Gezondheid alle pijlers

Pil hamsteren nu ER helemaal opgebruikt is?

04-12-2012 17:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Even een vrekkerig gezondheidsvraagje.

De titel zegt het al. Ik ga dit jaar mijn ER helemaal opgebruiken en ik ben aan de pil. Die komt nog uit mn basis verzekering (ben 21) dus ging eigenlijk van mn ER af.

Kan het dan dat ik dus nu nog voor 12 maanden haal zodat het nog van 2012 ER af gaat (en het mij dus weinig kost), of trapt de zorgverzekeraar daar niet in?

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het met google niet echt vinden!
Maar in een uitgebreidere verzekering wordt het toch wel vergoed?

Misschien een spiraal nemen? Ben je voor vijf jaar klaar
Het Viva forum is papaja.
Je kunt tot een jaar na dato meestal nog declareren bij aanvullende verzekeringen, bij badisverzekerinh zelfs tot 3 jr. Terug. Tenminste: dat was een paar jaar geleden zo. Maar van augustus kan zeker nog. Bel voor de zekerheid je verzekeraar maar je vaccinatiecentrum kan dit vaak opnieuw uitdraaien en moet het zeker nog in zijn gegevens hebben staan.
quote:dubbelma schreef op 04 december 2012 @ 18:35:

Je kunt tot een jaar na dato meestal nog declareren bij aanvullende verzekeringen, bij badisverzekerinh zelfs tot 3 jr. Terug. Tenminste: dat was een paar jaar geleden zo. Maar van augustus kan zeker nog. Bel voor de zekerheid je verzekeraar maar je vaccinatiecentrum kan dit vaak opnieuw uitdraaien en moet het zeker nog in zijn gegevens hebben staan.Ik had even gekeken op de site van mijn verzekeraar en idd tot 1 jaar na factuurdatum. Moet binnenkort nog een herhalingsprik halen dus dan vraag ik dan wel naar de factuur. Wat ouderwets trouwens dat ik niet online kan declareren
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 december 2012 @ 18:22:

Maar in een uitgebreidere verzekering wordt het toch wel vergoed?

Dat verschilt per pil (en misschien ook verzekeraar), ik krijg van mijn dure pil maar de helft of zo vergoed.
quote:Ivetje schreef op 04 december 2012 @ 17:30:

[...]

Eh hallo! Je doet nu net alsof ik alleen maar doosjes mee geef en verder zal het me een worst wezen wat iemand gebruik. De apotheek controleert ook op therapietrouw hoor. En als iemand nu dus ineens na een maand alweer medicatie komt halen, terwijl ze voor 3 maanden hebben gehad gaat er echt wel een belletje rinkelen hoor. Bovendien mogen wij het dan niet meegeven, want dan heeft die persoon voor bijna een half jaar aan medicatie in huis en dat mag wettelijk gezien niet. Voor de pil ligt dit anders, heb het nu over gewone medicatie.Ik bedoelde dat het voor de apotheek niet uitmaakt of je iets in december of januari haalt omdat je in december niet meer hoeft te betalen voor je ER. Jullie krijgen er hetzelfde voor in december of januari.
quote:Mukkes schreef op 04 december 2012 @ 19:05:

[...]

Ik bedoelde dat het voor de apotheek niet uitmaakt of je iets in december of januari haalt omdat je in december niet meer hoeft te betalen voor je ER. Jullie krijgen er hetzelfde voor in december of januari.Dat ligt er een beetje aan. Als de verzekering ziet dat TO bv 2 keer snel achter elkaar hetzelfde middel declareerd, kunnen ze die 2e weigeren. Dan krijgen wij het bedrag dus niet terug van de verzekering. En dan moeten wij er dus zelf weer achteraan bij de cliënt om ons geld terug te krijgen. Declaraties worden regelmatig geweigerd, maar dat hoor je pas achteraf en dan heeft de cliënt de middelen al lang in huis zonder dat die in de apotheek afgerekend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven