Onaangekondigd bezoek

03-12-2012 22:46 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal je net zien. Lig je uitgezakt in je oncharmante huispak languit op de bank.. Gaat de bel. Verrassing! "We waren in de buurt, en dachten, we wippen even langs!" Eeehm.. Gezellig?!

Fijn juist als vrienden/ familieleden onaangekondigd komen aanhobbelen of liever niet? Ben jij altijd voorbereid op onverwachts bezoek? En kondig jij jouw bezoek altijd aan?
Ik hou er zelf niet van en dat vind ik niet leuk van mezelf. Ik ga ook nooit onverwacht langs. Ik ken veel mensen waar dat wel kan. Dan maar in huispak, dan maar troep. En die mensen zijn zoveel makkelijker dan ik. Maar goed, can not change who I am
Ha leuk topic! Ik kondig mijn bezoek eigenlijk altijd aan..en dat is ook omdat ik er niet zo van houdt als er bij mij iemand onverwachts aan de deur staat.

Het ligt er wel aan wie het is, maar over het algemeen heb ik eerst liever een belletje..
Luister naar je hart, want dat klopt
Ik ben er niet altijd op voorbereid. Heb bv niet altijd koekjes of verschillende soorten drinken in huis. Maar daar schaam ik me niet voor. En vind het ook geen probleem als ik nog in mijn badjas rond loop als er iemand langs komt. Ik ga soms ook wel onaangekondigd langs bij mijn schoonmoeder of een vriendin en als die nog ongewassen in hun pyjama/badjas zitten vind ik dat ook geen enkel probleem.
Het overkomt mij voortdurend maar ik vind het zelden een probleem. Als ik aan het werk ben en iemand komt uit mijn woonplaats zeg ik ook altijd eerlijk dat het niet goed uitkomt en dan effe een snel bakkie.
Ik kondig mijn bezoekjes altijd aan. Onaangekondigd bezoek vind ik alleen maar leuk van echt goede vrienden. En als ik - zoals nu - in pyjama op de bank lig, doe ik voor niemand open!
Herkenbaar! M'n schoonzus kwam laatst even praten, onverwachts. Ik zat net met een masker op voor de tv. Charmant.

Maar ik vind t niet zo erg.
Gatver
Bij bepaalde mensen weet ik dat ze liever hebben dat je belt, daar bel ik. En bij sommige mensen wip ik zo even aan, ik heb zelf tegen iedereen gezegd dat ze gewoon even moeten bellen omdat de kans anders groot is dat er niemand thuis is, of dat ik bezig ben en ik vind dat gewoon niet handig. Iedereen weet dat, en houd daar rekening mee. Doen ze dat niet, en ik ben bezig, geen zin in bezoek, dan blijft de deur gewoon gesloten! Ook handig!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik kan er niet zo goed tegen, soort autistisch trekje, ik moet weten wat er gaat gebeuren, anders ben ik uit mijn doen.

Zo wil ik niet zijn, maar helaas ben het toch, zal niemand aan mij zien overigens, ik ben heel gastvrij, maar heb daar uiteindelijk toch last van.

Ik bel dus altijd even.
Ik hou er totaal niet van en dat vind ik prima van mezelf. Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Gelukkig heb ik fijne familie en vrienden die dat respecteren en gewoon even bellen om af te spreken.

Gaat in de avond de bel en ik verwacht niemand dan doe ik sowieso niet open ivm de veiligheidsissues in mijn flatgebouw.
Huts!
Laatst ook al een topic over! Hier is eigenlijk iedereen altijd welkom. Heel gezellig. Iedereen kan ook altijd mee eten, dat vind ik heel belangrijk. De mensen van wie ik het niet leuk vind als ze onverwacht komen vind ik verwacht eigenlijk ook niet leuk. Sterker nog, erop voorbereid zijn is misschien wel erger.
Nee, absoluut niet leuk, ben bijna autistisch aangelegd wat dat betreft. Gelukkig weet iedereen die mij kent ook dondersgoed dat ik zo in elkaar zit en dat je bij mij even van te voren moet bellen (en dan minstens een dag het liefst).

Ik ben dus ook nooit voorbereid op onverwacht bezoek, en zit wanneer ik thuis ben altijd in iets van huiskleding/jurkje. En aangezien ik mijn hele appartement in een meerjarenplan aan het renoveren ben, is het qua schoonmaakstaat ook niet ten alle tijden zoals ik het wil als ik mensen over de vloer krijg (gipssporen door het hele huis of zo).

Zelf kondig ik mijn eigen bezoek dus altijd aan, behalve als we bij schoonfamilie langs gaan, dan bepaalt mijn vriend hoe/wat; voor hem is het ook veel normaler om wel ergens spontaan langs te gaan, daar is hij mee opgegroeid, en ik dus bepaald niet.
Ik bel en anderen bellen ook en anders doe ik niet open
quote:Confiture schreef op 03 december 2012 @ 22:54:

Laatst ook al een topic over! Hier is eigenlijk iedereen altijd welkom. Heel gezellig. Iedereen kan ook altijd mee eten, dat vind ik heel belangrijk. De mensen van wie ik het niet leuk vind als ze onverwacht komen vind ik verwacht eigenlijk ook niet leuk. Sterker nog, erop voorbereid zijn is misschien wel erger.Ik vind dat een zeer positieve eigenschap
Hier mag je ook altijd wel langskomen, maar onverwacht betekent vaak dat mijn huis niet netjes is & dat er de kans is dat ik niets anders in huis heb dan koffie/thee/ranja.
nou ja, ik hoor het graag even van te voren zodat ik nog even 5 minuten puin kan ruimen...verder vind ik het wel leuk! de enige bij wie we onverwachts wel eens langsgaan zijn schoonouders...die vinden dat wel leuk
Nou met z'n allen maar naar Confiture dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze hoeven voor mij niet aan te kondigen hoor. Maar als ik even geen zin heb in het risico om ongewenst bezoek te krijgen,dan doe ik gewoon niet open.

Zelfde met de telefoon, als ik even geen zin heb, dan neem ik gewoon niet op. Die bel ik wel weer terug als mocht blijken uit een voicemail of sms dat het dringend is.
Herkenbaar om te lezen dat er best wel wat mensen zijn die het niet zo fijn vinden, al zouden ze het misschien liever anders willen. Zo'n gezellig iedereen-is-altijd-welkom gastvrij huis. Maar dat gaat m bij mij gewoon nooit worden vrees ik.

Niet opendoen als de bel gaat is helaas geen optie.. Woonkamer zit erg in het zicht naast de voordeur. Ik overweeg een verduisteringsgordijn voor luie zondagen ;).
Wij hebben niet zoveel onverwachte aanloop. Mensen weten dat we allebei fulltime werken dus sowieso overdag niet thuis zijn. En we wonen nogal afgelegen dus je komt hier ook niet snel toevallig in de buurt.

Maar ik heb er geen problemen mee als mensen wel onverwachts voor de deur staan. De boel is hier altijd aan kant op rondslingerend speelgoed in de speelkamer na (maar daar heeft volwassen visite sowieso niets te zoeken, over het algemeen) en heb ook genoeg te eten in huis dus mogen ze ook nog mee-eten, vind ik juist wel gezellig. En verder loop ik er altijd behoorlijk netjes bij, huispak heb ik niet en wil er ook niet dood in gevonden worden.

Maar als het niet uitkomt dan zeg ik dat ook gewoon hoor. En sommige mensen gaan dan opeens bellen voor ze komen. Ook goed.

Zelf ga ik niet snel onaangekondigd bij mensen langs. Helemaal niet met het hele gezin. Maar wij zijn dan ook een gezin van 7 plus nichtje/au pair.
Niet open doen vind ik zo raar. Dat zou ik echt niet kunnen. Dan zeg ik liever gewoon dat het niet uitkomt.
Ik hou niet van onverwacht bezoek.
Eigenlijk is iedereen hier altijd wel welkom.

Rommel valt over het algemeen ook wel mee, ik loop nooit de hele dag in pyama rond. Huishouden doe ik sochtends optijd zodat ik de rest van de dag rustig aan kan doen.

(Heb nu zwangerschapsverlof dus ben thuis)

Maar in principe belt iedereen altijd wel even voor ze langskomen.

We gaan zelf soms wel onaangekondigd, maar dat is voornamelijk bij mijn schoonfamilie. Bij mijn ouders bel ik vaak even.
Ja, ik kan er ook niet tegen.. Van de week nog, lekker in mijn pyjama aan het schoolwerk voor de tv, schoonpa.. kan dan echt moeilijk de knop omzetten, erg eigenlijk.

Omdat ik het zelf altijd graag van tevoren weet, bel ik ook altijd even. Weet ik ook zeker dat ik niet voor een dichte deur sta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven