welk klein hondje?

05-12-2012 20:54 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben Maria en woon momenteel in Canada. (Ga in september weer naar Nederland) ik wil al een tijd een hondje, en nu is de tijd rijp! Hebben jullie nog ideeën/tips welk klein hondje nou echt een aanrader is. Ik heb een Jack Russell (mini) in gedachte... Ik vraag dit omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of dit hét ras is, misschien hebben jullie zoiets van; dit is het ras wat je hebben moet! (Met motivatie)

Bedankt!
Mijn man werkt hier en ik heb geen werkvergunning dus heb alle tijd!! We wonen bij Lake Erie (aan het strand) dus het hondje kan hier lekker rennen en z'n energie kwijt! Alles is uitgezocht wat betreft het meenemen naar Nederland.

Ik zal de test doen! Thanks voor zover!
Jawel hoor, hij heeft wel pootjes en die werken prima. Maar het lijkt me niet echt gewenst dat hij rond gaat lopen in de supermarkt ofzo, dan gaat hij dus in de tas. In de auto gaat hij ook in de tas.
quote:iatje schreef op 05 december 2012 @ 21:10:

Mijn man werkt hier en ik heb geen werkvergunning dus heb alle tijd!! We wonen bij Lake Erie (aan het strand) dus het hondje kan hier lekker rennen en z'n energie kwijt! Alles is uitgezocht wat betreft het meenemen naar Nederland.

Ik zal de test doen! Thanks voor zover!In dat geval; DOEN!
quote:Ivetje schreef op 05 december 2012 @ 21:04:

Ik wil nog steeds een keer deze :

http://www.cutedaily.com/shunsuke/

Hij is zo schattig! Het is een pomeranian Een keer is meestal 10 jaar of langer. En hij wordt groot en gaat stinken. Dus 10 jaar 3 x per dag uitlaten. Besef dat voor hij in het asiel beland.
quote:qupida schreef op 05 december 2012 @ 21:10:

Jawel hoor, hij heeft wel pootjes en die werken prima. Maar het lijkt me niet echt gewenst dat hij rond gaat lopen in de supermarkt ofzo, dan gaat hij dus in de tas. In de auto gaat hij ook in de tas.

Mijn chihuahua gaat ook in een tas zo nu en dan.

Als ik met haar tussen veel mensen loop wordt ze omver geschopt omdat mensen haar niet zien.

Dus daarom de tas.

Jawel hoor, hij heeft wel pootjes en die werken prima. Maar het lijkt me niet echt gewenst dat hij rond gaat lopen in de supermarkt ofzo, dan gaat hij dus in de tas. In de auto gaat hij ook in de tas.Sinds wanneer zit een hond niet meer aan een paal vóór de supermarkt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pinta schreef op 05 december 2012 @ 21:15:

[...]

Een keer is meestal 10 jaar of langer. En hij wordt groot en gaat stinken. Dus 10 jaar 3 x per dag uitlaten. Besef dat voor hij in het asiel beland.ik bedoelde het meer als in "niet nu, maar ooit nog in mijn leven" we willen graag een hond, maar kan nu niet want we werken teveel vinden we.

Het is trouwens een ras dat zo klein blijft
Vind dat zo zielig, een hond in een tas.

Honden horen niet in tassen. Of in kleding.

Als het een hond is die het formaat heeft om in een tas te kunnen dan kun je m toch ook gewoon optillen indien nodig.

Waarom een tas. Het dier heeft toch pootjes.

Zie het de buurman ook doen met de chihuahua in de tas de hond uitlaten. Dat is toch geen uitlaten? Zo krijgt het beest zelf geen beweging.
quote:viva-amber schreef op 05 december 2012 @ 21:03:

Ik vind Jack russels irritante hondjes die veel aandacht nodig hebben.

Misschien kun je deze test proberen:

http://www.alle-tests.nl/ ... 4/Welke-Hond-Past-Bij-Jou

Stomme test, ik vulde "kleine hond" en "woon niet al te groot" in en toen kwam er een Golden Retriever uit

Maar TO, ga je nou in september definitief terug naar Nederland? Of is dat meer een kort bezoek en moet de hond dan mee of zo?
Ik weet niet of ik het zielig vind een hond in een tas. Nooit over nagedacht. Het was bij ons thuis trouwens ook geen optie. Duitse doggen en bouviers laten zich wat moeilijk in een tas stoppen.
Eens, honden horen niet in een tas. Honden horen ook geen kleren aan te hebben. Honden horen gewoon opgevoed te worden, baasjes te hebben die voldoende tijd aan ze besteden, óók als het regent/koud is. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.

On-topic:

Waarom een klein hondje? Ik zou je inderdaad aanraden om je te verdiepen in wat voor soort hond je wilt.. En jack russels zijn ook niet mijn favoriet, maar ik ben dan ook opgevoed met herdershonden:)
quote:buaya schreef op 05 december 2012 @ 21:39:

[...]

Stomme test, ik vulde "kleine hond" en "woon niet al te groot" in en toen kwam er een Golden Retriever uit

Hee, wat toevallig! Ik ook al. Blijkt dat 74% van de mensen op een Golden retriever uitkomt.. Niet zo raar als dat ook gebeurt wanneer je een voorkeur uitspreekt voor een klein hondje.. (Ik deed: "kleine hond" en "3x per dag een blokje om" voor uitlaten.. Arme Goldens..
jack russels vind ik vreselijk eigenwijs en degene die ik kende bleven half onzindelijk door bij enthousiaste begroetingen altijd in huis te piesen

ik vind die witte dingen van de whiskey reclame wel leuk, geen idee wat voor type/ras dat is
Ik heb de test ook gedaan en met voorkeur voor buitenhond, kennel, waken, trainen en middelgroot kom ik op de duitse herder uit.

Jawel hoor, hij heeft wel pootjes en die werken prima. Maar het lijkt me niet echt gewenst dat hij rond gaat lopen in de supermarkt ofzo, dan gaat hij dus in de tas. In de auto gaat hij ook in de tas.Eh... honden mogen sowieso niet in de supermarkt, ook niet in de tas. Ik snap dat niet, die verbodsbordjes bij de ingang gelden ineens niet meer als de hond in een tas zit? Want dan bestaan de hygiënebezwaren ineens niet meer?
Grappig,ik kom op een Japanse spaniël uit, terwijl ik toch echt mijn voorkeur had voor een grote hond.
quote:Karen87 schreef op 05 december 2012 @ 21:49:

Eens, honden horen niet in een tas. Honden horen ook geen kleren aan te hebben. Honden horen gewoon opgevoed te worden, baasjes te hebben die voldoende tijd aan ze besteden, óók als het regent/koud is. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.

On-topic:

Waarom een klein hondje? Ik zou je inderdaad aanraden om je te verdiepen in wat voor soort hond je wilt.. En jack russels zijn ook niet mijn favoriet, maar ik ben dan ook opgevoed met herdershonden:)

Mijn hondje is keurig opgevoed, heeft 2 diploma's zelfs , ze gaat geregeld in een hondentas, als ik bijvoobeeld naar de bakker loop wat een half uurtje lopen is, loopt ze lekker mee. Als ik voor de deur bij de bakker sta zet ik de tas op de grond, en springt ze er zelf in. Ik haal mijn brood en ze mag er buiten weer uit. De tas hang ik thuis aan de kapstok, als ik dat niet doe dan gaat ze er zelf in en blijft zo zitten wachten tot er wat gaat gebeuren. Ik heb nou niet echt het idee dat ze eronder lijdt.

Verder heb ik ook een jasje voor haar. Dit is met sneeuw noodzakkelijk. Geen grap dit maar omdat ze zo laag bij de grond is, blijft de sneeuw onder haar buikje plakken (langharig) met als gevolg dat er zich sneeuwballetjes ter grootte van pingpongballen onder haar buik vormen. Ik heb gelukkig een geschrikt jasje kunnen vinden die goed aansluit.

Nee zielig vind ik haar niet. Ze wordt behandeld als een hond, luistert goed en ze is lief voor andere mensen en kinderen.
Als ik de supermarkt inloop om sigaretten te kopen, gaat hond in de tas mee de supermarkt in. Buiten aan een paal binden is geen optie. Wel eens opgelet hoeveel kleine hondjes er gestolen worden?

Mijn hond gaat over het algemeen 3x per dag een uur lopen, zonder tas, gewoon aan de riem. En bij het losloop gebied mag hij van de riem af. Als er andere honden in het losloop gebied zijn blijft hij aan de riem.

Als ik naar de stad moet en er is niemand thuis dan gaat hij in de tas mee naar de stad. Hij kan in mijn nieuwe appartement nog niet goed alleen zijn en aangezien ik overal buren heb, kan ik dat ook niet maken. In de stad mag hij niet aan de riem omdat mensen hem gewoon niet zien. Dan geven ze hem per ongeluk een schop.

Hij mag overigens niet los bij andere honden omdat hij al 3x aangevallen is.
quote:qupida schreef op 05 december 2012 @ 22:23:

Als ik de supermarkt inloop om sigaretten te kopen, gaat hond in de tas mee de supermarkt in. Buiten aan een paal binden is geen optie. Wel eens opgelet hoeveel kleine hondjes er gestolen worden?Wel eens op de verbodsborden gelet en je afgevraagd waaròm een hond niet in een winkel mag komen waar etenswaren worden verkocht?
Waarom in godsnaam de hond meenemen tijdens boodschappen? Gewoon lekker thuis laten en van daaruit gaan wandelen en/of de hond in de tuin laten als ie moet.
Een jack russel is echt geweldig !

Als je hem / haar regelmatig goed uitlaat heb je er geen kind aan.

Volgens mij heeft het ook grotendeels te maken met hoe je zelf bent en het beestje opvoed.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen 'ontdekken' bij onze jack is het feit dat ze nogal wat haar verliest en dat zijn van de akelige stekeltjes.

Maar zo te lezen heb je ook nog wel tijd vrij voor een extra ronde stofzuigen :-)
Ik snap best waarom ze er geen honden willen hebben, maar als we het over hygiëne gaat hebben zal het meer nut hebben om de kinderen thuis te laten. Mijn hond zit nergens aan itt al die kinderen.
quote:qupida schreef op 05 december 2012 @ 22:43:

Ik snap best waarom ze er geen honden willen hebben, maar als we het over hygiëne gaat hebben zal het meer nut hebben om de kinderen thuis te laten. Mijn hond zit nergens aan itt al die kinderen.Groot verschil is dat de warenwet niet stelt dat kinderen buiten moeten blijven maar wel stelt dat honden buiten moeten blijven.
Ik mag ook aannemen dat er wat van gezegd wordt.als je je hond mee neemt de supermarkt in?

Dieren horen gewoon niet in de supermarkt ( tenzij dood op de slagers afdeling).

Bovendien zou ik dan geen boodschappen meer durven doen, heb een grote hondenfobie. Het kost mij al moeite om binnen te komen als er 1 voor de deur ligt.
Wat een gezeik weer. Wat wel en niet hoort e.d. Een hond zoals de mijne heeft het snel koud in de winter. Ze weegt 1,2 kilo. Dan is een dekje gewoon verstandig. Klaar.

En zo'n hond zit niet áltijd in een tas. De mijne niet althans. Ik heb een tas voor als het nodig is. Verder gaat ze vijf keer per dag uit. Zonder tas. Op d'r eigen poten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven