Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

zaterdag 24 november 2012 om 09:43
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?

maandag 3 december 2012 om 18:02
Mika, fijn dat het werkt voor jou! Voor mij is het denk ik minder geschikt. Ik gebruik nu ook geen pleisters bijvoorbeeld omdat ik zo snel mogelijk die nicotine (verslaving) uit mijn lijf wil. Maar dat werkt voor iedereen anders natuurlijk.
Nettel, mis jij het nog wel eens eigenlijk?
Flowerpower, succes! Fijn dat je vriend zo goed meehelpt!
Sense, dag 4 alweer! Gaat goed!
Hier ook weer dag 4. Gelukkig gaat het nu wel redelijk. Voor vriend is dit dag 2! En dit maakt het voor mij echt makkelijker gelukkig.
Flowerpower, succes! Fijn dat je vriend zo goed meehelpt!
Sense, dag 4 alweer! Gaat goed!
Hier ook weer dag 4. Gelukkig gaat het nu wel redelijk. Voor vriend is dit dag 2! En dit maakt het voor mij echt makkelijker gelukkig.
maandag 3 december 2012 om 18:17
Ik ben ook eindelijk gestopt met roken!! Nu al 5 weken om precies te zijn.. De eerste week was het moeilijkst en vooral na een week toen ik op een verjaardag was waar iedereen maar dan ook echt iedereen rookte!! Wijntje in de ene hand en in de andere hand.. euhh ja niks!!! Heel onwennig haha maar heb gelukkig een goede motivatie wat helpt want ik wil graag zwanger worden!! Anders had ik het denk ik niet gekund!
Heeel veel succs iedereen!
Heeel veel succs iedereen!

maandag 3 december 2012 om 19:03
Nou thee is wel een idee, maar.... als ik 's avonds heel veel thee drink dan moet ik er helemaal 100 x uit als ik wil slapen. En slapen is al zo moeilijk. In slaap vallen niet, maar in slaap blijven wel. Haha, ik heb zelfs mijn kerstkaarten al geschreven. Gewoon om bezig te blijven. Heb verschillende sieraden gemaakt (kerstcadeautjes), mijn huis glimt, mijn kerstboom staat, mijn kast is opgeruimd, de strijk is weg, laatjes opgeruimd, administratie is weg. Hahaha, nou ja, dat is dan wel het positieve van niet roken.
maandag 3 december 2012 om 19:09
Heb snel bijgelezen. Sorry even een korte post (morgen reageer ik beter). Al dag acht vandaag. Ik heb enorm last van mijn keel en bovenste luchtwegen. Hoest me rot (kriebelhoest). Heel vervelend.
Hertje: nog van harte. Hoe gaat het?
Workit: Goed bezig!
Ik heb nog niet echt last van de schoonmaakkriebels (zou wel goed zijn....). Maar drink ook heel veel kopjes thee.
Tot morgen, gooi de jeugd op bed en ga vergaderen.
Groet famke.
Hertje: nog van harte. Hoe gaat het?
Workit: Goed bezig!
Ik heb nog niet echt last van de schoonmaakkriebels (zou wel goed zijn....). Maar drink ook heel veel kopjes thee.
Tot morgen, gooi de jeugd op bed en ga vergaderen.
Groet famke.
tsja.....
maandag 3 december 2012 om 19:43
Ik heb trouwens ook echt al veel meer smaak!
Ik zou alles wel lusten nu!
Ik ben al vaker gestopt.. En zocht elke keer mijn vervanging in eten.. En kwam dan een paar kilo aan.. Nou precies die paar kilo die ik dus NIET wil aankomen.. Dus dan begon ik maar weer en vlogen ze er weer af.
Ik ga nu dus ook echt proberen niet meer te gaan eten/snoepen. Pfff moeilijk hoor zeker savonds voor de tv
Ik zou alles wel lusten nu!
Ik ben al vaker gestopt.. En zocht elke keer mijn vervanging in eten.. En kwam dan een paar kilo aan.. Nou precies die paar kilo die ik dus NIET wil aankomen.. Dus dan begon ik maar weer en vlogen ze er weer af.
Ik ga nu dus ook echt proberen niet meer te gaan eten/snoepen. Pfff moeilijk hoor zeker savonds voor de tv

maandag 3 december 2012 om 22:00
quote:workit schreef op 03 december 2012 @ 18:02:
ik heb de laatste maand weer af en toe momentjes, daarom nu ook wel handig om een beetje met jullie mee te lezen en te schrijven. No offence; maar als ik jullie zo hoor over afkicken weet ik helemaal zeker dat ik nooit meer een sigaret opsteek
Die momentjes zijn trouwens heel licht, en duren maximaal een halve minuut. Meer een soort verbazing van het type "hey, een sigaretje zou nu wel lekker zijn".. Er zijn geen momenten meer dat ik er echt van baal dat ik niet meer rook. Die kan ik me ook amper herinneren; ik was er wel van overtuigt dat stoppen met roken een goede keuze was.
ik heb de laatste maand weer af en toe momentjes, daarom nu ook wel handig om een beetje met jullie mee te lezen en te schrijven. No offence; maar als ik jullie zo hoor over afkicken weet ik helemaal zeker dat ik nooit meer een sigaret opsteek
Die momentjes zijn trouwens heel licht, en duren maximaal een halve minuut. Meer een soort verbazing van het type "hey, een sigaretje zou nu wel lekker zijn".. Er zijn geen momenten meer dat ik er echt van baal dat ik niet meer rook. Die kan ik me ook amper herinneren; ik was er wel van overtuigt dat stoppen met roken een goede keuze was.
maandag 3 december 2012 om 22:40
Dank voor de felicitaties!
Hier dag 3 dat ik gestopt ben. Het gaat me heel goed af eigenlijk. Maar ik heb dan ook een goede reden natuurlijk.
Ik had vanmiddag in de auto en vanavond na het eten even een lastig momentje.
Maar eigenlijk is dat niet meer dan even een steekje van verlangen, en daarna relativeer ik het weg.
Mijn vriend is ook gestopt, die heeft het er moeilijker mee.
We slapen beiden erg slecht. Ik word vaak wakker. Volgens mij is dat gebrek aan nicotine.
Ik heb veel last van kriebelhoest en last van mijn keel. Hoort dat ook bij stoppen?
Hier dag 3 dat ik gestopt ben. Het gaat me heel goed af eigenlijk. Maar ik heb dan ook een goede reden natuurlijk.
Ik had vanmiddag in de auto en vanavond na het eten even een lastig momentje.
Maar eigenlijk is dat niet meer dan even een steekje van verlangen, en daarna relativeer ik het weg.
Mijn vriend is ook gestopt, die heeft het er moeilijker mee.
We slapen beiden erg slecht. Ik word vaak wakker. Volgens mij is dat gebrek aan nicotine.
Ik heb veel last van kriebelhoest en last van mijn keel. Hoort dat ook bij stoppen?
maandag 3 december 2012 om 23:31

dinsdag 4 december 2012 om 23:34
Hallo allemaal,
Ik wil ook super graag stoppen met roken, en wil dit graag as maandag gaan doen. Ik ga een lijst maken met de voordelen van het stoppen met roken. Deze lijst zal ik zichtbaar ergens ophangen, om zodoende gemotiveerd te blijven tijdens de moeilijke momenten. Daar ga ik me deze week dus actief mee bezig houden, alvorens ik echt ga stoppen!
Ik wil ook super graag stoppen met roken, en wil dit graag as maandag gaan doen. Ik ga een lijst maken met de voordelen van het stoppen met roken. Deze lijst zal ik zichtbaar ergens ophangen, om zodoende gemotiveerd te blijven tijdens de moeilijke momenten. Daar ga ik me deze week dus actief mee bezig houden, alvorens ik echt ga stoppen!
woensdag 5 december 2012 om 18:21
Miss1234, ik las dat je je ook goed kan voorbereiden door nu je rookgedrag te veranderen. Dan 'wen' je alvast een beetje aan het niet roken.
Bijv. Rook je elke avond na het eten een sigaretje? Sla die dan over. Ga eerst afwassen ofzo. Zorg dat je afleiding hebt, én dat je dus je gebruikelijke rookgewoonten doorbreekt.
Bijv. Rook je elke avond na het eten een sigaretje? Sla die dan over. Ga eerst afwassen ofzo. Zorg dat je afleiding hebt, én dat je dus je gebruikelijke rookgewoonten doorbreekt.
woensdag 5 december 2012 om 18:24
Hier had ik vandaag echt zin in een peuk. Maar ik heb mijn rokende collega's het verboden om mij een sigaret te geven. Daar kan ik ze ook in vertrouwen, dat scheelt.
Ik mág ook niet, en dat helpt echt.
Appels eten helpt bij mij ook, vooral een beetje zure appels. Dan heb je toch een beetje 'prikkelend mondgevoel' én je bent bezig. Ik snij mijn appel namelijk in stukjes, zijn mijn handen ook lekker bezig, haha!
Ik mág ook niet, en dat helpt echt.
Appels eten helpt bij mij ook, vooral een beetje zure appels. Dan heb je toch een beetje 'prikkelend mondgevoel' én je bent bezig. Ik snij mijn appel namelijk in stukjes, zijn mijn handen ook lekker bezig, haha!