mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Twietie zit overigens volop in de 'waarom' fase. Ik hoor de hele dag 'waarom?? Waarom dat?' Zucht...
De tijden waarop twietie slaapt verschillen wel heel erg. Ze ligt er nu al weer in, gaf zelf aan dat ze moe was (tja, half 6 wakker). Maar vaak genoeg is het ook pas half 3 dat ze slaapt. Geen peil op te trekken dus.
.
Twiedel aan weeën aan het wegpuffen?

Hier geen sinterklaasviering. We houden de drukte nog even buiten de deur. Daarbij hebben we het vorige week op werk en dinsdag op de opvang nog gevierd. NZM heeft het wel de hele tijd over sinterklaas en zwarte piet.Onze postbezorger zag ze ook al aan voor zwarte piet (een donkere man haha).

Fijn Stella dat het weer de goede kant op gaat met alles. Zag een leuke foto op FB. Ik ben ook erg blij met de wompat..hij draagt zo fijn! Maar gelukkig vind ik mijn doeken ook nog erg leuk. Hier zijn de nachten nog steeds niet zo denderend. Mini dacht vannacht na een voeding van 1.30 dat het tijd om te kletsen was. Uiteindelijk sliep ze pas weer om 4 uur om vervolgens om 6.30 weer klaarwakker te zijn. Vandaag hebben we geprobeerd om haar slaapjes overdag wat korter te maken zodat ze hopelijk 's nachts wat beter doortrekt.

BV ben ik zo'n beetje aan het afbouwen. Niet heel gelijk maar we geven nu wel wat meer flesjes. Begin het toch een beetje beu te raken. Vooral omdat ze overdag alles doet behalve even goed drinken. Veel rondkijken, spartelen, elke keer opnieuw aanhappen, slokje en weer loslaten etc. Wie weet kan ik de nachtvoeding en ochtendvoeding er wel inhouden want die vind ik het fijnste!

Wow al die kindjes die hun middagslaap overslaan. Wat worden ze al groot he? En de ukkies met tandjes...hier nog niets in zicht. NZM rolde al met 4 maanden en zat met 6 maanden. Ik heb zo'n vermoeden dat mini niet zo heel snel is.

Nou beetje van de hak op de tak...ik ga even genieten van de zondagavond...lekker series kijken in bed!
Zo, hier is de Sinterklaasdrukte ook geweest. Twietie vond het prachtig! Ze ligt nu ook uitgeteld op bed.

Nu dit geweest is, mag van mij de bevalling wel beginnen. Dit was voor mijn gevoel het laatste wat nog voor die tijd moest gebeuren. Maar ja, ik heb het helaas niet zelf in de hand.

Stella, pff, drie keer Sinterklaas is ook best veel! Hoe leg je dat uit aan Steltje? Merk je niet aan hem dat hij er wat van slag van is? Of vindt hij het al heel normaal om steeds cadeautjes te krijgen haha.

Vervelend dat je toch weer aan de slaapmedicijnen moet, maar wel fijn dat het helpt. Je ritme is natuurlijk sowieso van slag door dat kleine nachtbrakertje, dus het is best logisch dat je lichaam weer wat extra hulp nodig heeft. Misschien kun je over een tijdje de medicijnen weer afbouwen.

Loes, die fase kan ik me nog goed herinneren ja, dat alles interessanter is dan drinken. Zo irritant! Ik kan me voorstellen dat dat met twee kindjes heel lastig is, want dan kun je je niet makkelijk even afzonderen met mini. Kolf je nu ook niet meer op het werk?

Ik denk dat ik ook maar vroeg naar bed ga vandaag, het was toch best een vermoeiende dag!
Pfff even aan het bijkomen van de sinterklaasdrukte, bij mijn schoonouders gehad, nu nog bij mijn ouders. Was wel heel gezellig en Hera was helemaal uitgelaten met rode wangetjes en zo lief ze kan ook aantal sinterklaasliedjes, net in bed was ze zelfs nog even aan het zingen. Zo'n verschil met een jaar geleden, toen ze eigenlijk nog niet meer kon dan een beetje zitten.

Jua, hoe is het met je kleine mannetje?

Twiedel, fijn dat je nu alles hebt gehad wat voor de bevalling zat, hoop wel dat het nu zo lang meer duurt, die laatste dagen gaan altijd zo tergend langzaam.

Stella, hoe was Sinterklaas bij je schoonouders? Leuk gehad?

Loeszie, vind je het nog moeilijk om bv overdag wat af te bouwen? Begrijp het overigens wel heel goed hoor, zeker met nzm ook nog om je heen.

Nou ik ga even slapen, toch wel heel vermoeiend!
Hiro, jullie ook al Sinterklaas gevierd dit weekend toch?

Herkenbaar hoe je zo kunt genieten van een brede lach!

Stella, wat zwaar dat je weer last hebt van me slaapstoornis. Gelukkig helpen die medicijnen maar fijn lijkt het me niet. Hoe was Sinterklaas? Steltje en zijn kleine broertje flink verwend?

Twiedel, wat jammer, nog geen weeën Ik hoop dat de kleine zich nu wel gaat aandienen, kan me voorstellen dat je nu Sint achter de rug is, je er helemaal klaar voor bent. Ben ook super benieuwd of jouw voorgevoel uit gaat komen!

Loeszie, wat wordt je kleinste meisje al groot zeg! Vooral in de eerste foto in je Diva zie ik het ineens!

Jullie hebben me trouwens aangestoken met de Wompat, heb hem ook weer eens gepakt. Ze past er nu een stuk beter in. kk pak de laatste tijd eerder doeken, of zet Babysapje gewoon in het boodschappen wagentje. Ook best wel makkelijk als het vies weer is en ik met de auto ben voor een boodschap.

Wij vieren ook drie keer Sinterklaas. Vond het maar normaal (van vroeger uit) dat we het thuis vieren en bij beide opa's en oma's. Stom, want de keer thuis hadden we best kunnen overslaan. Sapje was na vanmiddag bij schoonouders echt op, zeker nu zonder middagslaap. Op de bank viel ze in slaap om 16.30u.

Ze zijn goed verwend, precies de verlanglijstjes gehad. Is altijd beetje saai (vind ik dan) omdat er naast opa en oma geen familie is. Sapvent is het enige kind. Ben drukte gewend dus vind het zelf bij ons thuis altijd gezelliger (oh, mag ik dat zeggen)

Wel erg blij met ons 'grote' cadeau, jaarabonnement op dierenpark hier. Zin in om naar toe te gaan!

Sapje zegt af en toe dat plassen pijn doet. Kan niet zo goed inschatten of het dat echt doet of dat ze het soms zegt als ze niet wil plassen (als we weggaan moet ze van mij even plassen en vaak wil ze dan niet, omdat ze niet moet waarschijnlijk). Vanmiddag ook vuurrode wanen (maar heel moe, dus misschien daarvan) en ze wordt al een paar avonden rond een uur of tien à elf huilend wakker met flink gloeiende wangen (maar slaapt ook weer in na een slokje water) waarvan ik niet weet of dat door de verandering van geen middagslaap meer doen is of dat ze toch niet lekker is. Ze heeft toen ze bijna 1 was natuurlijk die blaasontsteking gehad en ben daar een beetje bang voor... Misschien plast ze nu ze op de wc plas niet helemaal genoeg uit? Of houdt ze te lang op?

Vanochtend en vanmiddag was ze super vrolijk, vanmiddag vooral moe (denk ik). Morgenvroeg anders maar eens temperaturen.. Of kan je ook blaasontsteking hebben zonder koorts?

Reclame voorbij, ik ga sytycd weer verder kijken!
Sap, volgens mij hoef je geen koorts te hebben voor blaasontsteking. Maar je kunt het heel makkelijk laten controleren als je een beetje plas op kunt vangen. Zou ik wel even doen als je twijfelt. Als het wel blaasontsteking is, is het makkelijk te verhelpen en dat scheelt Sapje veel pijn.

Het blijft lastig inschatten. Twietie heeft het ook regelmatig over buikpijn en we dachten dat ze wat moeite had met poepen. Maar we hebben wat gegoogled en het blijkt dat veel peuters zeggen dat ze buikpijn hebben, terwijl ze dan eigenlijk ergens anders last van hebben. De buik is een soort centraal punt in hun lijf wat ze dan benoemen. Zou het ook zoiets kunnen zijn bij Sapje of zegt ze het echt alleen tijdens het plassen?

Hiro, wat kun je dan genieten en trots zijn op je kind he! Hera gaat trouwens wel heel snel met praten, dat ze nu al liedjes mee begint te zingen. Vlotte tante hoor!
Heb even gegoogled net en ga morgen voor de zekerheid haar plas opvangen. Ze is niet helemaal in dr hum en ik weet het aan het overslaan van de middagslaap maar twijfel wel of het niks anders is. Dan maar voor de zekerheid een check.

