Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Italië-meisje: Ja, dat was heel lief, ik heb alsnog een voor mij bestemd kaartje gekregen. En voor de niet voor mij bedoelde kaart vond ik hier een liefhebber.

Ik stuur ook geen lege kaarten. Als iemand blanco kaarten opgestuurd wil hebben dan bestellen ze die zelf maar bij een webshop, daar laat ik mij niet voor gebruiken. Ik wil niet andermans hobby financieren.

Aan de andere kant, als ik er een beetje over door filosofeer, is een herkansing voor een kaartje ook niet zo'n slecht idee. Beter een tweede leven, dan de prullenbak. Ik ben wel liefhebber van recyclen namelijk. Toch, gevoelsmatig, vind ik het niet oké. En weggooien kan ik ook al niet. De kaartjes hebben toch een bepaalde ziel voor mijn gevoel.

De laatste keer dat iemand bij mij een blanco kaart wilde, heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook geschreven dat ik dat weiger te doen. Madame heeft de kaart overigens nooit geregistreerd.

Nog steeds geen PC-activiteit hier, wel een zelfgemaakt kaartje van een PC-vriendin in de bus. Zo lief.
Indie, ik ga je via postcrossing even een berichtje sturen :-).

Jaaaa, ik ben helemaal gek op het mierzoete roze kaartje hoor! Ik denk dat ie zelfs in mijn favorietenboek mag... Hij is echt leuk. Ik zal zsm even updaten waar mijn kaartjes naar onderweg zijn en wat ik heb ontvangen. Vandaag trouwens een hele leuke/mooie kaart maar de tekst vond ik nog veel aandoenlijker.

Hallo! Ik ben een 12 jaar oude jongen ik hou van voetbal en nog een sport. *Naam jongen*.

Normaal vind ik zo weinig tekst niet zo leuk maar dit vond ik wel heel erg lief, hij heeft toch maar gelezen op mijn profiel: vertel iets over jezelf. Schattig toch?
Dat is leuk ja!

Ik zit te overwegen om nog 1 of 2 penpals erbij te nemen. Diegene van wie ik nog wat moest horen, heeft besloten om het toch niet te doen. Best apart, want zij reageerde op een oproepje van mij.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jaaaa, leuk Droomz! Ik zeg doen haha. Het is zo ontzettend leuk om brieven te schrijven en te ontvangen. Heel anders dan emails/Facebook/Twitter/Forum maar je hebt toch contact. Ik zou niet zonder brieven kunnen.

Wel apart dat zij heeft besloten om het toch niet te doen. Er lopen rare mensen rond op de wereld. Misschien vond ze het toch niet zo leuk/te tijdsintensief/mag ze haar adres niet geven? Ik weet het niet maar wie weet krijg je binnenkort weer een berichtje van iemand die op jouw oproepje reageert!

Indie, je hebt mail via postcrossing.

Ik heb de hele afwas van dagen gedaan. Ik mag dat niet meer zo ver op laten lopen. Mijn huis verslonst, bah bah. Overal ligt vanalles. Komend weekend ga ik school goed bijwerken (ergens in mij is nog hoop dat ik toch door kan met deze studie) en mijn huis eens goed opruimen. Nu ga ik eerst TLC kijken:).
@indie, wat stom dat ze dan die kaart niet geregistreerd heeft. Dat vind ik dan weer heel kinderachtig. Ik vind dat je gewoon alle kaarten moet registreren. Of je het nu een.mooie kaart vind of niet, of dat iemand niet aan je wensen voldoet. Iemand heeft toch moeite gedaan om je een kaart te sturen.

Ik vind iedere kaart een leuke verrassing. De een iets leuker als de andere.
quote:nicolientje2410 schreef op 22 november 2012 @ 21:12:

Jaaaa, leuk Droomz! Ik zeg doen haha. Het is zo ontzettend leuk om brieven te schrijven en te ontvangen. Heel anders dan emails/Facebook/Twitter/Forum maar je hebt toch contact. Ik zou niet zonder brieven kunnen.

Wel apart dat zij heeft besloten om het toch niet te doen. Er lopen rare mensen rond op de wereld. Misschien vond ze het toch niet zo leuk/te tijdsintensief/mag ze haar adres niet geven? Ik weet het niet maar wie weet krijg je binnenkort weer een berichtje van iemand die op jouw oproepje reageert!

Indie, je hebt mail via postcrossing.

Ik heb de hele afwas van dagen gedaan. Ik mag dat niet meer zo ver op laten lopen. Mijn huis verslonst, bah bah. Overal ligt vanalles. Komend weekend ga ik school goed bijwerken (ergens in mij is nog hoop dat ik toch door kan met deze studie) en mijn huis eens goed opruimen. Nu ga ik eerst TLC kijken:).

Ik zag dat ze al eerder zelf een oproepje gedaan had en daar ha ze erg veel reacties op. Maar dan snap ik het nog niet. Dan wacht je die reacties toch af lijkt mij?

Maar ja, ik heb een nieuw oproepje geplaatst, dus ik ben benieuwd

Mijn bureau ligt altijd helemaal vol haha. :P Dus ik herken dat wel.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Net een leuk berichtje van degene aan wie ik dus de verkeerde kaart ( nou ja het verkeerde verhaal, de kaart was eigenlijk wel voor haar bedoeld) had gestuurt.

De eerste kaart was aangekomen. Ze vind m erg leuk en omdat ik zo veel moeite heb gedaan om haar een bericht te doen en ook nog een nieuwe kaart te sturen ( nou wat een.moeite, stelde niks voor haha). Maar se wilde me graag belonen door mij een.kaart te sturen dus vroeg ze om mijn adres.

Kijk daar zeggen we geen nee tegen. Vind het leuk en lief van haar.
Mooie verhalen weer hier. Behalve die van de dame die blanco kaartjes wilde ontvangen, maar ja, die heb je er ook bij.

Ik ontdekte net dat k inmiddels 7 kaarten onderweg mag hebben, dus heb er maar weer één naar de USA gestuurd. Gister al een kaartje naar de Oekraïne, het houdt niet op! Letterlijk dus...het blijft verleidelijk om metééén weer nieuwe adressen aan te vragen zodra het mag
Bij mijn eerste aanbod voor een dank-je-wel-kaartje had ik nog zoiets van: ach, dat is toch helemaal niet nodig. Ik ben blij dat je blij bent met mijn kaartje en ik krijg wel weer wat van iemand anders ervoor terug, zo is het systeem toch. Tegenwoordig ga ik daar toch maar wel op in en bied ik het ook regelmatig aan. Het is toch wel weer een leuke kers op de taart.

@Dreamer: De kerstkaarten waren weliswaar gevouwen, maar wel ansichtkaartformaat (kunnen ze nog knippen of dichtplakken ). Zolang het postcrossing is en geen postcardcrossing denk ik dat het wel kan. En als mensen aangeven echt alleen maar postcards te willen krijgen dan stuur ik uiteraard iets anders. De eerste is direct al 5x gefavoriet, dus er zijn liefhebbers van het plaatje op zich.
Ik heb nog nooit een bedank-kaartje gehad :O

Maar goed, dat is natuurlijk ook niet verplicht. Wel had ik een keer een extra kaart gehad om dat ze er nog eentje vond uit mijn wensenlijst. Dat was wel heel erg leuk!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Twee tegengestelde kaarten ontvangen: een winters tafereeltje en een zonovergoten azuurblauwe baai. Doe mij het laatste weer maar!

@Italie-meisje > iemand die om onbeschreven kaarten vraagt krijgt van mij een exemplaar vol tekeningen/stickers. Geen tekst!

@Dreamer > nog nieuwe adressen aangevraagd?

@Droomz > proficiat met jouw contractverlenging!

@Nicolientje > ik zie morgen een paar pc fossielen en zal ze de groeten overbrengen.

@OJNJ > die verleiding blijft, ook als je er al heel veel onderweg hebt.

@Indie > die suikerzoete kerstkaarten doen het altijd goed achter de Balkan en in Azië

Zo direct ga ik lang op de verzendknop hangen, zodat er morgen op de minimeeting flink doorgeschreven kan worden.
@Neferisis: Doe mij ook maar die zonovergoten baai. Ik houd niet zo van de winter.

Wat ik mij al eerder af vroeg over die meetingkaarten: schrijven jullie dan nog steeds wel verhalen op de kaart of wordt het dan alleen alle namen? Ik zou namelijk liever een volgeschreven kaart ontvangen van één persoon (zoals jij volgens mij ook meestal zo leuk doet), dan één met veel afzenders maar met weinig inhoud. Een beetje het kwaliteit boven kwantiteit verhaal, zeg maar.

Veel plezier morgen voor jullie allemaal.

@Droomz: Fijn dat je wat zekerheid hebt gekregen, zeker in deze tijden. Heb je zin in de komende drukke periode?

@Dahlia: Dat klinkt ook wel heel leuk. Misschien dat ik dat ook maar ga doen als ik weer eens niet kan kiezen.

Eindelijk twee hurray's gekregen. Voor Finland heb ik gelijk weer een nieuw Fins adres gekregen en het andere adres bewaar ik voor morgen. De tweede hurray was eindelijk (33 dagen) de Duitse meneer die het computerdeel aan zijn dochter over laat. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk wel weer een Duits adres worden, maar je weet nooit natuurlijk.
Ik schrijf de kaart vol (heel klein geschreven) en houd gewoon wat ruimte over voor (dit keer) zes namen.

Aber natürlich empfangst du morgen wieder eine Deutsche Adresse...
@Neferisis: Dat klinkt dan wel weer leuk. Het één gaat niet ten koste van het ander.

Is de meeting met alleen VF-mensen?
quote:Neferisis schreef op 23 november 2012 @ 15:46:

@Indie > die suikerzoete kerstkaarten doen het altijd goed achter de Balkan en in Azië

Eigenlijk ben ik een beetje allergisch voor suikerzoet. Ik had dan ook niet het idee dat deze kerstkaarten daar onder zouden vallen. Ik zag het meer als idyllisch of historisch. Ben ik toch wat minder cynisch dan ik dacht.
Haihai

ik heb een kaart uit Rusland ontvangen. Geen hurrays vandaag. Ik heb de kaarten bij de adressen van gisteren nog niet gezocht Nouja, daar heb ik nou een heel weekend voor.

Van pc leer ik in elk geval dat er in Rusland gebouwen staan die Grieks aandoen. Met het Russisch schrift erbij was ik door 't plaatje toch even op het verkeerde been gezet Zoon was het met me eens. Hij heeft al een tijdje geen kaarten gestuurd, overigens. Kennelijk toch te duur (z'n postzegels zijn op) en duurt 't hem te lang. Ik zal 'm een setje kinderzegels geven, dat had ik beloofd

Veel plezier op de pc meeting!

EN brieven schrijven, ik wilde dat ik daar nog tijd voor had. Ik heb het laatst geprobeerd, maar het zit er gewoon niet in.
Later is nu
quote:lndie schreef op 23 november 2012 @ 19:34:

@Neferisis: Dat klinkt dan wel weer leuk. Het één gaat niet ten koste van het ander.

Is de meeting met alleen VF-mensen?Allemaal vrouwen die hier ooit hebben meegeschreven.
quote:Neferisis schreef op 24 november 2012 @ 00:26:

[...]

Allemaal vrouwen die hier ooit hebben meegeschreven.En het was gezellig! *het wordt tijd dat ik m'n profiel aanpas en weer activeer*
Snjókorn falla, á allt og alla
Vraagje:

Ik heb iemand een kaart gestuurd die in haar profiel had staan dat ze weinig vrienden heeft, heeeel graag vrienden wil maken en brieven wil uitwisselen. Ze heeft me nu een hurray gestuurd en een berichtje met de vraag of ze mijn adres mag, zodat ze me brieven kan sturen.

Dat vind ik lief, maar is niet mijn bedoeling van het pc-en. Zal ik haar een berichtje terugsturen? Wil haar niet voor het hoofd stoten.
Ik heb dit nog niet meemaakt Ouwejurknieuwejurk, maar ik zou gewoon reageren wat je hier zegt: dat dit niet jouw insteek is van pc-en. Misschien dat ze via die penpalsite, waar Droomz kennelijk bij zit, wat kan vinden? Geen idee welke site dat dan is

Ik kreeg gisteren een mail van Postcrossing dat een ID van mij niet goed leesbaar was geweest. Vind ik raar, want ik schrijf 't er altijd in het rood op. Er stond ook in de mail dat inmiddels het juiste ID toegestuurd was, maar het duurde toch nog 24 uur voordat ik een Hurray kreeg. Een blije uit Duitsland, dat ze m'n kaartje mooi vond, net in Apeldoorn geweest was en het jammer vond niet doorgereden te zijn naar Zwolle, waar ik dan volgens haar zou wonen. Maar daar woon ik helemaal niet en bovendien was het een getekend kaartje met een veld zonnebloemen. Helemaal geen beeld van mijn stad dus. Bijzonder maar goed, ze was blij.

En ik zou weer een adres aan kunnen vragen, maar heb zo'n grote kans op Duitsland, dat ik dat maar even niet doe. EN ohja, ik moet nog kaartjes uitzoeken.
Later is nu
quote:Neferisis schreef op 24 november 2012 @ 00:26:

[...]

Allemaal vrouwen die hier ooit hebben meegeschreven.

In Utrecht een reuze gezellige middag gehad. Geen idee hoeveel kaarten we uiteindelijk gezamenlijk beschreven hebben en gepost, maar ik heb er in ieder geval 42 nieuwe exemplaren bij.

@Snjokorn > pak de draad maar weer op!

@OJNJ > gewoon eerlijk in een berichtje vertellen wat jouw ideeën over postcrossing zijn.

@Dreamer > soms plaatst de post zulke dikke, vette stempels over de ID-code heen dat deze toch onleesbaar wordt.

Denk je dat je op een ander moment minder kans op een Duits adres hebt?

Gisteren vergeten de brievenbus te legen. Eerst maar eens douchen en iets warms aantrekken. Ik heb geen zin om in mijn ochtendjas (lazy Sunday ) de oprit af geblazen te worden. Wat een woei!
Als er wat meer adressen op te vragen zijn, is de eerste meestal niet Duitsland. Meestal ook niet een heel nieuw land, trouwens.
Later is nu
Oké

er gaat een getekende kaart met 'zoenen' (vroeger negerzoenen) naar Belarus, een kaart van 't Peerd van Ome Loeks naar Rusland en rode pepers naar Oostenrijk.

Allemaal met prinsesjes achterop

Zit nu toch te twijfelen over nog een adres, maar als ik nog maar één adres 'open' heb, en Dld heeft net ontvangen, dan is die kans zo groot..
Later is nu
Haha wat leuk dat je 't Peerd van Ome Loeks verstuurd hebt! Die ga ik ook in huis halen, zodra ik hem dan bij een profiel vind passen gaat hij de wereld over

Ik heb de vrouw die graag mijn adres wilde om brieven te sturen verteld dat ik met postcrossing alleen kaartjes verstuur en mijn adres verder niet aan mensen geef. En ik heb haar meteen de tip van penpals gegeven; misschien is ze daar meer of ook op haar plek. Kreeg zonet een redelijk teleurgestelde maar wel lieve reactie:

"оооооооk... :( <stukje tekst weggeknipt>

wish you all the best-best-best! :)"

Vind 't ook nog wel een beetje sip, maar ik had me er rotter onder gevoeld als ze me een brief had gestuurd en graag uitgebreide reactie wilde en ik dán had gezegd dat ik geen penpal zoek.
OJNJ het kaartje dat ik stuurde zat eigenlijk in een gratis setje, waarin de plaatsing en tijdelijke verblijfplaats ook zaten. Je krijgt 'm recht in z'n gat, haha.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven