Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal vandaag!

Dag 4 voor mij alweer.. Het gaat redelijk..

Heb momenten.. Met name na koffie en eten.

Wil me koffie er zeker niet voor laten staan!

Ohja en als me vriendinnen in de buurt zijn, ze roken bijna allemaal pffff
Sense, naar he die rokende vriendinnen.. Dat herken ik wel, nog steeds trouwens

Flower power, wat een geweldige motivatie om te stoppen, en wat lief vna je vriend dat hij je zo steunt
Mika, fijn dat het werkt voor jou! Voor mij is het denk ik minder geschikt. Ik gebruik nu ook geen pleisters bijvoorbeeld omdat ik zo snel mogelijk die nicotine (verslaving) uit mijn lijf wil. Maar dat werkt voor iedereen anders natuurlijk.

Nettel, mis jij het nog wel eens eigenlijk?

Flowerpower, succes! Fijn dat je vriend zo goed meehelpt!

Sense, dag 4 alweer! Gaat goed!

Hier ook weer dag 4. Gelukkig gaat het nu wel redelijk. Voor vriend is dit dag 2! En dit maakt het voor mij echt makkelijker gelukkig.
Ik ben ook eindelijk gestopt met roken!! Nu al 5 weken om precies te zijn.. De eerste week was het moeilijkst en vooral na een week toen ik op een verjaardag was waar iedereen maar dan ook echt iedereen rookte!! Wijntje in de ene hand en in de andere hand.. euhh ja niks!!! Heel onwennig haha maar heb gelukkig een goede motivatie wat helpt want ik wil graag zwanger worden!! Anders had ik het denk ik niet gekund!

Heeel veel succs iedereen!
Ik heb nu niet eens trek in een sigaret, maar ik voel me onwijs onrustig. Ga zo maar ff iets nuttigs doen. Blehhh, was het maar een paar weken verder :(
Ik slurp me echt helemaal ziek aan thee. Kun je ook een theeverslaving ontwikkelen? Of een smintverslaving? Pff...
Nou thee is wel een idee, maar.... als ik 's avonds heel veel thee drink dan moet ik er helemaal 100 x uit als ik wil slapen. En slapen is al zo moeilijk. In slaap vallen niet, maar in slaap blijven wel. Haha, ik heb zelfs mijn kerstkaarten al geschreven. Gewoon om bezig te blijven. Heb verschillende sieraden gemaakt (kerstcadeautjes), mijn huis glimt, mijn kerstboom staat, mijn kast is opgeruimd, de strijk is weg, laatjes opgeruimd, administratie is weg. Hahaha, nou ja, dat is dan wel het positieve van niet roken.
Heb snel bijgelezen. Sorry even een korte post (morgen reageer ik beter). Al dag acht vandaag. Ik heb enorm last van mijn keel en bovenste luchtwegen. Hoest me rot (kriebelhoest). Heel vervelend.

Hertje: nog van harte. Hoe gaat het?

Workit: Goed bezig!

Ik heb nog niet echt last van de schoonmaakkriebels (zou wel goed zijn....). Maar drink ook heel veel kopjes thee.

Tot morgen, gooi de jeugd op bed en ga vergaderen.

Groet famke.
tsja.....
Ik ga m'n frustraties er uit sporten. Succes vanavond
Ik heb dag 4 alweer bijna overleefd vandaag!

Het gaat best oké, het zijn echt momenten..

Met name na de koffie en na het eten!
Ik heb trouwens ook echt al veel meer smaak!

Ik zou alles wel lusten nu!

Ik ben al vaker gestopt.. En zocht elke keer mijn vervanging in eten.. En kwam dan een paar kilo aan.. Nou precies die paar kilo die ik dus NIET wil aankomen.. Dus dan begon ik maar weer en vlogen ze er weer af.

Ik ga nu dus ook echt proberen niet meer te gaan eten/snoepen. Pfff moeilijk hoor zeker savonds voor de tv :(
quote:workit schreef op 03 december 2012 @ 18:02:

Nettel, mis jij het nog wel eens eigenlijk?

ik heb de laatste maand weer af en toe momentjes, daarom nu ook wel handig om een beetje met jullie mee te lezen en te schrijven. No offence; maar als ik jullie zo hoor over afkicken weet ik helemaal zeker dat ik nooit meer een sigaret opsteek

Die momentjes zijn trouwens heel licht, en duren maximaal een halve minuut. Meer een soort verbazing van het type "hey, een sigaretje zou nu wel lekker zijn".. Er zijn geen momenten meer dat ik er echt van baal dat ik niet meer rook. Die kan ik me ook amper herinneren; ik was er wel van overtuigt dat stoppen met roken een goede keuze was.
Ik spaar kilo's! Ik wil er nog 5, komt u maar!
Dank voor de felicitaties!

Hier dag 3 dat ik gestopt ben. Het gaat me heel goed af eigenlijk. Maar ik heb dan ook een goede reden natuurlijk.

Ik had vanmiddag in de auto en vanavond na het eten even een lastig momentje.

Maar eigenlijk is dat niet meer dan even een steekje van verlangen, en daarna relativeer ik het weg.

Mijn vriend is ook gestopt, die heeft het er moeilijker mee.

We slapen beiden erg slecht. Ik word vaak wakker. Volgens mij is dat gebrek aan nicotine.

Ik heb veel last van kriebelhoest en last van mijn keel. Hoort dat ook bij stoppen?
Antwoord op je laatste vraag: JA!

Wat goed dat je vriend ook is gestopt.

Vergeet niet dat je stopmoment samenviel met het moment dat je wist dat je zwanger was, dus je 'ontwenningsverschijnselen' kunnen aan allebei worden toegeschreven
quote:Tuya schreef op maandag 03 december 2012 22:21 Ik spaar kilo's! Ik wil er nog 5, komt u maar!
quote:sense83 schreef op maandag 03 december 2012 23:26
Gaat niet helemaal lekker met dat quoten geloof ik...

@Tuya

Als je het volhoud om te stoppen kom je vast aan in gewicht.. Dat zie je bijna bij iedereen gebeuren die stopt!

Over die keelpijn en kriebelhoest kan ik gelukkig nog niet mee praten.. En slaap gelukkig ook prima!
En dag 5 zit er ook op! Gelukkig, ben het zat. Hoe gaat het bij jullie?
Ook ik heb dag 5 overleefd, inclusief rokende vriendin die op de koffie kwam! Moeilijkste moment tot nu toe!
Ik heb vandaag mn opgespaarde geld bij ikea uitgegeven
Hallo allemaal,

Ik wil ook super graag stoppen met roken, en wil dit graag as maandag gaan doen. Ik ga een lijst maken met de voordelen van het stoppen met roken. Deze lijst zal ik zichtbaar ergens ophangen, om zodoende gemotiveerd te blijven tijdens de moeilijke momenten. Daar ga ik me deze week dus actief mee bezig houden, alvorens ik echt ga stoppen!
Succes!
Miss1234, ik las dat je je ook goed kan voorbereiden door nu je rookgedrag te veranderen. Dan 'wen' je alvast een beetje aan het niet roken.

Bijv. Rook je elke avond na het eten een sigaretje? Sla die dan over. Ga eerst afwassen ofzo. Zorg dat je afleiding hebt, én dat je dus je gebruikelijke rookgewoonten doorbreekt.
Hier had ik vandaag echt zin in een peuk. Maar ik heb mijn rokende collega's het verboden om mij een sigaret te geven. Daar kan ik ze ook in vertrouwen, dat scheelt.

Ik mág ook niet, en dat helpt echt.

Appels eten helpt bij mij ook, vooral een beetje zure appels. Dan heb je toch een beetje 'prikkelend mondgevoel' én je bent bezig. Ik snij mijn appel namelijk in stukjes, zijn mijn handen ook lekker bezig, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven