Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag allemaal. Ik ga voor dag 2
Ik gebruik pleisters, deze haal ik eraf voor de nacht, anders slaap ik helemaal niet.

Uit eerdere pogingen weer ik dat slapen echt een ramp is.

Dus lees mee met de slaaptips.
ik stop met hulp van Zyban.En voor de echt moeilijke momenten heb ik niquitin in huis(zuigtablet).

Alleen idd dat slapen,de ergste nachtmerrie's,en gewoon veel wakker liggen.

Heb nu voor de nacht oxazepam gekregen,maar vannacht hielp dat geen f*ck....

Dag twee vandaag.....ga druk aan het schilderen in huis,dus afleiding heb ik.Alleen de avonden vindt ik moeilijk!!
Hoe ging het vandaag Lady en Tineke?

Hier ging het redelijk. Overdag heb ik het zo druk met werk dat het eigenlijk niet eens moeilijk was. Nu net gegeten en nu is het wel weer lastig. Al ben ik onverklaarbaar wel wat positiever dan gisteren. Hopelijk hou ik dit vast! Vriend heeft vandaag toch ook weer gerookt. Ik hoop dat hij ook snel doorzet!

Vanavond maar vroeg naar bed! Beetje slaap inhalen want ik ben wel gaar!

Oja, nog een voordeel van niet roken! Mn huis wordt echt super opgeruimd. Ipv doelloos met een peuk op de bank hangen doe ik nu sneller nog ff de vaat wegruimen, een was draaien etc.
Ik eet normaal geen of weinig chocola... Da's nu wel anders! Maar vandaag ging goed.
Fijn dat het goed ging Djazz!
Goedzo Djazz en workit!!! Nog 1,5 uur en ik heb er ook twee dagen opzitten. Gaat wel aardig goed (wel rode wijn en chips gehaald... beloon ik mezelf straks mee, ook fout, maar beter dan roken). Het begin is er weer.
tsja.....
Die twee dagen grens hou ik ook aan. Ik heb gelezen dat de nicotine dan uit je lijf is. Dus als ik nu weer begin zit het echt 100% alleen nog maar tussen mn oren! Haha, maar ik geloof alles wat ook maar een beetje kan motiveren.

Geniet van je wijn en je chips!
Dit is avond 3, maar ik vind er geen ruk meer aan! Ik heb nog een pakje liggen en verheug me er echt al op. Overdag zo goed als geen last gehad en eigenlijk 0 ontwenningsverschijnselen.

k mis gewoon iets :(
Goed gedaan van jullie, hier minder goed.

Schaam me wel, maar vertel het maar eerlijk, vanavond 1 sigaret gerookt. Heel zwak van mij, stond buiten met collega's en heb er 1 gebietst.

Nu slapen, en morgen NIET roken.

Succes allemaal morgen.
Ik wil er echt heel graag vanaf, al lijkt dat nu misschien niet zo. Ik rook(te) zo'n 30 sigaretten per dag, en dat al ongeveer 30 jaar lang.

Nu moet het genoeg zijn. Wil niet meer stinken naar sigarettenrook, ongelooflijk veel geld aan uitgeven, geen piepende ademhaling, wakker worden en denken ik moet roken, geen slijm ophoesten als ik aan het sporten ben, en kan nog tig redenen bedenken. Die rook rimpels in mijn gezicht zitten er (helaas) al wel

Ik wil ook zo graag zeggen: nee dank je, ik rook niet, en dan niet toch smachten naar die peuk.

Dit is wat ik wil, maar wat ben ik ongelooflijk chagerijnig. Blehhhh
Nou, ik heb er 1 opgestoken en zo lekker was het niet meer. Ik mis niet de rook, maar het 'iets om handen hebben' denk ik. Ik heb em opgerookt maar zonder in te ademen. Zo ben ik ook ooit begonnen en zo stop ik ook.

Ben wel stinkchagrijnig trouwens. En veel kramp en tintels in m'n handen.
Succes allemaal vandaag.

Een nieuwe niet roken dag
Tuya, jammer van die ene, maar wees blij dat ie eigenlijk niet eens lekker was.

Voor vandaag goed onthouden, het is niet lekker.