Hiro, we hadden crosspost. Wat heerlijk dat Hera zo genoot van vandaag!
Net weer huilend wakker. Even schone luier gegeven en getemperatuurd.. 39.5 graden koorts. Zielig... Morgen maar thuisblijven dus.
.
Jua, ik ben ook benieuwd hoe het bij jullie is. Hopelijk zijn jullie weer lekker thuis en gaat het goed met de kleine man!

Sap, is het gelukt om een plasje op te vangen? Heeft ze nog steeds koorts? voor Sapje.

Stella, je wompat is ook echt heel mooi!

Die onbevangenheid is mooi om te zien hè? Twietie was eerst ook helemaal verbaasd dat ze meer dan 1 cadeau kreeg. En ze was net zo enthousiast als iemand anders een cadeau uitpakte. Ik had zelf 2 pyjama's gekregen (mijn moeder en mijn schoonmoeder vonden blijkbaar allebei dat ik die wel kon gebruiken ) en ze veoeg vanochtend als eerste of ik die aan had. Pas later begon ze over haar eigen cadeautjes.

Ik heb een heel relaxed dagje vandaag. De hele ochtend geslapen en net een film gekeken. Verder niks gedaan. Heerlijk!
Jua hoe is het daar?

Sap hoe is het met Sapje? Zieke kindjes zijn zo zielig

Twiedel nog in standje relax, heerlijk!

Ja opper ADDV hier...het is een verslaving Ach ik verkoop ook doeken dus het mag. Heb als het goed is mijn murayama ook verkocht. Het eerste doekje waar mini in zat *slik*

Ach ja de meeste doeken zijn waardevast en ik gebruik ze ook echt vaak. Ook binnenshuis. Vind het wel gezellig als ik ga koken.

Twiedel zo leuk om weer een mini te dragen, ben bijna jaloers ware het niet dat ik zelf nog een baby heb haha
Ik word trouwens gek van de nachten. Echt elke drie uur wil mini drinken pfffffff. Waar zijn de tijden gebleven dat ze van 22 tot 6 sliep?? Zucht.
Hier een niet zieke Sapje meer... Snap er geen drol van..

Gisteravond laat dus een zetpilletje gegeven, vannacht sliep ze goed. Afgesproken dat ik thuis zou blijven de ochtend, Sapvent de middag. Sapvent vanmorgen Babysapje weggebracht. Ik Sapje wakker gemaakt, op potje laten plassen zodat Sapvent daarna t plasje kon wegbrengen. Weer getemperatuurd... 36.3. Niks geen koorts meer dus. En vrolijk. En boos, dat Babysapje wel naar de juffies was en zei niet.. Pff... Dus even aangekeken, even in bed genomen. Maar ze wilde graag dus toch maar aangekleed beide, gegeten en weggebracht. Om 9.30uur was ze er. Vandaag ging goed, geen koorts net nog. Wel wat hangeriger, mopperiger, zeurderiger dan anders. Maar op het KDV zeiden ze dat alle kindjes dat hadden. Dokter nog gebeld vanmiddag maar plasje was helder. Gelukkig dus geen ontsteking. Toch vreemd ineens die super hoge koorts hè... Zou het echt van de vermoeidheid kunnen komen?

Loeszie, wat erg je verslaving ja! Hihi, je gaat mij zelfs voorbij hoor! Ik zag je reactie ook op FB bij Slingomama voor de Indio.. Ik heb een tijd lang zitten kijken naar een Indio Natur bij kleinekeizer.be. Niet gekocht uiteindelijk. En dapper dat je je Vatanai verkoopt. Mijn Ellevil gaat voorlopig niet weg hoor, de eerste doek van Babysapje!

Kan je mini een sprongetje hebben? Dat is wel erg veel drinken he, om de drie uur. Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is!

Twiedel, wat een heerlijke dag zo, écht verlof he. Geniet je extra van de momenten dat je even de tijd en het huis aan jezelf hebt? Heb je alles klaar en helemaal geen voorbereidingen meer te doen?

Stella, wat lief dat Steltje zo enorm enthousiast is over de cadeaus! Hier ook net zo blij met het cadeautje van 2 euro als die van 20 euro hoor. En nog niet veel met cadeaus gespeeld, gisteren te moe en hangerig en vandaag kdv. Steltje wel? En merk je aan hem nog dat het allemaal erg intensief is?

Jua, zag je berichtje op FB. Dikke knuffel voor jullie, dat zal echt wel zwaar zijn in het zkh met jullie kleine ventje. Klinkt allemaal erg herkenbaar van Babysteltje he, zo'n heftige verkoudheid.
Nou ik heb op het moment maar drie doeken dus het valt reuze mee. Maar ik merk dat ik op dure doeken val haha! Ik heb nog twee gira's onderweg die ik misschien wel weer ga doorverkopen. Ik wil eindigen met een klein aantal verschillende doeken: indio, pfau, natibaby, max 2 gira's en diva. Ik ben allang blij dat ik helemaal niks heb met oscha's

Gelukkig dat Sapje weer helemaal beter is. Komt volgens mij vaker voor dat ze ineens hoge koorts hebben en de dag erna niet meer.

Jua wat een gedoe allemaal in het ziekenhuis bah! Zal wel heel herkenbaar zijn voor Stella inderdaad. Heftig hoor met zo'n mini..heel veel beterschap
Mijn aller aller eerste doek, een Hoppediz Lille heb ik zelfs binnen 1 week verkocht. Gelukkig hebben we de foto's nog zeg maar
.
Oh wat ben ik slecht in wachten!! Bij elk krampje of steekje vraag ik me af of het een begin is. En dat terwijl ik officieel nog 2 weken moet. Ik word helemaal gek van mezelf, wil het te graag denk ik. Wie spreekt me even streng toe??
.
Haha dank je Stella!
Ow twiet nog niet bevallen dus tijdens mijn afwezigheid?! Bij twietie was je natuurlijk lekker op tijd, dus daar ging je nu ook van uit??? Hopelijk duurt t idd geen 2 wk meer!!!!

Rest ook zwaai!!

Hier GELUKKIG weer thuis, pfff ben echt helemaal kapot. Gelukkig met jzbaby alles goed, dat is t belangrijkste!! Heel fijn dat je als ouder zo bij je kleintje kan en mag blijven maar wat is t zwaar , emotioneel ook maar ook slopend qau energie ( slecht slapen etc etc) Door de bv kwam t natuurlijk allemaal op mij neer, was al niet fit nog maar voor de kleintje alles over.

Hij deed t al snel goed , dronk eind van de zaterdag alweer; en dat ging ook steeds beter , temperatuur omlaag etc alleen dus tijdje extra zuurstof nodig gehad en zo waren t dus 3 nachten.

Nu weer " ritme" thuis vinden, bijslapen en hopelijk snel weer genieten metzn 4 tjes
Ooh fijn dat hij weer naar huis mag Jua..heftig hoor, je kleintje in het ziekenhiis

Twiedel over een paar maanden snak je naar een dagje even helemaal niks. Lekker rustig uitbuiken daar op de bank!
Jua, wat fijn dat je weer thuis bent zeg. Wat sneu voor je kleine kereltje, hoe vond JZ het dat je ineens weg wat met zijn kleine broertje? Loopt bv nog wel goed? En ook belangrijk hoe is het met jou??

Sap, vreemd zeg dat sapje ineens zo'n hoge koorts had zonder echt aanwijsbare oorzaak. Overigens is mijn ervaring ook wel dat een goede nacht slaap ineens wonderen kan doen voor de koorts.

Twiedel, pompiedompiedom in afwachting van wat komen gaat dus?! Lekker dat je de rust ook kan pakken.

Nu even eten, kom zo nog weer even terug.
Loeszie, heb je wel het idee dat mini steeds ook echt honger heeft als ze 's nachts wakker is? Lijkt mij inderdaad wel heel zwaar zo. Hoop dat ze weer snel het concept doorslapen begrijpt.

Hier prut in de oogjes bij hero en een kwijlende Hera waar denk ik kiesjes aankomen. Moet wel zeggen dat ik vanmorgen wel even baalde van alles, moest kinderen wakker maken, man moest om 7.15 deur uit, Hera at weinig, Hero spuugde onderweg naar kdv en uiteindelijk was ik 8.10 op werk, twee uur nadat ik was opgestaan. Dan vraag ik mij wel eens af waar ik allemaal mee bezig ben. Maar goed meestal ben ik dus wel tevreden en trots op hoe we het doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven