Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Is het je zonder gelukt workit?
tsja.....
Ik heb weekendverlof, dus begin morgen opnieuw met tellen :(
[quote]famke76 schreef op 30 november 2012 @ 22:48:

Is het je zonder gelukt workit?[/quote

Ja gelukkig wel! Ik had er gisteren één vast! Maar ik heb hem net op tijd terug in het pakje gestopt. Ik moet ze ook eigenlijk niet in de buurt hebben! Jij ook nog steeds rookvrij?

Balen Tuya! Succes vandaag!
Goed van je workit! Echt supergoed. Mijn man rookt (al jaren) niet meer. Dus ik heb gelukkig die verleiding niet zo erg. Niets in huis in elk geval. Het gaat hier goed. Al was ik gisteravond in de reclames van the voice of H. steeds geneigd naar buiten te gaan...

Heb wel last van keelpijn en van mijn longen, dat schijnt erbij te horen.
tsja.....
Hallo, dappere stoppers!

Ik ben al meer dan een jaar aan het roepen: ' ik moet echt stoppen met roken'.

Ik rook een pakje per dag, vriend ook, laatste tijd veel last ervan als ik s ochtends wakker werd en daarna de strijd in mijn hoofd:

'Nee, niet roken! Ja, wel roken, zin in roken! Oké, pas na 17 uur roken! ......'

Nou, die strijd verloor ik altijd van mezelf.

Maar nu! Gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen!

Holy fuck!

Ik heb de laatste 5 uit mijn pakje mogen roken van mezelf gisteravond, en vandaag niet meer.

Vanochtend gaat het nog heel prima. Ik vind het wel eng, spannend, etc.

Graag schrijf ik mee!

Ik heb net bedacht dat ik wel een spaarpot kon neerzetten en die vullen met het geld dat ik uitspaar. Daar kan ik dan wat leuks voor kopen voor de baby.

(Oh holy fuck... EEN BABY!!!!!)
Congrats
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!

Zoooo ik heb het ff zwaar!! Morgen gaat vriend opnieuw stoppen. Dus nu zeggen mijn nicotinemonsters 'ach joh, vanaf morgen kan het niet meer, dus wat maakt het uit'. Maar zo werkt het natuurlijk niet :(

Ik ga gewoon niet roken. Maar stom is het nu wel.
Kom op Workit, je kunt het! Gewoon niet doen en als je denkt dat je het echt niet meer trekt ga je je tanden poetsen of een rondje lopen!
Of stel je dit beeld voor, misschien helpt het jullie de verleiding tot een sigaret weerstaan. Zit hier bij mn schoonmoeder op de bank die af en toe een gatverdamme partij slijm zit te hoesten van t roken het is niet om aan te horen. Ze is jonger dan mijn moeder maar ziet er zeker 5 jaar ouder uit. Echt dit wens ik niemand toe, bsucah!

Heel veel succes bij het stoppen met roken! Op naar de frisse lucht!
Thanks Techniek, het is gelukt! Ik heb niet gerookt, dus volgens de nieuwe telling vandaag dag 3.

Bedankt voor de motivatie Swanlady

Famke, hoe is het met je keelpijn? Ik heb ook last van mijn keel! Begin gelukkig wel weer een normale huid te krijgen.

Tuya, hoe gaat het?
Ik eh... Tja... Morgen stop ik weer :( kan wel janken.
Balen Tuya! Succes morgen! Vandaag is pas net begonnen, het hoeft nog geen verloren dag te zijn. Maar je moet er natuurlijk wel achter staan. Het is ook gewoon een rotverslaving!
Work-it, knap hoor dat je niet gerookt hebt.

Een kennis van mij ging altijd een appel eten s ze wilde roken. Je moet echt iets hebben om je af te leiden.

Hier in huis staat sinds gisteren een bak met lolly's. Maar ik moet zeggen dat ik het nog wel aardig goed red. Ik had gisteren twee momenten waarop ik dacht: NU wil ik een sigaret, maar dat ebte snel weg.

Thuya, niet huilen, je hebt de wil, dat is al meer dan het halve werk!

Nu de manier nog vinden!
Op sommige momenten vraag ik me dan echt af wat andere mensen doen! Na het eten, 's avonds op de bank, in pauzes. Nou ja. Ik ben nu als een malle m'n huis aan het poetsen. Nog niet gerookt vandaag, ik wil een fris en schoon huisje als ik klaar ben. Jeweetwel, zonder rooklucht
S avonds op de bank:

Knutselen (breien, vingerhaken, borduren, kraaltjes rijgen, iets waarmee je je handen bezig houdt)

Een appeltje eten, heel langzaam, in stukjes snijden, schillen etc.

Leren jongleren (haha)

Koop een spelletje waarmee je constant moet frummelen, denk: rubix cube

Strijk al je kleren heel netjes.

Ik rookte sowieso al niet in huis, dus ik had al niet dat ik rookte tijdens tv kijken. Wel tijdens de reclame, maar dan moest ik eert het balkon op.
's Avonds op de bank: Wordfeut! Als manlief tijdens reclame's gaat roken ga ik woordjes neerleggen.

Meteen na het eten: afwassen. Nee hier in huis helaas geen vaatwasser dus ik was met de hand af. Wilde ik voorheen het nog wel eens laten staan, of pas laat afwassen. Toen ik begon met niet meer roken deed ik de afwas meteen na het eten.
Ja, op een of andere manier is mijn huis ook schoner. Niet dat het vies was, maar ik maak gelijk schoon uit afleiding.

Ik moet zeggen dat ik me afgelopen week echt heel goed voelde. Daarnaast had ik 30 euro bespaard. Alleen maar voordelen, en tóch wil het gewoon niet tot me doordringen.

Maar vandaag gaat het goed. Nog even dweilen en dan lekker filmpje kijken in mijn schone, frisse en rookvrije huisje
Hallo allemaal,

Ik lees al maanden mee op dit forum..

Maar nu ik sinds afgelopen vrijdag gestopt ben met roken "moest" ik hier wel reageren!

Pffff wat is het toch moeilijk na 15 jaar flink roken.. Maar het moet, ik wil het!

Ik hoop hier dus af en toe ook een stok achter de deur te vinden.. En wens jullie uiteraard ook succes.. Hou vol allemaal!
quote:Tuya schreef op zondag 02 december 2012 13:48 Ja, op een of andere manier is mijn huis ook schoner. Niet dat het vies was, maar ik maak gelijk schoon uit afleiding.

Ik moet zeggen dat ik me afgelopen week echt heel goed voelde. Daarnaast had ik 30 euro bespaard. Alleen maar voordelen, en tóch wil het gewoon niet tot me doordringen.

Maar vandaag gaat het goed. Nog even dweilen en dan lekker filmpje kijken in mijn schone, frisse en rookvrije huisje

Ja dit herken ik dus ook!

Heb de hele dag gesopt vandaag..
Mij is het weer niet gelukt, denk dat ik het niet echt wil nog.
Welkom Sense!

Zo, voor de tweede keer dag 4 vandaag

Ben alleen wel kapot van het slechte slapen, hoop dat dat snel beter gaat.

Succes vandaag weer!
Ik wilde ook van het roken af na 35 jaar te hebben gepaft. Maar het lukte me gewoonweg niet! Had geen doorzettingsvermogen. Maar sinds 2 en halve maand rook ik niet meer met behulp van de e-cig! Dat is een elektronische sigaret, je hebt een battery met een tankje vloeistof, naar behoefte de hoeveelheid nicotine. Ik damp nu low nicotine (6mg) en wil het afbouwen naar 0 nicotine

Toen ik begon met e-roken mocht ik er van mezelf nog gewoon bij roken. Ik wilde die stress niet van stoppen met roken. Na 5 dagen had ik helemaal geen behoefte meer aan een gewone sigaret. Zo opeens! Een wonder was gebeurt! Ik niet meer roken! Ik ben heel blij met mijn damper, ook niet gezond natuurlijk maar in ieder geval gezonder als een sigaret waar 4000 toevoegingen in zitten.

Ik wil het e-roken hier niet promoten want helemaal niet roken/dampen is nog gezonder. Maar heel veel mensen weten niet dat er een "gezonde" alternatief is voor roken.

Succes met stoppen!
Tuya geweldig he? Ik ben mn huis gaan schilderen ik vind het super dat je toch doorgaat!

Verliefdopiemand wat naar misschien ben je er inderdaad nog niet klaar voor... Het is heel moeilijk om te stoppen met roken als je eigenlijk nog stiekem wel een sigaretje zou willen en niet zo nodig hoeft te stoppen...

Hey workit, two times is a charm! Misschien kan je iets als melatonine nemen s avonds om toch in slaap te komen?
Ik wil ook mee schrijven !!!

Ik krijg vanaf dinsdag nieuwe medicijnen , en ik niet rook werken ze waarschijnlijk veeel beter !! Dit is me enige kans als ik nog rook en de medicijnen werken niet zou ik het mezelf kwalijk nemen dat ik er niet alles aan gedaan heb om beter te worden .

Vriend steunt me heel erg. Ik heb nog 1 sigaret en geen geld ! Vriend heeft de bankpassen en het geld meegenomen. Gister boodschappen voor mij gehaald. Als ik opzoek ga is er vast wel geld te vinden maar dat ga ik niet doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven