Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@Nico, jeetje dat geeft geen goed gevoel. Even in de gaten houden denk ik? Anders wel bespreken hoor.

@Bub, goed idee om het in een bekertje weg te laten lopen. Scheelt inderdaad een hoop.Vandaag heeft ze overigens weinig teruggespuugd. Holee!

@Ziv, gefelicteerd met jullie nieuwe huis. Die andere verkopen lijkt mij geen probleem. Het ziet er super uit.

@rammel, wat Beppe zegt over niet te steriel maken, daar deel ik in. Ik ben echt niet de hele tijd aan het zuigen hoor. Kleine aanpassingen schelen al een hele hoop. (zo zit ik nooit op de bank bij mensen met katten, maar op een stoel.)

@Chryss, fijn dat je nu weet waar het gedeeltelijk van komt. Nog een afspraak gehad bij de ha?

@Anne, leuke dag gehad? En mini? Ook tevreden?
@Maat, balen dat het niet doorgaat. En jullie met zijn drietjes opsluiten in huis?
Nou myself en beppe ik heb net de aanduiding gezien op de allergenen in zoons bloed.. Boven de honderd... Skyhigh dus, hier valt per definitie niet tegen aan de soppen, hij heeft nu de zwaarste medicijnen om even al zn klachten in te dimmen.. Hypoallergene hoezen en kussenslopen zijn achterhaald, zijn onderzoeken naar gedaan en het heeft geen nut.

Als over 3 weken de snot klachten en eczeem niet minder zijn krijgt hij een neusspray er bij om de slijmvliezen in zn neus tot bedaren te brengen.

Ik voel me nu echt een flut moeder, hoe heeft het zo heftig kunnen worden volgens de huisarts kan dat zomaar ineens, maar ik voel me toch rot.
@Myself: mooi dat het beter gaat qua spugen!

@Zivaa: ik moet er een beetje om lachen hoe je zo even tussen neus en lippen door meldt, o ja, by the way, ik heb een nieuw huis gekocht... Is het dichtbij je oude huis, of ga je een eind weg? Groter? Mooier? Succes in ieder geval met het klussen, inrichten en het verkopen van het oude huis!

@Anne: mooi dat je eerste werkdag leuk was! Heeft mini het goed gedaan bij de gastouder?

@Chryssa: is mini niet gewoon aan de rel door de combinatie van waterpokken en doorkomende tanden? Poeh, wel alles tegelijk hè?

@Rammel: fijn dat je een diagnose hebt voor je oudste, wel vervelend dat het huisstofmijt is. Hopelijk kun je met wat kleine aanpassingen en medicijnen ervoor zorgen dat hij er niet zo'n last meer van heeft.

@Liz: terecht dat je uit je slof geschoten bent hoor! Hopelijk knoopt ze het in haar oren en worden de verhoudingen daarna wat beter.

@Maat: balen dat de boottocht niet doorgaat! Moet je inderdaad wat anders verzinnen voor de kerst. Maar je hoeft niks hè, als jij TV wilt kijken met een bord patat dan is dat ook goed. Wij doen trouwens niet aan een kerstboom, hij past hier niet goed meer in de kamer en ik heb ook geen zin in het gedoe. We kopen er wel een als Minico oud genoeg is om het leuk te vinden. Met de kerstdagen gaan we beide dagen naar familie (als ik dan genoeg hersteld ben van m'n operatie, die is de week ervoor) en met oud en nieuw naar vrienden, dus we hoeven zelfs minder boodschappen te doen! Misschien kun jij jezelf ook ergens uitnodigen? Of anders kan Maatman ook een boom en eten regelen natuurlijk, het hoeft niet allemaal van jouw kant te komen.

@Kroos: fijn dat mini weer vrolijk is na een onrustige avond. Hier ook van die gekke buien soms, geen idee waar het dan door komt. Lekker dat je gezwommen hebt, dat doet je vast goed!

@Martje: ja, qua weer begin je niet echt in een fijne week met werken! Vind je het wel leuk om weer aan de slag te zijn of is het erg wennen?
Rammel, dat is zeker niet nodig om zo te denken. Je bent een topmama. Bij mij kwam de allergie destijds ook opeens opzetten. Dat van die hoezen wist ik niet. Ik heb ze overigens niet.
Rammel: niet schuldig voelen hoor! Je kunt hier niets aan doen, Het is het lichaam van je zoontje zelf die hem ziek maakt, dat had je niet kunnen voorkomen.
@rammel: Inderdaad niet schuldig voelen! Je kunt er immers niks aan doen. Het is altijd lastig om een allergie te achterhalen.

@anne: Fijn dat het werken je goed bevallen is!

@nico: Hmm, dat is wel vervelend van het kdv. Even goed in de gaten houden en als het nog een keer gebeurt, meteen aan de bel trekken en een gesprek aan gaan.

@Maat: inderdaad gewoon zonder boom en met een bord patat de Kerst in, als jij dat wil! Je bent niemand iets verplicht, toch?

Ik heb Meisje na haar fles weer in de box gepleurd en hops, ze sliep weer. Ze werd wel wakker toen man thuis kwam en in de koelkast begon te rommelen, maar toen ben ik met haar op ons bed gaan liggen. Binnen een kwartiertje sliep ze. Het lijkt er toch wel erg op dat ze gewoon niet alleen in slaap wil vallen. Morgenochtend wel een afspraak met de ha overigens.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hoi Zwaai reageer straks verder...

Zit klaas cadeautjes in te pakken voor morgen ;-0
Zoo tweede werkdag ook overleefd en minimart zn eerste dag bij gastouder. Het ging daar supergoed heb ik begrepen. Ik werd ook fijn onthaald door collega's, gezellig. Ik vind het ook erg leuk om weer aan het werk te zijn, lekker veel uitdaging. Anne, hoe ging jouw eerste werkdag?

Rammel: lijkt me wel fijn om nu een diagnose te hebben. Maar niet fijn dat dat een boel werk betekent.

Chryssa: ook al tandjes!? Ik laat minimart na elke voeding op mijn pink bijten (bijtring is nog te groot) en daar wordt druk gebruik van gemaakt.

Maat: jammer dat de kerstreis niet doorgaat! Wil je anders huizen swappen? Wij willen ook graag goedkoop weg.

Zivaa: toe maar, hebben jullie zomaar een huis gekocht. Jullie oude huis zijn jullie vast zo kwijt, als het niet de verkeerde kant op was, kocht ik het zo!
Rammel niet onzeker zijn hoor. Jij bent een super coole mama. Bij mij kwam t toen ik 13 was ook opeens , op iedere vinger van de een op de andere dag 4 blaren oeps allergisch voor stoffen die in zeep enz zitten.

Ziv gefeliciteerd.Hoop uit de grond van mijn hart dat jullie snel verkopen.

Mini had een reldag bij schoonmams en mama komt binnen en t is goed.
Dat doet een moederhart goed hihi.

Anne hoe is t bevallen vandaag?

Chrys nee niet ook nog tandjes erbij. Aan de andere kant heb je t dan wel allemaal gehad.
Rammel niet doen hoor! Je bent echt een supermama!!!

Allergieën komen nu eenmaal gewoon. Dat bouw je op en opeens is het er.

Het ligt echt niet aan jou!!!

Liefs beppe

Ps eindelijk klaar met inpakken wat morgen weer in 5 minuten wordt uitgepakt :-)
Ladies!

Ik heb mijn foto's van de meet op het sub gezet!

Ik weet niet of er nog meer meiden waren die foto's genomen hadden, misschien kunnen die dan ook het sub op?

@ anne, wat fijn dat je eerste werkdag zo goed is bevallen!! Leuke collega's ook?

@ zivaa, prachtig huis wat jullie te koop hebben staan! En het nieuwe huis wat jullie gekocht hebben, wanneer willen jullie die betrekken?

Ik heb even gemist waarom er verhuisd gaat worden:?

@ mart, swappen lijkt mij wel wat, maar denk niet dat Maximaat er voor te porren is.

Jammer dat ik niet ff in het mondje van Minimart had gekeken, ik was wel benieuwd naar zn tandjes.

En op de volgende meet zal hij vast al een beugeltje hebben! Snelle Jelle!!

@ chryssa, getsie, ook nog tandjes bij je moppie! Hebben jullie de HA nog te pakken gekregen?

En ja, kerst. ik moet me er gewoon even op instellen dat we thuis zijn. Ik vind het gewoon erg jammer dat we niet mee gaan varen.

Nu is het nog wel te doen, maar als Minimaatje straks een kruipertje of stappertje is, is het toch een ander verhaal.

En de reizen beginnen pas 10 maart weer.
Eerste dag was super leuk heb nu al zin in morgen! Mini doet het ook super bij de go en is erg tevreden! Maxi cosi drager op de fiets is overigens erg fijn!!

Maar balen maar toch gewoon doen waar je zin in hebt niks is verplicht! Misschien via vakantieveiling een huisje op de kop tikken boor n prikkie!

Rammel misschien toch die hoezen doen? Al is t maar voor t placebo effect? En het is niet jou schuld hè je hebt t of je hebt t niet!

Zo chryssa is vroeg hoor maar t kan! Ff chamodent van vogel of vsm halen! Hoop dat de ha morgen iets voor je kan betekenen.

Ziva cool! Als wij genn huis hadden! Dan wist ik t wel en voor die prijs ben je t zo kwijt!

Liz groot gelijk heb je! Stomme dchoonloeder!

Iedereen Werkse morgen en sorry als ik je vergeten ben! Ik ga slapen nu! Trusten
Papa weg dus ik ga mn moeder 's nachts maar lastig vallen?!
Goedemorgen, tijd voor een nieuwe dag.

Maat, ik heb nog foto's. Zal deze week proberen ze erop te zetten.
Morning,

Nacht oke. Meisje sliep om 19.30 uur op ons bed, terwijl ik naast d'r lag. Nog een keertje gepiept in de vooravond, maar daarna sliep ze tot 06.00 uur. Beter dus dan de nacht daarvoor. Zo meteen naar de ha, toch maar even laten bekloppen om te zien of er niks mis is.

Zoon begon om 01.30 uur ineens weer te brullen: "Mama toe!". Ik snap niet waar dat nou weer vandaan komt. Deed 'ie anders nooit. Hij ging wel meteen weer slapen na een aai over z'n bol.
@ chryssa, veel succes bij de HA! Ik hoop zo dat hij wat voor jullie kan betekenen!!

Gisteren heb ik de badkamer uitgemest, een halve vuilniszak make-up en zooi weg gemikt. En alle meubels weer lekker schoon gemaakt.

Daarna nog mn rommel kast uitgemest. En zo wil ik de komende dagen het hele huis door gaan. Eens kritisch kijken naar alle troepjes, in alle lades en kastjes.

Ik word gestoord van al die kleine dingetjes.
Whaaaa! Mini heeft gewoon doorgeslapen! 22.30 flrs en om 7.30 werd meneer wakker!! Ik was natuurlijk om 4u klaarwakker.. Haha.. nu haasten naar gastouder! X
Jeeeej toet!

Maat ik erger me ook aan rommeltjes etc haha

Chryssa succes vandaag!
Anne werk ze!

Chryssa: succes bij de ha!

Goed bezig Maatje lekker rommel opruimen! Ik heb hier nog een rommelzolder voor je in de aanbieding..

Best raar om thuis te zijn en eigenlijk weinig te mogen doen omdat ik niet mag bukken en tillen. Oke, mini een beetje uitgezonderd. Vanmiddag komt mams langs om mini in bad te doen. Mini is flink verkouden en wordt er 's nachts ook wakker van. Best sneu zo'n verkouden mini. Ik hoop dat de andere mini's aan de beterende hand zijn!

Ik ga filmpjes van mini monteren. We hebben met twee digitale camera's en twee telefoons allemaal losse filmpjes gemaakt en die ga ik nu achter elkaar zetten.

Maar eest naar het sub voor de foto's!! :-)
* zwijmelt weg op het sub!

Oh wat super leuk om te zien!!! :-)
Nou, volgens de ha is er niks met Meisje aan de hand. Oortjes goed, keel goed, longen goed, allemaal goed. Als ze over drie weken nog relt met slapen, moeten we terugkomen en kunnen we een verwijzing voor de kinderarts krijgen. Dus voorlopig modderen we nog maar even door.
Jeetje zeg, kon je niet gelijk een verwijsbrief krijgen voor de kinderarts? Je moddert al een tijd aan zo!

Dit is voor jullie zeker ook een nieuwe ha? Was het wat?
Morning!!!

Gatverdamme t sneeuwt hier big-time, heb een kater en in de prak van een uitglijer net (verdikke net bij fysio weer in elkaar gezet vanmorgen). Verders is mijn bus kaduuk, gestrand vol met spullen hier pal voor de deur dus das ook lekker met de kijkers die langsrijden! :P en heb de hele hal ook nog vol met zooi die naar de loods moet voor morgen open huis. Oja, en vanmiddag Sint vieren bij opa en oma waarvoor ik nog nada noppes niks gedaan heb.

live life....

haha tot zover t geklaag. We hebben een huis!!!! WHOEHOE!! Dank voor de felicitaties! T besef is er nog amper, was natuurlijk een tamelijk spontane actie maar ach, nog tot 1 feb om er aan te wennen. Wilden hier op zich sowieso wel weg, qua ruimte/tuin en buurt, maar steeds zoiets van 'dat kan nu nog niet, later maar'. Nouja en toen kwam dit huis voorbij, stond al tijden te koop; verkopers (erfgenamen) en makelaar zijn er strontzat van dus hebben t voor een mooie prijs in handen. Moet nog wel heel veel aan gebeuren maar goed, als we beetje opletten is daar genoeg budget voor. Kunnen we t ook weer helemaal zoals we willen maken. Blij. Maar hectisch even... Nu dus als een debiel aan t opruimen/poetsen etc voor open huis, er zijn inmiddels 6 mensen die gebeld hebben dus ik hoop dat het lekker druk wordt morgen

Rammel je bent een wereld moeder, kan jij niks aan doen!!! (maar snap je wel hoor, zou ik ook wel hebben, je wilt het allerbeste voor je kinderen)

Maat idd je hoeft geen boom! (ik ook niet zolang huis te koop staat hoor). Je kunt op andere manieren gezellige sfeer maken.

haha jij op zelfde manier bezig als ik dus!!

Hmpf Chryss, gelukkig dat alles goed is natuurlijk maar balen dat je nu nog geen steek verder bent natuurlijk... Ik zou toch eens naar een osteopaat of iets gaan, maar meen dat jij daar niet zo van bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven