Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Haha wat heeft die belg erin staan: ze wil graag dat de kaarten verstuurd worden uit het land waarin ze gekocht zijn.

Euh ja en mijn er een van tunesie sturen vanuit Belgie.

Zo grappig soms hoe mensen zelf iets niet willen maar het dan wel zelf doen.
Ja, raar is dat he, Italië_Meisje, dat mensen zelf niet doen wat ze wel willen dat wij doen.

Ik kreeg gisteren een kaartje uit Taiwan, met achterop een getekende giraffe. Zo lief!
Later is nu
Ik heb een kaartje uit Hollywood! Een heel enthousiast verhaal erop dat ze van dansen houdt. Ze ratelt er maar over door

Zag dat ik haar 2e kaartje was (dat ontvangen/geregistreerd was) en de eerste gescande. Speciaal dus voor haar
Later is nu
En vandaag weer een kaartje. Van een Finse. Het kaartje kwam van eilanden, die tussen Zweden en Finland liggen. Ziet er mooi uit. Wel grappig: zij verstuurde de kaart op 2 december en had toen de eerste sneeuw. Net als ik vandaag de eerste (echte) sneeuw had. Kaartje deed er dus niet lang over. Volgens de site 5 dagen

Ik heb nog geen adressen aangevraagd. Morgen misschien.
Later is nu
Leuk Dreamer. Ik houd wel van mensen die hun kaartje volschrijven met hun passie

Ik overweeg om nog wat adressen aan te vragen deze week.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hooi! Daar ben ik weer!

Vandaag lagen er 2 kaarten op te wachten! Super leuk! Een verjaardagskaart (volgende week jarig) en een kaart met een chocoladecake erop (oh hell, die ziet er zo lekker uit dat je de kaart zelf al wilt opeten!).

De verjaardagskaart komt uit Engeland en de kaart met de chocoladecake uit Duitsland.

Ik ben blij! Hoe staat het er bij jullie voor?
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Een kaartje uit Zuid-Korea! Met allerlei onsamenhangende teksten op de achterkant! En heel veel uitroeptekens! En ze hoopte dat het goed met mij ging!

Haha, grappig OJNJ. Dat had ik ook met een Chinees kaartje, dat ik er niets van snapte.

Heb nog geen adressen aangevraagd.. vandaag echt rustdag.
Later is nu
Vandaag een kaartje naar Brazilië geschreven! Verder geen hurrays en geen leuke kaartjes in de brievenbus, dus een beetje saai vandaag
Hier is de brievenbus de laatste paar weken ook best leeg .

Ik heb soms ook van die kaarten waar ik niets van snap, omdat ze onduidelijk zijn.

Lekker, chocoladecake
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb vandaag twee kaartjes ontvangen. 1 met en kerk uit Engeland en een luchtfoto van Sydney. Ook twee leuke verhalen, dus ik was weer blij.

Mijn eigen kaartjes willen maar niet op de plaats van bestemming aan komen, dus ik heb vandaag nog maar een kaartje met een winters landschap naar Amerika verstuurd.
Mijn kaartje naar Finland is aangekomen! Ik maak er nu een gewoonte van om steeds als er een is aangekomen, een nieuw adres aan te vragen. Dan krijg je volgens mij de meeste nieuwe landen!
Valt tegen Elmo. Als ik een kaart uit Duitsland is aangekomen, dan krijg ik een nieuw adres in Duitsland.
Later is nu
De kaart naar de dame met de vele eisen is over.

Niet eens een lege hurray. Alleen thank you ( geen hallo ofzo) maar toch meer dan ik dacht.

Dacht echt dat ze hem niet zou registreren ( op haar profiel staat dat ze bepaalde kaarten niet accepteerd).
Bah een compleet leeg profiel getrokken. Wel iemand die al 37 ,kaarten heeft gestuurd.

Daar gaat dus een niet zo mooie kaart heen. Moet je maar beetje moeite doen hoor.

Zet het ook gewoon in de kaart dat ze beter haar profiel kan invullen.
Wilde dit nog even met jullie delen: een ernstig ziek 9jarig jongetje in Amerika probeert het wereldrecord te breken van het meeste ontvangen kerstkaartjes. Hij moet er 35000 halen, nog een heleboel te gaan dus! Misschien kunnen we meehelpen:

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=73845
Haha Elmo, ik kwam hier om precies dezelfde link neer te zetten.
Haihai

IK heb zojuist 3 adressen getrokken. Eerst Duitsland, toen Finland en daarna België. Die laatste is nieuw ze heeft trouwens al wel meer dan 6000 kaartjes ontvangen. Ben gaan kijken welke uit NL waren er toch ook nog 490! Maar.. ik heb wel een mooie Stad voor haar Zo ook voor Finland. Duitsland heb ik het profiel nog niet van bekeken

Bleek dat ik Duitsland wel gelezen had (daar gaan nu rode pepers heen) en Finland nog niet Bleek ook dat m'n kaartjes van Stad een beetje opgeraakt zijn. Hmm..
Later is nu
En nog een adres erbij: United Kingdom! Ook nieuw

en heb er al een kaartje bij. Houdt van blauw.. ik heb een hele mooie van heeele blauwe lucht met paardebloempluis ervoor. Heerlijk!

Toch 2 nieuwe landen.
Later is nu
Heeee.. wat een stilte hier!

Na tijdje postcrossingsstilte hier kreeg ik vandaag 3 hurray's en één kaartje uit Praag.
Later is nu
Hier gebeurd niet zo veel. Heb 8 onderweg dus even afwachten.

Heb wel lekker kaartjes gescoord. 29 stuks. Bij de kringloop hartstikke leuke en verschillende voor 2 euro.

Das geen geld.
Oh wat leuk Italie_Meisje!
Later is nu
Helloooo

Ik heb deze week echt een stapel hurrays gekregen. Vandaag een leuke giraffe uit Belarus. Dus blij

Ik ben vergeten welk kaartje ik trouwens naar Taiwan gestuurd heb. Hoop dat hij 'm kan scannen
Later is nu
Aaahw ik heb een kaartje gekregen van een jochie van 15 maanden, uit finland! En ;e;en waarvan de ID niet te lezen is, uit Turkije.. dat is altijd handig...
Aah schattig elmo.

Hier een kerstkaart uit Finland. Omdat het bijna kerst is,verstuurt ze alleen kerstkaarten. Ik heb nl op mijn profiel staan dat ik liever geen kerstkaarten krijg omdat ik graag het hele jaar van de kasrten wil genieyen en daar passen 10 kerstkaarten gewoon niet tussen.

Vind het jammer dat ze niet even de moeite neemt om een gewone kaart te sturen maar perse kerstkaarten moet sturen nu omdat ze dat zelf leuk vind. En dat terwijl ik verder geen eisen/vraag om bepaalde kaarten, vind alles leuk maar liever geen kerst/paas/andere feestdagen kaarten.

Ach ja volgende keer beter, elke kaart is er een.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven