Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Namen mogen niet dus!!

Alles prima maar als een modje dus dat aangepast heeft dan kan een topicopenster er niet meer bij

Dames ik heb er zo dan al helemaal geen zin meer in dan. Sorry hoor. Net alsof ik weer de namen erbij zou zetten, weet niet eens de namen meer, heb geen fotografisch geheugen.
Majesteit, gefeliciteerd! Weer een stapje verder! Alleen dat afvallen vanwege je dikke vel klinkt een beetje vreemd, zoals Duvelke al zei. Maar met dat afvallen komt het wel goed. Wel fijn dat een arts nu ook inderdaad toegeeft hoe onlogisch het gesteld is met de zorgverzekeringen! Zijn wij dus niet de enigen die er last van hebben!

Brendah, dat is raar! Is er ook een reden gegeven waarom de Mod's zo ingrijpen? Ik begrijp dat het bij sommige topics nodig kan zijn om in te grijpen of aan te passen, maar toch niet in dit topic? En het is ook niet zo dat er hier chirurgen gitzwart gemaakt worden. Maar ook dat je niet meer bij je eigen posting kunt... Vreemd.
smorreges, duvelke en martje, de PC bedoelde eigenlijk te zeggen dat er onder dat vel nog wel vet zat, en dat ik nog best af zou mogen vallen als ik wil....tot een maand voor de OK , de laatste maand mag het niet.maar ja, ik ben ondertussen een jaar stabiel op dit gewicht, (Soms een kilo of 2 meer, soms wat minder. Ik moet alleen opletten dat het niet de verkeerde kant opgaat.) dus ik ben tevreden.

Ik vond de goede man heel reeel en duidelijk. Ik moet niet verwachten het strakke lijf te krijgen van een meisje van 16, maar wel die extra ribbel kwijt. Er komt ook een litteken over de hele breedte van mn buik te zitten, moest ik niet vergeten. En belangrijkste vraag was of ik ook rook !! want in dat geval begon hij er niet eens aan vanwege de wondgenezing !!!! ikke trots, ben er in januari 10 jaar vanaf !!!

Hoe dan ook; gezien de verzekering (ik verzeker iets bij en krijg dan een deel vergoed) neem ik begin januari het besluit, en betaal ook pas in januari. EN dan hoop ik in april geopereerd te worden, en dat kan, want de wachttijd is niet langer dan een week of twee . Behalve in december zei hij, nu willen een heleboel vrouwen ineens opgepimpt worden !!!! Ik heb er vertrouwen in.

almostthere, wat fijn dat je je zo goed voelt, en de kleine ook. wel erg leuk zo he? vooral dat het gewicht nog hetzelfde blijft. Hoop zo voor je dat je dat volhoudt !!! dan ben je na de bevalling zo ineens een kilootje of 10 kwijt !!! niet verkeerd toch?

Brenda zie ik ook ineens dat de namen van de chirurgen weg zijn, waar slaat dat eigenlijk op? alsof het propaganda is ofzo??

maar ach, wat maakt het uit !! we kunnen het elkaar altijd nog vragen.

Ga ik gauw wat boodschappen doen, nieuw tafelkleed halen voor mn oudjes, gaan we morgen ouderwets met het hele gezin de aankomst van de sint bekijken.....

fijne dag allemaal.....
Ah op die manier. Dat is begrijpelijk. Ik neem aan dat je ook niet had verwacht het lijf te krijgen van een meisje van 16 toch? Gewoon een beetje strakker in het vel, zonder alle overhangende hobbels, als ik het goed gelezen heb. Maar wel fijn dat je nu nog even de tijd hebt om, als je dat zou willen, nog wat af te vallen.

Succes met de boodschappen en veel plezier morgen met het kijken naar de intocht!

Van de week heb ik de schema's voor bijeenkomsten bij het NOK gekregen. Niet alleen van het voortraject, maar van het hele traject! Wel even veel informatie in een keer. Maar dinsdag zal er vast uitleg komen. Ben wel heel erg benieuwd!

Goed weekend allemaal!
Majesteit

Fijn dat het zo duidelijk uitgelegd is. Wel weer spannend een operatie ondergaan. Goed dat je er al 10 jaar vanaf bent!!

Supergezonde vrouw dus

M@rtje

Dinsdag de 1e bijeenkomst, spannend maar ook wel leuk.

Weet je vind het gewoon jammer dat het zo moet en dat ze je niet op de hoogte stellen. Heb ook gezegd in een mail dat we er niets mee doen. Volgende keer in een nieuw topic kan het lijstje een aardig stuk korter. Want er zijn veel mensen weg en de namen mogen niet meer.

Gisteren dan mijn winterjas aangetrokken en wat een leuke reacties van de mensen. Toch wil ik nog wel de jas over mijn achterwerk trekken. Dat kan niet meer want is korte jas. Man zegt dan ook: dat hoeft niet meer haha. Dat zit toch nog in koppie.
Hallo Allemaal,

Het is een hele tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, zag net pagina 48, 19aug geloof ik ;) *schaam*

Heb de hele morgen bijgelezen zover ik kon..

Een en ander gebeurd zo te lezen..

Na mijn laatste post ben ik nu totaal 40kilo afgevallen met mijn maagbandje en het eten ging gelukkig allemaal stukken beter als ik maar de tijd nam/neem.. Was blij dat ik toch de stap toen had genomen om er iets uit te laten halen.. 1 Dec heb ik weer naar Beverwijk want ik ben eindelijk zwanger na 3jaar.. Gelukkig is het allemaal toch nog spontaan gebeurt en ben nu ruim 18weken.. Ik weet niet of mijn bandje helemaal leeg wordt gehaald of voor de helft maar goed dat zullen we dan wel zien.. Ik heb al telefonisch contact gehad met de dietiste want ik vind het toch beetje eng worden dat ik straks niet meer kan 'leunen' op mn maagbandje en dat ik teveel ga eten.. Oke het ligt natuurlijk helemaal aan mezelf maar toch..

Ik ben nu bijna 3 kilo aangekomen en 30nov ga ik weer voor controle bij de verloskundige dus hopelijk is er niet al te veel bijgekomen is want die kilo's die erbij op komen vind ik toch wel een drama ook al moet ik super blij zijn dat we eindelijk zwanger zijn.. Na mijn zwangerschap ga ik natuurlijk weer helemaal er tegenaan want mijn doel was immers -50kilo dus ik was er bijna ;)

@ Almostthere, Ik las dat ook jij zwanger bent met een maagbandje, hoe ervaar jij het allemaal?? Ik weet niet hoever je bent maar gaat het met eten goed en de kilo's?

@ de rest, wat super dat het allemaal goed gaat voor zover ik heb kunnen lezen ;)

Groetjes..
Navata, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Brendah, dat over het achterste heen trekken van kleding zit er zo ingebakken dat het een automatisme is. Zal inderdaad nog wel even duren voordat dat eruit is. Maar wel fijn dat man zegt dat het niet nodig is!

Hier een hele drukke week achter de rug. Begonnen met een nieuwe baan, de eerste bijeenkomst bij het NOK en voor het eerst naar een nieuwe tandarts. Gelukkig ben ik vandaag vrij en kan ik lekker gaan genieten van mijn weekend. Dinsdag voor de POS naar het ziekenhuis. Ben benieuwd!

Goed weekend!
smorreges, tjonge jonge, alweer een zwangere !! gefeliciteerd !! wordt het hier straks een heel ander forum !! met van alles door elkaar, ook gezellig dus.

ben ik na mn bezoek aan de kaakchirurg dinsdag weer vloeibaar, was ik toch helemaal vergeten !!! dus zit nu maar aan de vla met cornflakes, prak de bananen weer , eet soep met knapperbolletjes die zacht zijn, en moet nu maar weer eens wat echte dingen gaan bedenken. misschien wat boerenkool vanavond.

wens ik iedereen vast een fijn weekend !!
Goedemiddag allemaal,

@Majesteit, ja het wordt hier inderdaad dadelijk een zwangerschap met maagbandje blog.... maar het is inderdaad gezellig om alles met elkaar te delen en te bespreken.

Kaakchirurg...bah maarja, je bent er weer vanaf! Nog even door bikkelen en dan kan je zo weer normaal eten.

@navata, ik ben nu bijna 13 weken zwanger en het gaat goed. Mijn maagbandje had ik net , dus die was nog niet opgespoten, dus het eten gaat goed. Ik let wel op dat ik niet teveel eet en gezond eet. En tot nu toe gaat dat heel goed, nog niks aangekomen, en toch aan mijn zwangerschap gekke verlangen ingegeven, maar met maten. Heb veel trek in zoete dingen opeens, maar hou het dan ook echt bij 1 of 2 koekjes ipv een rol!

Ik ben nog steeds onder de indruk dat ik echt zwanger ben, vandaag weer echo gehad en de kleine weer gezien, was druk aan het bewegen, dan geloof ik het weer. Ik heb het jarenlang geprobeerd maar het lukte maar niet...en zo ben je weken na je operatie, net de eerste kilo's er vanaf meteen zwanger. Was schrikken, maar we zijn zo enorm blij!

Iedereen fijn weekend
Navata

Gefeliciteerd!!

Hoe is het met iedereen?

Afgelopen dinsdag heb ik de -50 kilo gehaald, precies 50,7 kg in bijna 33 maanden (wel met maagband erbij) Het einddoel komt in zicht. Eerst naar mijn volgende doel
Dat is geweldig Brendah! Bijna 51 kilo eraf, gefeliciteerd!

Hier is het rustig. Morgen naar het ziekenhuis voor de Pre operatieve Screening. Krijg dan ook te horen welke methode de chirurg voor mij de beste optie vindt. Ik ga uit van een GBP, en ik denk de chirurg ook. Maar dat hoor ik morgen wel. Er is ons ook verteld dat we geen pre operatief dieet hoeven te volgen. Ik hoef dus geen 2 weken van tevoren aan de Modifast! Ben ik wel blij mee! Er werd wel aangegeven dat het wel prettig is om proberen af te vallen voor de operatie, of in ieder geval de laatste 2 weken, om de lever te laten krimpen. Gaan we proberen!

Nu is het eerst nog werken vanmiddag, en dan morgen afwachten.
Succes en ook wel veel plezier gewenst morgen.

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.

Ja het is heel veel en had het nooit durven dromen......soms denk ik ben ik het wel echt
Kan niet wachten tot ik op dat moment bent Brendah. Lijkt me zo geweldig.

Het was vandaag erg overweldigend. Heel erg veel informatie gehad over de operatie en alles erom heen. Wat te verwachten, voor -en nadelen, bijwerkingen en complicaties. Ze waren wel enigszinds verbaasd dat ik geen comorbiditeiten heb anders dan mijn verslijtende gewrichten, omdat ik wel in de categorie van mensen met morbide obesitas val. Maar zoals ik vandaag merkte, is dat wel in mijn voordeel. En als alles goed gaat kan ik binnen nu en 3 maanden geopereerd zijn! Nu is het dus verder in het voortraject en dan de oproep voor de operatie afwachten.
M@rtje, heb je ook te horen gekregen welke methode ze voor jou gekozen hebben? Je krijgt idd heel veel info, maar het belangrijkste blijft echt wel hangen.
Martje spannend dus !!! ik moet straks ook nog met het NOK bellen, we zouden in oktober een gesprek hebben met de groep, nooit meer wat van gehoord !!!

verder nog steeds tandtechnisch op de vloeibare toer , (nou ja, eigenlijk is tandtechnisch verlkeerd gekozen, heb nl geen tanden meer) en bijna anderhalve kg kwijt. ergo conclusio; elk pondje gaat toch door het mondje.....aye aye.kwil dus nog meer gaan opletten met wat ik eet. deze week dus weer weinig, en dat moet ik zo houden.

Brenda, ik ben helemaal verbaasd over hoeveel jij al bent afgevallen, helemaal geweldig !!! je ziet er ook goed uit mag ik wel zeggen, trouwens de andere meiden die ik zie op fb ook !!! (al weet deze demente dame nog steeds niet goed wie wie is bij sommigen!!!) maar zoalng niemand mij van de troon stoot is het acceptabel denk ik dan maar.

wens ik jullie een hele fijne dag !!!
Duvelke, ik krijg een GPB. De verpleegkundige dacht dat ik al wist welke methode ik zou krijgen, maar dat moest een chirurg komen vertellen.

Majesteit, succes nog met het vloeibare voedsel!
komt wel goed. vanmiddag alweer controle. maar het ziet er nog wel heftig opgezet uit. dus even spannend, en dan als toetje de fysio. lieve vent, maar wat die handen doen !!! niet zo leuk...en hem bedreigen helpt ook niet zo, is hij niet bang voor !!!

Ben ik al anderhalve kilo afgevallen sinds mn bezoek aan de kaakchirurg vorige week, dus ik probeer vol te houden. is ook weer goed voor mn BWC.

fijne dag leedies
Majesteit

Hoe was de controle?

M@rtje24

GBP dus! Spannend maar hoop dat de 3 maanden snel om zijn.

Duvelke

Hoe gaat het met jou nu na 3 weken?

Hier vanmiddag terugkom-middag gehad. Jammer genoeg waren van onze groep er 6 niet. We hebben yogales gedaan en les bewegen op muziek. Dat laatste vind ik wel erg leuk. Yoga niet echt mijn smaak
smorrges, poe Brendah dat is niet veel, als er 6 afwezig zijn. Hebben jullie ook een verklaring moeten tekenen dat je niet meer dan zoveel keer mag missen? Anders zou je een boete krijgen, had te maken met het feit dat de verzekering alles moet betalen. dus als jij het af laat weten moet je een deel terugbetalen. Ik geloof dat de eerste boete 200 euro was. Wij hadden altijd een blok psycholoog, bewegingsdeskundige en dietiste. Was altijd wel prettig om over van alles te kunnen praten.

Martje GBP dus, mens voor je het weet is het achter de rug...en dan is het kilo's knallen !!!

Heb ik dus gisteren de tandjes wel teruggekregen, maar zitten nog niet lekker omdat de zwellingen nog niet weg zijn. meneer de chirurg heeft ooik aan mn kaak zitten knutselen. Als het maandag nog niet beter zit moet ik terugkomen.

is het hier nog steeds grijs buiten, maar wens jullie een warme dag toe !!!
Brendah, hier gaat alles goed. Ben na de ok nog 4 kg kwijt, gaat dus de goede kant op. Ben nu alleen ontzettend verkouden en dat is niet fijn.
Majesteit

Hier moesten we er ook voor tekenen. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant zegt niets over die er wel waren maar over mensen die er niet waren (uitgezonderd zieke)

Wij hebben ook die blokken, erg fijn.

Hoop dat de zwellingen afnemen en je niet terug hoeft.

Duvvelke

Dat is niet fijn verkouden. Je gaat lekker is toch meer dan 1 kg per week
Oeh Majesteit, klinkt nog best wel pijnlijk allemaal. Ik duim voor je dat de zwelling afneemt! Wij hebben (nog) geen verklaring hoeven ondertekenen over het missen van bijeenkomsten. Wat ons wel is verteld, is dat wij maar 2 bijeenkomsten mogen missen in het voortraject. Zouden we er meer missen zonder geldige reden, wordt de operatie uitgesteld. Nu is het wel zo dat er tussen het NOK en het ziekenhuis miscommunicatie is geweest, waardoor alle POS op dinsdag zijn gepland. Iedereen uit onze groep mist dus sowieso al een keer door de POS. Maar 6 mensen afwezig, dat is inderdaad wel veel!

Duvelke, sterkte met de verkoudheid!
quote:majesteit schreef op 30 november 2012 @ 10:48:

smorrges, poe Brendah dat is niet veel, als er 6 afwezig zijn. Hebben jullie ook een verklaring moeten tekenen dat je niet meer dan zoveel keer mag missen? Anders zou je een boete krijgen, had te maken met het feit dat de verzekering alles moet betalen. dus als jij het af laat weten moet je een deel terugbetalen. Ik geloof dat de eerste boete 200 euro was. Wij hadden altijd een blok psycholoog, bewegingsdeskundige en dietiste. Was altijd wel prettig om over van alles te kunnen praten.

Ik heb zelf niet zoiets ondertekend volgens mij. Maar al had ik dat wel... Onder welke voorwaarden geldt die boete? Wat, als je door omstandigheden verhinderd bent (zoals ziekte, vervoersproblemen die eerder niet te voorzien waren of zo), en wat, als je bijeenkomstdag opeens wordt veranderd door de NOK? Dat laatste heb ik meegemaakt.

Het NOK heeft na een paar bijeenkomsten (postoperatief) de dag veranderd naar een dag waarop ik echt absoluut niet kan. Ik baal er van, maar het is niet naast de deur en ik kan me niet in tweeën splitsen. Heb het overigens wél geprobeerd, maar het ging echt niet.
wench, dat is balen dus, misschien kun je in een andere groep meedraaien die wel op de voor jou goede dag de bijeenkomsten heeft.

En eerlijk is eerlijk, dat wegblijven ivm geldige redenen werd niet meegeteld, dus ook niet de dag dat mijn ouders 60jaar getrouwd waren. Het gaat puur om de baaldagen dat je niet komt.Maar ja, hoe is te bekijken of je niet echt ziek bent bv??

Het is dus meer een principeovereenkomst dat je het natraject volgt, zolang er geen redenen zijn om die dag niet te komen. en terecht ook, heb er veel aangehad, en de verzekering heel wat gekost.
Hallo meiden.

Sorry dat ik zomaar hier kom binnen vallen. Heb overal gezocht naar een forum over een maag verkleining. En kom hier terecht. Ben doorgestuurd door mijn huisarts. Nadat niet hielp. Heb in augustus alles ingevuld met haar.(de huisarts). Heb van de O.B.K. Ook papieren weer retour gekregen en weer ingevuld terug gestuurd. En hoor dus h e l e m a a l niets meer. Een paar X gebeld. Ja u krijgt vanzelf bericht, en maakt u zich maar geen zorgen enz. Maar nu 4 maanden later nog niets. Ik denk erover om deze week nog af te wachten en dan weer eens bellen. Duurde het ook bij jullie zo lang? En wat kan ik verwachten, als ik wordt uitgenodigd voor een gesprek?

Groeten van Coral.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven