Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Nee, zitzak is er nog niet. Ik heb vanmiddag gebeld, en ze hadden 'een explosie aan bestellingen' gehad, dus ze liepen een klein beetje achter. Het wordt morgen, of in ieder geval zaterdag. Kanniewachten!

Houston, gaat het een beetje?

Welterusten allemaal voor straks.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
EV; ben TROTS op je!!!!! Superknap van je! Persoonlijke overwinning!

Steph; jeetje; dat soort kollen van punnik-draden heb ik wel eens gezien, mooi, maar dat is veel werk...! Kan goed 30 km draad in verwerkt zitten... (*ik overdrijf mss een klein beetje* ) Heb je al zoveel..?

Ak: ben benieuwd naar je potjes, maar als je in slaap valt op de bank heb je je rust hard nodig. We zien de foto's wel als je klaar bent. Neem de tijd!
Jemig EV, wat moet jij lang wachten op je zitzak. Echt niet normaal.

Ikbenik, het is niet zo'n kol van een punnikpoppetje hoor. Het is van een punnikplankje (loomknitting) maar ik noem het ook weleens breien. Ik ben gek 50m aan strengen maken

Houston, sorry vergeten te vragen hoe is het ermee?
Ha, ik zie dat je mijn antwoord hebt gezien, Ibi. Even wissen dan. En hmmmmm.. nog steeds geen zitzak! Weer bellen?
Nou, ik zou nu maar niet meer bellen, Ev. Ze hebben al uitgelegd waarom de vertraging was, en het gaat er niet sneller om. Wel balen voor je.

Bij mij is de kruidvat-online-bestelling gelukkig wel op tijd nog binnen gekomen. Het was een gok; maar ze hadden speelgoed met 25% korting, en er stond dat de levertijd 1 of 2 dagen was. (Maarja; ivm sint-drukte hield ik rekening met de mogelijkheid dat het toch best wel eens NA sinterklaas (zondag=de viering bij mn ouders) aan zou kunnen komen. Maar nee; netjes op tijd gelukkig!

Scheelt een hoop sint-stress zo op het laatste nippertje.
Ha nou, ik had dus toch nog gebeld, half uurtje voor sluitingstijd. Ik wilde het toch wel weten vóór het weekend. Eigenaar van zaak heeft nu meer uitleg gegeven (ze doen dus echt alles zelf, de zitzakken maken en bedrukken etc.), maar als het niet voor morgen lukt kan ik zelfs mijn geld terugkrijgen. Maar ja, ik wil liever mijn eigen gepersonaliseerde zitzak..........
EV leert eindelijk lastig te zijn voor zichzelf op te komen
Hahaha! Eerst raad vragen en dan het tegenovergestelde doen...? Je lijkt MIJ wel..!
Het was niet een echte vraag, meer hardop denken
Ik ga dit weekend gevulde speculaas bakken dus net even boodschappen gedaan, heeft appie geen speculaaskruiden. Nou, dan ga ik die wel weer zelf mixen en malen (is ook knutselen toch?)
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:ikbenik schreef op 30 november 2012 @ 17:43:

Hahaha! Eerst raad vragen en dan het tegenovergestelde doen...? Je lijkt MIJ wel..!

Snjokorn, dat is zeker ook knutselen. Breng je een stukje langs als het klaar is? Lekker!

En verder: WEEKEND!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:steph schreef op 30 november 2012 @ 11:48:

Ikbenik, het is niet zo'n kol van een punnikpoppetje hoor. Het is van een punnikplankje (loomknitting) maar ik noem het ook weleens breien. Ik ben gek 50m aan strengen maken

Hé, noem jij mij nou gek?!

Daar ben ik dus al weeeeeeken mee bezig. Heb, as we speak, even punnik pauze maar ga zo weer verder. Ben blij als dat ding af is...
Gaaf kanon. Heb laatst het resultaat van zulks hard werken gezien en wauw, echt mooi. die heb je nu al verdiend.

Akakia: ik zal een fotootje plaatsen. Is dat goed?
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:kanon schreef op 30 november 2012 @ 21:51:

[...]

Hé, noem jij mij nou gek?!

Daar ben ik dus al weeeeeeken mee bezig. Heb, as we speak, even punnik pauze maar ga zo weer verder. Ben blij als dat ding af is...

Ik noem jouw geen gek maar een kanjer ! Ik zou dat nooit kunnen, zegt wel wat van mij.

Snjo, zelf bakken is ook een vak/knutsel.
quote:steph schreef op 30 november 2012 @ 22:25:

[...]

Ik noem jouw geen gek maar een kanjer ! Ik zou dat nooit kunnen,.Hehehehe! L#l je dr maar weer uit!
@Snjo, ik wil nu ook gebakken speculaas. Kan ik een bestelling plaatsen
Zelf speculaaskruiden mixen...Pfoei...Dat klinkt als een ingewikkelde klus. Wat zit er sowieso IN speculaaskruiden...? Ik kom niet verder dan eh...kaneel, waarschijnlijk...? En dan iets heets, mss peper ofzo...? Of nootmuskaat (?)

Knap dat je daar al aan BEGINT! Ik zou dan denken van "Oh, balen, geen speculaas zonder speculaaskruiden, jammer, dan koop ik wel weer iets kant-en-klaar..."
Marels,heb net je sieraden gezien. Wat gaaf!!

Ik was vanmiddag bij de hema en zag daar allemaal feestelijke oorbellen,die je volgens mij leuk zou kunnen gebruiken als hanger aan een van je kettingen.

Zomaar een gedachte, hoor.))

Ik ben helemaal into het mod podgen op het moment en word een beetje gestoord van het feit dat ik in ieder object wel iets te mod podgen zie.

Het is gewoon tè leuk!

Nou dit was mijn bijdrage voor dit jaar. (aangezien ik ca. 1 x per drie maanden eens op het forum kom)

Ik val volgend jaar wel weer binnen.
Known to cause insanity in laboratory mice
Dat vind ik inderdaad ook knap, ik zou dezelfde houding hebben als IBI ik zou niet eens bedenken om zelf gevulde speculaas te maken. Dus sowieso petje af voor jou Sjno.

En ik wil even mijn frustraties kwijt. In mijn forum pauze hebben de kaboutertjes mijn punnikklosje zoek gemaakt. Ik kan hem nergens meer vinden
Balen Kanon!!! K#tkabouters ook altijd...

Wachtwachtwacht, Lys!!! Nou niet weer verdwijnen voor 3 mnd!!!

Vertel nou eens even wat Mod Podge is??? Ik lees regelmatig engelse dingen op pinterest die je met dat spul zou moeten kunnen maken, maar heb geen idee wat het is...!

(*verlos me van dit raadsel!*)
[
Dikke knuffel voor jou dan zwartekat..!

En als Lys het mysterie nou vandaag of morgen niet oplost...Ik kan geen 3 mnd wachten...Wil gewoon weten waar ik dat spul kan krijgen (liefst bij Action/Zeeman/Wibra/Praxis oid, en niet bij een pippoos ivm dat het extra kick geeft als je geen 15 euro hoeft te betalen voor n miniflesje of potje )
Ikbenik))))

Mod podge is een (te duur) product waar je alles mee kunt beplakken. Ik zou je willen adviseren eens op 'mod podge cabinet' te goochelen of 'mod podge decoupage' en dan zie je wat je er zoal mee kunt.

Ik heb inmiddels een kast, fotolijstjes, mijn vreselijk saaie naaibenodigdhedendoos (kan niet op het woord komen, haha), opbergkastjes/kistjes beplakt.

Maar de mogelijkheden zijn legio!!

Je kunt bijvoorbeeld ook geprinte foto's mod podgen. (het is niet een bestaand werkwoord, maar het klinkt zo knus en mutserig).

Nu, koop ik geen mod podge... veel te duur....

Ik koop bij de action een flesje witte alleslijm, pleur dat in een glazen potje,vul het met dezelfde hoeveelheid water aan. Schudden et voilà!

Zo heb ik mod podge voor wel 79 centen....
ik ga even wat leuke linkjes voor je zoeken!

Hier is een leuke met veel voorbeelden: klik

Als je op een foto klikt, kom je in een nieuw scherm. Klik dan weer op ie foto dan komt vaak de uitleg.

En van daaruit kom ik weer op 100 andere links... een soort mod podge heaven, zeg maar)))
[img]http://media-cache-ec6.pinterest.com/up ... HiVr_c.jpg[/img]

Dit wordt mijn volgende projectje voor in de gang... too cute!!

K*T,vergeten... ik mag geen plaatjes plakken van viva....

Nie leuk nie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven