Hoe ga ik hier mee om?

03-12-2012 13:10 55 berichten
......
Alle reacties Link kopieren
Dat van je uiterlijk, heeft hij dat daadwerkelijk gezegd of heb jij dat tussen de regels door gelezen cq gehoord?
Ik zou eens gaan praten met een psycholoog. Dit duurt nu al jaren. Ga aan jezelf werken!

Waarom heb je nog steeds geen nieuwe nick gemaakt ondanks dat je zelf hebt aangegeven dat je dat zou doen?
//
Ah, en anders is perse lelijk? Of bedoelde hij te zeggen dat je zijn type niet bent. Dat kan hè, dat een niet lelijk iemand je type niet is. Johannes bijvoorbeeld. Ik kan het er niet op. Maar lelijk? Nee, dat nou ook weer niet. Gewoon te blond, te onschuldig.
Oftewel: je zit dingen in te vullen.
Dan moet je de cambeelden wat minder verfraaien zodat je er totaal anders uitziet dan in werkelijkheid.

Dan komen er ook geen misverstanden.
Je nick geeft aan (het commentaar van snotolf trouwens ook) dat jij erg onzeker over jezelf bent

Naar alle waarschijnlijk heid straal jij dit ook uit. Iemand die uitstraalt dat hij of zij zichzelf niet leuk en mooi vind hoe kan diegene dan van iemand anders verwachten dat diegene hem of haar mooi en leuk vind.

Kortom ga werken aan je zelfvertrouwen. Mensen vallen gedeeltelijk wel op uiterlijk, klopt. Maar zelfverzekerdheid is net zo aantrekkelijk als uiterlijk en mode.

probeer POSITIEF te denken.

Begin zoals snotolf zegt met het weggooien van die nick.

Door deze nick aan te houden blijf je in een negatief stramien zitten.
quote:lelijk86 schreef op 03 december 2012 @ 13:16:

Hij heeft het echt letterlijk gezegd dat ik er anders uit zag dan dat hij dacht. En dat er geen klik was.

Ik praat al met een psycholoog. Ik voel me prettig bij deze nick, ik ben toch nog niet normaal waarom dan een nieuwe nick, ik wacht wel tot ik ooit wel gelukkig en normaal ben en dan verander ik hem wel.

Nee je velt je niet prettig bij die nick, je voelt je prettig bij het zelfmedeljden dat het oproept.

Je houdt voor jezelf in stand dat je lelijk bent.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Hij heeft het echt letterlijk gezegd dat ik er anders uit zag dan dat hij dacht. En dat er geen klik was.

.

Maar dus niet dat je 'walgelijk' bent

zelfs niet dat je lelijk zou zijn
Als je jezelf lelijk vind, straal je dat uit. Sluit me aan bij de voorgangers hier, ga aan jezelf werken. Ieder mens is mooi en niemand is perfekt, zelfs Angelina Jolie niet.

En als je iemand via Internet tegenkomt, wacht dan niet te lang met afspreken, mensen maken een ideaalbeeld van een persoon als je te lang via Internet kontakt hebt. De werkelijkheid is altijd anders.

Hij heeft gezegd dat er geen klik is, dat kan, maar dat is wat anders dan dat hij zegt dat je lelijk bent... niet iets ervan maken.
Horen, zien en .... reageren
Beste lelijk86,

Lastig voor je zeg.. Ik heb al een paar keer een topic van je gelezen. Hoe kan het dat de psycholoog je nog niet heeft kunnen overtuigen van het feit dat iemand (in dit geval jij) mooi is zoals hij is?

Persoonlijk vind ik dat uiterlijk niet het allerbelangrijkste is. Als ik om mij heen kijk naar mannen, dan letten ze daar wel een beetje op, maar karakter is toch vaak doorslaggevend. Zo ken ik iemand die gek wordt van het dominante gedrag van zijn vriendin.

Plus: als je weinig zelfverzekerd bent, kom je ook zo over bij het andere geslacht, waardoor hij anders reageert op jou dan wanneer je zelfverzekerd zou zijn. Dit heet self-fullfilling prophecy... dus: jij denkt: "ik ben lelijk"; je straalt een "lelijke of onzekere" houding uit naar de betreffende persoon, waardoor hij reageert zoals bovenstaand!

Bovendien... Mannen vallen niet alleen op uiterlijk. Mannen vinden uitstraling, karakter (lief, sociaal, intelligent) en humor ook erg belangrijk.

Het kan gebeuren dat je geen klik met iemand hebt... Misschien als je je houding ten opzichte van jezelf verandert (zie bovenstaande) dan kun je ervoor zorgen dat mannen wel een klik met je hebben. Houding, uitstraling noem het maar op.

Ik zie aan de reacties van anderen dat je al veel topics hierover hebt geopend. Ik zou zeggen, doe hier je voordeel mee en mijn tip: Vraag eens aan mensen om je heen 5 dingen op te noemen wat zij goed vinden van jou. Je hebt vast wel een hoop leuke karaktereigenschappen en misschien een ander beeld van jezelf dan dat anderen jou zien.
quote:lilalinda schreef op 03 december 2012 @ 13:23:

[...]

Maar dus niet dat je 'walgelijk' bent

zelfs niet dat je lelijk zou zijnNee, precies. Maar dat maakt ze er zelf weer van. Alles negatief op jezelf betrekken. Jammer hoor, want zo verspil je je eigen leven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:nlies schreef op 03 december 2012 @ 13:22:

[...]

Nee je velt je niet prettig bij die nick, je voelt je prettig bij het zelfmedeljden dat het oproept.

Je houdt voor jezelf in stand dat je lelijk bent.Je bent wat je uitstraalt. Change of Nick!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ach, daar hebben we onze forumfantast weer....
Lieve TO,

Je bent niet lelijk, geen mens is dat. Het zit tussen je oren. De meeste mensen hebben ik weet niet hoeveel dates, voordat er een klik is.

Je hebt van tevoren tegen je date verteld dat je onzeker was. Ik geloof daarom ook niet dat hij tegen je gezegd heeft dat je lelijk bent.. En het klopt dat je er anders uitziet dan hij dacht, want je hebt je foto's en webcam aangepast tot een ander persoon.

Probeer eens te daten zoals je bent, dan voorkom je al een helft van je problemen..

En leer van jezelf te houden!!
Luister naar je hart, want dat klopt
je vraag is hoe je met deze afwijzing moet omgaan....je kan jezelf beter de vraag stellen waarom je in dit patroon blijft hangen van jezelf lelijk vinden.

ook "mooie" mensen worden weleens afgewezen want, alhoewel uiterlijk best belangrijk is, is het niet het allerbelangrijkste.

kortom...ga werken aan jezelf en verander die nick want die gaat echt niet helpen en je wordt er ook niet ineens mooier van
Same old, same old.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zoek een lelijke vriend.
Bah
quote:saaaaar81 schreef op 03 december 2012 @ 13:55:

Same old, same old.

ik heb even geloept ( moet ik misschien voortaan eerst doen voordat ik ga reageren) en het is inderdaad same old, same old...

ga wat doen met/aan je leven...hier telkens op het viva forum komen klagen dat je zo lelijk bent helpt niet....
Lelijk86, ik gok dat alles wat je hier gaat lezen al 300x tegen je gezegd is in je andere topics. Ik hoop heel erg dat je een goede therapeut gaat zoeken.
This is not kosher!

ik wacht wel tot ik ooit wel gelukkig en normaal ben en dan verander ik hem wel.

Succes dan....

Begin bij het maken van een nieuwe positieve nick. Zoals velen hier al schrijven.

Recht je rug en schouders naar achteren.

En haal het bord "ik ben lelijk en niemand ziet mij staan/vind mij leuk/etc." van je voorhoofd.

Echt, het helpt.
Ik vraag me af wat je met je topic wilt.

Het advies dat hier gegeven wordt neem je blijkbaar niet aan.

ik snap op zich wel waarom je die nick prettig vind.

Het is meteen voor alle viva lezers duidelijk dat jij jezelf lelijk vind, lekker makkelijk je hoeft niet uit te leggen. Daarnaast vind jij het blijkbaar erg fijn hier medelijden mee te krijgen.

Pas als jij zelf positef gaat denken zul je veranderingen in je leven zien.

Daarnaast is het erg makkelijk om de boze buitenwereld overal de schuld van te geven.

Zoek het eens iets dichter bij huis. Verander die nick, maar verban ook alle andere negatieve dingen in je leven.

Zoek dingen aan je uiterlijk die je wel mooi vind. Het is nooit zo dat alles lelijk is.

Zoek eens een styliste op die jou uiterlijk op een mooie manier weet te accentueren.

lekker blijven zeuren en negatief doen is de makkelijke weg.

Kies voor de weg met lef en passie en positiviteit. Dan pas zul jij uit deze vicieuze cirkel komen
Daarnaast zeg je pas je nick te veranderen wanneer jij jezelf goed voelt.

Die nick is een van de redenen dat je jezelf slecht voelt!!

Doordat telkens wanneer je inlogt zie je die term weer staan.

In plaats van wachten op

actie ondernemen om te voorkomen dat!!
TO, al je topics gaan eigenlijk over 1 groot probleem: jouw zelfbeeld. In elk topic worden dezelfde adviezen gegeven. Wat verwacht je van dit topic? Je lijkt namelijk niets te willen doen met de adviezen, maar vooral aandacht te willen krijgen in de vorm van medelijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven