tevreden roker ga worden.
We kunnen het! Hier ook dag drie! Het gaat best redelijk (overdag). Na mijn werk is het nog wel stom! Ik ben ook aan het lijnen (lekkere combi), maar heb het doel deze week ipv afvallen maar even niet op aankomen gezet. Heb echt heel de dag trek!
Succes vandaag!
We kunnen het! Hier ook dag drie! Het gaat best redelijk (overdag). Na mijn werk is het nog wel stom! Ik ben ook aan het lijnen (lekkere combi), maar heb het doel deze week ipv afvallen maar even niet op aankomen gezet. Heb echt heel de dag trek!
Succes vandaag!
woensdag 28 november 2012 om 14:42
quote:campari schreef op 25 november 2012 @ 20:21:
[...]
En bedankt hè voor deze onsympathieke reactie.
Ik reageer later wel weer.
Het komt misschien niet leuk over, maar ik begrijp het echt wel. Je schrikt je te pletter omdat je vriendin longkanker heeft, en dan koop je een pakje sigaretten... Dat vind ik ook bizar.
Ik ben zelf ook gestopt, al zes jaar nu. Ik had er genoeg van, dat gehakketak van wel/niet roken, stoppen/beginnen e.d. Heb tegen mezelf gezegd: wat er ook gebeurt, er wordt niet meer gerookt. En dat hielp. NIET meer die discussie aangaan met jezelf. Omdat je (on)bewust de optie om er weer eentje op te steken openhoudt, ga je weer voor de bijl. Niet meer opsteken.
[...]
En bedankt hè voor deze onsympathieke reactie.
Ik reageer later wel weer.
Het komt misschien niet leuk over, maar ik begrijp het echt wel. Je schrikt je te pletter omdat je vriendin longkanker heeft, en dan koop je een pakje sigaretten... Dat vind ik ook bizar.
Ik ben zelf ook gestopt, al zes jaar nu. Ik had er genoeg van, dat gehakketak van wel/niet roken, stoppen/beginnen e.d. Heb tegen mezelf gezegd: wat er ook gebeurt, er wordt niet meer gerookt. En dat hielp. NIET meer die discussie aangaan met jezelf. Omdat je (on)bewust de optie om er weer eentje op te steken openhoudt, ga je weer voor de bijl. Niet meer opsteken.

woensdag 28 november 2012 om 14:49
Hier inmiddels al 2 maanden sigaretvrij. Ik kan je zeggen dat na ongeveer 3 weken / een maand, je nietmeer bezig bent met die sigaret. Enfin, toen realiseerde ik me op een dag dat ik een hele dag niet aan roken had gedacht en sindsdien is het ook opgehouden. De valkuil bij het stoppen is dat je het als een gemis gaat zien, dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk om gestopt te blijven. Dus, wees blij dat je nietmeer stinkt en proeft naar een asbak en niet meer fanatiek op zoek naar stinkstokken gaat als jouw pakje op is op een zondagavond in het midden van de feestdagen.

woensdag 28 november 2012 om 18:55
Dag 3! Overdag ging super goed, nu wel weer irritant. Oja, en ik heb sinds gisteren toch last van pukkels! Dat heb ik dus echt nooit! Zou dat van het stoppen kunnen zijn? Vriend heeft vandaag ook niet gerookt en daar ben ik echt super blij mee! Hoop echt dat hij ook doorzet!
Hoe gaat het bij jullie?
Tuya, kon je maar zo makkelijk een paar kilo geven he
Tineke, hoe ging het vandaag?
Hoe gaat het bij jullie?
Tuya, kon je maar zo makkelijk een paar kilo geven he
Tineke, hoe ging het vandaag?
woensdag 28 november 2012 om 20:22
Hier ook dag drie. Gaat goed, zeker overdag. Nu is het lastig. Ik begin enorm te hoesten... alle rotzooi eruit denk ik. Zo is het ook met jou pukkels workit. Je lichaam houdt schoonmaak! (dat denk ik echt).
Volhouden dames. Het moet eens lukken!
Ook bedankt voor de steuntjes in de rug hier van de al-gestopten.
Liefs famke.
Volhouden dames. Het moet eens lukken!
Ook bedankt voor de steuntjes in de rug hier van de al-gestopten.
Liefs famke.
tsja.....
woensdag 28 november 2012 om 21:53