Dat roep ik nu al vanaf 05.00uur tegen mezelf, waar zit die knop in mijn hoofd.
Nou ik ga er weer voor. An sich goed geslapen (5 uurtjes), wel veel kramp in m'n kaken. Zou ik weer knarsen?

Behoefte om te roken is trouwens 0

Volgens mijn teller heb ik 53 sigaretten laten liggen en zo ¤15 bespaard. Drieënvijftig! In 2,5 dag! Best goor eigenlijk, en maar klagen over allerlei kwaaltjes...

Succes!!!
Goed dat jullie er weer tegenaan gaan! Toen ik hier van de week kwam biechten dat ik er toch weer 1 op had realiseerde ik me dat ik me slecht voel omdat ik niet rook, maar dat ik me nog veel slechter voel door wel te roken. Dat eerste gevoel gaat weg terwijl ik nooit een tevreden roker ga worden.

We kunnen het! Hier ook dag drie! Het gaat best redelijk (overdag). Na mijn werk is het nog wel stom! Ik ben ook aan het lijnen (lekkere combi), maar heb het doel deze week ipv afvallen maar even niet op aankomen gezet. Heb echt heel de dag trek!

Succes vandaag!
Tuya, djees mijn teller staat ook op zoiets..... Gatver!
Haha, ik ben juist aan het aankomen, ik wil er graag 5 kilo bij. Iemand?
quote:campari schreef op 25 november 2012 @ 20:21:

[...]

En bedankt hè voor deze onsympathieke reactie.

Ik reageer later wel weer.

Het komt misschien niet leuk over, maar ik begrijp het echt wel. Je schrikt je te pletter omdat je vriendin longkanker heeft, en dan koop je een pakje sigaretten... Dat vind ik ook bizar.

Ik ben zelf ook gestopt, al zes jaar nu. Ik had er genoeg van, dat gehakketak van wel/niet roken, stoppen/beginnen e.d. Heb tegen mezelf gezegd: wat er ook gebeurt, er wordt niet meer gerookt. En dat hielp. NIET meer die discussie aangaan met jezelf. Omdat je (on)bewust de optie om er weer eentje op te steken openhoudt, ga je weer voor de bijl. Niet meer opsteken.
Hier inmiddels al 2 maanden sigaretvrij. Ik kan je zeggen dat na ongeveer 3 weken / een maand, je nietmeer bezig bent met die sigaret. Enfin, toen realiseerde ik me op een dag dat ik een hele dag niet aan roken had gedacht en sindsdien is het ook opgehouden. De valkuil bij het stoppen is dat je het als een gemis gaat zien, dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk om gestopt te blijven. Dus, wees blij dat je nietmeer stinkt en proeft naar een asbak en niet meer fanatiek op zoek naar stinkstokken gaat als jouw pakje op is op een zondagavond in het midden van de feestdagen.
Dag 3! Overdag ging super goed, nu wel weer irritant. Oja, en ik heb sinds gisteren toch last van pukkels! Dat heb ik dus echt nooit! Zou dat van het stoppen kunnen zijn? Vriend heeft vandaag ook niet gerookt en daar ben ik echt super blij mee! Hoop echt dat hij ook doorzet!

Hoe gaat het bij jullie?

Tuya, kon je maar zo makkelijk een paar kilo geven he

Tineke, hoe ging het vandaag?
Gogogo iedereen, ik leef met jullie mee! Workit, goed van je vriend! Stel je eigen eisen niet te hoog met afvallen nu enzo...

Fru1t3lla, fijn he? Als je over die drempel heen bent!
Hier ook dag drie. Gaat goed, zeker overdag. Nu is het lastig. Ik begin enorm te hoesten... alle rotzooi eruit denk ik. Zo is het ook met jou pukkels workit. Je lichaam houdt schoonmaak! (dat denk ik echt).

Volhouden dames. Het moet eens lukken!

Ook bedankt voor de steuntjes in de rug hier van de al-gestopten.

Liefs famke.

tsja.....
Dag 3, avond 4. Heb tot nu toe redelijk afleiding gehad, kom net terug van een etentje.

Ik vraag me al een paar dagen iets af. Wat doe je in godsnaam 's avonds op de bank na een lange dag werken? Ik rookte altijd. En nu? Ik weet het even niet hoor...
Glas wijn

Beter idee: kop thee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven