Stof!!!

02-12-2012 15:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo hee ik heb net heel gefrustreerd m'n schoonmaakspul op de grond gegooid.. Ik moet minstens elke dag alle oppervlakten nat afnemen, 3x per week toilet schoonmaken, om de dag m'n wastafel in de badkamer schoonmaken en wanneer ik dat doe, zie ik al het stof gewoon weer terug vallen. Ik leef samen met een bouwvakker en twee katten..

Maar alsnog... Waarom kan ik m'n huis zo moeilijk schoon houden?? Wie heeft het idee wat voor een wonder gaat zorgen, al is het alleen maar voor die vreselijke stof!!
Het ene huis heeft het, het andere niet. Kan inderdaad tot wanhoop drijven, maar het enige dat er op zit is verhuizen.
Stofzuiger en ook het meubelborstel mondstuk gebruiken.
Nat afnemen en dan drogen? Een werkster inhuren? Minder gaan schoonmaken en hopen dat je huis daar positief op reageert? Uitbesteden aan je neefjes tegen een kleine vergoeding? Accepteren en leuke dingen gaan doen?
Eén ding is al heel lang geleden bewezen. Na drie jaar wordt de stoflaag niet meer dikker.
Jeetje wat een werk zeg. Maar dat nat afnemen, is dat met een sopje of een doekje met bijv glassexs? Ik heb veel glas hier en 3 katten maar zelfs bij mij hoeft het niet elke dag. Wel zie ik dat sommige dingen stof aantrekken. In de keuken gebruik ik spul van de Action van 1,69 die goed werkt. Voor de huiskamer heb ik ook een borstel die stof aantrekt zodat je niet elke dag alles nat hoeft af te nemen.

Nee ik herken het niet. Wel zou ik iemand geen glas aanraden. Leuk maar oh wat een werk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom moet het zo schoon?
Elke dag stofzuigen en die fijne bouwvakker van je vragen om zijn overall en andere werkkleding in de hal (met alle deuren dicht) uit te trekken en uit te kloppen. (3 jaar samengewoond met een gevelreiniger )
Je hebt de lat gewoon te hoog liggen.

Dan is het maar een dagje 'stoffiger'.
Acceptatie is het makkelijkst.
Ik had het niet begrepen. Komt er zoveel stof van de kleren van je man?

Kan hij zich misschien eerst even goed afkloppen voor hij binnenkomt of zich idd bij de deur omkleden.
Hier is het ook zo stoffig. Ik woon alleen, ook geen huisdieren. Laminaat op de vloer, geen gordijnen, weinig stof dus en toch... Zodra ik stof heb afgenomen verschijnt er direct weer een nieuw laagje stof. Ligt aan dit huis want heb het eerder nooit gehad.

Niets aan te doen denk ik, ik maak het 1 keer in de week schoon en de rest van de tijd ziet het er dan maar stoffig uit, ik ben niet zo fan van schoonmaken
Waarom nat afnemen? Neem gewoon een swifferdoekje (of neppert).

Wastafel doen wij sowieso altijd even drogen als we hem gebruiken, scheelt een hoop poetswerk.

Stof op de wc, neem gewoon een velletje wc-papier en veeg even over de spoelkast.

Stof bestaat voor pakweg 80% uit huid, dus je veegt voornamelijk je eigen vellen .
Show hier je stof

quote:glassexs?
Hier ook zo'n stoffig oud huis, veel velden om ons heen, grote hond die nooit gesnapt heeft de poten te vegen.. (Haha oh kon dat maar..) ik haalde ook dagelijks de natte doek erover en stofzuiger/dweil door t huis. Tegenwoordig doe ik het 3x in de week, en evt extra als het echt nodig is.

Als manlief buiten aan het werk is geweest mag hij zich buiten uitkleden en gelijk door lopen de douche in.

Zn spullen heb ik dan al klaar liggen (voor hij vies t hele huis doorloopt;)
Neem vloerbedekking, zie je geen stof op
Die bouwvakker na zijn werk onder de douche en schone kleren.

De katten is kwestie van accepteren.
quote:Cateautje schreef op 02 december 2012 @ 15:55:

Eén ding is al heel lang geleden bewezen. Na drie jaar wordt de stoflaag niet meer dikker.

Hmm
Ik lees mee voor de gouden tip. Maar met twee honden, drie katten en een baby op komst, vrees ik dat stofzuigen en dweilen dagelijkse kost gaat blijven. Nouja, dweilen dan misschien niet dagelijks...
is "dasty" al genoemd?
Mijn woning trekt ook zoveel stof aan, ik heb mechanisch afzuigsysteem en ik geef dat ding de schuld. Vorig jaar helemaal laten reinigen maar heeft niks geholpen.

Vooral de badkamer is een ramp, daar blijft het stof ook nog eens extra plakken
Dank voor de reacties, doet me goed dat ik niet de enige ben!! Vriendlief presteerde het gister ook nog om te zeggen; kijk joh wat een stof door de lucht dwarreld! Grrrr. De zon stond wel volop in de kamer dus vandaar dat dat opviel maar dat kon ik niet hebben natuurlijk, vandaar dat hij de plumeau tegen z'n hoofd kreeg arme man die wist natuurlijk niet hoe gefrustreerd ik was.

Maar het móet niet schoon bij mij hoor, de reden dat ik het zo vaak doe is omdat het gewoon snel een troep is op tafels en dressoirkast (manlief rookt ook nog eens shag) en ik houd wel van netjes. En als mensen bij mij naar de wc gaan moet het ook netjes (de wc spettert met doorspoelen, druppels water op de (zwarte) bril dus al gauw oogt het vies, en heb al vaker gecontroleerd of het echt wel gewoon water is want gaf m'n man al de schuld haha)

Dus ja het houd me lekker bezig allemaal de gouden tip bestaat niet denk ik, inderdaad me er bij neer leggen en volgens mij is regelmatig bijhouden toch de beste manier..
Nu begrijp ik wel m'n moeder: als ze net had gezogen en gedweild mocht ik niet met schoenen naar binnen, of kon ze boos worden als ik net erna wat omgooie oid. Nu begrijp ik helemaal hoe frustrerend het is als het niet eens een paar uur netjes kan blijven na een schoonmaak dagje.

Wat ik mezelf wel ga aanleren: het werk verdelen over een week. Bv. Dag 1 boven stoffen en zuigen. Dag 2 beneden stoffen, zuigen, dweilen. Dag 3 badkamer/toilet, dag 4 dingen als ramen lappen, keuken grote beurt.

Denk namelijk dat een groot deel van m'n frustratie komt omdat ik zoveel wíl doen waardoor ik bijvoorbeeld op de zondag van 11 tot 19 aan het schoonmaken ben.. Dat is ff te gek he.:
Gewoon je man leren zijn eigen troep achter zijn kont op te ruimen. Waarom moet jij al het schoonmaken doen en hij al het viesmaken?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven